![]() |
moduł zapłonowy RD07a -wątpliwości przed podróżą
Planuję daleką trasę na wiosnę i mam wątpliwości co do kwestii zabrania ze sobą modułu zapłonowego na zapas. Mam woltomierz zamontowany na stałe na kokpicie, zapasowy regler, przewody reglera zlutowane z pominięciem kostek (kostki zostawione dla szybkiej możliwości wpięcia nowego reglera). Pytanie brzmi - czy w takiej sytuacji można uznać, że kupowanie nowego modułu na zapas nie ma sensu? Czy to zabezpieczenie wystarczy aby szybko wychwycić awarię reglera, zastąpić go nowym i uchronić się przed uszkodzeniem modułu? Zdania na ten temat są podzielone, są tacy co uważają że wzięcie zapasowego modułu jest jak najbardziej słuszne, bo i tak może paść. A swoją drogą nie wiem jakie zwyczaje mają ci którzy jeżdżą daleko rd07a. Proszę o rady:)
|
wszystko może paść , skrzynia biegów .
będziesz brał na zapas? Każdy zna swój motocykl i bierze według uznania . ja nie biorę prawie nic na zapas A są tacy co potrzebują wóz serwisowy |
jak masz na stałe woltomierz to szanse na awarię modułu masz taką samą jak na inne elementy pojazdu. Ja bym nie brał, chyba że masz przeczucie że Ci padnie. Kiedyś Blob miał przeczucie zabrał ze sobą zapasowy korek chłodnicy i dobrze - bo akurat zgubił :)
|
Albo zgubił bo wziął zapasowy ;)
|
Ja bym wzial gdybym mial taka mozliwosc. Bez pompy pojedziesz a bez regulatora i modulu kaplica.
|
Oprócz tego dobry sprawdzony akumulator
Jak jest już cienki i wymaga podładowania w zimie to wymień no nowy dobrej marki. |
Hej.
Lepiej załatw sobie zapasowy moduł i ....sprawdź instalację przy nim. Panowie doklejam się do tematu. Chyba padł mi moduł. Chciałem dziś odpalić maszynę, no i odpaliłem jak zwykle bez problemu tylko...na jednym cylindrze (przednim). Po 5 min dalszej walki, klucze w dłoń i jazda. Po dostaniu się do świec, przytknąłem je do masy i starter - brak iskry (jedna i druga). Świece włożyłem w fajki przedniego cyl. aby je wyeliminować - iskra jak diabli. Rozebrałem boczek i wyciągłem ten moduł. Niestety znalazłem jedną żyłę która przywierała do masy (zielona z dwoma srebrnymi paskami - idzie prosto na cewki fajki tylnego cylindra). Nie było by z tym wszystkim kłopotu - kupić, zamontować i jeździć dalej(250zł no cóż stało się), ale mój moduł wygląda tak: http://www.fotosik.pl/u/ziutek2002/album/1736697 Myślałem, że jest dzielony. Zacząłem szukać takiego samego i znalazłem jeden używany za ....700zł :( Podpowiedzcie co z tym fantem zrobić. Znalazłem jeszcze stronę gdzie podobno wszystkie naprawiają, cena do 350 zł. Firma ma rewelacyjne opinie na innych forach: www.elserwis.info.pl |
Po rozmowie tel. właśnie wysłałem mój moduł do naprawy (twierdzą, że naprawiają je na potęge) do ww firmy.
|
a gdzie ten moduł za 700zł?
Cytat:
|
Ziutek to jest moduł taki jak w rd04 i zamienny wstecznie z modułami rd03 i trampków wszelkich starych pd06 :)
Temat przerobiony na forum dokup jeden od trampka i będą gadać oba cylindry :) |
Nie wiem jak w Afryce ale uszkodzenia trampkowych modułów polegają w 99% na zimnych lutach.
