Africa Twin Forum - POLAND

Africa Twin Forum - POLAND (http://africatwin.com.pl/index.php)
-   Wszystko dla Afryki (http://africatwin.com.pl/forumdisplay.php?f=11)
-   -   Opona MAXXIS MAXXCROSS EN - kupić? (http://africatwin.com.pl/showthread.php?t=19862)

BIAŁY 02.01.2014 09:11

Opona MAXXIS MAXXCROSS EN - kupić?
 
Na ostatniej tego roku przejażdżce złapałem w lesie kapcia i ponieważ nie miałem możliwości załatania ani wymiany dętki zmuszony byłem dowlec się na bez powietrza do domu. Niby nie daleko ale zniszczyłem mojego skorpiona MX EXTRA w rozmiarze 120/100/18.

Teraz poszukuję zastępcy.

Co myślicie o MAXXIS M7314 Maxxcross EN.

W stosunku do SKORPIONA ma inny rozmiar bo 120/90/18 ale za to większy indeks nośności bo 65, no i jest tańsza. Czy mniejszy profil opony jest poważnym minusem.

Opona używana będzie praktycznie wyłącznie do jazdy off.

https://lh4.googleusercontent.com/-E...+MAXXCROSS.jpg

https://lh6.googleusercontent.com/-a...+MX+EXXTRA.jpg


ablos78 02.01.2014 10:08

Mam taka z przodu w Xr,jak dla mnie za ta kase to rewelka.

redrobo 02.01.2014 11:05

ale to do afryki? bo jesli wylacznie do off to nie bierz opon FIM. (maja mniejsza wysokosc bierznika) ja osobiscie polece Michelin S12 XC - ponoc jedna z najlepszych opon do brudnej roboty. Mam tego Maxxisa i do Michelina mu daleko...

BIAŁY 02.01.2014 11:32

Cytat:

Napisał redrobo (Post 354480)
ale to do afryki? bo jesli wylacznie do off to nie bierz opon FIM. (maja mniejsza wysokosc bierznika) ja osobiscie polece Michelin S12 XC - ponoc jedna z najlepszych opon do brudnej roboty. Mam tego Maxxisa i do Michelina mu daleko...

Tak do afryki.
Z tym FIM to słuszna uwaga.
Michelin, ciekawa propozycja. A jak to, to robi w piachu?

BIAŁY 02.01.2014 11:40

O co chodzi z tymi rozmiarami opon MICHELIN, w nawiasie podają drugi rozmiar, np: 140/80-18 (120/90-18)

Czyli, że co, opona 140/80-18 odpowiada rozmiarowi 120/90-18 innych producentów?

Co do zastosowania
https://lh5.googleusercontent.com/-Q...stosowanie.jpg

A - Kamienie
B - Ciężki teren
C - Miękki teren
D - Błoto
E - Piasek
F - Wytrzymałość

Z tej grafiki wynika że czym bliżej środka tym gorzej.

redrobo 02.01.2014 11:58

Cytat:

Napisał BIAŁY (Post 354488)
Tak do afryki.
Z tym FIM to słuszna uwaga.
Michelin, ciekawa propozycja. A jak to, to robi w piachu?

...bardzo, bardzo fajnie, bierznik jest duzo wyzszy, trawersy na koleinach, trawa, bloto, piach to zywiol tej oponki, jest zo zupelnie inna bajka niz AC10 tego samego producenta, opone te bardzo polecaja wlasnie ci, ktorzy maja sprzety bardziej terenowe.

z rozmiarami to jest ogolnie niewiadoma, bo rozmiary rzeczywiste roznia sie u roznych producentow - zdazaly sie sytuacje gdy 120 byla szersza niz 140;)
bierz taki jaki jest przepisowy do twojego motocykla

miroslaw123 02.01.2014 12:02

A przy okazji, o co chodzi z FIM?

BIAŁY 02.01.2014 12:04

Cytat:

Napisał redrobo (Post 354492)
...bardzo, bardzo fajnie, bierznik jest duzo wyzszy, trawersy na koleinach, trawa, bloto, piach to zywiol tej oponki, jest zo zupelnie inna bajka niz AC10 tego samego producenta, opone te bardzo polecaja wlasnie ci, ktorzy maja sprzety bardziej terenowe.

z rozmiarami to jest ogolnie niewiadoma, bo rozmiary rzeczywiste roznia sie u roznych producentow - zdazaly sie sytuacje gdy 120 byla szersza niz 140;)
bierz taki jaki jest przepisowy do twojego motocykla

Heh, i tu jest problem.
Mam felgę excella 18 cali i szerokość felgi 2,5 cala. Wcześniej miałem pirellkę 120/100 i było ok. Z tego wynika, że powinienem kupić 140/80 Michelina, żeby mieć 120/90 czyli porównywalnie z pirelli.
I bądź tu mądry.

Mirmil 02.01.2014 13:24

Jak kupisz 120/90 S12 to tylne kolo afryki bedzie wygladalo jak przecinak do pizzy(pizza cutter)
Jezeli juz to bierz S 12 o szerokosci 140.
Ale do Twoich zastosowan S12 sie NIE nadaje IMO
Afryca za ciezka do S12, w ktorej kostki maja po 2 cm
pozatym jak znowu pojedziesz w teren bez zapasu i zlapiesz kapcia,to bedzie szkoda takiej opony
Wez sobie kup D952 i bedziesz zadowolony.
A tak wogole jak sprzedaz Afryki i zakup DRZ?

