Africa Twin Forum - POLAND

Africa Twin Forum - POLAND (http://africatwin.com.pl/index.php)
-   Hamulce, kola, opony (http://africatwin.com.pl/forumdisplay.php?f=8)
-   -   Poradźcie Heidenau K60 scout czy Conti escape ? (http://africatwin.com.pl/showthread.php?t=18471)

Genek 27.06.2013 01:23

Poradźcie Heidenau K60 scout czy Conti escape ?
 
Wiem, że tematy wałkowane po stokroć, i porozpierdzielane w różnych wątkach... ale mam takie pytanko, co byście poradzili heidenau K60 scout czy Conti Escape? Przeważnie jeżdżę z pasażerem, prawie non stop asfalt + raz po raz wypad do lasu, bez szaleństw. Pierwotnie myślałem o K60 ale nie wiem jak z trakcją w zakrętach na asfalcie, no i naczytałem się, że trochę kostki się rozwalają i takie tam...Wizualnie też byłbym za heidenauami :drif:
Dotychczas na tourancach. No chyba, że macie inne opcje, ale wybrałem te dwie marki bo ceny całkiem całkiem. Pozdro

myku 27.06.2013 01:26

Hajdi :Thumbs_Up:

Orzep 27.06.2013 01:35

Heindenau K60scout w rozmiarze 17' i 19' polecam na asfalt+szutr nie wymgający!
W asfaltowe winkle kładzie się jak sportowa opona, na mokrym asfalcie też przewidywalna, czyli śliska mało! ;)
Ja na dzień dzisiejszy uznaje tą oponę za podstawowy skład wyprawowy!

Pozdro Orzep
p.s. K60scout "mocno" odczuwają na sterze równoległe nierówności jezdni!
Podwójna ciągła, świeżo wymalowana, czy łączenie smołowe, dziury asfaltowej...
Jednak jak się przyzwyczaisz do tej niedogodności, to gnasz jak kuna!

Feel 27.06.2013 05:44

Cytat:

Napisał Genek (Post 325353)
z pasażerem, prawie non stop asfalt + raz po raz wypad do lasu, bez szaleństw

Libię "K" lecz solo i szutrowo. Świeże Escape-y załatwią temat jazdy z pasażerem (wybierając rzecz jasna pomiędzy tymi dwoma), ceny powinny być niskie Conti a zważając na wielkości klocków/przerw powinny schodzić bardziej na okrągło nie ząbkując a ich nadawanie się na tripy szutrowe potwierdził Roberto po przelocie do azji na kołach.

madafakinges 27.06.2013 08:50

Ja przesiadłem się z tkc przód+k60 tył na tourance i czekam kiedy powróce do poprzedniego zestawu heidenau na tył rządzi na przodzie nie miałem, ale jak dużo latasz po czarnym to zrób mixa z przodu tourance np. a na tył k60:Thumbs_Up:

ArturS 27.06.2013 08:55

Brać K60. Przejeździłem na conti 17tys.km i o ile na asfalcie bajka, o tyle nawet polna droga ze śladową ilością trawy była nie lada wyzwaniem. O conti i tourańcach też można poczytać o odlatującym bieżniku, więc tym bym się nie przejmował.

Mirek Swirek 27.06.2013 10:50

Zakładaj Conti Escape, Trail Attack i opony typowo z przeznaczeniem On. Przerobiłeś Metzelera i pewnie Anaka. Wszystkie te kleja sie same, zejda dosc szybko, ale beda ciche i bezpieczne co najwazniejsze, tym bardziej ze ganiasz z pasazerem.

Nie bardzo rozumiem po co proponujecie mu K60?
Nie zależy Genkowi na żywotności, nie zależy mu na walorach szutrowo-utwardzono-terenowych gdzie ta opona i tak wypada blado, a nawet bardzo blado przy gabarytach motocykla powyżej 200kg.

Moim zdaniem trafiła w nisze jakość-cena-rozmiarówka i dlatego pobija rekordy popularnosci.