|
Cytat:
|
NEXT22
Dzięki za info, twierdzisz że mógłbym wstawić dwa np z RD04? Gdybym nawet dokupił jeden to tamten i tak musiałby zostać, przecież zasila 1gar. gdzieś go wsadzić ...e nie technicznie). Albo dwa osobno albo jeden. Jeśli znajdę jakieś info na temat ich zamiany to wtedy bydź może dokupie sobie jeden awaryjny tak na wszelki wypadek na jakieś dalsze wypady. Nie wiem czy to wina uszkodzenia ale przed wysłaniem przepiąłem nachwilę kanały (wtyczki kompletne 2pin+4pin z jednego gniazda na drugie w tym module) i w jednej z dwóch opcji nie paliła się kontrolka biegu jałowego - pomyślałem chyba nie można tego modułu zamienić z innymi poniważ sama ta próba pokazuje, że gniazda nie są 1 do 1. PIOTREK K Gość zszedł mi z tym modułem do 650zł ale to i tak drogo (przynajmniej z tym co twierdzi firma że naprawią mi go max do 350zł). Jeśli chcesz podeślę Tobie tel. do niego. Umówiłem się z nim, że będzie go miał do mnie zarezerwowanego do czasu naprawy mojego tj jakieś 2 tyg. Jeśli istnieje możliwość podmiany (jak pisze next22) to sęsowniejszy jest zakup dwóch nowych. Wtedy to wydatek koło 500zł a tak masz za 650zł 25 letni moduł. Stary naprawiony zawsze może służyć jako awaryjny. |
Cytat:
Ziutku pozwolisz że się z tobą nie zgodzę ? Te gniazda są 1do1 Tak są tam pewne niuansy jakieś sterowanie obrotomierzem masa kosy ale to szczeguły.: https://plus.google.com/photos/10519...681?banner=pwa |
Dzięki next22 za linka!
Tak jak piszesz, są faktycznie drobne różnice ale czy znasz kogoś kto przerobił taką operację (zamiast pojedynczego z dwoma wyjściami włożył dwa podwójne) i wszystko jest SI? Sprzedawcy, z którymi się kontaktowałem twierdzą, że są to zupełni inne moduły i nie będzie to działać (być może nie mają jeszcze takiej wiedzy :)) Domniemam, że zamiast mojego SHINDENGEN CI 600 2.D mógłbym wsadzić dwie takie sztuki (kolejność bez znaczenia) i będzie to biegać: http://www.sklep.tszoda.pl/210-afr Jeśli tak to zakupię chyba zaraz 1szt - będzie jako awaryjna na wypady(gdyby znów padło zasilanie jednego cylindra), a naprawiony zamontuję z powrotem... |
słuchajcie, w RD07a (1996-2003) jest taki moduł:
http://faq.africatwin.com.pl/index.p..._CDI_RD07A.JPG i nie wiadomo skąd go wziąć, nigdzie go nie ma, chyba nie da się czymś innym zamienić, a do hondy to nawet strach dzwonić:D |
Tutaj:
http://faq.africatwin.com.pl/index.p...mi_RD7_i_RD07A piszą, że to "nowy moduł mikroprocesorowy ECU", co brzmi paskudnie, bo może być to moduł dedykowany do konkretnego modelu, którego rynek używek jest mizerny. |
Też to przeglądałem zanim zacząłem temat. Na rysunku widać jak byk jaki jest moduł w RD07 (właśnie taki mi padł). Natomiast nie wiadomo jak rozumieć ten znak zapytania przy RD03, 04. Chyba autor miał jakieś wątpliwości z ich zamianą (to o czym pisałem wyżej).
PIOTREK K Twój na pewno nie jest kompatybilny z RD03 ani 04 ani 07 :) To masz przynajmniej jak w banku. Co do mojego - jeszcze w 100% tego nie rozgryzłem... |
Cytat:
Na pewno mogę stwierdzić sam zamieniałem w transalpie dwa moduły na jeden CI600 działało ok. Adampio nie ma co się bać te: "nowy moduł mikroprocesorowy ECU" się nie psują więc nie ma na nie popytu na alledrogo i pewnie pasują od pd10 |
next22:
skąd wiesz że się nie psują? i co to u licha jest pd10:dizzy: |
a spoko, już wiem, nie znam się na modelach trampków
|
Cytat:
A pd10 to Transalp z czasów Afryki rd07a i moduł też ma bliźniaczy . |
Mam w garażu zapasowy moduł do Trampka PD10. Musiałbym popatrzeć na oznaczenia ale na 99% jest to dokłądnie taki jak w RD07a.
