![]() |
90/90 vs. 80/100
Właśnie przymierzam się do zakupu jakiejś kostki na przód do swojej afri i Brunetkowego trampka.
Powiedzcie czy różnica jest odczuwalna pomiędzy 90/90 jaki mamy obecnie a rozmiarem 80/100? Oczywiście mowa o oponie na przód na 21 calową obręcz. |
Tyle że jest węższa.
|
Wszystko zalezy od konkretnego rodzaju,modeli opony
niektore opony 90/90 sa rowne z 3.0 x21, albo 2,75 x 21 teoretycznie 90 powinna byc szersza od 80 ale tylko teoretycznie przy rozmiarze 80/100 druga cyfra to profil,czyli stosunek procentowy szeroksoci do wysokosci, czyli w tym przypadku to bedzie 80mm przy oponie 90/90 wysokosc opony to 81 mm Niektore opony(tylne) enduro(na felge 18) o szeroksci 140 sa wezsze niz 120 z innej firmy. Ja sie tam rozmiarami w moto malo przejmuje,wazne,zeby szerokosc nie przeszkadzala |
Tylko weź pod uwagę nośność opony o Afra ciężkawa.
|
Cytat:
|
Cytat:
|
Tak jak pisałem jeżeli wytrzyma ciężar moto to raczej nie powinieneś odczuć różnicy.
|
Cytat:
wg mnie AC10 bedzie za waska Bardzo polecamna przod dunlop 952 w teren i na kawalki asfaltu |
Cytat:
"Właśnie przymierzam się do zakupu jakiejś kostki na przód do swojej afri i Brunetkowego trampka." |
Cytat:
|
Cytat:
|
Cytat:
o jedno piwo za duzo |
Cytat:
Ale w terenie super prowadzenie, mocno sie wcina w grunt Ale cos mi sie wydaje,ze do afri nie bedzie zadnej ochrony felgi. Chyba kilka osob mialo to zalozone na przod do afri, pytaj sie Ja niezmiennie do afri dunlop 952 polecam albo michelina HP4 |
Cytat:
|
Niektore opony(tylne) enduro(na felge 18) o szeroksci 140 sa wezsze niz 120 z innej firmy.
Ja sie tam rozmiarami w moto malo przejmuje,wazne,zeby szerokosc nie przeszkadzala[/QUOTE] Ha!!! Mirmil, nie dalej jak wczoraj rozmawiałem z kumplem (niektórzy znają Touratechowego Szatana), który z motocyklami enduro ma do czynienia na codzień. I od niego też słyszałem właśnie, że chcieli założyć do BMW "X" , Mitasa E09 w rozmiarze 130/80-18' i nie weszła. A jak wzięli 140/80-18'... to weszła! Czyli że co? Że 130 szersza od 140. I teraz moje pytanie: Czy taka guma będzie OK do ADV 990, gdzie jest bardzo szeroka felga? Czy ktoś może jeździ lub jeździł na takiej gumce? W teren węższa=lepsza. Ale czy ta nie będzie ZA wąska? Cena też atrakcyjniejsza o stówkę. Pomóżcie proszę, jeśli macie doświadczenie. Diverek, sorki za wcinkę w Twój temat, ale mój podobny, więc nie zakładałem nowego, osobnego. |
Z tego, co wiem KTM 990 ma felge 18 z tylu
jak chcesz, to na jutro moge sprawdzic szerokosc,ale opony mitasa 130/80-17 Napompowanego i zalozonego na kolo tenery 750 Ale widzialem 140 zalozona na felge do duzego kata i prawie wogole nie chronila felgi od kamieni, wg mnie byla za waska.Pytaj sie Zbyszka KTM z radomia, bo on tak ma lub mial na ukrainie |
Mysza, tylna fela w 950/990 Adv jest 18 ale bardzo szeroka, moim zdaniem to duża niedogodność. Mocno ogranicza wybór pasujących opon - zarówno na asfalt jak i w teren.
Miałem założoną na niej kostkę pirelli MT 21 szerokości 140 i opona była szerokości felgi. Ciulowo - wyglądało to jakby opona miała kwadratowy przekrój, nie mówiąc już o tym co Mirmił pisze - ochrona felgi była żadna. Potem założyłem Dunlopa D908, szerokość też 140 ale było dużo lepiej. Opona szersza albo ciut inny przekrój czy układ kostek - grunt że byla różnica. Idealnie byłoby znaleźć kapeć szerokości w teren szer. 150 - tyle co zaleca fabryka, ale dostać coś takiego to sztuka, nie mówiąc już o ilości talarów jaką trzeba na to wyłożyć. Wydaje mi się że w przypadku jazdy terenowej lepiej jest założyć węższą felgę 18' i mieć do wyboru większą ilość pasujących opon. Docelowo i idealnie - 2 komplety kół - przynajmniej na tył. pozdrawiam |
No jest dostępna E09 150/80-18' na alledrogo. Wolałbym od kogoś z forumowych sprzedawców, po co dawać zarabiać obcym, jak można wspomóc Swoich.
