![]() |
Kontrolki rezerwy RD04
Witam.
Jako, że dopiero obwąchujemy się z moją Afryczką, postanowiłem wypróbować zasadę i poprawność działania układu informującego o ilości paliwa w baku. Za poradą z forum zamknąłem prawy kranik traktując go jako żelazną rezerwę i po zatankowaniu do pełna jeździłem w celu zapalenia się najpierw żółtej, a później czerwonej kontrolki. Na forum wyczytałem, że znajdujące się w RD04 kontrolki rezerwy paliwa mają czujniki umieszczone w lewej części baku, czyli aktywuje je zejście paliwa w takiej konfiguracji jakiej miałem (lewy otwarty, prawy zamknięty) Po około 230 km zapaliła się żółta kontrolka - czyli ok. Ale po przejechaniu 350 km, moto zaczęło zwalniać aż w końcu zostałem zmuszony do zwiedzania przystanku PKS w jakimś Cipciburgu. Po otwarciu prawego kranika motocykl po paru cyklach kręcenia odpalił, ale martwi mnie brak czerwonej kontrolki. Dodam tylko, że czerwona kontrolka zapala się po przekręceniu kluczyków razem z pozostałymi czyli żarówka oki Czy czerwona kontrolka nie jest czasem na prawej części? Jeżeli nie, to czeka mnie randka z Afripedią i wymontowanie czujki od kontrolki. |
Ja tam się na RD04 nie znam, ale czerwona kontrolka to chyba od ciśnienia oleju jest :D
|
Ta z napisem OIL tak
ta z napisem fuel chyba nie :) |
No w siódemce nie ma takich bajerów, ale się dokształciłem przynajmniej :D
Zdrowia! |
CzarnyEZG , porady zostawiania sobie awaryjnej rezerwy w prawej cześci zbiornika raczej nie uważam za sensowną. No może gdzieś na pustkowiu ..... tylko czy te 1.5 litra robi rożnicę? Zawsze można w butelce te 1.5 litra wozić ;)
Do kontroli paliwa służą dwie kontrolki ( ok 8.5 i ok 5.5 ltr) no chyba że nie masz do nich zaufania , to wtedy je skasuj i zamontuj kranik z rezerwą. Obydwie kontrolki są po lewej stronie. Skoro ci czerwona nie działa to eksperymentalnie zamień kable miedzy czujnikami i się dowiesz czy to na pewno kwestia samego czujnika a nie okablowania. Na forum masz instrukcję jak to naprawić za jakieś 10zł. |
Po zalaniu do pełna pod sam korek pierwsza pomarańczowa kontrolka zapala sie po 300 km a druga czerwona po 340-350 km. Po asfalcie przy małych dziennych przebiegach.
|
Bicio - mniej bajerów mniej do psucia :) Zdrowia :)
Dzieju - ja dzięki zamknięciu prawego kranika dziś dojechałem a nie dopchałem Afrykę do stacji. 1,5 litra wystarcza na przejechanie około 20 km - w polskich warunkach często to wystarczy. A wożenie tego w butelce? A jak z redbullem pomylę ;) to mi dopiero doda skrzydeł :) Poza tym tak jak piszę dopiero się obwąchujemy a jak widać moim kontrolkom ufać można w 50% koles_02 - poruszasz inny temat - czyli spalanie. Mojej wyszło 6,8 litra na 100 km przy jeździe trasa, troche lekkiego terenu i trochę miasta. W dwie osoby. Jak będzie mniej offu, to będzie inaczej. Tak samo, jak będzie jedna osoba, cieplej itd... Wiesz - chcę, żeby te kontrolki były sprawne, bo wtedy różnica w spalaniu wynikająca z powyższych zmiennych nie będzie mnie bolała. |
Obydwie kontrolki masz po lewej stronie.
Jeżeli spalanie masz ~7l to kilometry się zgadzają - w sensie czas zapalenia zółtej i czas zapalenia końca paliwa. Najprościej to spuść paliwo z baku i zobacz czy się dwie kontrolki zapalą... |
No właśnie czerwona nie działa :)
Dzieju poddał dobry pomysł - zacznę od spuszczenia wahy i zamienienia przewodów - to mi odpowie na pytanie czy nie działa czujka od czerwonej, czy problem z kablami. (żarówka jest dobra) A właśnie - przypomniało mi się. Jak jechałem na żółtej rezerwie, to po zgaszeniu i ponownym odpaleniu motocykla, rezerwa zapalała się z parudziesięcio sekundowym opóźnieniem i najpierw tylko się żarzyła. Czy to normalne? |
Tez tak mam.
|
normalne :D ,to się nazywa termistor,u mnie już wymieniony :D 10,50 zł w ASO daewoo tico/matiz/nexia/lanos
|
Raviking Czytałem właśnie Twój sposób na niedziałający termistor.
