Africa Twin Forum - POLAND

Africa Twin Forum - POLAND (http://africatwin.com.pl/index.php)
-   Hamulce, kola, opony (http://africatwin.com.pl/forumdisplay.php?f=8)
-   -   90/90 vs. 80/100 (http://africatwin.com.pl/showthread.php?t=16593)

diverek 14.02.2013 17:53

90/90 vs. 80/100
 
Właśnie przymierzam się do zakupu jakiejś kostki na przód do swojej afri i Brunetkowego trampka.
Powiedzcie czy różnica jest odczuwalna pomiędzy 90/90 jaki mamy obecnie a rozmiarem 80/100? Oczywiście mowa o oponie na przód na 21 calową obręcz.

KORNIK 14.02.2013 19:11

Tyle że jest węższa.

Mirmil 14.02.2013 19:13

Wszystko zalezy od konkretnego rodzaju,modeli opony
niektore opony 90/90 sa rowne z 3.0 x21, albo 2,75 x 21
teoretycznie 90 powinna byc szersza od 80
ale tylko teoretycznie
przy rozmiarze 80/100 druga cyfra to profil,czyli stosunek procentowy szeroksoci do wysokosci, czyli w tym przypadku to bedzie 80mm
przy oponie 90/90 wysokosc opony to 81 mm

Niektore opony(tylne) enduro(na felge 18) o szeroksci 140 sa wezsze niz 120 z innej firmy.
Ja sie tam rozmiarami w moto malo przejmuje,wazne,zeby szerokosc nie przeszkadzala

KORNIK 14.02.2013 19:14

Tylko weź pod uwagę nośność opony o Afra ciężkawa.

diverek 14.02.2013 19:15

Cytat:

Napisał KORNIK (Post 292436)
Tyle że jest węższa.

To wiem że jest węższa i nieco wyższa. Ale jakie są odczucia podczas jazdy? Czy zauważalnie czuć jakąkolwiek różnicę? czy nie przejmować się tymi wymiarami? To ma byc opona niemal tylko i wyłącznie w teren. Na asfalt mam drugi zestaw kół z anakami.

Mirmil 14.02.2013 19:17

Cytat:

Napisał KORNIK (Post 292438)
Tylko weź pod uwagę nośność opony o Afra ciężkawa.

przeciez Diverek napisal,ze do trampka

KORNIK 14.02.2013 19:17

Tak jak pisałem jeżeli wytrzyma ciężar moto to raczej nie powinieneś odczuć różnicy.

Mirmil 14.02.2013 19:19

Cytat:

Napisał diverek (Post 292440)
To wiem że jest węższa i nieco wyższa. Ale jakie są odczucia podczas jazdy? Czy zauważalnie czuć jakąkolwiek różnicę? czy nie przejmować się tymi wymiarami? To ma byc opona niemal tylko i wyłącznie w teren. Na asfalt mam drugi zestaw kół z anakami.

Napisz konkretnie o jaka opone Ci chodzi
wg mnie AC10 bedzie za waska
Bardzo polecamna przod dunlop 952 w teren i na kawalki asfaltu

KORNIK 14.02.2013 19:22

Cytat:

Napisał Mirmil (Post 292442)
przeciez Diverek napisal,ze do trampka

Napisał:
"Właśnie przymierzam się do zakupu jakiejś kostki na przód do swojej afri i Brunetkowego trampka."

diverek 14.02.2013 19:22

Cytat:

Napisał Mirmil (Post 292442)
przeciez Diverek napisal,ze do trampka

Do swojej afri i Brunetkowego trampka, tak gwoli ścisłości,czyli opony przednie musze kupić dwie. Ja tył mam jeszcze zdrowy a dla niej do trampka chyba wezmę E-09.

diverek 14.02.2013 19:28

Cytat:

Napisał Mirmil (Post 292444)
Napisz konkretnie o jaka opone Ci chodzi
wg mnie AC10 bedzie za waska
Bardzo polecamna przod dunlop 952 w teren i na kawalki asfaltu

Myślę własnie o AC10 lub jakims Scorpionie, ewentualnie coś co ma rozmiarówke na felgę 21" z Mitasa z serii C-XX.

Mirmil 14.02.2013 19:36

Cytat:

Napisał KORNIK (Post 292445)
Napisał:
"Właśnie przymierzam się do zakupu jakiejś kostki na przód do swojej afri i Brunetkowego trampka."

