Africa Twin Forum - POLAND

Africa Twin Forum - POLAND (http://africatwin.com.pl/index.php)
-   Hamulce, kola, opony (http://africatwin.com.pl/forumdisplay.php?f=8)
-   -   Upgrade hamulcowy (http://africatwin.com.pl/showthread.php?t=21670)

iwan 28.07.2014 12:37

Upgrade hamulcowy
 
Witam wszystkich,

Bawił się ktoś może z Was w usprawnienie hamulców w Afri?
Konkretnie RD04, przód? Koledzy z UK coś tam rzeźbili ze zmianą zacisków hamulcowych na trampkowe (TA 650), ale opinie różne. Nie wiem jednak czy modyfikacja dotyczyła RD04 czy młodszych.
Ktoś coś działał coś? :)

Pozdrawiam serdecznie!!

puszek 28.07.2014 13:10

Przeważnie rzeźba idzie w kierunku jednego zacisku i większej tarczy. gdzies to na forum jest.

mishieck 28.07.2014 13:17

Załóż dobre klocki, przewód w oplocie i się zdziwisz.

iwan 28.07.2014 13:43

Puszek, o ile dobrze kojarzę masz kompletny zawias od lc8 łącznie z tarczami i zaciskami, więc TO pewnie hamuje i to dobrze!! :D

1 tarcza...jakoś nie chce mi się wierzyć, żeby to lepiej działało niż nawet standardowe 2 tarcze w afri. Ja wiem, że rejli i w teren fajne..ale jakoś tak, przekonany nie jestem.

Mishieck - oplot + dobre klocki - nie miałem okazji przetestować, ale oplot + "zwykłe" klocki już tak i dupy nie urywało. Zresztą znajdź teraz dobre klocki do RD04 ;)

mishieck 28.07.2014 14:37

Kolega ma w trampku tarcze i klocki brakinga. W porównaniu z moim trampkiem i kilkoma afrykami to ten zestaw "dupę urywa".
Zacisk z TA650 jest taki sam jak w RD07A - nie wiem więc co miałby ktoś zyskać na wymianie. Chyba że w stosunku do RD04 jest jakaś znacząca różnica.

O hamulcach masz tu: http://africatwin.com.pl/showthread.php?t=8027
Jak się uprzesz to do afry zalożysz 2 tarcze 320mm:
http://www.he-motorradtechnik.de/bil...-africa750.jpg
http://www.he-motorradtechnik.de/

Tylko po co? Jak ci nie hamuje, to znaczy że masz coś zdupczone. Afra nie ma złych hamulców.


Klocki Braking do RD04: http://www.braking.com/catalogue/det...ticolo=704CM55
SBS: http://uk.sbs.dk/business-areas/moto...=593&end=front

Mhv 28.07.2014 16:29

Tak jak piszą, zanim dołożysz kupę kasy doprowadź do użytku to co masz i potestuj. Najtaniej też będzie.

rambo 28.07.2014 16:43

Markowe klocki (Nissin, Brembo)
Przewody nowe
po ćwierć wieku to i pompę też trzeba reanimować
Serwis zacisków i powinno być jak fabryka

madafakinges 28.07.2014 23:22

U mnie są nissiny niebieskie na przodzie, stalowy oplot i pompa hamulcowa od cbr 600rr po początkowych problemach z odpowietrzeniem układu, teraz wszystko śmiga jak złe, a Afre hamuje dwoma palcami.
Polecam taką modyfikacje.

rambo 28.07.2014 23:24

Nissiny Niebiańskie ;)

iwan 28.07.2014 23:53

Dzięki za info Pany!!

Pobawię się z heblami jak tylko szparag zda relacje z tych swoich magicznych koreczków/emulatorów do zawiechy :) Wtedy cały przód won i można szaleć.
Swoją drogą, polecacie jakiś sklep z nissinami do czwórki?

madafakinges - z którego modelu/rocznika cbry ta pompeczka?

madafakinges 28.07.2014 23:58

http://allegro.pl/pompa-hamulcowa-ho...458168503.html
taka tylko nie za taką cenę;)

iwan 29.07.2014 00:09

Cytat:

http://allegro.pl/pompa-hamulcowa-ho...458168503.html
taka tylko nie za taką cenę;)
A to poznaniak, to żyłus na kasę :D

Rozumiem, że mocowanie lusterka na kierate zmieniłeś?
Pompkę razem z klamką montowałeś, czy też jakaś rzeżba z klamkami?

rambo 29.07.2014 07:53

Nissiny do czwórki to towar nieistniejący, tak samo niebiańskie Brembo :cold:
Są tylko na tył

madafakinges 29.07.2014 09:30

http://www.larsson.pl/index.php?c=r&...g==&t=lusterka
Użyłem takiego mocowania-działa. Nie wiem czy przypasują ori listki, ja mam handbary acerbisa i z tego powodu musiałęm trochę przyciać klamkę. Poza tym zbiornik pompy jest trochę większy niż ori.
W bigu montowałem pompę brembo od ducatii z tym że tam jest problem z dostaniem włącznika stop, ale wydaje mi się że działo to jeszcze lepiej niż nissin od cbr.
http://allegro.pl/ducati-monster-600...422962313.html

Marcin.111 29.07.2014 21:47

Jaka jest srednica tloczka w tej pompie z CBR a jaka w afrze?

madafakinges 29.07.2014 22:37

Nie mam zielonego pojęcia. :)

zimny 11.09.2014 08:45

Ja kiedyś obawiałem się hamulców w trampku 650 - że słabe, że tępe itp. I na początku tak było aż mechanik rozebrał całkowicie zaciski, pompkę poczyścił, i stalowy oplot + nissiny niebieskie. Nie ten hebel! Szału nie ma ale wstydu też.

W AT robiłem podobnie choć bez oplotu i po serwisie i czyszczeniu zacisków naprawdę hebel to byłaby jedna z ostatnich rzeczy do czepiania.

W trampku obecnym niemiec przy 70 tys ząłożył nowe tarcze Lucas i "jakieś" klocki. Od początku wydawało mi się że Trampek hamuje aż za dobrze, lepiej niż AT wręcz! Okazało się że były założone jakieś wyczynowe metaliczne klocki i po 15 tys klocków było z 1/3 ale zeżarły też trochę tarczy...wygląda jakby miała nie 20 tys a z 40 :Sarcastic: Teraz mam nissiny niebieskie i jest git :Thumbs_Up:

bass 12.09.2014 21:26

Hamulce w naszych motkach, tzn w at czy trampku to pozostawiają wiele do życzenia... tu sie honda nie popisała, to bardziej spowalniacze niż hamulce, gorsze są tylko w HD :D ja mam u siebie i oplot i ostre klocki, nową pompe i dalej nie jestem zadowolony... jeden z moich zimowych planów to właśnie przeróbka tego badziewia... pójdą porządne zaciski i inne tarcze, jak skończę to Ci tu wkleję jak ja to rozwiązałem.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 01:25.

Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.