![]() |
Jeśli nie Anakee to co?
Skoro sie skończyły to jakie Wasze typy?
|
K60 scot!
Pozdro |
Mitas E07
|
Karoo 3
|
K60 Scout +1
|
K60 Scout +2
W DR650SE miałem Michelin SIRAC - dla mie fantastyczne oponki. |
Pare osob przekonalem do K60 SCOT i nikt sie nie zawiodl z tego co mi wiadomo. Na mokrym w Norge tez fajnie trzymaly :)
Pozdro |
Ja śmigam na metzeler tourance - dobrze trzymają również na mokrym czy szutrze.
Plus mam je od prawie 20k km i nadal jest sporo bieżnika. |
A mi tourance zeszło w 4tyś. tył i 6tyś przód, bez palenia gumy:) Teraz jeżdżę na zestawie tkc/k60 na razie jestem bardzo zadowolony, ale nie jest to zamiennik dla anaków. A dlaczego nie anaki 3 ?
ps.Swoją drogą ogólny temat o oponach to jest to co lubię najbardziej:) |
Dzięki Pany.
Czyli mamy: http://www.24opony.pl/opony,0,62462/...-69-t-tl-.html to: hhttp://www.revzilla.com/motorcycle/metzeler-karoo-3-tires i to: http://www.revzilla.com/product/metz...ance-rear-tire Na tzw. oko Tourance jest nabliższe ideii Anakee. Oj chujnia z tymi "nowościami", co roku większa :(. http://www.stromtrooper.com/dl1000-2...-anakee-2.html |
Ja planuję kolejny kpl Michelin SIRAC. Jak dla mnie super oponki. Przód juz jest, niestety obecnie nie ma tyłów, ale jak będą to założę. Obecnie na zadzie jest budżetowa C6017. Zobaczymy jak to się sprawuje.
|
Jak chcesz to mam w pozostałościach po afryce Annakee 2 w stanie w którym jeszcze posłużą i mogę ci opchnąć za jakiś grosz. Pisz prv.
|
madafakinges - jak Ty to zrobiłeś?? Z ciekawości pamiętasz jakie brałeś indeksy prędkości? Bo ja trochę to zawyżyłem, tzn brałem albo S albo T (180 / 190 km/h), a mój trampek to szybciej niż 165 nie pójdzie, przy czym przeważnie jeżdżę 120-130 max.
Ciekawi mnie skąd aż taka rozbieżność - plus kapcie mam z 2012 roku. |
nie ma takiej możliwości, żeby nowego turansa - używając normalnie i na normalnej nawierzchni zniszczyć w 4 tysie... to kozackie kapcie są, takich używam i zawsze kupuje nowe :D jak mam 1/4 bieżnika to sprzedaje na allegro, potem ktoś kupuje i pisze że turans na 4 tysie starcza :D
|
Jak wykończę Anakii wezmę Micheliny SIRACi. Po 1 - "nie lubię francuzów" ale lubię ich opony :). Po 2 przemawia do mnie ten bieżnik - reszta w praniu wyjdzie. Obawiam się tylko, że to mało szosowe jest i na morym będzie to przepaść pomiędzy Anakeemi.
