Africa Twin Forum - POLAND

Africa Twin Forum - POLAND (http://africatwin.com.pl/index.php)
-   Inne - dyskusja ogólna (http://africatwin.com.pl/forumdisplay.php?f=248)
-   -   Znów zmiana, czyli poszukiwania miodu w dupie (http://africatwin.com.pl/showthread.php?t=19428)

Vertus72 04.11.2013 19:09

Znów zmiana, czyli poszukiwania miodu w dupie
 
Obecnie ujeżdżam Yamaszkę TT600R, niestety na ostatnim zakończeniu w Białej zrobiłem skok w bok jadąc na czyimś KTM i już nie kocham swojej teteerki:D
I sam teraz nie wiem co dalej...ogólnie kryteria jakie mam pewnie będą przeczyć same sobie i taki motek nie będzie istniał....ale:
Moto ma być lżejsze od poprzednika, ttr wcale nie waży 130 kilo....! mam wersję R czyli najbardziej odchudzoną i brief pokazuje 146kg, interwały przeglądowe choć trochę zbliżone jeśli chodzi o olej czy zawory, ma mieć możliwość dorobienia jakiegoś stelaża pod rogal, chcę taką wyprawówkę off tyle,że leżejszą od poprzednika,młodszą i do kopki magiczny guzik by się nadał....
I co istnieje takie cóś?? wyznawcy innych marek jeżeli maja wiedzę popartą użytkowaniem też proszeni do tablicy.

redrobo 04.11.2013 19:29

Skoro ten ktm sie podobal to o co chodzi?

Mirek Swirek 04.11.2013 19:48

Poniekąd opisałeś Lc4 Adv.

Jest jeszcze to.
Sto dwadzieścia dwa kilogramy wagi, pięćdziesiąt koni, lekutko lepsiejsze zawieszenie od TTR i rogal podejdzie. Guzika brak. Jeśli zainteresuje, to reszte o maszynie doczytasz w sieci.
http://kleinanzeigen.ebay.de/anzeige...05028-222-1727

siwy 04.11.2013 19:51

lc4 chyba lżejsze dużo nie będzie od ttr a adv raczej na pewno. Mi bardziej do opisu pasuje zmotany exc 525 z większym zbiornikiem i bagażnikiem. Wśród japonii raczej nie znajdziesz takiego sprzętu.

http://kestrelservicesllc.com/images...206.6%201b.jpg

p.s. chyba że drz 400, ale moc i zawieszenia dalekie od kata

piotreklodz 04.11.2013 20:02

Niestety Katy nie mają konkurencji w tej dziedzinie - taka prawda.
Dlatego ja Vertusie dalej bujam się z poczciwą XRką, (na zmianę ją przeklinając i ciesząc z jazdy) stare japonie zostały daleko za pomarańczami, ale na nie trzeba mieć konkretną kasę.

Może ainteresuj się jeszcze Huskami, jeśli stać Cię na tak świeży sprzęt.

rumpel 04.11.2013 20:18

Ktoś jezdzil moim Katem ale za bardzo nie pomne kto to był ;)

wolly 04.11.2013 21:15

Vertus nie szukaj słomki do oka tylko stań sam na wadze i zobacz jaki jest stosunek KG do KM(kierownika ) a biedna Yamaha ma tylko 40KM to jest taki niezajebliwy traktorek no ale jak potrzeba adrenaliny to tylko dwutakt kolego i abonament na ortopedii

ktm 04.11.2013 21:18

http://www.ccm-motorcycles.com/

http://www.youtube.com/watch?v=w9VhACv7nvE

ex1 04.11.2013 21:36

2 kwestie...
rzecz pierwsza... to LC4 spełni w wielu wersjach wszytkie twe potrzeby, i guiki są i kopka, są i lekkie wersję i cięższe i tanie i drogie.. do wyboru do koloru :)

rzecz druga... :D ROGALE nie wymagają żadnych stelaży, spokojnie podejdą do exc czy sxc :) tym prosze się nie przejmować.. :)


XR 650 też chyba nie będzie tutaj złym wyborem... :)

siwy 04.11.2013 21:39

brak guzika, wagowo nie wypada dużo lepiej niż ttr, pewnie porównywalne

Fihu 04.11.2013 21:39

Sam mam podobny motocykl, XT (inne zawiasy i dosyć okrojony 148kg zalany), ostatnio przejechałem się na kolegi LC4 620 (dzięki Max :/ ) i tak samo, już nic nie jest takie jak kiedyś ...

