![]() |
Tarcze sprzęgłowe
Witajcie Wielcy tego forum !
Szukam tarcz sprzeglowych tj. ewentualnego porownania. Mam do wyboru tarcze: NEWFREN 194zł, EBS tarcze 167zł, VESRACH 247zł, EBC 216zł. Orientuje sie ktos moze, jak wychodza jakosciowo co do ceny ?? Sprezyny to koszt ok. 50zl ale nie wiem jak rozwiklac problem tarcz. Pozdrawiam.:beer: |
Kiedyś w trampku musiałem wymienić tarcze i robiłem rozeznanie. Wyszło mi że jeśli chcesz się długo cieszyć sprzęgłem to najbezpieczniej wziąć versah.
No i jakoś tak mi wychodzi że nie stać mnie na tanie części ;) Pozdr newrom |
Obecnie mam założone tarcze sprzęgła EBC , zrobiłem jak na razie 25tyskm , działają bez zarzutu .
Łożysko zostało stare...... chodzi już od uuuuuuuuuu nie wiadomo jak długo ale z analizy wychodzi że co najmniej 40tyskm |
Wielkie dzięki newrom, Dzieju. Ehh zima pokazała co trzeba robić na sezon :chleje:
|
Aha jeszcze co do sprężyn, razem z tarczami zakupiłem nowe sprężyny, no i się okazało że są przesadnie mocne.
Bez sensu nadwyręża to linkę i mechanizm. Dlatego wróciłem do starych sprężyn. |
Czy do założenia tarcz sprzęgła potrzebny jest jakiś specjalny klucz ? A może gdzieś ktoś kiedyś napisał co i jak zrobić ? :)
|
Ja mam tylko doświadczenie ze sprzęgłęm w DR 650 i napisze tak. Zmiwenilem tarcze na EBC i zgodnie z zaleceniem dałem nowe sprężynki (też EBC). Efekt to twaaarda klamka (jak pisął Dzieju) i "wleczenie" sprzęgła po rozgrzaniu motocykla do tego stopnia, że niemożliwe byłl znalezienie luzu. Wróciłem więc do starych sprężyn. Konkluzja: Dziś myśle, że zmiana samych sprężyn an nowe znaaaacznie by wydłuzyła życie sprzęgła...ale moze się mylę??? Czy zmieniał ktoś same sprężyny?
|
Wymiana sprzegla to maly problem , wiecej stresu w xrv robi demontaz i montaz ukladu wydechowego.
|
Jak taki mały to może mały opis :):bow:
|
Uwaga pomiary wykazaly ze przy 100.000km tarcze i sprezyny sa jeszcze w tolerancji ! A wiec nie wczesniej niz 150.000km wymieniac sprzeglo.
Glosna praca sprzegla jest raczej normalna i niema z tarczami i sprezynami nic do czynienia. A wiec potrzeba : uszczelka na pokrywa uszczelki na wydech olej i filter Klucz dynamometryczny z 30mm orzechem cos do usuniecia uszczelki (specialny noz i moze specialny chemiczny srodek) Wazne punkty : !!!!! 1.zrub fotki przy sciaganiu tarcz zebys wiedzial przy skladaniu na 100% jak bylo. 2.oraz zapamietaj dokladnie jak byly te Bolce dlugie (polozenie na koszu) do 5 srub mocujacych plyte kosza. 3.Bardzo uwazac przy odkrecaniu i przykrecaniu sruby 30mm kosza bo mozna ja latwo uszkodzic. 4.zeby sie nie krecilo Sprzeglo przy odkrecaniu sruby 30mm nalezy przykrecic piec srub z kosza bez plyty tylko z pasujacymi podkladkami. + kola zebate z czysta szmata zablokowac. 6.Nie uszkodzic pokrywy przy usuwaniu uszczelki 7.Sruba 30mm dokrecic na 130Nm sruby kosze na 12Nm , sruby pokrywy na 12Nm 8.Jak juz pisalem wazne jest polozenie 5 bolcow sprzegla bo tego nigdzie nie pisze. 9.uwazac przy odkrecaniu wydechu bo gwint na szpilkach jest zardzewialy i najpierw go z WD40 oczyscic. To wszystko , Powodzenia. http://img254.imageshack.us/img254/2015/s1hh9.jpg http://img175.imageshack.us/img175/1700/72963102ic3.jpg http://img175.imageshack.us/img175/8553/s3ku9.jpg http://img254.imageshack.us/img254/1723/s4qb4.jpg http://img442.imageshack.us/img442/9333/s5xj2.jpg http://img254.imageshack.us/img254/1624/z2oq8.jpg |
kiedy się kończy sprzęgło
Zastanawiam się nad wymianą sprzęgła przelatałem 30 tys. i mam wrażenie że chyba się juz kończy nie ma co prawda objawu ślizgania ale skok klamki jest minimalny i już zaczyna się coś ślizgać. Może ktoś wie jak wyczuć moment czy sprzęgło wymaga wymiany. Zalany mam syntetyk więc może na poczatek pokombinować z olejem.