|
to po co to kupować?? :D wystawianie własniej dupy na ryzyko to słaby pomysł.. :D a czasem w deszczu długo trzeba jechać :D sirac to szmata nie opona, w deszczu za śliska na asfalt a w terenie ten jej bieżnik się szybko zapycha, takie uniwersalne to, czyli do niczego :D taki sirac to się nadaje do wfm-ki - patrzysz na taką opone i mówisz... łał - ile bieżnika, starczy mi do 2028 roku, no chyba, że żdzisiek będzie robił drugie weselicho :D i żeby nie było - kupiłem swoją królową na takich sirakach, chciałem je dojechać ale nie starczyło mi odwagi po pierwszych przygodach :D
|
Cytat:
Znalazłem tylko takowe: http://www.tirendo.pl/metzeler-toura....html?wmc=1352 http://www.tirendo.pl/continental-co....html?wmc=1352 http://www.tirendo.pl/continental-co....html?wmc=1352 Nic z tego nie znam więc kompletnie się nie wypowiem. Jedynie Torance Next; Contitrailattack są dedykowane również do Enduraków. |
nie lubię Cię Jorge ale nie jestem łobuz i nie chce mieć nikogo na sumieniu, więc napisałem od serca, uczciwie i w oparciu o swoje doświadczenie :D chcesz zmiany z anaków?? kup zwykłe Tourance, są świetne i mają dobrą cene... continental to sobie odpuść, bieżnik ładnie wygląda ale reszta jest przeciętna... musisz się zdecydować - albo bezpiecznie na asfalcie albo zabawowo na offie, wszystko co po środku jest do bani :D
|
jorge, Sirac na mokrym trzyma zajebiście :) Nie miałem Anakee, ale na Siracu przez 10kkm ani jednego uślizgu nie miałem. Zacna oponka!
|
Na sam asfalt lepsiejszy Sirac ale asfalt + lekki teren Scout.
Z asfaltowych można jeszcze pomyśleć nad ContiEscape albo Trail Attack. |
Cytat:
Ja mam na przedzie i sobie bardzo chwalę, trzymają się ładnie na asfalcie, w teren to wiadomo średnio słabo. |
zaraz po zakupie pojechałem na nich do Francji, wróciłem przez Włochy, zdjąłem to badziewie i nawet nie chce o nich myśleć, wróciłem do tourance, wg mnie do naszych moto na bezpieczne podróżowanie w asfaltowych warunkach pozwalają tylko tourance i anakee... w gs też miałem tourance i też było wspaniale :o opony były z 2012 założone nowe przed sprzedażą, nawet fakture mi gosteg dorzucił - w razie gwarancji...
|
Jeździlłem i na sirakach i na anakee2. Ogólnie siraki są bardzo fajne i trwałe. Na mokrym wielkich różnic nie stwierdziłem, na szutrze sirak chyba troche fajniejszy. W chorwacji na mokrym jeździłem na siraku i był spoko.
Mam Tourance obecnie ale następne szosowe to pewnie właśnie siraki zapodam choć do obecnych nic nie mam, są trwałe i w deszczu normalnie się zachowują. Ale Siraki chyba tańsze a nie powiedziałbym że znacznie gorsze. W trampku mam takie hiper zawieszenie i moc że opon nie zamykam no chyba że podczas glebienia :-) Siraki z przodu jak są dość mocno zjechane (25kkm) to się potrafią nieco ząbkować - nie jest to jednak upierdliwe. Pozdr zimny ps. najfajniejsze prosze Państwa to są TKC :-) |
Cytat:
Cytat:
|
nie, :D masz piwo w awatarze a ja mam kaca giganta po długim weekendzie i żadnej ale to żadnej opcji...na prawdę żadnej - do piątku :D żeby się napić:D przepraszam za mój ciężki humor... :beer2:
co do siraków to chyba wiem w czym leży problem - Zimny mnie natchnął - chodzi o to, że różni ludzie, różnie jeżdżą - ja należe do tych, co afryką winkle zamykają i w deszczu jeżdzą szybko - warunkiem są dobre opony a inni śmigają wolno i nie zamykają, wtedy nawet licha opona może spełniać ich oczekiwania... mnie siraki zawiodły okrutnie... :vis: można to ująć tak, z motocyklowego punktu widzenia - na sirakach w deszczu jechałem z dupościskiem i rozluźnionymi stopami a na anakach i turansach normalnie :D |
Ano chyba właśnie w tym rzecz - styl jazdy. Ja jeżdże jak emeryt raczej to i różnic w oponkach tak nie czuje. Ale przyznam że turancom nie moge absolutnie nic zarzucić na czarnym po Włochach.
