Africa Twin Forum - POLAND

Africa Twin Forum - POLAND (http://africatwin.com.pl/index.php)
-   Uklad paliwowy i wydechowy (http://africatwin.com.pl/forumdisplay.php?f=6)
-   -   Falujące wolne obroty - jaka przyczyna? (http://africatwin.com.pl/showthread.php?t=18967)

krzysiek_m 28.08.2013 20:26

Falujące wolne obroty - jaka przyczyna?
 
Hej :-).

RD04. Gaźniki po serwisie.
Wymienione membrany, air-cuty, zaworki iglicowe i króćce ssące.
Sprawdzone pływaki, ustawiony skład mieszanki, zrobione synchro.

Działa jak marzenie.

Po jakimś czasie zaczęło falować na wolnych obrotach. Czasem troszeczkę a czasem aż 1000-1500obr. Cóż by można sprawdzić we własnym zakresie?

Moto-Bandit 28.08.2013 20:37

Też robiłem pełen serwis gaźników, wymianę membran, czyszczenie i regulacje zaworów. Też mi delikatnie falują obroty - u mnie utrzymują się 1000-1200obr.

Ja osobiście się nie przejmuję, uznałem, że przy roczniku 90 to już z racji wieku.

krzysiek_m 28.08.2013 22:35

No ok 1000-1200 też bym się nie przejmował, ale 1000-1500 to już za dużo. Może to typowy objaw czegoś, co można łatwo poprawić, żeby tak nie denerwowało ;-).

Misza 28.08.2013 22:37

Może ssie lewe powietrze przez ośki przepustnic, jak to ponoć częste jest

jorge 28.08.2013 22:39

Po kolei:
1. Filtr paliwa i powietrza
2. Świece i gaznik
3. Pompę
4. Przewody
5. Regler
6. Lewe powietrze.

To nie normalne objawy.

rambo 29.08.2013 00:26

Składy ciśnienia paliwa albo zmieć dysze wolnych na oczko większe :Thumbs_Up:

krzysiek_m 29.08.2013 11:10

Czyli najpierw jeszcze raz sprawdzić wszystko w okolicy... i ewentualnie zmienić dysze wolnych obrotów...
Czemu nie :-). Jak rozszyfruje problem - dam znać!

szynszyll 29.08.2013 15:00

podlacz wakuometry i patrz ktory cylinder 'nadgania'

krzysiek_m 29.08.2013 15:15

Ok. Jeden nadganiał, było to ładnie widać. Nie pamiętam który ;-).
Nierówno ustawione składy (każdy o 2,75)? Te linki ssania? Błąd przy składaniu gaźnika? Jakiś węży przygniecony?
Poza tymi wolnymi obrotami nie ma się do czego przyczepić - jeździ super, pali tylce co przez ostatnie 20tyś kilometrów (czyli około 6,5 - 7)

ofca234 30.08.2013 13:06

jeszcze (po mojemu) moze byc marne paliwo lub woda w gaznikach. ale ja sie nie znam.

lortprodisz 30.08.2013 21:13

u mnie kable wysokiego taka przypadłosc powodowały ........raz wyzej raz nizej . zacznij moze od dokładnego wyczyszczenia fajek od wewnatrz

matjas 30.08.2013 21:24

żeby zdiagnozować lewe powietrze podaj propan /może być od zapalniczek/ w okolice króćców, gaźników. jeśli silnik zacznie pracować na wolnych inaczej to masz diagnozę.
poza tym ... sporo rzeczy do sprawdzenia.
moja RD04 nie dała się ustawić na równo na waku i też troszkę falowała przy 100kkm... Beddie potem mówił, że pomogło czyszczenie gaziorów w myjce. podobno :D
matjas

szynszyll 31.08.2013 19:16

Kto by marnowal czas i pieniadze na mycie w myjce padliny beddiego ?! Dorosnij Matias...

krzysiek_m 01.09.2013 11:42

Wakuometry załatwiłem na wtorek i wtedy spróbuję coś znaleźć.
Na ssaniu jest OK, nic nie nadgania, tylko na rozgrzanym silniku na samych wolnych coś nie tak. Sprawdzę fajki, ale zawsze zapala od pierwszego obrotu wału...
Pokombinuję ze śrubkami:
http://africatwin.com.pl/showthread....B3ad+mieszanki
Czy ma znaczenie, że przytkanie wydechu (a mam pusty) powoduje ustabilizowanie obrotów?

lortprodisz 01.09.2013 22:29

moja tysz zapala od pierwszego i co z tego jak sie pierniczyło od czasu do czasu :)
sprawdzic nie zaszkodzi łacznie z zewnetrzna czescia izolatora swiecy ,tu gdzie fajka nachodzi ....tez było zasyfione u mnie

jorge 02.09.2013 13:55

Jak przytkanie zmienia to sprawdź te lewe powietrze na łączeniu gaznikow i ssanie czy odbija do końca. Jaki to wydech ? Przy pustym raczej strzela niż faluje

krzysiek_m 02.09.2013 15:42

Ja tym motocyklem zrobiłem 20tyś km, w międzyczasie wymieniłem membrany i wszystko było OK. Po remoncie silnika i od razu "pełnym serwisie gaźników" taka przypadłość została. Silnik się dotarł, oleju nie bierze, jeździ super, nadszedł czas, żeby wyregulować te wolne obroty. Piszę tutaj, żeby zebrać jak najwięcej pomysłów i załatwić sprawę za jednym posiedzeniem u mechanika :-).

A wracając do strzelania.
Wydech był pusty i zawsze strzelał, po remoncie, jak ma szczelne zawory, uszczelkę nową przy kolektorze wydechowym i uszczelnione połączenia - już nie strzela.

Gaźniki były opryskane i nic się nie działo chyba... Tym razem porządnie zwrócę na to uwagę. Mam jeszcze podejrzenia co do ułożenia linki ssania do prawego gaźnika.

matjas 02.09.2013 16:09

Cytat:

Napisał szynszyll (Post 335154)
Dorosnij Matias...


dorastanie mnie nudzi

rambo 02.09.2013 17:50

Jak masz podejrzenie że to ssanie, wykręć króćce ssania od gaźników. Odepnij linkę od zaworka, włóż je do środka ze sprężynkami bez linek i odpal

krzysiek_m 03.09.2013 20:45

Dzięki wszystkim!
Okazało się, że jedna linka ssania poprowadzona nieładnie, oraz nieprawidłowo założona gumka przy króćcu ssania. Teraz działa jak marzenie!

jorge 03.09.2013 22:23

Pierwszy ;! ;)


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 06:30.

Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.