Kupiłem swego czasu na zapas - ale one się rzadko psują w przeciwieństwie do tych starszych których naprawiłem przynajmniej kilka (zimne luty). Ja w sumie wożę ten moduł zapasowy i regler jak jadę dalej w sensie za granicę - miejsca nie zajmuje wiele. Najlepiej szukać z rozbieranych maszyn - pytać jak ktoś rozbiera i sprzedaje. Ostry z forum trampka rozbierał PD10, może jeszcze ma moduł tylko trzeba by potwierdzić czy to to samo.. Pozdrawiam zimny |
Piotrek K
Tutaj masz chyba ten moduł którego szukasz: http://olx.pl/oferta/honda-africa-tw...tml#9bdca103fe |
Chłopaki dzięki za informacje, popytam trochę, natomiast wnioski są raczej takie, że nie ma się co narywać na kupowanie tego, chyba że nadarzy się okazja cenowa. Gdyby ktoś dowiedział się coś więcej, też na temat ofert sprzedaży, proszę o info:)
|
Pany,
RD03 - dwa moduły, pasują zamiennie od/do trampka RD04 - inny moduł (pojedynczy!) RD07 - inny moduł |
Cytat:
Evvil ,Pozwolisz :) ? RD 03-dwa moduły/ pasują zamiennie z TA(transalp),NX(dominator) i pojedyńczy z RD 04 też pasuje wiem,bo wszystkie te opcje przerabiałem :D Są niuanse z czujnikiem stopki ,np odpalanie z wbitym biegiem i wciśniętym sprzęgłem nie możliwe w pewnych konfiguracjach,(trzeba wrzucić luz) ale jeździć się da :D |
RD03 - dwa moduły, pasują zamiennie od/do trampka
RD04 - inny moduł (pojedynczy!) RD07 - inny moduł w RD 04 i 07 jest ten sam moduł zapłonowy (pojedynczy!) - ja tylko dodam, że pojedynczy to może być myląca nazwa w RD 07a jest najnowszy (pojedynczy!) :) |
rd07a miałem na myśli własnie. Sorki za nieścisłość :).
|
Hej szanowne grono.
Wracając do mojego tematu uszkodzonego modułu, właśnie dostałem odpowiedź z Elserwisu, że ....jest sprawny !!!!! Podłączyli go i testowali, sprawdzili kąty wyprzedzenia zapłonu, napięcia, podgrzewali i kilka innych prób, które wykluczyły jego uszkodzenie. Nic tylko się cieszyć ale jestem w czarnej d...ie jeśli chodzi o rozwiązanie problemu. Co może jeszcze być przyczyną jeśli nie mam na jednym cylindrze iskier na świecach? Wspominali mi coś, o impulsatorze ale nie wiem jak się zabrać do tematu. Proszę o jakieś podpowiedzi. ---------------------------------------------- Właśnie wróciłem z garażu. Zacząłem od ponownego sprawdzenia istalacji. Miernik i jechane: - Cewki wysokiego napięcia - sprawdzone OK - Przewody masowe cewek - OK - Fajki - OK Zacząłem mierzyć przewody (te które są w kostkach przyłączeniowych do modułów) Część tych przewodów rozdziela się z gł. wiązki i idzie na osobne złącze (zaraz obok złącza reglera po prawej stronie). Są tak przewody koloru: - Biały z żółtym - Niebieski z żółtym - 2x Zielony z białym (z - chodzi o paski) Biały z żółtym bardzo przerywał mi na mierniku, tak jakby gubił ciągłość. Rozpiąłem wtyczkę i na jednym pinie (właśnie biało żółtym) zauważyłem zielonkawy nalot (chyba to połączenie zaśniedziało). Profilaktycznie wyciągłem kolejno wszystkie konektory, wyczyściłem miałkim papierkiem ść, zakonserwowałem preparatem do styków i poskładałem. Teraz obwód jest OK. Zauważyłem, że kable z tego złącza idą na silnik. .....więcej nie zdążyłem, czas jechać do pracy. Jak znajdę chwilę poszukam schematu czy czasem to zaśniedziałe połączenie (biało żółty przewód) nie ma coś wspólnego z pracą cylindra RR... |
No to pozostaje tylko sie cieszyc:at:
|
w RD 07a jest tylko jeden impulsator . To moduł po odpowiednim przesunięciu steruje iskrą. Jeśli zatem impulsator podaje impuls na moduł ( jeden garnek ma iskrę ) to przyczyna jest gdzieś indziej - może w stykach :)
Inaczej jest w silnikach 03, 04, 07 - tam mamy dwa impulsatory, po jednym na każdy garnek :) |
Właśnie odkopałem schemat.