|
Dj.1 no pięknie to zrobiłeś wielkie dzięki.:brawo::brawo::brawo::brawo::brawo: Myślę, że można spokojnie wrzucić do Afripedi :)
|
Ja jeszcze dodam może od siebie że tą śrubę 30 mm powinno się teoretycznie wymieniać za każdym razem ...
|
Czy to prawda, że jak się położy na bok afri to można dobrać się do sprzęgła bez spuszczania oleju ? Chodzi mi o warunki polowe....
|
Podobno można tylko z pewnością trzeba zdjąć bak i zastanawiam się po jakim czasie można odpalić Afri po ponownym postawieniu na koła (czy przypadkiem olej się nie dostanie do cylindrów) ??
Poza tym trzeba pewnie bardziej uważać przy skrobaniu uszczelki. Zastanawiam się też czym w warunkach polowych odkręcić tą cholerną śrubę ? |
Cytat:
Zakładałem centralke kładąc afri na bok (jeden i drugi) i było spoko... |
Cytat:
|
Cytat:
A ja przypominam wszystkim którym przyjdzie ochota na zdjecie kosza, o napinaczu który znajduje się na osi wału silnika :oldman: Jako że jestem stary i mam sklerozę, musiałem jeszcze rozbierać (nie powiem ile razy bo to wstyd) :fool2: |
Cytat:
p.s. inne tematy - powitalnia :fool2::D |
Cytat:
....a tak w ogóle to... czy afryki nie wyjezdzały z fabryki zalane półsyntetykiem?? hmmm... tak jakoś coś mi sie kojarzy... ale pewności nie mam, pzdr...:beer2: |
Panowie, jeśli w CBR600f3 jest tak pomyślane, że wystarczy postawić na boczną i przy wymianie sprzęgła się olej nie wyleje, to w AT by tak pomyślane nie było...?
|
3 Załącznik(ów)
Jeśli można sie podłączyć to mam kilka fotek z reanimacji kosza, metodą już gdzieś słyszaną na poprzednim forum.
By rozebrać kosz należy wywalić 3 nity (bodajże fi 6mm), troszeczkę porzeźbić, wstawić nowe lub rozciągnąć sprężyny, i całość zanitować (nity stalowe- różne rozmiary z różnymi łbami dostępne w każdym "rolniku"). Pozdrawiam. P.S teraz nie wiem czy wystarczy boczna stopka do wymiany, ale ja swoją AT położyłem na drewnianych kolckach. |
Nie wiem jak w Afryce ale wcześniej miałem Suzuki DR i wymiana sprzęgła odbyła sie pod chmurką a motor leżał na boku po wymianie postawiona na stopce zagadała natychmiast. Sądzac po tym istnieje duża szansa na taki sam manewr w afryce, sam się zastanawiam bo mam swieży olej a czeka mnie sprzęgło jak sądze niebawem.