JarekO 04.11.2013 22:13

Husqvarna TE610 2009 i nowsze.

--
J.

motormaniak 04.11.2013 22:30

Lc4 620, 640 trzęsą się, telepią itd. Jest moto który ciągnie mocniej, trzęsie mniej, wszystko pracuje lżej. To exc 520/525. Sam zmieniłem Lc4 na exc. Jeśli wycieczki niedalekie a dalsze na przyczepce to jest to dobry pomysł. Zbiornik 14 litrów można kupić za 500 zł i zapewni zasięg 250 km. Bagażnik to nie problem - ja zrobiłem na wzór dostępnych w handlu. Jeśli wyprawy mają być dalekie, jednocylindrówką, na kołach i nie masz minimum 20 tys... zostań lepiej przy tt.

Kosmal 05.11.2013 00:26

Cytat:

Napisał Vertus72
Moto ma być lżejsze od poprzednika, ttr wcale nie waży 130 kilo....! mam wersję R czyli najbardziej odchudzoną i brief pokazuje 146kg.

Dokładnie to 131kg.Jak się doda 3 litry oliwy,10 litrów paliwa,1,2 litra w lagach plus płyn do hebli to wyjdzie te 146.
Co do pytania to może XChellenge?

Mirmil 05.11.2013 00:46

Litr benzyny waży ok. 0,73 kg,
litr oleju – 0,83 kg
litr wody – ok. 1 kg

A jak liczysz wage KTM , to nie zapomnij o plynie do sprzegla, oraz o kwasie do akmululatora :)

everybike 05.11.2013 01:16

Popatrzcie na parametry DRZ e . Zdaje się , że są podane do tych podanych w pierwszym poście :P

Kosmal 05.11.2013 01:57

Cytat:

Napisał Mirmil (Post 345979)
Litr benzyny waży ok. 0,73 kg,
litr oleju – 0,83 kg
litr wody – ok. 1 kg

Ja tylko obrazuje że te 146 to waga gotowego do jazdy (+/-) :p
A tu proszę-fachowy wykład :Thumbs_Up:

Lepi 05.11.2013 07:18

Jak nie chcesz za dużo grzebać to rozsądnym wyborem wydaje się 690. Nie jest wiele lżejszy ale jednak jest. Reszta jak zawias, hamulce i przede wszystkim fun na plus.

rumpel 05.11.2013 07:45

wazyłem swoją 690 full zalana z kilkoma dodatkami (płyta, gmole, itp) 150kg

wolly 05.11.2013 08:20

Panowie nie porównujcie techniki obecnej do techniki z czasów XR i TT różnica jest taka że ta stara technika jest idiotoodporna do pewnych granic oczywiście, ale każdy jeździ tym co lubi po przesiadce z traktorka TT to nawet XR wydaje się szatanem a co dopiero 5n5 fascynacja mija z przejechanymi kilometrami a np o siedzeniu nie wspomnę mowa o org.każdy motocykl ma coś w sobie- tylko trzeba znaleźć te dobre strony ,A tak między nami Vertus np. LC4 powino cię zadowolić ale czy na pewno , moc i waga moto to nie wszystko

siwy 05.11.2013 08:50

690 fajne są, tylko wydaje mi się że popyt jest kilkukrotnie większy niż podaż na polskim rynku używanych. Nowy to już ponad 35k i niewielu stać na to.

