Africa Twin Forum - POLAND

Africa Twin Forum - POLAND (http://africatwin.com.pl/index.php)
-   Owiewki, osłony, szyby, kanapy, zegary i linki (http://africatwin.com.pl/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Czym ściągnąć lakier? (http://africatwin.com.pl/showthread.php?t=17996)

madafakinges 16.05.2013 13:33

Czym ściągnąć lakier?
 
Zakupiłem kompletną niepopękaną czaszę, tylko była malowana na czarno. Ja chce zrobić na oryginał czyli biała + naklejki.Nie chce naklądać kolejnej warstwy lakieru tylko zedrzeć to co jest i dopiero polakierować.
Czy można to jakoś wypiaskować czy coś?

everybike 16.05.2013 14:19

ja zdarłem czarny lakier z błotnika i lag .... podczas mycia Karcherem :) Do surowego białego plastiku.

ArturS 16.05.2013 14:26

Są różnej maści środki, które szybko reagują z lakierem, ale cholera wi, jak to się ma do tworzywa, z jakiego jest czasza - z zasady używa się je na elementach stalowych, a niektóre na drewnianych.

madafakinges 16.05.2013 14:29

Wiem ale boje się że zje mi plastyk...
a szkiełkowanie, piaskowanie?

Gawień 16.05.2013 14:37

Moim zdaniem tylko szlifowanie , drobnym papierem ściernym , trzeba bardzo uważać bo łatwo przesadzić . Warto szlifować na mokro bo jeżeli była malowana sprayem to będzie szybko "zatykał" papier. Jeżeli było malowane sprayem to musisz się bardzo postarać żeby go usunąć bo w miejscach gdzie zostanie stara farba nowy lakier od razu Ci się zważy ...

Pozdrawiam

madafakinges 16.05.2013 14:39

Owiewka jest ekstra pomalowana z klarem, bez zacieków błyszczy i lśni, aż żal tego ruszać...

Look_520 16.05.2013 15:29

Dorzucę swoje parę groszy, bo trochę już maluję.

Masz bezbarwny lakier i tym samym nie uda ci się nigdy uzyskać równej powierzchni po zeszlifowaniu bezbarwnego i bazy. Poza tym bezbarwny to twardy lakier i nie łatwo się go szlifuje.

Jeżeli podłoże przed lakierowaniem na czarny kolor było odpowiednie, użyto dobrej jakości lakieru i nałożono 2-3 cienkie warstwy, to po pomalowaniu na biało nic nie powinno się dziać.
Dodam, że przed położeniem lakieru białego obowiązkowo należy dać podkład. W przeciwnym razie nakładanie kolejnych warstw białego lakieru nie będzie miało sensu: długo będzie przebijać czerń i porobią się zlewki, jeżeli się uda pomalować bez zlewek (bardzo wątpliwe) to uzyskana biel nie będzie miała odpowiedniej głębi i będzie trochę stonowana.

Pozdrawiam
Przemek

lortprodisz 17.05.2013 16:57

mam biała czache do 07A , szukam czarnej :D moze machniom zrobim ?
pisz na priv

Ypsi 17.05.2013 21:35

Cytat:

Napisał Look_520 (Post 315015)
Masz bezbarwny lakier i tym samym nie uda ci się nigdy uzyskać równej powierzchni po zeszlifowaniu bezbarwnego i bazy. Poza tym bezbarwny to twardy lakier i nie łatwo się go szlifuje.

Trochę wprowadzasz kolegę w błąd...
Bez problemu uzyskam równą powierzchnię po zeszlifowaniu bezbarwnego i bazy :) , trzeba tylko po takim szlifowaniu położyć podkład na to gołe tworzywo. Można szlifować na mokro, sucho, ręcznie lub maszynką, jak kto woli (chociaż to na mokro odchodzi do lamusa). Najlepiej mieć dostęp do odpowiedniej szlifierki, dużo ułatwi.
Ale ja bym nie zdzierał starego lakieru, tylko dobrze przygotował i przemalował.

