Africa Twin Forum - POLAND

Africa Twin Forum - POLAND (https://africatwin.com.pl/index.php)
-   Rama, zawieszenia, napęd (https://africatwin.com.pl/forumdisplay.php?f=7)
-   -   zębatka zdawcza (https://africatwin.com.pl/showthread.php?t=1833)

oldi 24.10.2008 19:06

zębatka zdawcza
 
czy kupował ktoś może tą zębatkę cena atrakcyjna w LARSSONIE 2xdrozhttp://moto.allegro.pl/item460968642_zebatka_przednia_16_zebow_honda_xrv7 50_90_98.htmlsza

motormaniak 24.10.2008 21:50

W larsonie jest innego producenta. Te są w http://sklep.intermotors.pl/ po 28 zł bez zniżek (w okienko opis wpisz xrv :) )

oldi 25.10.2008 13:14

dzięki.Zastanawiam się czy tania bo małą marżę naliczają czy po prostu jakościowo słaba bo jeżeli jakościowo słaba to może dać więcej i nie kupować dwa razy.

rambo 25.10.2008 13:29

kupiłem ostatnio VAZ w intermotors :cold: nie dało sie jej zamontowac (przedniej) tył OK

Misza 25.10.2008 16:38

Ja bym nie ryzykował kupując niesprawdzoną zdawczą - chodzi o wałek. Lepiej kupić coś markowego i nie bawić się później w spawanie

rambo 25.10.2008 17:03

no przednia jak bedzie nie wiem jak hujowa to i tak bedzie miekciejsza od wałka, wiec o wałek bym sie nie martwił. raczej ze od dodawania gazu pojdą zęby ale to mozna kontrolować. ostatnio dużo dobrego słysze o zębatkach AFAM i takie kupie nastepne. choc nie zauważyłem by tylne zebatki czymś sie różniły poza wyglądem.

oldi 25.10.2008 18:06

właśnie nie wiem co to za ustrojstwo napisałem do nich maila ale olali mnie i nic nie odpisali o producencie.W poniedziałek zadzwonię może się czegos dowiem to dam znac skąd pochodzi to cudo

rambo 26.10.2008 01:24

nasz forumowy kolega zakupił xringa z dida i zebatki PBR. po 15 000km wszysko rzęzi i zęby ostre jak szpikulce :confused: ja już nic nie wiem

Kazmir 26.10.2008 23:19

Podobno zębatki Sunstar'a są montowane fabrycznie. Jakie jest wasze zdanie o tym wyrobie?

rambo 26.10.2008 23:42

moje jest takie, że są lepsze od JT o tyle samo o ile są droższe.

ramires 26.10.2008 23:49

dziwne Rambo, to o czym piszesz z tymi PBR, nie mam póki co nic negatywnego do tych zebatek, ale predzej postawił bym, że coś nie halo jest z tym łańcuchem ... może mu wcisneli 520? :D

rambo 27.10.2008 00:10

no dziwne dziwne, mialem PBR kiedyś naped i klasował sie w zużyciu pomiedzy JT a SS. może IRIS podrabia DIDa :p

podos 27.10.2008 09:23

przód SUNSTAR 15 tys.
przód JT 10 tys.

hubert 27.10.2008 11:10

Zastanawiam się czy nie założyć oryginalnej zębatki. Czy ktoś wie na jakiej zasadzie działa ta guma w niej ? Czy amortyzuje tak jak np gumowy łącznik wału w samochodzie ?

ATomek 27.10.2008 14:52

Hubert. Według mnie ta guma znacznie wycisza pracę łańcucha i w jakimś stopniu zapobiega zużyciu samej zębatki, bo łańcuch wspiera się na niej a nie tylko na zębach zębatki. Kilka takich zużyłem. Teraz w Afryce obserwuję zużycie od 13 kkm i jestem bardzo zadowolony. Poprzednią miałem bez amortyzatora i żałowałem. Wiem, że fabrycznie w łańcuchowych Be Em Be są też takowe. Moim zdaniem dobry patent i obserwując moje przebiegi napędów opłaca się dołożyć. Oczywiście, jak jest z czego.. Ale to już inna bajka.

hubert 27.10.2008 15:44

No to w takim razie tym razem kupię oryginał szczególnie że nie jest on chyba jakoś drastycznie droższy niż Sunstar (chociaż przy obecnym kursie EUR to kto wie ..). Przypuszczam że ta guma ma też pozytywny wpływ na zużycie wałka ...

