![]() |
Filtr powietrza na piochy
Co polecacie na piachy pustyni?
Ja mam teraz TwinAir ale jest suchy. Nie wiem czy to sie namacza, nasacza itd. Cos cwierkaliscie, ze niby jakas dodatkowa szmata potrzebna. Prosze o sugestie. |
Dużo zależy gdzie umiejscowiony jest wlot powietrza . W małych endurakach uszczelniam puchę bardzo dokładnie klejem do szyb tak aby pioch wyrzucany przez kręcące się koło nie zasysało do puchy . Używam zwykłego gąbkowego filtra nasączonego olejem a na niego nakładam tzw. beretkę , dodatkowy filtr na pył . Jak jadę po fesz feszu to zaglądam kilka razy dziennie do puchy wytrzepując beretkę i wygarniam syf , po powrocie do bazy mycie , czyszczenie , nasączanie i tak codziennie jak się mocno kurzy . Jak jeżdżę po ubitym lub wilgotnym piochu serwis robie co drugi dzień . Natomiast jadąc Tenerką czy Africą zabieram kilka zwykłych papierowych filtrów ze sobą na zmianę i co dwa dni przedmuchuje a jak się mocno zapchają to wymieniam .
Trzeba na to zwrócić szczególna uwagę i nie olewać w przeciwnym razie moto zdechnie jak pociągnie piochu , padło juz kilka motocykli na wyjazdach z tego powodu , nie był to nigdy mój . Tak mnie uczono i tego się trzymam . Powodzenia . |
Dzieki Adagiio.
Moglbys jeszcze powiedziec cos na temat oleju (silnikowy czy jakis specjalny - mam nadzieje, ze nie). Co to jest ta beretka, gdzie kupic? Czym myc filtr? Woda z mydlem czy jakims plynem? Mysle nad pociagnieciem doloty pod liczniki jak w mad-max'ie. Nie wiem czy to gra role. |
Baretka to nakładka na filtr gąbkowy , który służy do wstępnego wyłapywania pyłu . Nie nasącza się tego niczym tylko zdejmuje z filtra gąbkowego i wytrzepuje , można go kupić Boano .
Oliwa ta sama co lejesz codziennie , zalewam układ chłodzenia motulem + 130 i zakładam drugi wiatrak na lewa chłodnicę w enduraku . Do Tenerki też go zalałem ale tu akurat nie ma problemu z chłodzeniem . Filtr gąbkowy myje benzyna ekstrakcją i po odparowaniu nawilżam olejem do filtrów gąbkowych , mam ich ze sobą zawsze kilka co by co dzień się nie paprać . Zobacz na stronie Boano są tam zestawy rally do Bety im wyżej zasysa powietrze tym lepiej , znaczy mniej piochu ciągnie do puchy , większość rajdówek ma zasysanie pod kierownicą . W Africe przewidzieli że takie zjeby jak ja będą nimi tyrać po afrykańskich piochach i nic nie trzeba kombinować jest tip top :). |
OK, czyli musze kupic ten olej do filtra i beretke.
Chyba pomysle nad dolotem kolo kierownicy, moze dodatkowy wiatrak ale to juz moze za duzo komplikacji. Ale raczej poszukam gdzies w okolicy nie w Boano, bo nie po drodze. |
Boano dałem jak przykład bo na ich stronie można zobaczyć jak to wygląda , myślę że beretke kupisz w każdym sklepie z gratami off . Jakim moto jedziesz ?
|
Plan jest pojechac DR650.
Szczerze mowiac to nie znalazlem tej beretki na Boano. Strona sie laduje dlugo i nie czytam po wlosku. Cos wyszukalem po obrazkach w internecie. Cos takiego? http://shop.ktm.com/media/catalog/pr...__awsg__v1.jpg |
Tak http://www.kmotoshop.it/protezione-sabbia-per-filtro-aria-ktm . W DR nie masz chłodnicy więc po problemie z wiatrakiem . Możesz na wyjazd zalać silnik Motulem Double Ester factory line 300V jak przewidujesz dużo offa .
Udanego wyjazdu . |
Też się zastanawiałem nad filtrem przeciwpyłowym i trafiłem na patent zrobiony z czepka lekarskiego np: http://allegro.pl/czepek-lekarski-ni...989775281.html
Ktoś to nawet sprzedawał na allegro jako dedykowane do motocykli :D i z odpowiednią ceną. Zwykła pończocha też powinna się nadać, tak podobno kiedyś się to robiło. |
Wychodzę z założenia że jadąc do Afryki i wydając na to trochę kapusty nie warto eksperymentować , być może pończocha lub zielony czepek spełnia taką samą funkcję . Beretka za 15 eurasów nie jest wykonana w technologii nasa , ale działa :).
|
Wielkie dzieki. Bede szukal w okolicy i nie eksperymentowal.
Dam znac co i jak. PS. To kiedy mnie zabierasz do Tunezji? |
Tunezja zawsze początkiem listopada w tym roku Habbib mi obiecał że jak Allach pozwoli i nic nie dupnie w okolicy to zabierze nas do Bordj el Khadra .
Nie ma sprawy jak byś coś potrzebował to śmiało . Pozdrowienia z wiosennej Romy . |
2 Załącznik(ów)
Cytat:
Jestem za. |
|
Jak puścisz trochę wyżej to będzie muflon :)
|
Obawiam się, że nie zostanie to bez wpływu na moc. Dopływ powietrza jest trochę bardziej ograniczony.
Dwa tygodnie latałem po szutrach w Maroku przeważnie na końcu i pełnym zapyleniu. Kompletnie nic się złego z DRką nie działo. |
Cytat:
Z drugiej strony to sa poprowadzone pratkycznie 2x rury niz w oryginale. Chyba to wypruje, a szkoda, bo tak kosmicznie wyglada. |
Zrób testy , ale też mam wątpliwości przy tak długich rurach zwłaszcza że nie są w środku gładkie.
No chyba że zastosujesz taki wlot jak miał Mad Max wtedy im szybciej jedziesz tym więcej powietrza wepchniesz :) |
Cytat:
Teraz jest prawie oryginal i dziala bardzo dobrze. |
Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 04:48. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.