![]() |
Siemering górnego mocowania amora.
1 Załącznik(ów)
No dobra. Przyznawać się kto już z tym walczył :D? To się wymienia się? W katalogu części Hondy nie widzę takich rzeczy... Pasuje coś z zawieszenia Poloneza, Tico? Mam lekko wyczuwalny luz między wewnętrzną średnicą silentbloka a śrubą będącą ośką, co przekłada się na luz rzędu 3mm mierzonych na końcu wahacza. Jedni radzą olać, ja chcę wyeliminować. Każdy luz z czasem się rozdupczy. Suwmiarką mierząc śruba (ośka) ma tę samą średnicę na całej swej długości, więc pewnie wylatała się ta tulejka z fotki. Trza wymienić.
http://www.tender.pl/files/catalog/T...10eb91078e.jpg Wymiary (to taki, jak ten po prawej): A-10mm B-21mm C-30mm D-27mm |
to można fajnie dotoczyć z TERNAMITU :)
to jest materiał używany na ślizgach w maszynach. Nada się ! |
A ternamit się będzie skręcać się? Takoż jakoż silentblok się skręca?
|
jak toczyłem sobie rolki do napinacza w rowerze to się nie skręcał. Hm.. zależy od tokarza i tokarki :)
|
Hehe, dobra, sprawa nieważna. To chyba nie silentblok. Wydupczyło mi się mocowanie w ramie :D. Tam jest większy luz niż na silentbloku.
No ale mam już ugranego wykonawcę silentbloków na zamówienie. Koszt takiego w tych wymiarach to 40-60pln. |
Cytat:
|
Są jakieś przetarte szlaki naprawy?
|
Wyciąć i wstawić nowe. Z czego to ? z blachy? Raselową technologią powycinać.
|
Coś jakby tulejki 8mm przyspawane do ramy. 10mm średnica wewnętrzna. Trza popytać fachofcuf czy da radę tulejować.
PS: a co do żywotności... Wystarczy go nieumiejętnie założyć i skręcić przed postawieniem motocykla na koła - i już ma niekorzystne warunki pracy. |
Cytat:
|
Guma w silentbloku pracuje na skręcanie. Zauważ - zewnętrzna tuleja jest wciśnięta w ucho w amorku, a tuleję wewnętrzną ściska się śrubą na fest. Taka jest idea silentbloku - jego guma pracuje na skręcanie. Jak się go skręci na nieobciążonym tylnym zawieszeniu, a potem motura postawi na koła to już wstępnie jest skręcony, bo amortyzator się trochę poruszy. Dlatego najpierw się stawia na koła, a potem dokręca na fest.
Coś jak wymiana silentbloków w zawieszeniu samochodu. |
Przyjąłem.
a jak zdecydowaną wiekszość życia moto stoi na centralce, to więcej jest ta guma odkręcona niż zakręcona. To inaczej niż w aucie. |
Ja mam zwalone silentbloki w półce mocującej kierę Macie jakieś pomysły???
|
Ty też? to jakies nagminne jest ostatnio ...
Ale obawiam się, ze nie dostaniesz tak łatwo ich, po drugie i chyba ważniejsze, one nie są ... wyciągalne, albo są, ale jeden raz ... Prędzej dostaniesz półkę w dobrym stanie niż te silentbloki. Mam w razie czego półkę górną do eksperymentów - ktoś chętny? |
Na sztywno mocują. Ewentualnie mogę Ci polecić firmę, która dorabia silentbloki. Pisałem do nich i mnie nie spławili. A chciałem dorobić tylko jeden. Za taki ze zdjęcia 40-60pln.
|
Tak myślałem że te elementy na półce nie leżą :mur:. Ramires jasne że chce !!! Jak zrobię (mam pomysły tylko moja jeszcze na chodzie i nie mam teraz czasu przed świętami jej rozbierać, a przydałby się wymiary ) to będzie jedna na zapas
A tak na marginesie przy składaniu myślałem że mam krzywe przednie zawieszenie bo kiera stała krzywo do jazdy na wprost potem dopiero doszedłem , że to wina zerwanej tulejki metalowo-gumowej. Dobrze jest założyć od dołu dużo większe podkładki płaskie pod nakrętki mocujące wsporniki kiery - jest w ten sposób zabezpieczenie na wypadek gdyby ten szajs puścił całkowicie |
Cytat:
|
A nie nie.... Między podkładkami , a płaszczyzną półki zostawiam luz coby tego zjawiska nie doświadczać
|
Z ciekawości się dowiedziałem ile ta półka kosztuje na rynku (nie mówie o cenach Hondy)
Dostać ją idzie bez problemu za 850zl + wysyłka z UK (20 F) Ja pogrzebałem po moich kanałach dostępu i mam już od 690zł + 20zł wysyłka do odbiorcy już. Spodziewałem się sporo niższych cen, ale eu stoi za wysoko i ... sami wiecie. Także poświęcę moją jedną półkę na eksperymenty z dobieraniem/przerabianiem. Mowa oczywiście o nowych Chądowskich |
dołączam się!
stuki zawieszenia na małych dziurach (płytkich). Ważę 75kg,sprężyna rozkręcona jest tak, że zostało 10mm gwintu. mam luz w miejscu zaznaczonym strzałką i nr 1 nie mogę wyjąć/wybić śruby zaznaczonej strzałką i nr 2 :Sarcastic: http://img187.imageshack.us/img187/5088/amorpb9.jpg |
Woda robi swoje jak tam się nie zagląda. Namocz to ropą (szmata nasączona owinięta na tym elemencie.) Po kilku dniach spróbuj podgrzać - opukać może puści.
Trzeba sprawdzić wszystkie łożyska kiwaczki plus wahacz jeśli dobre to tylko wymyć i przesmarować jeśli będzie sucho i rdzawo - wymiana |
tak jest! :)
a czy to może być wina samego amortyzatora? lub padnięta sprężyna? |
Nie sądzę. Amor musiałby być zablokowany zatarty, ale wtedy jechałbyś jak ze sztywnym tyłem i chyba wcześniej wyrwałoby się górne mocowanie amora
|
widać, że jest zniszczony pracował w błocie, piachu, wodzie itd. ale mocowanie górne amora jest ok.
Co w takim razie dolega mojemu amortyzatorowi?:vis: |
Pewnie nic. Wykasuj luzy i zobaczysz czy będzie stukało.
|
Cytat:
|
Luzy są potrzebne jak ich nie ma to się wszystko zaciera ....no może nie wszystko :haha2:
Zobacz w dziale elektr. http://africatwin.com.pl/showthread....7838#post37838 |
Rozebrałem. Wszystkie elementy są ok. nie ma luzów nic nie jest wytarte. Co dalej? ;/
Czy ktoś z was rozbierał amortyzator? Może to z nim jest coś nie tak? :mur: |
Cytat:
Alkoholu nie nadużywasz??? Co jest z tobą??? |
Cytat:
|
Cytat:
RD03 ma tą tuleję jako osobną część, więc można po prostu to zamówić. Symbol: OEM#: 52451-MA0-000 Tuleja gumowo metalowa uzywana jest ... w pizdu motocykli. od CR, XL, XLX, NX, NTV i VT, VTR. koszt kolo 5-7 eu mała korekta cenowa: ja moge to załatwić za 35zł (Hondowskie) |
Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 11:50. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.