NIE OSZUKUJMY SIĘ, SA LEPSZE OPONY I DROŻSZE TEŻ. OPONY UNIWARSALNE? A CO TO?

Okazje miałem przejechać się na nowych chwile po tym jak zsiadłem z MT21 i 09.

Powiem Wam że K60 to kiszka na całej lini (dla mnie).
Utwardzone drogi ok rozpędzając się, popracujcie nad szybkim,efektywnym wychamowaniem, zatrzymaniem się, powodzenia :)
Piaski, nawet te najmniejsze, nie kopne - załamka, szczególnie przód.
Pod góre i z góry, podobnie zakręty... może mam zła technike jazdy, ale u mnie bieda, nie potrafie wojować na tych gumach.
Nie jeździłem po mokrym asfalcie, czy szutrze, trawie, ale i tam nie będzie szału. Tylna opona i ten jej magiczny pasek puszczony środkiem nie wróży niczego dobrego Off, z kolei przednia opona patrząc po zachowaniu w Off stawiam ja na równi w mojej skromnej statystyce z przednia 09, gdzie dziewiątka choć ryje i nie zapycha się, nie ma trzymania bocznego, a Haidenau w ogole nie ma nic!
Na Afrze, Trampku i innych ukochanych osiołkach da się na niej jechać i z nią życ, ale dziwie się Orzepowi, gdzie już troche momentu i mocy ma i gania na nich, ale i On dostrzegł ciemną strone mocy tych opon. Na Kata 990 napewno bym jej nie założył, bo stracił bym wiele frajdy z jazdy, a fanom długowieczności pokazał bym bez perfidii, że bardzo szybko mozna ją "puścić z dymem"

Przepraszam za OT. Potrzebowałem się wyżalić ;)

Aha, na koniec poprosił bym Maxxa i Blinka, jak już je zjedziecie te K60, to napiszcie o nich dwa słowa. Pisze do Was, bo mniej więcej wiem jak jeździcie i wiem że Wasz opinie dla mnie będa miarodajne, wiarygodne.

Dubel 27.06.2013 10:59

1 Załącznik(ów)
Cytat:

Napisał Mirek Swirek (Post 325397)
Piaski, nawet te najmniejsze, nie kopne - załamka, szczególnie przód.

Załącznik 41173
K60 SCOT przod i tyl :D:Thumbs_Up:
Zabawa na plazy, piach kopny, gdzie mokry tam twardy. Do kostek porownania nie ma bo to opony aswaltowe bardziej jednak pozwalaly nawet ruszyc w kopnym piachu duzemu katowi z duzym kierownikiem :D
Pozdro

Mirek Swirek 27.06.2013 11:12

Dubel, zgoda, nie są to opony złe, poprostu są nie dla mnie;). Kilka opon przerzuciłem i wiem czego chce. Jednak nie polecił bym ich osobie ganiającej On z pasażerem. Nie wiedze w tym sensu. Po co? Teraz poprosze o argumenty :D
Eh ten Kat... :drif: Zdrowia :)

Dubel 27.06.2013 11:23

Jak juz pisalem w innym watku moim subiektywnym zdaniem sa zajebiste. Latalem na nich po winklach jak sportem (predkosci z przepisowymi nie mialy kompletnie nic wspolnego) s bardzo dobrze wyczowalne trzymaja swietnie. Na mokrym tez daja rade i nie wiele im brakuje do Anake 2. W terenie, jak na swoje przeznaczenie robia bardzo fajnie. W rozmiarze 150/70-18 nie ma paska na srodku! Zajechalem je w 4500km ale to przez moj styl jazdy :lc8::lc8::D
Jestem z nich mega zadowolony i sam rowniez zakladam je na tripa po balkanach z plecaczkiem. Mysle ze przy planowanych zjazdach z czarnego (na pewno nie bedzie hard enduro) sprawdza sie rewelacyjnie
Pozdro

Mirek Swirek 27.06.2013 11:27

Dziękuje, rozumiem i nadal zadowolenia życze, oraz przygód oczywiście bez tych z oponami ;)