Vertus72 05.11.2013 09:05

Cytat:

Skoro ten ktm sie podobal to o co chodzi?
Chodzi o to,że nie pamiętam co to byo
Cytat:

Ktoś jezdzil moim Katem ale za bardzo nie pomne kto to był
Jechałem na kacie którym podjechał Blob z zamiarem zaorania boiska...:D
Cytat:

lc4 chyba lżejsze dużo nie będzie od ttr a adv raczej na pewno. Mi bardziej do opisu pasuje zmotany exc 525 z większym zbiornikiem i bagażnikiem. Wśród japonii raczej nie znajdziesz takiego sprzętu.
Z tego co czytałem to serwis i interwały przeglądowe w exc 525 za częste i za drogie by wybrać toto na wyprawówkę, jeśli jest inaczej prosze o wyprowadzenie z błędu.
Cytat:

2 kwestie...
rzecz pierwsza... to LC4 spełni w wielu wersjach wszytkie twe potrzeby, i guiki są i kopka, są i lekkie wersję i cięższe i tanie i drogie.. do wyboru do koloru
Proszę rozwinąć temat, słabo się poruszam w tych kateemowskich oznaczeniach i modelach.
Cytat:

Jeśli wycieczki niedalekie a dalsze na przyczepce to jest to dobry pomysł. Zbiornik 14 litrów można kupić za 500 zł i zapewni zasięg 250 km.
Co to znaczy wycieczki niedalekie, mój wypad w teren tak koło komina to ok. 200km, lekki teren, czasem jakaś piaskownica, nie chcę wymieniać oleju zo 2-3 wypady a remontu raz w roku...

Oczy mnie już bolą od czytania i płyną pomarańczowe łzy:haha2: szukam, czytam, dziekuję wszystkim za podpowiedzi.

siwy 05.11.2013 09:10

Nie ma idealnych motocykli do wszystkiego. Jak masz <20k to szukaj 690 albo x challenge, jak mniej to lc4 albo drz. LC4 chciałem ale po lekturze netu mi przeszło :)

wolly 05.11.2013 09:13

nie no siwy widzę ze tęsknisz za XR

siwy 05.11.2013 09:14

zgadza się, dziś bym jej nie sprzedawał

Mhv 05.11.2013 09:27

Hahahaaaaa chciałbym powiedzieć..:D
Ja tylko dorzucę..przeczytaj jeszcze raz posty kolegi wolly. Jak wejdziesz w ktmy to nie dziw się że będziesz więcej czasu spędzał w garażu i eksploatacyjnie też będzie drożej.
I jeszcze ważna rzecz..dowiedz się czym jechałeś bo 690 a LC4 640/620 to też jest różnica..LC4 nie jest też taki zajebisty, jakoś nie widzę, żeby wszyscy na tym jeździli..ciekawe dlaczego..
Albo..zapodaj zawiechę od WR i zostaw jak jest.

Kosmal 05.11.2013 09:54

Cytat:

Napisał Mhv (Post 346023)
Albo..zapodaj zawiechę od WR i zostaw jak jest.

TTR-ka ma ochllinsa + PAOLI więc zmiana zawiasu nie ma sensu.
Tu chyba bardziej chodzi o silnik:D

Mhv 05.11.2013 10:00

Trochę się zapędziłem z tym zawiasem faktycznie, ale zmiana jakaś by była, przede wszystkim z przodu (usd, większy skok).

Lucky Luke 05.11.2013 12:20

Husvwarna te450/510 przeżyje kilka exc
http://www.safaritanks.com.au/home/i...dingPage/6.jpg

siwy 05.11.2013 12:23

Taki sprzęt na foto jak by był w cenie do ok. 15 tys. to myślę że na forum z 5 sztuk by poszło od ręki :)

Vertus72 05.11.2013 12:27

Cytat:

Napisał Kosmal (Post 346031)
TTR-ka ma ochllinsa + PAOLI więc zmiana zawiasu nie ma sensu.
Tu chyba bardziej chodzi o silnik:D

Właśnie....,to chłodzenie wiatrem czasem jest upierdliwe jak jest gorąco, a lata się w cięższym terenie......wiem,wiem chłodnica oleju, ale zawsze to już dziadziuś w końcu ma 15 lat.