Jorgu, jak se przełożysz gumy z tkc na szosówki to uważaj bo Ci sie afra zacznie walić w zakręty. Ja byłem na tyle zaskoczony że przed domem zawracając prawie pieprznąłem na bok :-) |
a to akurat ciekawe, bo moje wrażenia są takie że to na kostce motocykl sam skręca lekko wytrącony z równowagi, a na szosowych to jednak trzeba mu nieco pomóc.
Po zmianie kostka -> szosa prawie wyleciałem z pierwszych 5 zakrętów ;) |
K60 scout robi zadziwiająco dobrze jak na taką oponę... Najbardziej się zdziwiłem jak mi na mokrym asfalcie zamiast driftu robiło dobre wheelie. Błoto i trawa to wiadomo że nie bangla ale też masakry jakiejś nie ma.
|
Cytat:
Pozdro |
Ja przód TKC, tył K60. Wielcem zadowolon z takiego zestawu. Dwa tygodnie po Bałkanach i Rumunii, w tym z tydzień deszczu i było bardzo ok, a na Albańskich szuterach można było się mocno wyszaleć.
Jedyne co można zarzucić temu zestawowi, to że przeloty asfaltami w wysokiej temperaturze zmordowały już prawie połowe przodu. Plus huk, ząbkowanie i takie tam kostkowe tematy ;] |
Potwierdzam - K60. Na mokrym daje rade ;)
|
Ja też mam w tej chwili zestaw TKC80+K60 założony i sobie chwalę, ale ja nie sprawdzam jak daleko można się posunąć, więc nie jestem wiarygodny. :)
Pozdrawiam. |
Ostatnio zmieniłem z tyłu dojechanego scorpiona , z którego byłem mega zadowolony, na touranca... I jestem jeszcze bardziej zadowolony, africa stała się dużo bardziej stabilna, już nie buja przy przejeżdżaniu przez podłużne uskoki, nierówności na drodze. Sporo jeździłem też w deszczu i na prawdę dają radę, na szutrze również.
Na pewno dla mnie tourance to lepsza opcja na asfalt niż sahara 3 czy tkc80 , tak jak i każdy mitas. tkc jak na kostki jest spoko ale w błocie w ogóle nie robi , a do tego znika w oczach. |
|
Jka się zdecydujesz na Tourance to bierz zwykłe, nie żadne EXP czy Next.
EXP o wiele szybciej schodzą a Next się nadają tyko na asfalt. U mnie w GS przedni Tourance ma ponad 20 kkm i zaczyna ząbkować. Tył ma ponad 10 kkm i mięsa duży zapas. Może trochę gorzej robią w błocie niż Anakee 2 ale miałem porównanie z Trampkiem a tam guma 20 mm węższa i momentu sporo mniej. |
http://www.gomoto.ca/productpicturev...-4008&id=67394
Te są w Tiger Explorer w bazie - anakowatee nawet. |
Turance bardzo ok na tyle. Wytrzymały przy dużych obciążeniach (suszarki, butki na wieczór itp ;)). Na wodę odporny - nie rozpuszcza się więc trzyma się asfaltu. Jednak na przód coś bardziej lubiącego teren bym polecał np pirelli scorpion a/t. Też się nie rozpuszcza na deszczu i mokrej trawy się nie boi. Po kilku latach testów w bmtfu i AT to był najlepszy zestaw asfaltowy.
Zdrówka |
Na K60 Scout właśnie zrobiłem Bułgarię. Riła, Rodopy, Starą Płaninę itp. Był upał, deszcz, a nawet śnieg!