Genek 28.06.2013 01:08

Mirku, przechyliłeś szalę na conti escape :D

Mirek Swirek 28.06.2013 01:52

Genek, tak miedzy nami, to jak zjeździsz te które wybrałeś, to może skusisz się na K60 kiedy :) Pojeździsz i sam przekonasz się co są warte, czy przypadną do gustu, czy nie. Każdy jeździ inaczej. Wytrawny kierownik doda gazu, inny w podobnej sytuacji zahamuje i już mamy dwie różne opinie na temat opony, a podobnych opini z różnych ust są setki. Zadowolenia i zdrówka.:Thumbs_Up:

ŁukaszBIA 28.06.2013 19:14

A ja Ci powiem Mirku że te K60 to zajebista opona jest. W Popowie na offie jedynie żwirownię sobie odpuściłem, ale to bardziej ze zmęczenia. Przyzwoicie ryje i trzyma na szutrach. Na mokrym asfalcie zaskakująco dobrze trzyma. Bardzo się cieszę z tej naszej zamiany.

Mirek Swirek 28.06.2013 19:21

Ja również się ciesze Łukaszu. Jak już zjeżdże te opony które mam w planach, to założe K60. Może mam zbyt duże wymagania mam co do opony, a może porpostu z "lepszego" na "gorsze" przeskok i stąd moje lekkie zdegustowanie...

at.pawel 02.07.2013 11:55

Sporo jeżdżę po asfalcie i złego słowa na k60 nie powiem ! Naprawdę genialna opona choć kształtu bieżnika można się wystraszyć patrząc z perspektywy asfaltu właśnie. Na mokrym super przewidywalna a to ważna zaleta. W terenie też robi jak trzeba. Kopny piasek i głębokie błoto to już tylko kostka przy wadze Afryki więc nie ma co porównywać. Generalnie z całego serca i ze spokojnym sumieniem polecam !!!

Genek 02.07.2013 18:32

no właśnie patrząc na bieżnik który pracuje w zakrętach opona nie zachęca do śmigania po czarnym....

ŁukaszBIA 02.07.2013 18:39

ale daje radę!!

miroslaw123 02.07.2013 19:23

Mam w TA conti, po 10 kkm przód został wyząbkowany, jak były nowe to byłem w szoku jak dobrze trzymają się w zakrętach, generalnie bez problemu przycierałem podnóżki...
http://www.youtube.com/watch?v=5y4LC4NjmQ8
po suchym piasku, trawie czy szutrze idzie dobrze, jak będzie mokro to...:Sarcastic:
od 6.30 widać jak walczę w błocie
http://www.youtube.com/watch?v=Dfhvsjb3CV0
generalnie, dla mnie super, tylko za mało trwałe...

Wegrzyn 02.07.2013 20:00

Po Anakee2 na ten sezon postanowiłem kupić K60 Scout. Niestety z braku czasu zdążyłem tylko tylną oponę założyć. Przejechałem dopiero z 500km, ale jakże się zdziwiłem... K60 jest dużo bardziej ciche od Anakee. Teraz przód strasznie wyje, a tył cichutki. W zakrętach nie widzę różnicy na suchym. Na mokrym nie testowałem. Szutry o niebo lepiej niż na Anakee. Generalnie jestem zadowolony :Thumbs_Up:

jaro 02.07.2013 20:22

Ja zjeździłem kilka kompletów TKC z których byłem bardzo zadowolony tylko trwałość do dupy(tył przy mojej jeździe wytrzymywał 5-6 tysięcy).W tym sezonie zaryzykowałem i obułem AFRI w k60 i to jest to :Thumbs_Up:.Jestem mega zadowolony :at:Oponki super się sprawdzają na czarnym jak i w lekkim terenie.

Wegrzyn 02.07.2013 20:26

Miałem też wcześniej TKC i o ile przód jest ok, to tył po prostu schodzi w oczach.

myku 02.07.2013 21:40

To moze tak przod TKC a tyl K60 Scout?

