![]() |
Nakrętka tylnego koła
Witam, jak powinna być włożona śruba mocująca tylne koło, tak aby nakrętka była z prawej strony (z tej co tarcza hamulcowa) czy z lewej (z tej co zębatka)?????????????????????????????????????????? ???????????
|
Nakrętka ma być z tej strony co zębatka czyli z lewej.
|
inni mają z prawej też działa
|
Haynes strona 7.22.......
widać wyraźnie, że z prawej. |
prawa lewa, jakie to ma znaczenie..? :)
|
Cytat:
|
Ma. Jeśli zdarzyłoby się, że zgubisz nakrętkę, to mając włożoną oś od strony zębatki/zabieraka poczujesz, że coś jest nie tak, że dupsko pływa, ale jest zachowana odległość między zębatkami, łańcuch nie pociągnie koła. Nie grozi to natychmiastowym zablokowaniem łańcucha między np ramą a kołem.
W przypadku wsunięcia osi z prawa na lewo takie niebezpieczeństwo występuje, jak jasna cholera występuje..:D W większości motocykli w ten sposób jest wsuwana oś, od strony zabieraka. |
7greg ma racje w instrukcji jest z prawej , napisałem tak jak jest u mnie.
|
Cytat:
|
Ja tam nie wiem więc czytam. W instrukcji PL na stronach 102-106 wersje XL600V, XRV750 i XL1000V wszystkie maja nakrętkę z prawej. Po co się zastanawiać i gdybać ;)
|
A ja mam z lewej, ale dlatego , ze jak chcialem postawic motor na wuzek serwisowy czy jak sie to tam nazywa przeszkadzaly mi podkladki te do naciagu lancucha. Ale zmienie to bo se zanabylem stol do p0odnoszena mortoru. Reszte da rade na centralnej zrobic
|
Cytat:
|
ja mam nakrętkę z prawej bo jestem prawoskrętny (praworęczny). łatwiej mnie jom odkręcic silniejszą prawicą. według mnie znaczenie ma tylko jak są założone mimośrody do naciągu łańcucha względem kierunku dokręcania- trzeba założyć tak że dociskając nakretkę blaszka mimośrodu naciska na bolczyk jakby chciała odsunąć koło to tyłu.
przy założeniu odwrotnym potrafi się obkręcić razem z nakrętką i "poluzować" łańcuch. ktoś coś z tego zrozumiał? |
Tak :)
|
dlatego ja je mam do góry nogami i jest Git. Wasil- dobry temat :Thumbs_Up:
|
a ja mam tłumik obnizony i nakretka z prawej by po nim mogła nap...lac...jest wiec z lewej...:)
|
Cytat:
|
dopiero jak sie zawieszenie złozy to moze kolidować.
|
Własnie...jak dobije tył to śruba moze rozorac tłumik...
|
puszku bajki nam tu opowiadasz. ;)
śruba nigdy nie walnie w wydech. jak już coś to bliżej jest zacisk hamulca. u mnie przy załadunku i na ukraińskich dziurach waliło. na polskich super drogach nic sie nie działo |
Cytat:
|
no nie wiem. tam u was na poludniu wszystko jest mozliwe ;]
|
i jeszcze se poczytaj u Chomika i Mlodego gdzie maja dziury i od czego :)
|
Wasil to tylko przy obnizonym tłumiku i chyba tylko w stelazu a la Podosek..Poniewaz jest zrobione maksymalnie wasko to tłumik sie troszke moze do koła tulic...Zapomniałem o tym Chomikowi powiedziec...:mur:
|
chomicz to już pewnie wie z praktyki. mi waliło w wąski stelaż śrubą mocującą zacisk. wydech tez miałem opuszczony
|
Hm...nie myślałem, ze to taki istotny element, ale sprawdziłem i nakrętkę mam z prawej strony motura, tzn, od strony wydechowej.:Thumbs_Up:
|
To właśnie ta strona przy której śruba rozpruwa tłumik. Ale tylko gdy jest obniżony pod kufry.
|
Cytat:
|
rozwiązanie zagadki :)
1 Załącznik(ów)
Zamysł p. Chądy
Załącznik 1514 |
A już myślałem, że będzie Ankieta.. :dizzy:
|
Halo, bez jaj. Ma być z prawej i koniec.
Inaczej to na własne ryzyko. |
Cytat:
|
Cytat:
Napisał wasilczuk http://www.africatwin.com.pl/images/...s/viewpost.gif puszku bajki nam tu opowiadasz. ;) śruba nigdy nie walnie w wydech. jak już coś to bliżej jest zacisk hamulca. u mnie przy załadunku i na ukraińskich dziurach waliło. na polskich super drogach nic sie nie działo Cytat:
tak się może tylko stać Podosku jak nie całkiem trzeźwy Pastor stelaż prototyp tworzy, a ty to gdzieś hen daleko testujesz:oldman::haha2:;):):Thumbs_Up: |
Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 04:44. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.