![]() |
zębatka zdawcza
czy kupował ktoś może tą zębatkę cena atrakcyjna w LARSSONIE 2xdrozhttp://moto.allegro.pl/item460968642_zebatka_przednia_16_zebow_honda_xrv7 50_90_98.htmlsza
|
W larsonie jest innego producenta. Te są w http://sklep.intermotors.pl/ po 28 zł bez zniżek (w okienko opis wpisz xrv :) )
|
dzięki.Zastanawiam się czy tania bo małą marżę naliczają czy po prostu jakościowo słaba bo jeżeli jakościowo słaba to może dać więcej i nie kupować dwa razy.
|
kupiłem ostatnio VAZ w intermotors :cold: nie dało sie jej zamontowac (przedniej) tył OK
|
Ja bym nie ryzykował kupując niesprawdzoną zdawczą - chodzi o wałek. Lepiej kupić coś markowego i nie bawić się później w spawanie
|
no przednia jak bedzie nie wiem jak hujowa to i tak bedzie miekciejsza od wałka, wiec o wałek bym sie nie martwił. raczej ze od dodawania gazu pojdą zęby ale to mozna kontrolować. ostatnio dużo dobrego słysze o zębatkach AFAM i takie kupie nastepne. choc nie zauważyłem by tylne zebatki czymś sie różniły poza wyglądem.
|
właśnie nie wiem co to za ustrojstwo napisałem do nich maila ale olali mnie i nic nie odpisali o producencie.W poniedziałek zadzwonię może się czegos dowiem to dam znac skąd pochodzi to cudo
|
nasz forumowy kolega zakupił xringa z dida i zebatki PBR. po 15 000km wszysko rzęzi i zęby ostre jak szpikulce :confused: ja już nic nie wiem
|
Podobno zębatki Sunstar'a są montowane fabrycznie. Jakie jest wasze zdanie o tym wyrobie?
|
moje jest takie, że są lepsze od JT o tyle samo o ile są droższe.
|
dziwne Rambo, to o czym piszesz z tymi PBR, nie mam póki co nic negatywnego do tych zebatek, ale predzej postawił bym, że coś nie halo jest z tym łańcuchem ... może mu wcisneli 520? :D
|
no dziwne dziwne, mialem PBR kiedyś naped i klasował sie w zużyciu pomiedzy JT a SS. może IRIS podrabia DIDa :p
|
przód SUNSTAR 15 tys.
przód JT 10 tys. |
Zastanawiam się czy nie założyć oryginalnej zębatki. Czy ktoś wie na jakiej zasadzie działa ta guma w niej ? Czy amortyzuje tak jak np gumowy łącznik wału w samochodzie ?
|
Hubert. Według mnie ta guma znacznie wycisza pracę łańcucha i w jakimś stopniu zapobiega zużyciu samej zębatki, bo łańcuch wspiera się na niej a nie tylko na zębach zębatki. Kilka takich zużyłem. Teraz w Afryce obserwuję zużycie od 13 kkm i jestem bardzo zadowolony. Poprzednią miałem bez amortyzatora i żałowałem. Wiem, że fabrycznie w łańcuchowych Be Em Be są też takowe. Moim zdaniem dobry patent i obserwując moje przebiegi napędów opłaca się dołożyć. Oczywiście, jak jest z czego.. Ale to już inna bajka.
|
No to w takim razie tym razem kupię oryginał szczególnie że nie jest on chyba jakoś drastycznie droższy niż Sunstar (chociaż przy obecnym kursie EUR to kto wie ..). Przypuszczam że ta guma ma też pozytywny wpływ na zużycie wałka ...