Wegrzyn 02.07.2013 21:44

Wiesz Myku zastanawiałem się nad tym, bo TKC z przodu na mokrym jest naprawdę świetna .

myku 02.07.2013 22:25

Znajomy bardzo chwalil sobie na Islandii przd TKC i tyl E09.Wydaje mi sie ze z K60 Scout tyl byla by dobra kombinacja na asfalt jak i na wyjazdy off/on

matjas 02.07.2013 22:57

Wydaje mi się, że w temacie kombinacji TKC + E09 tył powiedziano już wszystko. To po prostu udany zestaw.
O ile uwielbiam TKC to jednak faktycznie... zwłaszcza na singlach ginie ona w oczach :(

K60 scout założył RafWro kiedy jeszcze często jeździliśmy razem. Wcześniej miał TKC+E09. Po zmianie po prostu była tragedia. Zauważalnie zaczął odstawać i widziałem /a znaliśmy się w offie nieźle/ jak walczy na odcinkach, które normalnie robiłby na spoko... Powiem szczerze, że lepiej robił z tyłu E07 mitas w mojej XTZ niż ten K60...
Ogólnie K60 guma ok, póki nie ma błota, bo ono niestety obnaża bezwzględnie niedostatki opon uniwersalnych, w tym i TKC.

matjas

Dubel 03.07.2013 09:19

Matijasie przeciez wystarczy spojrzec na ta opone by wiedzec ze blota to ona nie lubi :D
Pozdro

matjas 03.07.2013 09:37

1 Załącznik(ów)
ja mówiłem, ostrzegałem, perswadowałem i słowem i alkoholem. nie dało rady :( głowa mnie tylko rozbolała od tego perswadowania.

co do TKC80 to mam ja jedną fotę która pokazuje jak bardzo TKC ni lubi błota i przeciwpołożnie - jak bardzo błoto lubi TKC :D

dla niewtajemniczonych powiem, że w takie konfiguracji cos takiego jak trakcja po prostu nie występawa :D

żeby nie było całkiem offtopic to powiem na koniec, że nie lubię K60 :D

matjas

Dubel 03.07.2013 10:10

No bo nie obrazajac nikogo ale to jest z dupy pomysl by ladowac na przod kostke (nawet tak uiwersalna jak TKC) a z tylu K60, wtedy nawet nie ma co mazyc o dobrej trakcji czy to na czarnym czy w jakimkolwiek terenie. To sa dwie rozne opony z dwoma roznymi przeznaczeniami! To tak jak by na przod zalozyc Anaka a na tyl MT21 i oczekiwac trakcji w terenie :D
Koniec koncow opony powinno sie dobierac do preferencji drogowych.
Np. jesli lubimy latac po szutrze, lasach i innych drogach nie utwardzonych z dojazdowka po asfalcie to np. zestaw TKC + E09 bedzie wysmienity ale jesli latamy asfaltami i czasem wjedziemy do lasu, na szuter to lepiej nam sie sprawdzi Anak czy omawiany K60 SCOT. Pomieszanie opon asfaltowych z terenowymi da nam tylko hujowa trakcje i tu i tu. Nie ma opon uniwersalnych i opona ktora bedzie dobra na asfalcie NIGDY nie bedzie dobra w terenie, noze dawac rade ale cudow nie mozna oczekiwac.

I wlasnie K60SCOT za taka opone uwazam, bardzo dobra na asfalcie i daje rade w terenie. Dlatego wlasie ja wybralem na balkany i norwegie. Jak wiadomo w norwegi mocnego offa sie nie zrobi a na szutry jest wystarczajaca, a na balkany jade z plecaczkiem wiec i tam nie bedzie przesady z offem.
Pozdro
Pozdro

madafakinges 03.07.2013 10:18

Oj kolego TKC + K60 to bardzo dobry zestaw.
Przod TKC jest rewelacyjny(jak na tego typu opone) na asfalt, nie zależnie czy mokry czy suchy, a na szutrze czy lekkim terenie moim zdaniem ważniejsza jest trakcja przodu.
Tył w uślizgu to świetna sprawa a przód w uśligu to już trochę lipa:vis:
Za to tyl K60 da dłuższy przebieg niż tkc albo e09 na czarnym.