Kazmir 27.10.2008 23:37

Moim zdaniem to tylko wyciszenie łańcucha (w czasie kiedy pracuje bez obciążenia)
Ludzie dajcie spokój to są za wielkie obciążenia żeby ta "gumka" miała jakiś zbawienny wpływ na zużycie zębatki czy wałka!

Nie wiem czy pamiętacie Fiat 125p miał rozrząd łańcuchowy i na małym kole był założony pierścień gumowy (może jeszcze taki mam )

hubert 28.10.2008 07:23

Mimo wszystko zrobię eksperymenta dla dobra ludzkości ;)

oldi 28.10.2008 10:01

dzwonilem produkt made in taiwan sprzedający zapewnial iż jakość jest ok ale wiadomo każdy chwali swój ogon.A co do gumy na zębatce moim zdaniem pełni rolę koła dwumasowego czyli redukuję szarpnięcia przy ruszniu redukcji zmianie biegów.

motormaniak 28.10.2008 11:17

Cytat:

Napisał oldi (Post 29156)
A co do gumy na zębatce moim zdaniem pełni rolę koła dwumasowego czyli redukuję szarpnięcia przy ruszniu redukcji zmianie biegów.

Nie zgadzam się. Ta guma jest doklejona po bokach zębatki i nie może pełnić takiej roli. Ale może łagodzić sam moment kiedy łańcuch kładzie się na zębatce i przez to wyciszać..

oldi 28.10.2008 16:17

Cytat:

Napisał motormaniak (Post 29171)
Nie zgadzam się. Ta guma jest doklejona po bokach zębatki i nie może pełnić takiej roli. Ale może łagodzić sam moment kiedy łańcuch kładzie się na zębatce i przez to wyciszać..

zwracam honor jeżeli jest z boku doklejona to motrmaniak ma 100%rację.Źle sobie skojarzyłem bo nigdy z oryginałem nie miałem doczynienia

zębatka nadejszła wyglądacałkiemprzyzwoicie jutro montaż zobaczymy ile polata

czosnek 01.03.2011 16:15

3 Załącznik(ów)
Czy orientuje się ktoś co to za zębatka? producent/jakość
Z góry dziękuję :)

Załącznik 19022
Załącznik 19023
Załącznik 19024

Przypominam się z zapytaniem :)

JarekAT 02.03.2011 21:13

czosnek nie ma żadnych znaków wskazujących na jakąś firmę, więc będzie trudno określić

czosnek 02.03.2011 21:18

Cytat:

Napisał JarekAT (Post 163174)
czosnek nie ma żadnych znaków wskazujących na jakąś firmę

No i stąd właśnie moje pytanie :)

banditos 02.03.2011 21:20

No name... chyba ;)

puntek 02.03.2011 22:15

jakieś przeczucie mam że to do 520 łańcucha chyba ....
zębów nie liczyłem :)

JarekAT 02.03.2011 22:21

putek chyba jednak do 525
oznaczenia ma takie same jak zakupiona przeze mnie zębatka JT czyli JTF314-16

piotr_3miasto 02.03.2011 22:23

Swego czasu zakupiłem zębatkę "JT" w sklepie KLASA. Zębatka nówka, elegancko zapakowana, oryginalnie - woreczek z PE, elegancka etykietka "KLASA", waląca z daleka po oczach... Tylko na zębatce nie było nic, prócz wymiaru podobnego do tej z Twego zdjęcia, świadczącego o jej pochodzeniu. Uprzejmy Pan w sklepie zapewniał, że to oryginał JT i inaczej być nie może!!! Łyknąłem. :( Po 5tyś wyglądała jak mała tarcza do krajzegi!!! Dodam tylko,że moja noga już w tym sklepie więcej nie postoi...
Jeśli założyłeś tą ze zdjęcia, to musisz BYĆ CZUJNY!

czosnek 02.03.2011 23:19

Cytat:

Napisał piotr_3miasto (Post 163206)
Po 5tyś wyglądała jak mała tarcza do krajzegi!!!

Dzięki za informację.

Tymon 12.03.2011 19:00

Wałek i zębatka - luzy??
 
