![]() |
Enduro dual do 450ccm.
Szukam dla siebie lekkiego enduro. Mam kilka typów:
1)Honda XR400R, 1996-2004r. zmodzona na 440+sportowy wałek+gażnik Mikuni TM36. Może widelec? 2)Husaberg FE 390-450 od 2010r 3)BMW G450X od 2010r. Opcja pierwsza podoba mi się najbardziej, choć chyba wyjdzie najdrożej. Honda to prosta konstrukcja, niezawodna i ulubiona ;) Husaberg podoba mi się wizualnie i konstrukcyjnie. Minus to serwis KTM. BMW- mało o nim wiem, poza tym, że ma kilka fajnych rozwiązań konstrukcyjnych i jest stosunkowo niedrogi w zakupie. Pozdrawiam. |
Honda będzie z kopajką, pozostałe z rozrusznikiem, to istotna różnica.
|
Husaberg podoba mi się wizualnie i konstrukcyjnie. Minus to serwis KTM
rozwin to stwierdzenie bo nie kumam |
Cytat:
Cytat:
Na allegro i ebay szału nie ma. Z G450X będzie podobnie. |
powinieneś się przejechać bo xr 400 a husaberg fe 450 to zupełnie inna klasa i generacja motocykli
|
Najlepszy z tych wszystkich będzie Husa FE390. Najlżejszy i najzwinniejszy w terenie. Boję się tylko czy uda się kupić niezajechanego w logicznych pieniądzach. I co w razie wtopy?
Czy mniejszy bądź większy reymont nie zrujnuje mnie. Takie same obawy mam co do BMW. Natomiast Hondzia jest tańsza, części w bród, modyfikacja silnika na 440ccm. i 40KM. koszt ok. 1000Euro. Do tego dobry zawias na przód+ jakiś zbiornik Acerbisa i dobre oświetlenie i jest miodzio ;) |
to kup xr 600 i masz w standardzie 46 KM które możesz powiększyć.
|
Waga też jest kryterium.
Powyżej 120kg. na sucho odpada. |
12 kg różnicy. Zatankowana 400 tyle waży co pusta 600
|
A po co szukac czesci na allogro jak wszystko jest sprawnie i w rozsadnej kasie u dilera
|
taki przyklad ; wczoraj zamowiona czesc (ok14ej) do Berga u Krywulta w BB, byla dzis u mnie ok 15.
Mialem Suzuki, Yamahe, Katy teraz Honde i Berga i powiem krótko takiego dostepu do czesci jak ma KTM nie ma inna firma a ceny wcale nie sa powalajace w stosuku do japoni. W KTM w BB jak czegos nie ma na stanie to jest zawsze na nastepny czwartek. r.t70 a jak sie chcesz przymierzyc do Berga to zapraszam do S-ca ;) |
A ja polecam Huqvarne TE, śmigam drugi sezon i sobie chwalę.
|
Cytat:
|
Tez mam Berga, tyle ze 570, super moto, kompletnie bezawaryjne.
Jeśli lubisz kopajkę to tu może być problem bo w bergach z silnikiem 70 stopni jej nie ma, dla mnie to nie problem, a ja lubię rozrusznik, szczególnie w off. Co do serwisu, to także dziwi mnie twoje stwierdzenie, myślę, że z motocykli które wymieniłeś berg będzie miał najlepszy dostęp i najtańsze części, w ogromnej części to zwyczajne exc, to którego części są na każdym rogu, a zamienników często nie opłaca się kupować, bo org wychodzą zupełnie rozsądnie. |
Przyłącze się do poprzedników w sprawie serwisu / dostępności / ceny części. KTM'owskie części są tanie i bardzo łatwo dostępne. Dlatego rozpatrywałbym tego berga na plus jeśli chodzi o to.
Mam KTM 400 exc, ale ciężko nazwać to dual'em, więc Ci nie polecam (gotowy do jazdy waży 112.5 kg i ma 44km) ;P |
W swoich rozważaniach, też dochodzę do wniosku że Berg będzie optymalny.