Szosowo z plecaczkiem, namiotem, kuchnią polową itp. Dałem radę wjechać i zjechać na jakieś górskie hale po trawie, żeby na dziko rozbić namiot, trochę tym poszutrować jak nie było asfaltu, po trawie pojechać jak trzeba było. Transalpinę miałem w deszczu a na Urdele padał śnieg. Wcześniej zrobiłem ze 20tyś na Anakee2 i moim zdaniem są przereklamowane. Na Scoutach szorowałem kuframi i butami na niektórych winklach, szły normalnie, jak szosowa opona. Z tych dwóch na jazdę asfaltami z plecaczkiem z opcją "mały skok w bok" zdecydowanie K60 Scout, są po prostu lepsze. |
Odświeżając kotleta - dla fanów Touranca:
https://lh6.googleusercontent.com/-t...140926_006.jpg To jest opona po około 18-20 tys km. Ani w Sirakach ani w Anakee takie cuda mi się nie działy. Ja obecnie waham się między Sirakami a K60 Scout. |
To ja też dorzucę coś od siebie w temacie opon.
Szukając tzw. "złotego środka" doszedłem do tego chyba co każdy, że nie ma gum do wszystkiego. I tak, jak w cięższy teren to niestety trzeba przerzucić na kostki (u mnie Motoz przód + E09). Ale niestety więcej latam po czarnym więc kostek po prostu szkoda. Zestaw Tourace + Torance Exp dał radę po podlaskich i mazurskich szutrach z plecaczkiem i bambetlami, ale na sucho (jakby było mokro mogłoby już być słabo). Więc wrzuciłem K60 na tył. Na przód zamiast K60 kupiłem Pirelli Scorpion MT90 AT. Naprawdę dużo lepiej i pewniej się moto prowadzi, czy on czy off. Płynnie na winklach (nie wali się jak na kostkach i nie trzeba dociskać jak na szosówkach). Ktoś też pisał, że lepiej robi na mokrej trawie od K60. Polecam wziąć pod uwagę tego Scorpiona na przód jak ktoś jeździ dużo po czarnym, a czasami bez strachu chce zjechać w lekki teren. Troszkę huczy przy jeździe na wprost w przedziale 60-80 km/h. Jak ją dojadę napiszę jaki przebieg można na niej zrobić. |
Jak dojadę Anakee to kupię Anakee 3 zobaczymy co to warte.
|
Anak 3 taki sobie. Dosc szybko lecial na norweskim asfalcie, guma ciekawa, na pewno przyczepna ale tylko naq asfalt sie to nadaje. Nawet szuter bedzie wyzwanie dla tej opony, wiem bo testowalem. Aktualnie testuje karo 3 i powiem wam ze zapowiada sie bardzo interesujaco
Pozdro |
Cytat:
Na ten moment stwierdzam że nie ma takiej opony. Wszystko jest tylko półśrodkiem który coś tam robi ale jest zawsze jakieś ale..... Miałem i bridgestony ( długowieczne , przód 30tyskm) , potem tourance niestety używki ale dawały radę. W między czasie rundki na innych oponkach. Ale jak spróbowałem nowych anaków to dopiero zobaczyłem że są anaki i inne opony. Żal że zniszczyli produkcję tak dobrych opon. Wielu powiedziało i pewnie powie że mają inne i też działają , pewnie tak ale nie tak samo. |
AnakeeIII tylko na asfalt. Świetne na suchym i mokrym. Poza czarnym są bezradne.
|
Cytat:
|
Bo motocyklowi ani oponom nie wolno mówić że nie dadzą rady ...... wtedy spokojnie sobie poradzą :)
|
Dzieju, tu masz jeszcze nowke sztuke nie smigana:
http://kleinanzeigen.ebay.de/anzeige...603?ref=search i nikt nie chce kupic. Ja szukam tylniej wlasnie |
Jak nówka to 100zł plus przesyłka warto .
Tylko że ja nie ebajowy. |
Cytat:
Pozdro |
Dzieju, tak nowka, i widac ze nowka. Trzymana w piwnicy, jedyny minus to DOT 1804
wiem wiem , ze stare i wogole. MAm tourancy nowki 12 lat stare i jestem zadowolony... Ale ja jezdze jak emeryt i mi to wystarcza. Dzieju, to nie jest ebay tylko ebay kleinanzeigen czyli nic innego jak tablica.pl. Chcesz moge zadzwonic, zapytac o numer konta, przelejesz kase i przyjdzie poczta. |
Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 04:50. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.