BIAŁY 02.01.2014 17:00

Cytat:

Napisał Mirmil (Post 354513)
Jak kupisz 120/90 S12 to tylne kolo afryki bedzie wygladalo jak przecinak do pizzy(pizza cutter)
Jezeli juz to bierz S 12 o szerokosci 140.
Ale do Twoich zastosowan S12 sie NIE nadaje IMO
Afryca za ciezka do S12, w ktorej kostki maja po 2 cm
pozatym jak znowu pojedziesz w teren bez zapasu i zlapiesz kapcia,to bedzie szkoda takiej opony
Wez sobie kup D952 i bedziesz zadowolony.
A tak wogole jak sprzedaz Afryki i zakup DRZ?

Chwilowo miałem zamiar ją sprzedać ale "zmądrzałem". A na lekkie moto muszę zaczekać.

Już drugi raz bez zapasu w teren na pewno nie pojadę.

A tak na Afryce wygląda 120/100/18 - nowa Pirelli MX Extra - IMO zbyt wąsko nie jest, a nowe klocki też miała słusznej wielkości.

https://lh3.googleusercontent.com/-_...o/P1070072.JPG

Gawrys 02.01.2014 17:19

Mi ten Maxxis wytrzymał 4 miechy w sprzęcie (SXC 625) jazda w większości tylko w terenie, asfalt sporadycznie. Michalinka S12 XC to rewelka. Tylko nie wiem jak to będzie z wytrzymałością w Afri, zdecydowanie większa masa......;(

Adagiio 02.01.2014 19:00

Nie wiem jaki przebieg zakładacie żeby taka opona wytrzymała . Ja zrobiłem 700 km w rumuńskich górach , jak odkręcisz na asfalcie w wysokiej temp. to zejdzie w oczach. Opona jest fantastyczna na każde podłoże , ale po połowie zużycia przestaje robić w błocie i na śliskim podłożu . W lekkim moto wytrzymuje w granicach 40 - 50 godzin , stosuje tylko rozmiar 140 80 18 ciśnienie 0.7 atm na tyle w 450-tce . W AT trzeba 1.4 atm , jeśli chcesz jeździć na mniejszym ciśnieniu to trzeba założyć dwa trzymaki , na jednym ukręci wentyl .

BIAŁY 02.01.2014 21:51

Ja pirelli skończyłem prawdopodobnie właśnie przez zbyt niskie ciśnienie - 0,8 bar. Miałem jeden trzymak, ale przyczyną prawie na pewno nie był urwany wentyl.

Jakiś czas temu na TKC zużytej w 50%, wracałem na kapciu po czarnym 20 km. Oponę tą zjeździłem do końca i nic jej nie było. Pirelli rozleciała się po ok 10km a myślałem że da radę tak jak tkc. Tyle, że TKC była bezdętkowa.

A oto zwłoki:
https://lh4.googleusercontent.com/-U...o/P1100144.JPG

Gawrys 02.01.2014 22:03

Prawdę prawisz Adagiio.....:bow:

BIAŁY 09.01.2014 09:08

Cytat:

Napisał Adagiio (Post 354560)
Nie wiem jaki przebieg zakładacie żeby taka opona wytrzymała . Ja zrobiłem 700 km w rumuńskich górach , jak odkręcisz na asfalcie w wysokiej temp. to zejdzie w oczach. Opona jest fantastyczna na każde podłoże , ale po połowie zużycia przestaje robić w błocie i na śliskim podłożu . W lekkim moto wytrzymuje w granicach 40 - 50 godzin , stosuje tylko rozmiar 140 80 18 ciśnienie 0.7 atm na tyle w 450-tce . W AT trzeba 1.4 atm , jeśli chcesz jeździć na mniejszym ciśnieniu to trzeba założyć dwa trzymaki , na jednym ukręci wentyl .

A w którym miejscu montować drugi trzymak?
Oryginalnie w obręczy jest jeden otwór w odległości około 15 cm od otworu na wentyl.

Kupiłem jednak oponkę MICHELIN S12 bo mi się podoba :) - w rozmiarze 140 80 18, ale szerokość opony jak i wysokość klocków jest porównywalna z Pirelli 120 100 18. Wydaje się że ma trochę sztywniejsze boki.

banditos 17.01.2014 07:38

Po przeciwnej stronie. Dziurke wywiercisz wiertarka;)

Adagiio 17.01.2014 08:15

Tak , po przeciwnej stronie , każda opona przeznaczona do lekkich moto w Africe ważącej z kierownikiem prawie 300 kg zejdzie bardzo szybko , szczególnie na asfalcie .

BIAŁY 17.01.2014 14:13

Dzięki. Za informacje.
Drugi trzymak założę jak każecie, czyli po przeciwnej stronie.
Opona będzie używana po czarnym sporadycznie tak, że mam nadzieję, że u mnie trochę pojeździ.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 19:26.

Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.