Jeszcze będę szukał i się rozglądał. Dzięki za podpowiedzi ps ZbyszekAfrica, Ty podobno jeździłeś na jakichś tam różnych szerokościach E09, możesz coś podpowiedzieć? |
Cytat:
|
Cytat:
|
to ja swoje 2 słowa!!! absolutnei ko kupować AC10 dla cieższych motocykli, w sumie dla lżejszych to też jest badziew! ona jedynie wygląda fajnie. jest cholernie niestabilna w prowadzeniu, masz wrażenie że przód Ci bez pzrerwy ucieka, tak samo na szutrach czy asfalcie, jedyne w czym dobrze robi to błoto... ale w błocie nei da się cały czas latać. na twardym masakra!! poziom styku opony z podłożem to zaledwie 1 wysoka kostka.
jak kto jeszcze dowali bagażu do takiego trampka na AC10 to niech się.modli od razu.. :D DUNLOP robi wyczessane oponki, wszystkie są moim zdaniem fajne, dobre lub wyjątkowe. 952 jest super. a teraz o LC8, genralnie tylna felga jest maks szeroka, większość opon układa się w kwadrat, najlepiej zmienić felgę na węższą i mocniejszą :D a jak nie to moim zdaniem D908rr jest chyba najfajniejsza. i najsensowaniej się.układa |
Cytat:
AC 10 nie badziew, ale dobra opona na lekkie moto i w teren, a nie na szutry i asfalty. To,ze sie zalozy opone bardziej terenowa, nie znaczy,ze motocykl bedzie sie lepiej prowadzil. AC 10 bardzo fajnie sprawdza sie na ukrainskich karpatach, zwlaszcza podczas jazdy w koleinach lub przy jezdzie trawersami. na piasku tez fajnie robi, dobrze sie wgryza. Przod 952 jeszcze lepsza od Ac10, mniej nastawiona na bloto,ale bardziej na kamienie(po asfalcie i kamieniach smiga ze az milo) Za to tyl 952 nie na trawersy i nie na bloto,ale jak uniwersalna obleci i wolno sie zuzywa. |
wiesz co chłopaki na Xr650 też narzekali na AC10, oczywiście na tych motocyklach powiedzmy Ujdzie... ale moim zdaniem to słaba opona jak na michelina.
jej wadzą.jest to przede wszystkim że jest mocno okrągła. moim zdaniem w piachu też jest słaba. a na błoto są lepsze.. ja odradzam tę oponkę, szkoda kasy. |
Podpisuję się pod wypowiedzią exa :)
Ładnie wygląda, gorzej działa. |
a ja uparty jestem :) unicross :) mimo iż na granicy nośności - już drugą zrywam i zadowolony jestem :)
|
@ex1 - napisz, na jakim ciśnieniu latałeś na tym AC10, że powierzchnię styku miałeś wielkości 1 klocka bieżnika - nie chce mi się wierzyć, że stosując ciśnienie w teren - ok. +/- 1bara ta opona nie ugina się jak inne (wiadomo, że im mniejsze ciśnienie, tym opona przylega do podłoża większą powierzchnią)? No chyba, że latałeś na typowo asfaltowym ciśnieniu - to tłumaczyłoby dlaczego była tak niestabilna - a może ta niestabilność wynikała z czegoś zupełnie innego?
@Mirmil - napisz jakim moto jeździłeś na AC10 w karpatach, bo właśnie zastanawiam się nad założeniem AC 10 do LC4 640 lub dołożeniem i kupnem Enduro Comp. III i IV? I przy okazji jak AC10 sprawuje się na dojeździe po czarnym? Rozumiem, że Dunlop D952 jako komplet lepiej sprawdza się na twardym i na asfalcie niż AC10? Napisz też, czy 80/100-21 i 120/90-18 mają takie same szerokości dla D952 i AC10? @Wolo - napisz jakie masz zastrzeżenia do AC10, ponieważ zastanawiam się nad ich kupnem - większość opinii w necie na ich temat jest pozytywna i jej użytkownicy określają ją mianem bardzo uniwersalnej. Nie chcę wyrzucać kasy w błoto - jak to ująłeś. @Puntek - napisz ile przeżywa Unicross w AT w jeździe mieszanej on/off i jak się ogólnie zachowuje na czarnym i poza? |
Cytat:
2.Jak to opona enduro 3.tak 4.nie wiem, nie mierzylem |
Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 06:08. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.