|
Moim zdaniem to tylko wyciszenie łańcucha (w czasie kiedy pracuje bez obciążenia)
Ludzie dajcie spokój to są za wielkie obciążenia żeby ta "gumka" miała jakiś zbawienny wpływ na zużycie zębatki czy wałka! Nie wiem czy pamiętacie Fiat 125p miał rozrząd łańcuchowy i na małym kole był założony pierścień gumowy (może jeszcze taki mam ) |
Mimo wszystko zrobię eksperymenta dla dobra ludzkości ;)
|
dzwonilem produkt made in taiwan sprzedający zapewnial iż jakość jest ok ale wiadomo każdy chwali swój ogon.A co do gumy na zębatce moim zdaniem pełni rolę koła dwumasowego czyli redukuję szarpnięcia przy ruszniu redukcji zmianie biegów.
|
Cytat:
|
Cytat:
zębatka nadejszła wyglądacałkiemprzyzwoicie jutro montaż zobaczymy ile polata |
3 Załącznik(ów)
Czy orientuje się ktoś co to za zębatka? producent/jakość
Z góry dziękuję :) Załącznik 19022 Załącznik 19023 Załącznik 19024 Przypominam się z zapytaniem :) |
czosnek nie ma żadnych znaków wskazujących na jakąś firmę, więc będzie trudno określić
|
Cytat:
|
No name... chyba ;)
|
jakieś przeczucie mam że to do 520 łańcucha chyba ....
zębów nie liczyłem :) |
putek chyba jednak do 525
oznaczenia ma takie same jak zakupiona przeze mnie zębatka JT czyli JTF314-16 |
Swego czasu zakupiłem zębatkę "JT" w sklepie KLASA. Zębatka nówka, elegancko zapakowana, oryginalnie - woreczek z PE, elegancka etykietka "KLASA", waląca z daleka po oczach... Tylko na zębatce nie było nic, prócz wymiaru podobnego do tej z Twego zdjęcia, świadczącego o jej pochodzeniu. Uprzejmy Pan w sklepie zapewniał, że to oryginał JT i inaczej być nie może!!! Łyknąłem. :( Po 5tyś wyglądała jak mała tarcza do krajzegi!!! Dodam tylko,że moja noga już w tym sklepie więcej nie postoi...
Jeśli założyłeś tą ze zdjęcia, to musisz BYĆ CZUJNY! |
Cytat:
|
Wałek i zębatka - luzy??
Przy okazji czyszczenia okolic zębatki zdawczej nakręciłem filmik (profesjonalna produkcja ;) ) który pokazuje jaki mam luz na walku - nie wiem - czy to tragedia - czy wszystko ok.
Jedno wiem - jakosc filmu nie powala na kolana,,, Podejrzewam takze, ze niewiele na tym widac - ale jesli jest szansa - i można cokolwiek ocenić - to prośiłbym o opinie... ( w okolicach 27sekundy zaczyna sie akcja ;) ) Co sądzicie o zębatce?? czas na wymiane?? - juz ok. 10k km zrobila... http://www.youtube.com/watch?v=QbccLBLBk7s |
Tymon, musisz zdjąć łańcuch i zabezpieczenie i wtedy sprawdzisz luz poprzeczny. Co do zębatki to ja bym jeszcze jeździł, ale są pewnie tacy którzy założyli by nową.
|
Mi się wydaje że to norma - kiedyś też nakręcłem takie samo videło - i mi normalnie śniły się koszmary o zjechanym zdawczym - ale przeszukałem forum i przesmarowałem oraz napisałem http://africatwin.com.pl/showthread....zebatka&page=2 i postanowiłem jeździć africzką w fajne miejsca (w odróżnieniu od wiecznego rozmyślania nad każdym stukiem pukiem...) Jestem szczęśliwy... :) Życzę spokoju ducha i dociekliwości bez widma rychłej śmierci motura :D
|
wymiana zębatki zdawczej - dylemat!