Przy okazji czyszczenia okolic zębatki zdawczej nakręciłem filmik (profesjonalna produkcja ;) ) który pokazuje jaki mam luz na walku - nie wiem - czy to tragedia - czy wszystko ok.

Jedno wiem - jakosc filmu nie powala na kolana,,,

Podejrzewam takze, ze niewiele na tym widac - ale jesli jest szansa - i można cokolwiek ocenić - to prośiłbym o opinie...
( w okolicach 27sekundy zaczyna sie akcja ;) )
Co sądzicie o zębatce?? czas na wymiane?? - juz ok. 10k km zrobila...



http://www.youtube.com/watch?v=QbccLBLBk7s

raf 12.03.2011 19:26

Tymon, musisz zdjąć łańcuch i zabezpieczenie i wtedy sprawdzisz luz poprzeczny. Co do zębatki to ja bym jeszcze jeździł, ale są pewnie tacy którzy założyli by nową.

abrasadera 13.03.2011 20:36

Mi się wydaje że to norma - kiedyś też nakręcłem takie samo videło - i mi normalnie śniły się koszmary o zjechanym zdawczym - ale przeszukałem forum i przesmarowałem oraz napisałem http://africatwin.com.pl/showthread....zebatka&page=2 i postanowiłem jeździć africzką w fajne miejsca (w odróżnieniu od wiecznego rozmyślania nad każdym stukiem pukiem...) Jestem szczęśliwy... :) Życzę spokoju ducha i dociekliwości bez widma rychłej śmierci motura :D

Tymon 06.05.2011 17:34

wymiana zębatki zdawczej - dylemat!
 
Ok - nadszedl czas na wymiane zzdawczej...
odkręciłem wszystko co trzeba, teraz mam wgląd na zębatke i wałek:
https://lh3.googleusercontent.com/_H...506_153305.jpg
jak widać - jest to nieoryginalna zębatka - założona przez Franza przed sprzedażą - o ile dobrze czaje to oznaczenia na zębatce: JT JTF3 14-16
https://lh4.googleusercontent.com/_H...506_154517.jpg

zębatka założona była wypukłą częscią na zewnątrz...

i teraz rodzi się mój dylamat....

ponieważ mam zakupioną oryginalną hondowską zębatkę nie widze opcji jak ją założyć...
ponieważ zębatka ma z obydwu stron gumowy "kołnież" po założeniu ząbki będą wyżej niż przy nie oryginalnej zębatce...:
https://lh6.googleusercontent.com/_H...506_161715.jpg

czy to może na coś wpłynąć??

Teraz na zakończenie zdjęcie wałka zdawczego - wg mnie nie jest źle??:

https://lh3.googleusercontent.com/_H...506_154641.jpg
https://lh5.googleusercontent.com/_H...506_154658.jpg

Franz 06.05.2011 17:56

Wałek masz pierwsza klasa bez żadnych wyżłobień i wżerów.
Luz zawsze trochę bedzie . szarpiesz na zużytej już zębatce gdzie luz wyddaje się wtedy większy.
Sprawdź po załoźeniu nowej.
Moim zdaniem to już czas i na łańcuch jeśli przejechałeś 10 tys , bo chyba nowego nie zakładałem ?
a oryginalną jak założyć ? nigdy takiej w łapie nie miałem ...
Zmierzyłbym odległosći zębów i porównał z nieoryginalną . Gdzie bliżej zęby mają do silnika , to z tej strony

Tymon 06.05.2011 18:12

@Franz
no wg tego co napisałeś to łańcuch nowy...

ale jak odnośnie założenia zębatki - wiem że MV1 ma być z zewnątrz http://faq.africatwin.com.pl/images/...at_zebatka.jpg

Ale czy fakt, że zębatka będzie bardziej odstawała w porównaniu z poprzednią - tamta była z jednej strony płaska przez co była bliżej silnika - nie będzie problemem dla łańcucha??
https://lh6.googleusercontent.com/_H...506_161715.jpg

Franz 06.05.2011 18:16

Skoro w nowych motocyklach nie ma , to nie będzie. :D
Jeśli napisałem ,że nowy łańcuch , to znaczy ze był nowy i czas w połowie na zębatkę . Tak wszyscy na forum piszą i mówią ;)
Na takiej odległości miedzy zdawczą a napędzaną 2 mm nie zrobi róznicy.