|
Cytat:
|
bo tylko w jednej pozycji (5 mozliwych) pasuje zazebienie piasty w plyte dociskowa.
|
Cytat:
|
Jezeli normalnie ci sprzeglo chodzi to masz ok. Gdyby bylo zle to bys to zaraz zauwarzyl i musial jeszcze raz rozbierac i odnowa skladac.
|
Rozumiem że gdyby było źle złożone to by się nie dało wysprzęglić tak ?
|
juz bys to zauwazyl przy dokrecaniu tej duzej sruby 130Nm- by ci sprzeglo slizgalo. Jak normalnie sprzeglo dziala to jest na 100% ok. :chleje:
|
Ok rozumiem :) Czyli jest wszystko w porządku .... dzięki :)
|
2 Załącznik(ów)
Ja jeszcze dodam, że jak są mocno spalone tarcze sprzęgła (jak jam Ci onegdaj w weekend uczynił) to nie można tak łatwo tej 30 odkręcić, tedy bierze się małe podkładki i wkłada się przed pierwszą tarczką sprzęgła i dopiero skręca śruby ze sprężynami, wtedy tarcie jest i generalnie można odkręcić.... używając młotka, bo odkręcając z równą siła to nie teges bo będzie się mimo podkładek i tak ślizgać, staramy się nie mocno ale z równą siłą uderzać i wtedy puści....
do blokowania generalnie używamy impaktora kinetycznego owiniętego majtami oznaczonego na rysunku 2 czerwoną strzałką. Jak widać także nie trzeba w warunkach polowych gdy nie ma się oleum go wylewać zlewać bo olej ładnie sobie siedzi po drugiej stronie silnika.... |
Witam, gdzie można zanabyc dobre tarczki sprzęgłowe do rd07?
|
Cytat:
|
chomik jakie dałeś? w larssonie są firmy versah i ebc. podobno versah lepsiejszy jest. ja to wstawiłem i widze że to badziewie. przy dobrym pałowaniu rolniczo kaskaderskim ślizgają się w gorącym oleum. dodam że spręzyny też wymieniłem. radzę kupić coś lepszego tym bardziej na daleką wyprawę.
|
Cytat:
No i ja tam nie mam zamiaru pałować kaskadersko-rolniczo na wyprawie, wbrew pozorom będzie to jazda jak w niedziele po sumie.... |
no chomiku nie udawaj takiej cioty burżuazyjnej ;) widział ja twoje zdjęcia i co ty wyprawiał na agro disco w błotku. może coś źle złożyłem albo cuś nie wiem. słyszałem że firma lucas robi dobre tarcze- może do afryki też mają.