Ok - nadszedl czas na wymiane zzdawczej...
odkręciłem wszystko co trzeba, teraz mam wgląd na zębatke i wałek: https://lh3.googleusercontent.com/_H...506_153305.jpg jak widać - jest to nieoryginalna zębatka - założona przez Franza przed sprzedażą - o ile dobrze czaje to oznaczenia na zębatce: JT JTF3 14-16 https://lh4.googleusercontent.com/_H...506_154517.jpg zębatka założona była wypukłą częscią na zewnątrz... i teraz rodzi się mój dylamat.... ponieważ mam zakupioną oryginalną hondowską zębatkę nie widze opcji jak ją założyć... ponieważ zębatka ma z obydwu stron gumowy "kołnież" po założeniu ząbki będą wyżej niż przy nie oryginalnej zębatce...: https://lh6.googleusercontent.com/_H...506_161715.jpg czy to może na coś wpłynąć?? Teraz na zakończenie zdjęcie wałka zdawczego - wg mnie nie jest źle??: https://lh3.googleusercontent.com/_H...506_154641.jpg https://lh5.googleusercontent.com/_H...506_154658.jpg |
Wałek masz pierwsza klasa bez żadnych wyżłobień i wżerów.
Luz zawsze trochę bedzie . szarpiesz na zużytej już zębatce gdzie luz wyddaje się wtedy większy. Sprawdź po załoźeniu nowej. Moim zdaniem to już czas i na łańcuch jeśli przejechałeś 10 tys , bo chyba nowego nie zakładałem ? a oryginalną jak założyć ? nigdy takiej w łapie nie miałem ... Zmierzyłbym odległosći zębów i porównał z nieoryginalną . Gdzie bliżej zęby mają do silnika , to z tej strony |
@Franz
no wg tego co napisałeś to łańcuch nowy... ale jak odnośnie założenia zębatki - wiem że MV1 ma być z zewnątrz http://faq.africatwin.com.pl/images/...at_zebatka.jpg Ale czy fakt, że zębatka będzie bardziej odstawała w porównaniu z poprzednią - tamta była z jednej strony płaska przez co była bliżej silnika - nie będzie problemem dla łańcucha?? https://lh6.googleusercontent.com/_H...506_161715.jpg |
Skoro w nowych motocyklach nie ma , to nie będzie. :D
Jeśli napisałem ,że nowy łańcuch , to znaczy ze był nowy i czas w połowie na zębatkę . Tak wszyscy na forum piszą i mówią ;) Na takiej odległości miedzy zdawczą a napędzaną 2 mm nie zrobi róznicy. |
no zębatke tylną i łańcuch bede wymieniał za jakieś 10k km... - no chyba że bede gdzieś sie wybierał dalej to może bedzie prędzej ;)
|
1 Załącznik(ów)
A czy masz równo "zjedzoną" płaszczyznę gdzie pracuje łańcuch? tzn. od str silnika i od zewnątrz?
Jeżeli ta płaszczyzna od silnika jest mocniej wytarta to nie przejmowałbym się że odsuniesz nieco oś zębatki od silnika. Wałek faktycznie w ładnym stanie P.S. Teraz na to patrzę bo zdarzyło mi się założyć zębatkę odwrotnie (2 przykazanie Podoska :). |
Jeśli załozysz zębatkę wypukłym do środka wówczas łańcuch będzie nie w jednej lini przez co zębatka będzie mocno pracowała boczną krawędzią co wpłynie na szybsze zużywanie łańcucha i zębatki.Moim zdaniem twoja stara zębatka jest jeszcze w niezłym stanie,pamiętaj przy montażu o nasmarowaniu wałka żeby rdza nie przyspieszała bezsensownie jego zużycia.
|
No właśnie! Wszyscy (prawie) walą tony smaru na łańcuch, ale wieloklina nikt nie przesmaruje? Potem już tylko lament.
|
Cytat:
Wewnętrzna strona zębatki (ta od silnika strony) jest mniej wyrobiona niż zewnętrzna... Strona zewnętrzna: https://lh6.googleusercontent.com/_H...0/GOPR0199.JPG Strona wewnętrzna: https://lh6.googleusercontent.com/_H...0/GOPR0200.JPG Cytat:
zakładając ją odsune oś zębatki od silnika... https://lh6.googleusercontent.com/_H...506_161715.jpg Cytat:
https://lh6.googleusercontent.com/_H...2/IMAG0221.jpg |
Dziwna sprawa, to jeżeli ją jeszcze bardziej odsuniesz od silnika to będzie ją jeszcze bardziej zjadać od strony zewnętrznej....