Lucky Luke 05.11.2013 12:27

"Taki sprzęt na foto jak by był w cenie do ok. 15 tys. to myślę że na forum z 5 sztuk by poszło od ręki"

Kupujesz te450 10-12tys, duży zbiornik nowy 1800, owiewka kilka stówek, bagażnik ja zaadoptowałem od rd03 koszt 100zł.
I już masz :)

Lucky Luke 05.11.2013 12:48

Husqvarna też robi fajne motocykle, poręcznością i precyzją prowadzenia nie ustępują ktm, są trwalsze i tańsze, ja stawiam na huskę

http://img824.imageshack.us/img824/6003/dj8l.th.jpg
http://img10.imageshack.us/img10/74/4o7o.th.jpg
http://img201.imageshack.us/img201/9915/bcma.th.jpg
http://img15.imageshack.us/img15/7487/bjm6.th.jpg
http://img690.imageshack.us/img690/5736/96ht.th.jpg
http://img189.imageshack.us/img189/8964/poag.th.jpg
http://img854.imageshack.us/img854/8929/af9c.th.jpg
http://img199.imageshack.us/img199/668/lebo.th.jpg
http://img27.imageshack.us/img27/3906/ysee.th.jpg
http://img716.imageshack.us/img716/1667/fczo.th.jpg
http://img834.imageshack.us/img834/8194/dlt2.th.jpg

siwy 05.11.2013 12:50

oj, namawiasz :)
mi dużo nie trzeba żeby się napalić, już po jeździe twoją huśką po głowi mi czasem chodzi podobny sprzęt

Lucky Luke 05.11.2013 12:58

"oj, namawiasz
mi dużo nie trzeba żeby się napalić, już po jeździe twoją huśką po głowi mi czasem chodzi podobny sprzęt"

Bo to na prawdę fajny motocykl, w standardzie ma:
hamulce brembo w stalowym oplocie
kierownica tomasselli
sprzęgło hydrauliczne magura
felgi excell
super zawieszenie Marzocchi/sachs
rozrusznik
wentylator
subframe przygotowany pod bagażnik
kierunkowskazy oświetlenie, pełna homologacja na dwie osoby

Prowadzi się łatwo lekko i przyjemnie , kopa ma jak trzeba, waży około 110-115 na mokro, jak dla mnie wystarczy.

motormaniak 05.11.2013 13:13

"Husvwarna te450/510 przeżyje kilka exc"
jakoś nie bardzo w to wierze. Exc 520/525 robi naprawdę sporo bez remontów, części tanie i dostępne zarówno używane, nowe , jak i mnóstwo markowych prox, wertex, wiseco.
Wypad 200 km szuterkami to nie problem dla tego typu moto. Jesli to jednak ma być trasa asfaltowa po 400 dziennie - to zdecydowanie odradzam zarówno Exc jak i wspomnianą wcześniej huske (hoć nie jeździłem).

Lucky Luke 05.11.2013 13:29

TE i EXC to nie są motocykle na asfalt też odradzam.
ceny części do huski są na podobnym poziomie co do KTM,
mój silnik jest w tej chwili rozłożony bo jeszcze tego od kupna nie robiłem, zero jakichkolwiek śladów zużycia. Został rozłożony tylko i wyłącznie profilaktycznie, ma około 640 motogodzin.
Profilaktycznie wymieniam korbę, koszt proxa 450zł, łożyska wału oryginały 41Euro i łańcuch rozrządu jakieś 140zł oryginalny.

siwy 05.11.2013 13:32

tu rozsądnie wygląda cenowo, ciekawe czy jakieś niespodzianki są nieopisane w ogłoszeniu:
http://otomoto.pl/husqvarna-te-510-e...-M3839180.html

Lucky Luke 05.11.2013 14:24

Brakuje prawej osłony silnika, klameczki odprężnika, osłony zębatki zdawczej i kosa jakaś pogięta, a poza tym wygląda normalnie. Jeśli przebieg autentyczny, podobno cofnąć zegara się nie da, to jeszcze długo posłuży.

Lepi 05.11.2013 16:11

Cytat:

Napisał Vertus72 (Post 346014)
...
Z tego co czytałem to serwis i interwały przeglądowe w exc 525 za częste i za drogie by wybrać toto na wyprawówkę, jeśli jest inaczej prosze o wyprowadzenie z błędu.