Cytat:

Napisał Look_520 (Post 315015)
Jeżeli podłoże przed lakierowaniem na czarny kolor było odpowiednie, użyto dobrej jakości lakieru i nałożono 2-3 cienkie warstwy, to po pomalowaniu na biało nic nie powinno się dziać.
Dodam, że przed położeniem lakieru białego obowiązkowo należy dać podkład. W przeciwnym razie nakładanie kolejnych warstw białego lakieru nie będzie miało sensu: długo będzie przebijać czerń i porobią się zlewki, jeżeli się uda pomalować bez zlewek (bardzo wątpliwe) to uzyskana biel nie będzie miała odpowiedniej głębi i będzie trochę stonowana.

Teraz o jakim lakierze mówimy, baza + bezbarwny, czy akryl?
Ale nawet pod bazę nie trzeba, choć lepiej położyć tło, żeby pod spodem był jednakowy odcień, a nie żeby jakieś głębie czy inne wynalazki.
Dodam, że białe akryle kryją zajebiaszczo, białe bazy to też nie jakaś tragedia, choć gorzej.
I bez urazy, ale jak ktoś potrafi choć w miarę dobrze lakierować, to zlewki nie mają prawa wystąpić.

Pozdrawiam

Cynciu 17.05.2013 22:01

Fajna dyskusja ale ciekawi mnie jedno.

Po jaką cholerę ściągać całą poprzednią powłokę?
Co to ma niby dać?

Zmatowić i pomalować. Ot wsio.

Ypsi 18.05.2013 08:48

Dlatego napisałem, że ja zostawiłbym stary lakier, ładnie przygotował i polakierował na nowo.
Warstwa fabryczna lakieru, nie wiem dokładnie jak z motocyklami, ale na samochodach oscyluje w okolicach 100 mikronów, więc tego jest naprawdę mało.

Look_520 18.05.2013 10:25

Cytat:

Napisał czynasty (Post 315334)
Trochę wprowadzasz kolegę w błąd...
Bez problemu uzyskam równą powierzchnię po zeszlifowaniu bezbarwnego i bazy , trzeba tylko po takim szlifowaniu położyć podkład na to gołe tworzywo. Można szlifować na mokro, sucho, ręcznie lub maszynką, jak kto woli (chociaż to na mokro odchodzi do lamusa). Najlepiej mieć dostęp do odpowiedniej szlifierki, dużo ułatwi.

Z tym co napisałeś można by polemizować :oldman:. Oczywiście można szlifować maszynowo i ma to sens, ale na dużej powierzchni, to zbyt mały element na takie ekscesy; pozostaje ręcznie i gwarantuje, że nie będzie to nigdy proste. Z matowaniem na sucho na plastiku to ja bym uważał, użyjesz papieru o małej gramaturze, który szybciej się zapycha, i w pewnym momencie zechcesz przyśpieszyć, użyjesz o mniejszej gramaturze (choćby 150), porobisz takie rysy, że nawet matowanie na mokro papierem 600 nie pomoże (dopiero grubsza warstwa podkładu).


Cytat:

Napisał czynasty (Post 315334)
Teraz o jakim lakierze mówimy, baza + bezbarwny, czy akryl?
Ale nawet pod bazę nie trzeba, choć lepiej położyć tło, żeby pod spodem był jednakowy odcień, a nie żeby jakieś głębie czy inne wynalazki.
Dodam, że białe akryle kryją zajebiaszczo, białe bazy to też nie jakaś tragedia, choć gorzej.

Tutaj też przyznaję Ci rację, nie zawsze podkład musi być. W tym przypadku to kwestia sporna; ja np bym położył cienką warstewkę. Choćby dlatego, że madafakinges chce zmienić z czarnego na biały.
Akryle b. dobrze kryją, lecz podkład jeszcze lepiej. Cienka warstwa jasnego podkładu na czarną powierzchnię to mniej białego lakieru do zużycia i jeszcze lepsze krycie. Poza tym jak gdzieś uderzy kamień i odpryśnie lakier to pod spodem będzie warstewka jasnego podkładu i nie będzie się bardzo rzucać w oczy :drif: .


Cytat:

Napisał czynasty (Post 315378)
Warstwa fabryczna lakieru, nie wiem dokładnie jak z motocyklami, ale na samochodach oscyluje w okolicach 100 mikronów, więc tego jest naprawdę mało.

:Thumbs_Up:

Cytat:

Napisał czynasty (Post 315334)
Ale ja bym nie zdzierał starego lakieru, tylko dobrze przygotował i przemalował.