Nigdy nie miałem w reku nawet takiej zębatki z równymi "odsadzeniami" na 100% to do Afry? |
Tak. Kupiona w motoriscie. Ta co byla przed ta zuzyta wyglada tak samo a byla to oryginalna hondowska zebatka. Gumowy "kolnierz" majacy na celu wyciszenie lancucha...
Tu po prawej jest nowa zebatka kupiona w motoriscie a po lewej oryginalna - ta ktora Franz wymienil na ta niesymetryczna. Ta po lewej to fabryczna zebatka zdawcza... ma przejechane ok. 13,5k km https://lh6.googleusercontent.com/_H...507_181602.jpg Tu fabryczna po prawej: https://lh3.googleusercontent.com/_H...507_181538.jpg A tu od lewej: oryginalna fabryczna, oryginalna z motoristy, niesymetryczna : https://lh6.googleusercontent.com/_H...507_181409.jpg |
3 Załącznik(ów)
Na szybko zrobiłem fote mojej żle założonej czyli wypukłym do silnika widać że od zewnątrz łańcuch zjadł jej z mm a od środka nic.Łańcuch szedł po skosie i tak sobie wyrobił zębatkę.
|
Juz wszystko jasne! Po wielu godzinach poswieconych na intensywne rozmyslanie i obserwacje zebatek zauwazylem:
https://lh6.googleusercontent.com/_H...506_162036.jpg Na zebatce w gumowym "kolnierzu" od strony silnika jest wciecie, co powoduje, ze zebatka jest wezsza w miejscu w ktorym zaklada sie ja na wałek... pozwala to na wepchniecie zebatki glebiej... dzieki czwmu os zebatki zdawczej jest ta sama co zebatki odbierajacej... -tak przynajmniej mysle... Jutro, jesli pogoda dopisze sprawdze to... wszystkim cierpliwym dziekuje za cenne uwagi ktore pozwolily, pomogly mi w tym przelomowym odkryciu... |
Cytat:
to zębatka z kardanu :D? P.S. właśnie miałem pisać żeby założyc i tą zębatke "zwykłą" i hondowska i zmierzyć odległość grzebienia od karteru. Znowu doświadczenie nowe. |
Jeśli założysz starą nieorginalną to zmierz odległość płaszczyzny zewnetrznej zębatki suwniarką od jakiegos miejsca na silniku. Ważne żeby to była ta niewyrobiona część. Następnie załóż nową i tak samo zmierz. Płaszczyzna zęba jest ważna, a nie gumy. Jeśli wymiar jest taki sam to wszystko już wiesz. Różnica może polegać na tym że inaczej jest w oryginałach a inaczej w zamiennikach. Prawdopodobnie Podos miał na myśli oryginał mówiąc wypukłym na zewnątrz. W zamiennikach jest wypukłuy kołnierz od środka i z tąd mogą się rodzić problemy.
|
po zalozeniu...
Nowa zebatka docisnieta na maxa:
https://lh5.googleusercontent.com/_H...510_134719.jpg Nowa zebatka docisnieta na maxa + zabezpieczenie zebatki (zwroccie uwage na przerwe miedzy zebatka a zabezpieczeniem): https://lh4.googleusercontent.com/_H...510_134826.jpg Po dokreceniu zabezpieczenia zebatka odchodzi od silnika... powinno tak byc? |
bravo :)
|
Cytat:
jak widac na obrazkach TyMoNa - kolnierz nie odsuwa zebatki od silnika - tylko trzyma okreslony dystans od zabezpieczenia, ktore to siedzi sobie w rowku. gdyby bylo inaczej to zebatka ocierala by o silnik - a przeciez tak nie jest. tak wiec: zamienniki - wypustem na ZEWNATRZ oryginaly - to chyba jest oczywiste, bo zabezpieczenie pasuje tylko z jednej strony |
Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 10:21. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.