|
Cytat:
Operacje Ilość do zamówienia http://www.sklep1.larsson.pl/images/help.gif http://www.sklep1.larsson.pl/ImageRe...9.jpg&size=400 Opis towaru http://www.sklep1.larsson.pl/images/help.gif Kod towaru6550069Nazwakomplet tarcz sprzęgłowych Lucas MCC120-8 Honda NTV 650Cena brutto bez rabatu213,70 złCena netto bez rabatu175,16 zł Więcej o cenie... Cechy http://www.sklep1.larsson.pl/images/help.gif LPNazwa cechyWartość1Producent2Średnica zew. A [mm]3Średnica wew. A [mm]4Grubość A [mm]5Ilość zębów A6Ilość w kpl. A7Średnica zew. B [mm]8Średnica wew. B [mm]9Grubość B [mm]10Ilość zębów B11Ilość w kpl. B Dostępność http://www.sklep1.larsson.pl/images/help.gif MagazynDostępneGdańsk0Gdynia0Kraków0Poznań0Warszaw a0Razem0 |
Cytat:
Lucas podobno gorszy od vesrah... A na Agro byłem sam a wyprawa dwie osoby, więc moim zdaniem będzie delikatniej :) ale kto to wie :) |
Na prośbę daniela_87 wracam do tematu sprzęgła w AT. Jak już wcześniej napisałem założyłem tarcze i sprężyny firmy Lucas TRW. Zrobiłem już grubo ponad 1000km i bez żadnych niespodzianek. Okres docierania (ułożenia sie tarcz), który producent zaleca (300km) przejeździłem spokojnie. Po tym przebiegu ustawiłem na nowo luz na dźwigni i taki pozostał do tej pory. Gdy motocykl postoi przez noc, sprzęgło sie skleja i to trzyma dość mocno, trzeba kilka razy poszarpać na drugim biegu żeby je rozkleić. Próba załączenia pierwszego biegu na pracującym silniku bez tej operacji kończy sie zgaszeniem silnika. Sklejanie to tylko dobrze świadczy o tym sprzęgle. Przed wymianą nie było tego efektu, i co faktycznie po wyjęciu tarcz się potwierdziło, były przypalone. Grubość miały nominalna jaką podaje producent. Druga sprawa to sprężyny które są wyraźnie twardsze i co ciekawe nie są dedykowane do AT :) Mimo twardszych sprężyn dźwignia nie jest specjalnie twardsza. Porównywałem z inna AT i w sumie nie mogłem się dopatrzeć różnicy.
Podsumowując jestem zadowolony z tego jak pracuje sprzęgło Lucus'a w mojej Trójce. Myślę że to sprzęgło długo posłuży. Śmiało mogę polecić ten zestaw pozostałym użytkownikom AT. |
Cytat:
|
Potwierdzam, mam taki sam zestaw, też Lucas i też mi się skleja. Ale wystarczy pod odpaleniu na chwilę wcisnąć sprzęgło i nawet słychać jak się rozklei. Przejechałem już z 5tys. po wymianie i wydaje mi się, że teraz jest jak było na oryginale, jeśli chodzi o opór klamki.
pozdr, laska |
Zjawisko sklejania będzie występowało zawsze przy mokrym sprzągle, gdy tarcze dokładnie przylegają do przekładek, to tak jak byś położył na siebie dwie szyby a pomiędzy nimi była woda. Może i to jest upierdliwe przy codziennej eksploatacji ale co zrobić. Może faktycznie z przebiegiem ten efekt sie zmniejszy. Zobaczymy.
|
Przy fabrycznym tego nie miałem. Zmieniałem przy ok. 65tys przebiegu. Pojawiło się to dopiero po wymianie.
pozdr, laska |
Cytat:
|
Coś mi nie pasowało przy zmianie biegów. Poza tym szybko mi się luz zmieniał. Tomkowi, też się nie podobało. A że miałem jechać z kumplem na Ukrainę i do Rumunii (co się nie do końca udało) stwierdziłem, że wymienię. I chyba niepotrzebnie, bo tarcze nie wyglądały źle a linka się postrzępiła przy wyjściu z pancerza i dlatego luz mi się zmieniał. Ogólnie mam wymienione i spokój. Moto jeździ a ja chyba jestem przewrażliwiony i za bardzo na nią chucham. :)
|
Jako, że chyba przyjarałem tarcze z Tadzykistanie i niechybnie trza będzie je wymienić bardzo bym was chłopaki prosił o radę jakie tarcze kupić. Widzę, ze EBC to chłam ,Lucasy się kleją a te V coś tam to też badziew. czy pozostają tylko oryginały?? (jak przypuszczam także w oryginalnej cenie)
|
Cytat:
|
A to oryginalne się nie kleją?
|
W mojej ostatecznie wylądowały EBC, dumny z tego może nie jestem :) ale po ok. 15.000km staruszka jeździ. Czasem jednak wydaje mi się, że mam AT w automacie :)
|
Cytat:
i od 40tyskm działają bez problemu. |
Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 06:08. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.