Dubel 03.07.2013 10:47

Zjechalem juz pare przodow tkc i wiem ze jest bardzo dobra.
Przy Twoich zalozeniach uwazam ze duzo lepiej z tylu by sie sprawdzil np. E-07
Jest to moje subiektywne zdanie i nikogo nie przekonuje ze ja i tylko ja mam racje.
Przy odrzuceniu tylnej opony TKC tylko ze wzgledu na przebieg proponuje przetestowac KARO T wytrzymuje duzo dluzej a tez bardzo ladnie kleji.
Pozdro

Guziec 07.07.2013 09:52

No i co teraz wybrać ?
jak w zestawie tkc na przodzie i anakee2 na tyle ??

....

Sylwek_76 07.07.2013 15:10

Załóż tego tekaca na przód,a na tył co chcesz-szosa bardziej szosowe,anak,K 60 lub teren E-09.

Na szosie ogarniesz temat,a w lekkim terenie np.piach, przynajmniej przód będzie miał trakcję,bo tył utrzymasz w jakichś ryzach manetką i biegami.
Odwrotnie:gorzej (w letkim offie)-bo po co Ci za..sty ciąg na tylnym kole,jak przód jedzie wszędzie,tylko nie tam,gdzie chcesz:lol8:.

Ja aktualnie mam przód TKC,tył sirac (a kostka na tył leży-lenistwo:D).
W codziennym lataniu po wsi zdaje egzamin.

P.s.
Żeby ludność miała takiego dylemata 15-20 lat temu.Wtedy jeździło się na tym,co było.I tanie w dodatku :lol8:.

Tymon 10.07.2013 15:20

Smigam właśnie na zestawie TKC80(przód) + K-60scout(tył) - jest to mój pierwszy zestaw do "off'a" i w widzę różnicę między szosowymi oponami Metzler Tourance w lekkim terenie. Na twardym nie jest aż tak źle (opony dobrze trzymają na mokrym).

Niestety martwi mnie pewien fakt:
https://dl.dropboxusercontent.com/u/...2013.55.57.jpg
https://dl.dropboxusercontent.com/u/...2013.56.46.jpg
https://dl.dropboxusercontent.com/u/...2013.58.16.jpg

Tak wyglądają opony po troszke ponad 9k km...
Szybko zeszły...
Byłem w nich w Szkocji w tamtym roku - tam podobno asfalt bardzo łakomy jest...
Dodatkowo często dziduję w kamieniołomach na ostrych kamykach...

Tak czy inaczej - liczyłem na większy przebieg na tych laczkach...

ArturS 10.07.2013 15:29

Przód z kostką bardzo nie lubi mocnego heblowania :cold: Z tym się nic nie da zrobić, oponę można zabić w kilkaset km. Tył - podobnie wyglądał po jednym dniu michał E09 u Thorgala, jak zaczął w Albanii driffty ćwiczyć. U wszystkich guma cała, u niego w kilku miejscach oderwane mięcho.

matjas 10.07.2013 20:32

zabkowanie opony nie jest od hamowania jak sie powszechnie uwaza a od jazdy po prostu.
wystepuje tylko na kole wolnobieżnym gdzie nie ma rownowazenia siłami pochodzacymi od napedu.
wystepuje na tzw "krawedzi spływu" bieżnika. oczywiście jest wspomagane intensywnym hamowaniem i nieprawidłowym /zwłaszcza zbyt niskim/ ciśnieniem w oponie. w dalszej kolejności wspomagają zabkowanie wady zawieszenia.
pisałem już o tym kiedyś ale za każdym razem muszę... jak widzę że wszyscy te biedne hamulce obwiniają :-P

matjas

Genek 02.08.2013 01:23

więc pochwalę się... założyłem Conti Escape. W porównaniu do zjechanych touranców miód malina. Pierwszy zakręt i szok ...moto samo sie kładzie a ja mam ochotę schodzić na kolanko. Wcześniej na tourancach w łagodnych długich łukach trzeba było jechać na przeciwskręcie, na Conti escape moto kładzie się aż miło. Każdy zakręt pokonuję z bananem na mordzie, do tego się grzeją i są cieplutkie, póki co jestem mega zadowolony.