...
Co to znaczy wycieczki niedalekie, mój wypad w teren tak koło komina to ok. 200km, lekki teren, czasem jakaś piaskownica, nie chcę wymieniać oleju zo 2-3 wypady a remontu raz w roku...
...

W 690 dwa razy w sezonie zmieniam olej, raz łańcuch i kilka razy komplet opon. To wszystko co trzeba robić. Zawory po 18000 bez konieczności regulacji. Czyli jak dla mnie bezobsługowo. Spróbuj znaleźć podobny motocykl o tak małych wymaganiach serwisowych i porównywanych parametrach. 200 km wycieczki to sama przyjemność. Na więcej to już trzeba lepszą kanapę. Jeśli jeździsz w taki teren jak opisujesz nie warto iść w coś radyklaniejszego typu EXC.

JarekO 05.11.2013 18:26

Pisalem, ze TE610 ;). Silniki spokojniejszy niz w 690tce, wymiana oleju dosc rzadko, wtrysk...

siwy 05.11.2013 18:41

Dochodzi jeszcze kwestia dostępności wymienionych sprzętów używanych w rozsądnej kasie. 690 i te610 z ostatnich lat to rarytasy. 690-tki na allegro jak są to zwykle 2-3 szt. rozsiane po kraju z cenami pow. 20 tys.

Mirek Swirek 05.11.2013 19:33

Dlatego też pisałem o Lc4 szeroko pojętym. Cenowo przystępne i uwierz jest różnica i to kolosalna pomiędzy Lc4 a TTr. Nie wspominam o wadze kierownika i jego umiejętnościach.

rumpel 05.11.2013 19:45

jak ktos bardzo chce 690 to niech pisze na priva ;)

Kosmal 05.11.2013 20:09

Cytat:

Napisał Mirek Swirek (Post 346131)
Cenowo przystępne i uwierz jest różnica i to kolosalna pomiędzy Lc4 a TTr.

W mocy silnika i sposobie jej oddawania to tak ale w czym jeszcze jest taka "kolosalna" różnica bo sam jestem ciekaw:confused:

Lepi 05.11.2013 20:58

Co się tak ceny czepiacie, Versus w wymaganiach nic o cenie nie wspomniał. Widać że, ze hajs nie gra roli ;)

wolly 05.11.2013 21:24

a mi zawsze mówili technika,technika nie siłowo a ponoć TTR nie robi w terenie http://www.youtube.com/watch?v=SUQCX20Nl4c
ale to pewnie specjalny model z Austrii jest , gostek tę górkę ze stopa robi a nie prędkością

Mirek Swirek 05.11.2013 21:33

Cytat:

Napisał Kosmal (Post 346150)
W mocy silnika i sposobie jej oddawania to tak ale w czym jeszcze jest taka "kolosalna" różnica bo sam jestem ciekaw:confused:

Skoroś Ciekaw, to poproś kogoś o udostępnienie motocykla i sam się przekonaj, skoro nie widzisz różnic gołym okiem.
Wybacz, ale nie będe się wywodził.

siwy 05.11.2013 21:35

Cytat:

Napisał wolly (Post 346166)
a mi zawsze mówili technika,technika nie siłowo a ponoć TTR nie robi w terenie http://www.youtube.com/watch?v=SUQCX20Nl4c
ale to pewnie specjalny model z Austrii jest , gostek tę górkę ze stopa robi a nie prędkością

gość jest niezły:
http://www.youtube.com/watch?v=16z80IMHPAg

Vertus72 05.11.2013 22:20

Cytat:

Napisał Lepi (Post 346156)
Co się tak ceny czepiacie, Versus w wymaganiach nic o cenie nie wspomniał. Widać że, ze hajs nie gra roli ;)

:haha2:
Ale się ubawiłem, nie napisałem bo to i tak na miniratkę więc w miarę rozsądku.
Ps. Jak na razie po przewertowniu ogłoszeń to 530 exc lub 525:dizzy:


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 11:56.

Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.