Zasadniczo po sprawdzeniu kabli i wtyczki pod bakiem jest to kolejny krok do naprawy rezerw. Przepraszam, że poruszam rozwiązane tematy i dzięki za wiedzę, którą się dzielicie. |
już kilka razy ...uratowało mnie to trzymanie paliwa w awaryjnej kieszeni od problemu ...
i to w cywilizacji tym bardziej działa a ...daleko ...daleko to też może się przydać to jednak ok 20 km bliżej ..:) w temacie kontrolek to albo naprawić albo się przyzwyczaić u mnie odwrotnie działa tylko czerwona .. |
Cytat:
Jak już naprawisz czerwoną to myślę że i na 100% zufasz. Mnie od 10 lat ani razu nie zawiodły i mam do nich pełne zaufanie bez zostawiania 1.5l , ale fakt raz żółtą naprawiłem za całe 8zł. Powodzenia. Cytat:
A swoją drogą termistory mają pewną bezwładność podczas wskazań w czasie jazdy. Oryginały mają ja większa dlatago jak już zapalą kontrolkę to raczej nie gaśnie , te od Tico są szybsze i bujające się paliwo powoduje przez jakiś czas miganie póki się nie upali benzyny. |
Dzieju - i tak bezpieczniej się czuję z zamkniętym prawym, ale jak to mawiają jeden lubi zbierać znaczki, drugi jak mu nogi śmierdzą :)
A kontrolkom po naprawie pewnie zaufam i to na 100 %. |
Potwierdza ktoś i wytłumaczy jeżeli tak jest, że lepiej mieć nawet przy pełnym baku odkręcone dwa kraniki?
|
Ja mam ciagle oba kraniki odkrecone. Jak zaswieci zolta,to tripmaster zeruje i wiem ze lajtowo powinieniem 100km zrobic. Jak czerwona sie zapali to trzeba szukac petropoju :) (okolo 7 i 3.5-4 ltr wg mnie )
pozdrawiam Rubin now Free |
Zółta, zostaje około 8L
Czerwona około 4L Działa i się sprawdza , nie trzeba się bawić kranikami, według mnie oczywiście |
Myślałem może że jak są dwa kraniki odkręcone to w razie maxymalnego odkręcenia manetki jest dostępna wieksza dawka paliwa. W xtz 750 jeździ się na dwuch kranikach odkręconych. Tak słyszałem przynajmniej.
|
koles_02 przecież ilość paliwa w komorach pływakowych jest ustawiona stała, a o to zeby w przewodach było paliwo dba pompa paliwowa.
Sam w sobie kranik nie stanowi chyba takiego oporu (poprawcie mnie jeżeli się mylę), żeby limitował przepływ i tenże musiałbyć wspomagany drugim dopływem. Poza tym do pompy dochodzi jeden przewód zasilający, więc za kranikami musi być trójnik (dobrze myślę? rozbiorę to dopiero tej zimy) Jeżeli ktoś kto rozbierał instalację potwierdzi to co powyżej napisałem (albo zimą sam to zorbię) to nie ma żadnej przesłanki aby jeździć na obydwu otwartych kranikach. A jako argument za jeżdżeniem z jednym zamkniętym przemawia sytuacjia jaka przydażyła się nie tylko mnie i właśnie jeżdżenie na prawym zamkniętym uchroniło mnie przed zamianą ról z moją Afryczką (czyli zamiast koni mechanicznych nasz skład napędzałby baran niemechaniczny :) ) |
Nikt mi nie powie , że praca pompy paliwowej "na sucho" nie niszczy jej. Oba kraniki mam otwarte, zapala się czerwona to rozglądam się za stacją benzynową
|
oresco - a kto tutaj mówi o pracy pompy na sucho?
Jak w baku nie ma paliwa, to nawet obydwa otwarte kraniki nic nie poradzą. |
Oki - pacjent na stole rozebrany - faktycznie termistor od dolnej rezerwy kaput :/
Małe pytanie - zna ktoś symbol termistora od Daewoo lub wartość? Nie mogę nigdzie znaleźć tego ustrojstwa (serwisy daewoo nie istnieją, a chewrolet rozkłąda ręce) a w sklepach z elektroniką pytają o wartość :( Proszę o pomoc. |
|
Czarny,jutro jak będe sie kręcił po Wrocławiu to podjade do Pana co ma jeszcze termistory po 27zł chyba,zresztą jeden już zakupiłem i poleciał do Pekosa.
Na opakowaniu nie było żadnych wartości. |
Raviking - jakby miał, to daj znak i sprawdź priv.
Dzieju - niestety wiele takich ofert widziałem i po kontakcie telefonicznym okazuje się, że są w ofercie, ale nie ma na stanie. Dzięki za zainteresowanie. |
Cytat:
Może trzeba kolejnego zamiennika poszukać. Oryginały wytrzymują i po 25 lat więc nie tak często trzeba kombinować. Gdybyś nie znalazł to zamień czujniki miejscami byś miał czerwoną działającą. |
Jeżeli Ktoś by chciał jeszcze,to Pan w sklepie ma dwie sztuki.Do Czarnego już poleciały.
|
No to teraz wypatruję pani na miotle.
aa nie to nie ta bajka. Wypatruję listonosza :) |
ciężko znaleźć,a tu gość trzepie kasę http://allegro.pl/czujnik-termistor-...141574210.html
|
Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 22:15. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.