Tymon 24.09.2013 13:21

Heidenau K60-Scout
 
Wczoraj wkońcu zrzuciłem K60 scouta z tylnej felgi...

https://dl.dropboxusercontent.com/u/...923_110419.jpg
https://dl.dropboxusercontent.com/u/...923_110359.jpg
https://dl.dropboxusercontent.com/u/...923_110353.jpg

Najechane na tej oponie 12100km. Dość dużo pałowania po twardych kamieniach w kamieniołomie, do tego dużo kamienistych szuterków i odkręcania na maxa w zakrętach...
Częste "kopanie norek"...

Ogólnie opona dobra - daje rade na mokrym - a tu pada dość często...
Motocykl fajnie się na niej zachowuje zarówno na twardym jak i w lekkim offie.

redrobo 24.09.2013 14:16

Cytat:

Napisał Tymon (Post 339376)
Wczoraj wkońcu zrzuciłem K60 scouta z tylnej felgi...

Najechane na tej oponie 12100km.

O matko. Powinienes je sciagnac ze 3000 wczesniej - jak widac. Ale co ja tam wiem.

Tymon 24.09.2013 17:01

Cytat:

Napisał redrobo (Post 339385)
O matko. Powinienes je sciagnac ze 3000 wczesniej - jak widac. Ale co ja tam wiem.

Powinienem - niestety zal mi bylo wyrzucac opone z bieznikiem ;)

Nalewa 05.06.2014 09:23

A co byście koledzy założyli na turcje? Jakies pewnie co najmniej 6000 asfaltu i na miejscu możliwy delikatny off - to jest pojeżdżenie bocznymi drogami itp. Moze trochę Gruzji. Te haidenauy, czy tourancy? Muszę kupić komplet i się biję z myślami... Jadę sam + bagaż. Mam teraz haidenaua na przodzie i w sumie spoko daje radę na tym adfalcie, ale się poząbkował i wyje. Nie zauważyłem żeby sie ślizgał na mokrym asfalcie, ale na takim dystansie chciałbym mieć pewność. Pozdr

Dubel 05.06.2014 09:32

Osobiscie zostal bym prz K60 SCOT
Pozdro

Nalewa 06.06.2014 09:54

Cytat:

Napisał dubel (Post 383087)
Osobiscie zostal bym prz K60 SCOT
Pozdro


Dzieki. Obecny k60 przód mi sie mocno poząbkował i boje sie podobnej sytuacji po paru tysiącach na asfalcie jak bede wracał. Moze sie tak stało dlatego ze dużo po mieście jeździłem. Skoro jeździłeś na wyprawy na nich i to jeszcze z pasażerem to chyba niem mam sie czego bać :)

mishieck 06.06.2014 10:06

A ja jestem bardzo zadowolony z Mitasa E07. Lepiej mi się na nim jeździ niż na k60.

Na zagrabanicznych forach polecają zestaw K60 przód i e07 tył: http://www.yamahasupertenere.com/index.php?topic=5511.0

Dubel 06.06.2014 10:12

Odowiednie cisnienie w oponie + brak gwaltownych hamowan przodem i powinna wytrzymac duzo, duzo. Jazda po miescie to praktycznie przyspieszanie i hamowanie non stop co w znacznym stopniu przyspiesza zuzycie opon. Ja byle bardzo zadowolony z tych opon i na pewno jeszcze do nich wroce. Pare osob przekonalem do nich i nie slyszalem krytyki wiec w moich pogladach chyba nie jestem osamotniony.

Pozdro


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 11:57.

Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.