Tymon 06.05.2011 18:18

no zębatke tylną i łańcuch bede wymieniał za jakieś 10k km... - no chyba że bede gdzieś sie wybierał dalej to może bedzie prędzej ;)

Vooytas 07.05.2011 08:07

1 Załącznik(ów)
A czy masz równo "zjedzoną" płaszczyznę gdzie pracuje łańcuch? tzn. od str silnika i od zewnątrz?

Jeżeli ta płaszczyzna od silnika jest mocniej wytarta to nie przejmowałbym się że odsuniesz nieco oś zębatki od silnika.
Wałek faktycznie w ładnym stanie

P.S. Teraz na to patrzę bo zdarzyło mi się założyć zębatkę odwrotnie (2 przykazanie Podoska :).

maher 07.05.2011 08:56

Jeśli załozysz zębatkę wypukłym do środka wówczas łańcuch będzie nie w jednej lini przez co zębatka będzie mocno pracowała boczną krawędzią co wpłynie na szybsze zużywanie łańcucha i zębatki.Moim zdaniem twoja stara zębatka jest jeszcze w niezłym stanie,pamiętaj przy montażu o nasmarowaniu wałka żeby rdza nie przyspieszała bezsensownie jego zużycia.

Kazmir 07.05.2011 15:40

No właśnie! Wszyscy (prawie) walą tony smaru na łańcuch, ale wieloklina nikt nie przesmaruje? Potem już tylko lament.

Tymon 07.05.2011 17:37

Cytat:

Napisał Vooytas (Post 176061)
A czy masz równo "zjedzoną" płaszczyznę gdzie pracuje łańcuch? tzn. od str silnika i od zewnątrz?

Jeżeli ta płaszczyzna od silnika jest mocniej wytarta to nie przejmowałbym się że odsuniesz nieco oś zębatki od silnika.
Wałek faktycznie w ładnym stanie

P.S. Teraz na to patrzę bo zdarzyło mi się założyć zębatkę odwrotnie (2 przykazanie Podoska :).

A co jak jest odwrotnie??
Wewnętrzna strona zębatki (ta od silnika strony) jest mniej wyrobiona niż zewnętrzna...

Strona zewnętrzna:
https://lh6.googleusercontent.com/_H...0/GOPR0199.JPG
Strona wewnętrzna:
https://lh6.googleusercontent.com/_H...0/GOPR0200.JPG

Cytat:

Napisał maher (Post 176064)
Jeśli załozysz zębatkę wypukłym do środka wówczas łańcuch będzie nie w jednej lini przez co zębatka będzie mocno pracowała boczną krawędzią co wpłynie na szybsze zużywanie łańcucha i zębatki.Moim zdaniem twoja stara zębatka jest jeszcze w niezłym stanie,pamiętaj przy montażu o nasmarowaniu wałka żeby rdza nie przyspieszała bezsensownie jego zużycia.

Wiem - dlatego sie pytam - bo zębatka co mam teraz jest symetryczna - wiec ma 2strony "wypukłe" - jest to oryginalna zębatka hondy.
zakładając ją odsune oś zębatki od silnika...

https://lh6.googleusercontent.com/_H...506_161715.jpg

Cytat:

Napisał Kazmir (Post 176093)
No właśnie! Wszyscy (prawie) walą tony smaru na łańcuch, ale wieloklina nikt nie przesmaruje? Potem już tylko lament.

Smar z MoS2 już mam zakupiony i przed założeniem będę smarował - tylko musze rozwiązać zagadkę odunięcia osi zębatki od silnika...

https://lh6.googleusercontent.com/_H...2/IMAG0221.jpg

Vooytas 07.05.2011 18:34

Dziwna sprawa, to jeżeli ją jeszcze bardziej odsuniesz od silnika to będzie ją jeszcze bardziej zjadać od strony zewnętrznej....

Nigdy nie miałem w reku nawet takiej zębatki z równymi "odsadzeniami"

na 100% to do Afry?

Tymon 07.05.2011 18:49

Tak. Kupiona w motoriscie. Ta co byla przed ta zuzyta wyglada tak samo a byla to oryginalna hondowska zebatka. Gumowy "kolnierz" majacy na celu wyciszenie lancucha...

