Africa Twin Forum - POLAND

Africa Twin Forum - POLAND (http://africatwin.com.pl/index.php)
-   Układ elektryczny i zapłonowy (http://africatwin.com.pl/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Wysłużona szybka tripmastera - jakiś pomysł? (http://africatwin.com.pl/showthread.php?t=18734)

lukhol 29.07.2013 08:56

Wysłużona szybka tripmastera - jakiś pomysł?
 
2 Załącznik(ów)
Witam,
Mam pytanie, czy ktoś kiedyś próbował "reaktywować" szybkę tripmastera, polerka czy cosik? Ząb czasu ugryzł moją konkretnie... :mur:
pozdr

Sławekk 29.07.2013 09:12

3 Załącznik(ów)
1 - demontujemy Tripmaster - poprawiam
2 - papier ścierny 100
3 - papier ścierny wodny
4 - pasta Tempo
5 - montaż całości


foto z ADVrider

Załącznik 41888

Załącznik 41889

Załącznik 41890

Pierwszą fazę prac wykonywać do momentu całkowitego usunięcia rys.

lukhol 29.07.2013 09:15

OJojOJ, jaka szybko, lecę do Mrówki po materiały do zabiegu, jak mi wyjdzie to się pochwalę...
Dzięki Sławekk

matjas 29.07.2013 09:41

Nie sądzę aby pomogło. Spękania są w strukturze płytki. Zanim zaczniesz szlifować i polerować spróbuj zmoczyć ją z dwóch stron lekko olejem silikonowym. Zobaczysz, że będzie efekt.
Szlifowanie papierem i polerowanie MOIM ZDANIEM nie będzie efektywne bo przy takich zabiegach musisz się dostać PONIŻEJ najgłębszych rys.

matjas

lukhol 29.07.2013 10:00

powalczę, się zobaczy, gorzej nie będzie bo i tak nic nie widzę i tak...

Sławekk 29.07.2013 11:12

Cytat:

Napisał matjas (Post 330037)
Nie sądzę aby pomogło. Spękania są w strukturze płytki. Zanim zaczniesz szlifować i polerować spróbuj zmoczyć ją z dwóch stron lekko olejem silikonowym. Zobaczysz, że będzie efekt.
Szlifowanie papierem i polerowanie MOIM ZDANIEM nie będzie efektywne bo przy takich zabiegach musisz się dostać PONIŻEJ najgłębszych rys.

matjas

Matjasie ja mam taki zwyczaj, że wtrącam się wtedy, gdy temat zgłębiłem osobiście.

Zapewniam cię, że szybka wyszła jak nowa .

Tylko niewielkie pęknięcie na wylot pozostało, ale z tym się wiele nie zrobi.

Kobra 29.07.2013 12:11

To jeszcze dajcie instrukcje jak zdemontowac szybke z obudowy tripa, jest wklejona. Wyciac, wyrwac lub moze na cieplo wylogowac szybke :)

Sławekk 29.07.2013 15:54

2 Załącznik(ów)
Wydaje mi się, że wystarczy pociągnąć - ale nie pomnę

Jeśli jest tam lepki klej to trza improwizować :)



Ta szyba jest po pierwszym szlifowaniu. Potem zarydzykowałem 2 szlif i wyszło O.K

bouli 29.07.2013 16:24

Moja była podobnie spękana papier wodny 1000, 1500 i 2000 bez demontażu filc na wiertarkę pasta scierna sonax do plastiku lub g3 i na małych obrotach polerka wyszlo calkiem calkiem może nie do końca głębokie rysy usuniete całkowicie lecz wystarczająco starczy na kilkanaście latek.Szlif bez demontażu. jak będę miał zdjęcia to wrzucę

dreed 29.07.2013 17:27

Mialem tak samo spekana od slonca. Papier najpierw jakis, pozniej 1500, 2000, 2500 bez wyciagania szybki, na koniec tempo i jest jak nowe :)

Kazmir 29.07.2013 22:49

To jak wyjęta to nie lepiej dociąć nową z pleksi lub poliwęglanu?

matjas 30.07.2013 09:25

Cytat:

Napisał Sławekk (Post 330060)
wtrącam się wtedy, gdy temat zgłębiłem osobiście.