Sławku ja mam RD07 i faktycznie w schemacie są dwa impulsatory. Co najważniejsze, do czego udało mi się dojść: Ze schematu wynika jak byk, że przewód biały z żołtym paskiem ,,idzie'' z impulsatora na moduł zapłonowy. Jeśli więc (jak pisałem wcześniej) nie było dobrego styku na kostce garnek miał prawo nie pracować (a więc nie zawsze brak iskry na świecach garnka oznacza problem z modułem). Odwrotnie. Jeśli to było faktycznie przyczyną braku pracy cylindra a połączenie jest teraz OK, powinienem mierząc omomierzem kostkę od impulsatorów mieć tam jakąś rezystancję (tak wnioskuję). Mierząc między przewodami : zielony z białym paskiem a biały z żółtym paskiem i podobnie zielony z białym paskiem ale z niebieskim z żółtym paskiem - musi być tam jakaś rezystancja (no chyba że oprócz znalezionego problemu z połączeniem jest jeszcze uszkodzony jeden impulsator - właśnie od cylindra RR) Jak przyjadę z pracy biorę się dalej do robty, może uda mi się rozwiązać ten problem. ------------------------------------------------------------------- Zdążyłem jeszcze dziś wykonać kolejne pomiary. Rozpiąłem tą kostkę, w której idą sygnały od impulsatorów i tak: Pomiar pierwszego (od cylindra FR) 224Ohmy Pomiar drugiego (od cylindra RR) 1MOhm czyli przerwa. Wygląda na to, że oprócz zaśniedziałego styku na połączeniu, które udało mi się uratować mam jeszcze uszkodzony impulsator. Nie orientujecie się gdzie coś takiego można kupić? (jak wrócę spróbuje je wykręcić i do nich zobaczyć) |
1 Załącznik(ów)
te impulsatory stosowany był w wielu modelach
moja skromna uwaga: sprawdź przewód biały z żółtym paskiem w okolicy modułu czy nie zgina się nie naturalnie, w sposób który wskazywał by na przełamanie wewnętrznych żył - ok 3/4 cm od modułu. Załącznik 53476 |
Dzięki Sławku za sugestie. Właśnie wróciłem z garażu. Niestety impulsator mam uszkodzony. Wszystko pomierzyłem na połączeniach lutowanych. Tak jak pisałem wcześniej, jeden ma 224 Ohmy, drugi przerwa:
http://www.fotosik.pl/u/ziutek2002/album/1744694 Muszę na gwałt go zakupić. Pomóżcie proszę w namierzeniu jakiejś używki. |
|
Dzięki Magik. Znalazłem jeszcze jedną opcję za 100zł:
http://www.fotosik.pl/u/ziutek2002/album/1745287 Magik znalazł z silnika RD04. Pod linkiem są impulsatory z RD03. Kolega, który sprzedaje pomierzył te z RD03 i mają 400 Ohmów (sprawne). I z RD03 i z RD4 wyglądają inaczej niż moje. Orientujecie się może czy będą działać(inna rezystancja, inny wygląd no i inne moduły zapłonowe względem RD07)? W serwisówce napisane jest 180-280 Ohm (w temp.20°C). |
Pomierzylem moje zapasowe (?) od 07 i maja po okolo 230 Ohm. Nie wiem czy od 04 sa inne.
Niemiecki e-bay od 04 i 07 ; http://www.ebay.de/itm/Honda-XRV-750...item3a9bbb6520 http://www.ebay.de/itm/Honda-XRV-750...item259c8f3695 |
Witam ponownie.
Więc tak. Tamat zakończony. Udało mi się zakupić inpulsator. Po podmianie i poskładaniu, maszyna odpaliła na dwa garnki:). Na przyszłość dla kolgów/ potomnych. Przy jakich kolwiek problemach związanych z brakiem iskier na konkretnym cylindrze, przed podejżeniem uszkodzenia modułu zapłonowego, należy zacząć od pomiaru impulsatora, ew. impulsatorów. Jak pisałem wyżej ich wartość to 180-280 Ohm (w temp.20°C) dla RD04 i RD07.Podobnie jak Magic zakupiłem sobie zaraz całą wiązkę jako zapas (na dalsze wyloty itd w razie gdyby). Co do wymiany - żadnej filozofi, najlepiej mieć na stanie długą nasadkę 8 no i 12 do ściągnięcia osłony silnika. Magic - wielkie dzięki za pomoc/namiary. Z tego co ja zauważyłem impulsatory do RD07 i RD04 są zamienne. |
Spoko, ciesze sie ze pomoglem :)
|
Cytat:
|
Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 06:13. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.