Tu po prawej jest nowa zebatka kupiona w motoriscie a po lewej oryginalna - ta ktora Franz wymienil na ta niesymetryczna. Ta po lewej to fabryczna zebatka zdawcza... ma przejechane ok. 13,5k km

https://lh6.googleusercontent.com/_H...507_181602.jpg
Tu fabryczna po prawej:

https://lh3.googleusercontent.com/_H...507_181538.jpg

A tu od lewej: oryginalna fabryczna, oryginalna z motoristy, niesymetryczna :
https://lh6.googleusercontent.com/_H...507_181409.jpg

maher 07.05.2011 20:03

3 Załącznik(ów)
Na szybko zrobiłem fote mojej żle założonej czyli wypukłym do silnika widać że od zewnątrz łańcuch zjadł jej z mm a od środka nic.Łańcuch szedł po skosie i tak sobie wyrobił zębatkę.

Tymon 08.05.2011 01:31

Juz wszystko jasne! Po wielu godzinach poswieconych na intensywne rozmyslanie i obserwacje zebatek zauwazylem:
https://lh6.googleusercontent.com/_H...506_162036.jpg

Na zebatce w gumowym "kolnierzu" od strony silnika jest wciecie, co powoduje, ze zebatka jest wezsza w miejscu w ktorym zaklada sie ja na wałek... pozwala to na wepchniecie zebatki glebiej... dzieki czwmu os zebatki zdawczej jest ta sama co zebatki odbierajacej... -tak przynajmniej mysle...

Jutro, jesli pogoda dopisze sprawdze to... wszystkim cierpliwym dziekuje za cenne uwagi ktore pozwolily, pomogly mi w tym przelomowym odkryciu...

Vooytas 08.05.2011 07:14

Cytat:

Napisał maher (Post 176114)
Na szybko zrobiłem fote mojej żle założonej czyli wypukłym do silnika widać że od zewnątrz łańcuch zjadł jej z mm a od środka nic.Łańcuch szedł po skosie i tak sobie wyrobił zębatkę.


to zębatka z kardanu :D?

P.S. właśnie miałem pisać żeby założyc i tą zębatke "zwykłą" i hondowska i zmierzyć odległość grzebienia od karteru.

Znowu doświadczenie nowe.

felkowski 08.05.2011 09:04

Jeśli założysz starą nieorginalną to zmierz odległość płaszczyzny zewnetrznej zębatki suwniarką od jakiegos miejsca na silniku. Ważne żeby to była ta niewyrobiona część. Następnie załóż nową i tak samo zmierz. Płaszczyzna zęba jest ważna, a nie gumy. Jeśli wymiar jest taki sam to wszystko już wiesz. Różnica może polegać na tym że inaczej jest w oryginałach a inaczej w zamiennikach. Prawdopodobnie Podos miał na myśli oryginał mówiąc wypukłym na zewnątrz. W zamiennikach jest wypukłuy kołnierz od środka i z tąd mogą się rodzić problemy.

Tymon 10.05.2011 21:07

po zalozeniu...
 
Nowa zebatka docisnieta na maxa:
https://lh5.googleusercontent.com/_H...510_134719.jpg

Nowa zebatka docisnieta na maxa + zabezpieczenie zebatki (zwroccie uwage na przerwe miedzy zebatka a zabezpieczeniem):
https://lh4.googleusercontent.com/_H...510_134826.jpg

Po dokreceniu zabezpieczenia zebatka odchodzi od silnika... powinno tak byc?

rambo 10.05.2011 22:06

bravo :)

dery 10.05.2011 22:40

Cytat:

Napisał felkowski (Post 176167)
W zamiennikach jest wypukłuy kołnierz od środka i z tąd mogą się rodzić problemy.

NIENIENIE :mur:

jak widac na obrazkach TyMoNa - kolnierz nie odsuwa zebatki od silnika - tylko trzyma okreslony dystans od zabezpieczenia, ktore to siedzi sobie w rowku.

gdyby bylo inaczej to zebatka ocierala by o silnik - a przeciez tak nie jest.

tak wiec: zamienniki - wypustem na ZEWNATRZ
oryginaly - to chyba jest oczywiste, bo zabezpieczenie pasuje tylko z jednej strony


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 10:21.

Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.