Zapewniam cię, że szybka wyszła jak nowa .

Tylko niewielkie pęknięcie na wylot pozostało, ale z tym się wiele nie zrobi.

Hej Sławek - wielokrotnie polerowałem RYSY na plastikach jak i nawet na szkle /pracowałem kiedyś parę lat w tym kruchym temacie/ i jeśli chodzi o usuwanie rys mam myślę spore doświadczenie i nie ma BATA żeby odnowić na zicher coś co ma SPĘKANIA w strukturze zwłaszcza tak głębokie jak na zdjęciu bo podstawą jest zawsze doszlifowanie się do dna lub poniżej najgłębszej rysy.
Moim zdaniem to jest pudrowanie syfa :D
Przyznam szczerze, że żadnej szybki tripmastera nie poprawiałem więc poczekam na wyniki od Kojota.
Jak pisałem takie spękania można trochę unieszkodliwić po prostu olejem silikonowym bez pieprzenia się w i tak nie do końca skuteczne szlifowanie i polerowanie.
Gdybym miał się z tym cackać filcem itd to serio - wolałbym, jak Kazmir pisze, zrobić nową.

matjas

Sławekk 30.07.2013 10:16

Matjasie.. nie kwestionuję broń Cię Panie... twojego doświadczenia w temacie.
Polerowanie szyby jest dziecinnie proste i powinno być pierwszym etapem.
Szybka jest w tym miejscu wystarczająco gruba by zebrać wierzchnią warstwę, a następnie polerować .
Efekt jest naprawdę dobry :Thumbs_Up:

foto z polerowania wstawiłem na przodzie wątku - 2 post

Jeśli szyby nie da się uratować, to tak jak pisze Kazmir, wycinamy i wklejamy nową.

p.s
Może dla lepszego rozeznania w temacie, ktoś z szanownych kolegów wstawi fotkę wklejonej nowej szybki. Widziałem już u kilku czarnuchów. Będziemy mieli pełny obraz zagadnienia i pomoże w podejmowaniu decyzji.

madafakinges 31.07.2013 11:03

takie coś znalazłem na forum advrider
https://lh3.googleusercontent.com/-r...glasvorher.jpg
https://lh4.googleusercontent.com/-3...sschleifen.jpg
https://lh6.googleusercontent.com/-_...glasfertig.jpg

Da się?

matjas 31.07.2013 13:03

jest lepiej ale dalej popękane :D

lukhol 01.08.2013 12:36

2 Załącznik(ów)
Wyszło jak poniżej, bez mega reweli ale w porównaniu z tym co było to wypasik :Thumbs_Up:

Zet Johny 01.08.2013 12:46

Chyba jeszcze musisz użyć wodnego papieru 2000

lukhol 01.08.2013 13:49

2000, 2500 używałem, lepiej nie będzie, następnym razem wytnę i wymienię z tej to wszystko co da się wycisnąć...

graphia 01.08.2013 13:52

albo ze trzech past do zębów! :)

Sławekk 01.08.2013 19:25

2 Załącznik(ów)
Cytat:

Napisał lukhol (Post 330657)
Wyszło jak poniżej, bez mega reweli ale w porównaniu z tym co było to wypasik :Thumbs_Up:




Popraw to papierem wodnym i pastą :)
Pamiętaj, że jesteś jednym z pionierów i spoczywa na Tobie ogromna odpowiedzialność za przyszłość zniszczonych szybek . :cool:




Moja szybka po 2/3 latach od szlifowania wygląda tak - była zjechana mocniej niż twoja.
I co najważniejsze... nie przypominam sobie bym poświęcił temu dużo czasu.



Załącznik 41946



Załącznik 41948


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 00:59.

Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.