:Thumbs_Up:

Cytat:

Napisał Cynciu (Post 315340)
Po jaką cholerę ściągać całą poprzednią powłokę?
Co to ma niby dać?

Zmatowić i pomalować. Ot wsio.

:Thumbs_Up:

Podchodzisz z dystansem i chwała Ci za to, nie był bym zdziwiony jeśli lakiernik to twój zawód :) . Prawda i logika jest w tym co piszesz ale można polemizować, każdy robi wg własnych zachcianek i pomysłów; byle by efekt był jak najlepszy :) .
Teraz będzie nie prześladować myśl: jak by wyglądała nasza lakiernia i praca w niej :dizzy: :D . Prawie jak Pat i Mat :D :haha2: .
Do Zabrza nie mam aż tak daleko.... :D


Reasumując:

Z tym panowie się zgodzę, ponieważ ta czynność to strata czasu- zakładają, że poprzednio powierzchnia była dobrze przygotowana i użyto dobrego lakieru.

Pozdrawiam :bow: :D
Przemek

Look_520 18.05.2013 10:27

Mam nadzieję, że nie oberwę od nikogo z wątku ani od moderatorów za taki esej :dizzy: :D .

Pozdrawiam
Przemek

madafakinges 18.05.2013 10:39

zobaczymy co z wymiany wyjdzie, jak nie to zostawie sobie czarną a przez zimę zrobie sobie repsola o takiego;
http://i173.photobucket.com/albums/w...DSCF0471-1.jpg
tylko tak się zastanawiam czy malować na trzy kolory czy boczki i bak strzelić na pomarańcz na to naklejki biało czerwone i na to bezbarwny

Ypsi 18.05.2013 12:30

Cytat:

Napisał Look_520 (Post 315392)
Z tym co napisałeś można by polemizować :oldman:. Oczywiście można szlifować maszynowo i ma to sens, ale na dużej powierzchni, to zbyt mały element na takie ekscesy; pozostaje ręcznie i gwarantuje, że nie będzie to nigdy proste. Z matowaniem na sucho na plastiku to ja bym uważał, użyjesz papieru o małej gramaturze, który szybciej się zapycha, i w pewnym momencie zechcesz przyśpieszyć, użyjesz o mniejszej gramaturze (choćby 150), porobisz takie rysy, że nawet matowanie na mokro papierem 600 nie pomoże (dopiero grubsza warstwa podkładu).

Przemek

Co do reszty to olejmy, ale tutaj można "polemizować" :) ... nie rozumię o co Ci chodzi z tymi gramaturami (takie coś ma papier do drukarek), papiery ścierne mają ziarnistość i w życiu nie podchodziłbym ze 150 do tworzyw sztucznych. Jesli miałbym zdzierać to wziąłbym coś pomiędzy 240-320 i maszynkę ze zwykłą tarczą 150mm i skokiem 2,5mm, no i raczej jedną z miększych tarcz... i oprócz zakamarków spokojnie dam sobie radę.
Nie wiem gdzie i na jakich lakierach pracujesz, ale teraz chyba każda firma wprowadza obróbkę na sucho, już od dobrych kilku lat.
Peace :)

madafakinges lakierowałem bezbarwnym na naklejki na baku, ale to były tylko wycięte literki ducati i jakieś kilka kosteczek. Takie duże płaszczyzny chyba bym się bał. Nie wiadomo jak to się będzie zachowywało w wyższych lub niższych temperaturach, mogą być jaja z tym bezbarwnym.
Nie wiem ile to teraz kosztuje, ale napewno masz w swoim mieście kogoś kto bawi się w lakierowanie artystyczne i zrobi Ci trzy kolory + te kilka napisów i ładnie przykryje wszystko bezbarwnym.
http://fanatykstudio.pl/ - to akurat mój znajomy

Pozdrawiam :)

jorge 19.05.2013 17:30

Cytat:

Napisał Cynciu (Post 315340)
Fajna dyskusja ale ciekawi mnie jedno.

Po jaką cholerę ściągać całą poprzednią powłokę?
Co to ma niby dać?

Zmatowić i pomalować. Ot wsio.

Dokładnie. Równo zetrzyj, naklejki zdejmij wcżesniej, next 2 podklad krajacy 4 x lakier 1 bezkarny. Warstwy cieniutkie, szlifowanie za każda warstwa.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 12:01.

Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.