![]() |
Opona MAXXIS MAXXCROSS EN - kupić?
Na ostatniej tego roku przejażdżce złapałem w lesie kapcia i ponieważ nie miałem możliwości załatania ani wymiany dętki zmuszony byłem dowlec się na bez powietrza do domu. Niby nie daleko ale zniszczyłem mojego skorpiona MX EXTRA w rozmiarze 120/100/18.
Teraz poszukuję zastępcy. Co myślicie o MAXXIS M7314 Maxxcross EN. W stosunku do SKORPIONA ma inny rozmiar bo 120/90/18 ale za to większy indeks nośności bo 65, no i jest tańsza. Czy mniejszy profil opony jest poważnym minusem. Opona używana będzie praktycznie wyłącznie do jazdy off. https://lh4.googleusercontent.com/-E...+MAXXCROSS.jpg https://lh6.googleusercontent.com/-a...+MX+EXXTRA.jpg |
Mam taka z przodu w Xr,jak dla mnie za ta kase to rewelka.
|
ale to do afryki? bo jesli wylacznie do off to nie bierz opon FIM. (maja mniejsza wysokosc bierznika) ja osobiscie polece Michelin S12 XC - ponoc jedna z najlepszych opon do brudnej roboty. Mam tego Maxxisa i do Michelina mu daleko...
|
Cytat:
Z tym FIM to słuszna uwaga. Michelin, ciekawa propozycja. A jak to, to robi w piachu? |
O co chodzi z tymi rozmiarami opon MICHELIN, w nawiasie podają drugi rozmiar, np: 140/80-18 (120/90-18)
Czyli, że co, opona 140/80-18 odpowiada rozmiarowi 120/90-18 innych producentów? Co do zastosowania https://lh5.googleusercontent.com/-Q...stosowanie.jpg A - Kamienie B - Ciężki teren C - Miękki teren D - Błoto E - Piasek F - Wytrzymałość Z tej grafiki wynika że czym bliżej środka tym gorzej. |
Cytat:
z rozmiarami to jest ogolnie niewiadoma, bo rozmiary rzeczywiste roznia sie u roznych producentow - zdazaly sie sytuacje gdy 120 byla szersza niz 140;) bierz taki jaki jest przepisowy do twojego motocykla |
A przy okazji, o co chodzi z FIM?
|
Cytat:
Mam felgę excella 18 cali i szerokość felgi 2,5 cala. Wcześniej miałem pirellkę 120/100 i było ok. Z tego wynika, że powinienem kupić 140/80 Michelina, żeby mieć 120/90 czyli porównywalnie z pirelli. I bądź tu mądry. |
Jak kupisz 120/90 S12 to tylne kolo afryki bedzie wygladalo jak przecinak do pizzy(pizza cutter)
Jezeli juz to bierz S 12 o szerokosci 140. Ale do Twoich zastosowan S12 sie NIE nadaje IMO Afryca za ciezka do S12, w ktorej kostki maja po 2 cm pozatym jak znowu pojedziesz w teren bez zapasu i zlapiesz kapcia,to bedzie szkoda takiej opony Wez sobie kup D952 i bedziesz zadowolony. A tak wogole jak sprzedaz Afryki i zakup DRZ? |
Cytat:
Już drugi raz bez zapasu w teren na pewno nie pojadę. A tak na Afryce wygląda 120/100/18 - nowa Pirelli MX Extra - IMO zbyt wąsko nie jest, a nowe klocki też miała słusznej wielkości. https://lh3.googleusercontent.com/-_...o/P1070072.JPG |
Mi ten Maxxis wytrzymał 4 miechy w sprzęcie (SXC 625) jazda w większości tylko w terenie, asfalt sporadycznie. Michalinka S12 XC to rewelka. Tylko nie wiem jak to będzie z wytrzymałością w Afri, zdecydowanie większa masa......;(
|
Nie wiem jaki przebieg zakładacie żeby taka opona wytrzymała . Ja zrobiłem 700 km w rumuńskich górach , jak odkręcisz na asfalcie w wysokiej temp. to zejdzie w oczach. Opona jest fantastyczna na każde podłoże , ale po połowie zużycia przestaje robić w błocie i na śliskim podłożu . W lekkim moto wytrzymuje w granicach 40 - 50 godzin , stosuje tylko rozmiar 140 80 18 ciśnienie 0.7 atm na tyle w 450-tce . W AT trzeba 1.4 atm , jeśli chcesz jeździć na mniejszym ciśnieniu to trzeba założyć dwa trzymaki , na jednym ukręci wentyl .
|
Ja pirelli skończyłem prawdopodobnie właśnie przez zbyt niskie ciśnienie - 0,8 bar. Miałem jeden trzymak, ale przyczyną prawie na pewno nie był urwany wentyl.
Jakiś czas temu na TKC zużytej w 50%, wracałem na kapciu po czarnym 20 km. Oponę tą zjeździłem do końca i nic jej nie było. Pirelli rozleciała się po ok 10km a myślałem że da radę tak jak tkc. Tyle, że TKC była bezdętkowa. A oto zwłoki: https://lh4.googleusercontent.com/-U...o/P1100144.JPG |
Prawdę prawisz Adagiio.....:bow:
|
Cytat:
Oryginalnie w obręczy jest jeden otwór w odległości około 15 cm od otworu na wentyl. Kupiłem jednak oponkę MICHELIN S12 bo mi się podoba :) - w rozmiarze 140 80 18, ale szerokość opony jak i wysokość klocków jest porównywalna z Pirelli 120 100 18. Wydaje się że ma trochę sztywniejsze boki. |
Po przeciwnej stronie. Dziurke wywiercisz wiertarka;)
|
Tak , po przeciwnej stronie , każda opona przeznaczona do lekkich moto w Africe ważącej z kierownikiem prawie 300 kg zejdzie bardzo szybko , szczególnie na asfalcie .
|
Dzięki. Za informacje.
Drugi trzymak założę jak każecie, czyli po przeciwnej stronie. Opona będzie używana po czarnym sporadycznie tak, że mam nadzieję, że u mnie trochę pojeździ. |
Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 19:26. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.