![]() |
koło magnesowe
Witka.
Pytanie do ogółu - ma ktos patent jak ściągnąć wspomniane koło magnesowe z wału. A jeżeli robi sie to tylko przy pomocy ściągacza, to jakiego? Tzn o jakich wymiarach gwintów? Mam w pobliżu gościa, który robi ściągacze, tylko musiałbym mu podać jakieś parametry. No chyba ze takowe odpowiednie ustrojstwo można gdzieś zanabyć. Help Plizzzzz!! |
ten ściągacz to taka śruba co się wkręca w środek "koła magnesowego" chyba z jeszcze jedną śrubą o ile dobrze pamiętam, bo mam tych ściągaczy trochę i nie pamiętam teraz dokładnie. Jak będę w domu to zrobię zdjęcie, bo mam taki ściągacz też.
a wymiary gwintu masz w kole magnesowym tak że możesz sobie sam pomierzyć, a jak gość "robi ściągacze" to rzut oka 10s i praca tokarką 15min i jest, ewentualnie "takowe odpowiednie ustrojstwo można zanabyć" u każdego dealera Hondy. A po cholerę Ty to ściągasz? |
Bo rozkręca cały silnik na części aby zobaczyć czy warto ładować w niego kase czy szukać używanego w dobrym stanie.
|
Dzięki Izi za info. Zdjęcie sie przyda, a jakbyś podał oznaczenie tego ściągacza, to wogóle by było super. I jeszcze , czy ta śruba co się wkręca w ściągacz też ma lewy gwint?
Cytat:
|
Cytat:
ta śruba co ma lewy gwint to się wkręca w wał i do niczego Ci nie jest potrzebna,a już najbardziej do ściągacza, to powie Ci ten pan co ściągacze dorabia:) powodzenia co wy wszyscy z tym wałkiem zdawczym skąd to się bierze z internetu ja mam jedną Africę już 15 lat, wałek to oglądałem przeważnie tylko przy zmianie łańcucha i jakoś nic mu nie dolega ? |
No niestety mojemu dolega - ubytki w uzębieniu w szczególności. Moja Afri ma już ponad 18 lat, a ja ją mam dopiero 3-ci rok i teraz wychodzi jak poprzedni właściciel(e) o motor dbał(li).
Dzięki. Zdrówka |
ale ja swój wałek to smarowałem może ze trzy, cztery razy i nieźle się uśmiałem czytając o SPECJALNYM smarze do smarowania tego wałka, BHP przede wszystkim i DZIDA
jak znam życie to masz dorabiany z aluminium po oryginalny ktoś pewnie dawno ukręcił:) |
...z tym smarowaniem, no napewno nie zaszkodzi ;). A wałek może nie z aluminium, tyle że ktoś go nie do końca wykończył i znalazł jelenia (czyt. mnie) - niech sie martwi :Sarcastic:
...i znowu zeszło na WAŁEK :mur: A wracając do tematu, oblukałem dokładniej i wiem już co i jak. Popróbowałem i kurna łatwo to koło ściągnąć nie będzie :Sarcastic:, ale damy rade. A tak poza tym, to ten nieszczęsny wałek to tak przy okazji - głównym problemem są cylindry, tłoki i pierścienie, być może panewki :dizzy: Pozdrówka |
A tak prawie w temacie... to trza kombinować coś z kołem magnesowym przy zmianie reaktora z RD07 na RD07A? bo sie an tym nie znam a sie chce troche poznać, uff jacek daniel trzepie w banie
|
Cytat:
|
Cytat:
EDIT: dobra już wiem o co chodzi, teraz dwa pytania: ta - ta śruba łeb 17 trzymająca koło w środku ma gwint lewostronny/prawostronny? (coś mi się wydaje że może to być lewostronny ze względu na kierunek kręcenia wałem przy chociażby ustawianiu zaworów) - jak najlepiej przytrzymać wał w miejscu podczas odkręcania tej śruby? - Izi, czy byłaby możliwość pożyczenia tego ściągacza na parę dni? :D Lub ewentualnie wpadłbym z obydwoma silnikami na chwilę do Ciebie w tej kwestii :) jako do specjalisty... powiedz tylko cenę za usługę - czy po ściągnięciu koła z wału jest możliwość popieprzenia jakoś jego umiejscowienia względem wału? czy chodzi o to żeby się np jakiś element koła zgrywał z elementem wału... |
Cytat:
Cytat:
Cytat:
tyle już wiem ...a popieprzyć zawsze można ;) |
Ściągacz to śruba M22 x 1,5. W klasie co najmniej 8.8.
Kupiłem dziś w sklepie ze śrubami takową w klasie 10 płacąc ok 5,5zł. Wiem że odpowiadam na post z przed roku, ale może komuś się przyda informacja :) |
Cytat:
:) Tylko teraz kosztuje 5,80 PLN ;) |
Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 17:20. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.