Teraz tylko pytanie:390 czy 450? Jaki mają zasięg na baku? Mniej dziczenia, więcej cross country. |
Nigdy nie jeździłem tymi modelami więc Ci nie doradzę. Od siebie dorzucę tylko tyle, że jeśli to ma być pierwsze takie moto to im słabsze tym lepiej ;)
Panowanie nad rowerem z silnikiem o mocy 40+ km w terenie nie jest wcale takie łatwe i o wypadki nie trudno... słabszy sprzęt wybacza błędy, a jeśli zaczynasz to z pewnością będziesz je popełniał. |
Biorę to pod uwagę. Chcę mieć lżejsze moto aby móc w pojedynkę robić bliższe lub dalsze wypady w Polskę. A jak go ogarnę, to może odważę się potaplać w błotku. ;)
|
To nie są sprzęty na wypady w Polskę!
Jeśli zaczniesz tym jeździć turystycznie to nie nadążysz zmieniać tłoków i korb, no chyba, że dla Ciebie wycieczka 100km to wypad w Polskę. Generalnie motocykle enduro klasy 400-450 to sprzęty do ostrego upalania, i nieważne czy będzie to EXC, TE, WR, CRF, DRZ, FE... tym nie trzaska się kilometrów tylko mth: olej zmienisz , co 10-15 mth, filtr powietrza czyścisz bardzo często, opona nie wytrzymuje sezonu to samo zębatki i łańcuch. Taki sprzęt daje ogromną frajdę, ale coś za coś |
xr się nada do włóczenia się bardziej niż exc. Sprzęt toporny, niezbyt mocny ale wytrzymały i prosty w naprawach.
|
Tylko dobrą XR to też nie łatwo znaleźć , ale zgadzam się mniej mocy = dłuższa żywotność silnika.
|
No właśnie, tego się obawiam. 10 dam za Xr400, drugie tyle w mody. Za tą cenę mam 2-3 letniego Berga 390.
|
Oj gawęda, gawęda. Może ja starej daty jestem. Znam ludzi którzy mają sprzęty o wiele cięższe od mojego i mnie zawstydzają w ciężkim terenie. Mają mniej mocy i mnie objeżdżają. Żaden motocykl nie jeździ sam, Kat, Bat czy inna Hunda potrzebuje kierownika. Nie sprzęt czyni mistrza
|
Kilka razy śmigałem lekkim enduro i po prostu się zakochałem. Dlatego chyba niestety zmuszony jestem do posiadania kilku motocykli:-)
|
To najlepszy wybór. Zamiast kupować wyplakowaną afrykę za 14 tys. można kupić taką za 6 i też może być w pełni sprawna, za drugie 6 kupić np xr600r i zostanie na opony i łańcuchy.
|
Cytat:
|
Inaczej się nie da ;)
|
4 minimum. U mnie są Afri i mocarny naked. Brakuje jeszcze duala i triala. Na koniec klasyczna SHL m04 i jestem happy.
|
Wracając do tematu.
Czemu nikt tu nie wymienia DRZ400S? Przecież to modelowy dual. Lekkie to, żywotne a jak się uprzesz to i pojechać na tym dalej można. Dla amatora w polu, błocie, lesie i wąwozie łatwe do okiełznania, mało pali. Silnik 40-konny nie wymaga tak częstych serwisów jak wysilone EXC i im podobne. Z tego co pamiętam książkowo przegląd co 5 czy 6 tys km, w warunkach terenowych optowałbym za skróceniem tego przebiegu o połowę i tyle. Części dużo, moto proste i niezawodne. W dodatku lekkie jak rowerek (130kg), nie ma strachu wjechać tym gdziekolwiek. Mam przyjemność gościć coś takiego u siebie w garażu i nadziwić się nie mogę jakie to fajne. Po cichu sam knuję żeby sobie coś takiego kupić, bo moje heroiczne czyny na GS-ie przerastają niekiedy moje założenia :). |
Szukam drz 400s i jestem zrozpaczona... Nie mogę znaleźć albo uciekają sprzed nosa.
Wyklikano z Tapatalk |
A może takiego : http://suchen.mobile.de/motorrad-ins...=EXPORT&noec=1
|
Sugeruję śledzić forum supermoto. Dużo tam DR się przewija w różnych konfiguracjach, które bardziej są off niż supermoto bo dostały tylko mniejsze koło na przedzie.
|
Cytat:
Cytat:
:) Wyklikano z Tapatalk |
Ponieważ to mój temat, to go zakończę.
Miał być 450, jest 650. Pozdrawiam. |
ale co?
|
Spoko. Afryka została. ;)
|
Udało się ustrzelić doskonałego XCh. :)
|
Super motocykl :) sam mam takiego mocno już zmotanego :)
|
Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 06:06. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.