UPS
o jedno piwo za duzo

Mirmil 14.02.2013 19:42

Cytat:

Napisał diverek (Post 292450)
Myślę własnie o AC10 lub jakims Scorpionie, ewentualnie coś co ma rozmiarówke na felgę 21" z Mitasa z serii C-XX.

AC10 na DRZ 400 jeszcze obleci,ale opona waska i o niskim profilu w praktyce
Ale w terenie super prowadzenie, mocno sie wcina w grunt
Ale cos mi sie wydaje,ze do afri nie bedzie zadnej ochrony felgi.
Chyba kilka osob mialo to zalozone na przod do afri, pytaj sie

Ja niezmiennie do afri dunlop 952 polecam
albo michelina HP4

diverek 14.02.2013 19:53

Cytat:

Napisał Mirmil (Post 292453)

Ja niezmiennie do afri dunlop 952 polecam
albo michelina HP4

HP4 w opisie polecają jako specjalna na podłoże twarde i skaliste. a skał i utwardzonych szutrów u mnie raczej mało. ale te dunlopy... wyglądają zacnie:)

MOTOMYSZA 14.02.2013 21:10

Niektore opony(tylne) enduro(na felge 18) o szeroksci 140 sa wezsze niz 120 z innej firmy.
Ja sie tam rozmiarami w moto malo przejmuje,wazne,zeby szerokosc nie przeszkadzala[/QUOTE]

Ha!!!
Mirmil, nie dalej jak wczoraj rozmawiałem z kumplem (niektórzy znają Touratechowego Szatana), który z motocyklami enduro ma do czynienia na codzień. I od niego też słyszałem właśnie, że chcieli założyć do BMW "X" , Mitasa E09 w rozmiarze 130/80-18' i nie weszła. A jak wzięli 140/80-18'... to weszła! Czyli że co? Że 130 szersza od 140.
I teraz moje pytanie: Czy taka guma będzie OK do ADV 990, gdzie jest bardzo szeroka felga? Czy ktoś może jeździ lub jeździł na takiej gumce? W teren węższa=lepsza. Ale czy ta nie będzie ZA wąska? Cena też atrakcyjniejsza o stówkę.
Pomóżcie proszę, jeśli macie doświadczenie.
Diverek, sorki za wcinkę w Twój temat, ale mój podobny, więc nie zakładałem nowego, osobnego.

Mirmil 14.02.2013 22:09

Z tego, co wiem KTM 990 ma felge 18 z tylu
jak chcesz, to na jutro moge sprawdzic szerokosc,ale opony mitasa 130/80-17
Napompowanego i zalozonego na kolo tenery 750
Ale widzialem 140 zalozona na felge do duzego kata i prawie wogole nie chronila felgi od kamieni, wg mnie byla za waska.Pytaj sie Zbyszka KTM z radomia, bo on tak ma lub mial na ukrainie

makaron 15.02.2013 14:11

Mysza, tylna fela w 950/990 Adv jest 18 ale bardzo szeroka, moim zdaniem to duża niedogodność. Mocno ogranicza wybór pasujących opon - zarówno na asfalt jak i w teren.
Miałem założoną na niej kostkę pirelli MT 21 szerokości 140 i opona była szerokości felgi. Ciulowo - wyglądało to jakby opona miała kwadratowy przekrój, nie mówiąc już o tym co Mirmił pisze - ochrona felgi była żadna.
Potem założyłem Dunlopa D908, szerokość też 140 ale było dużo lepiej. Opona szersza albo ciut inny przekrój czy układ kostek - grunt że byla różnica. Idealnie byłoby znaleźć kapeć szerokości w teren szer. 150 - tyle co zaleca fabryka, ale dostać coś takiego to sztuka, nie mówiąc już o ilości talarów jaką trzeba na to wyłożyć.
Wydaje mi się że w przypadku jazdy terenowej lepiej jest założyć węższą felgę 18' i mieć do wyboru większą ilość pasujących opon. Docelowo i idealnie - 2 komplety kół - przynajmniej na tył.
pozdrawiam

MOTOMYSZA 16.02.2013 11:26

No jest dostępna E09 150/80-18' na alledrogo. Wolałbym od kogoś z forumowych sprzedawców, po co dawać zarabiać obcym, jak można wspomóc Swoich.
Jeszcze będę szukał i się rozglądał.
Dzięki za podpowiedzi
ps ZbyszekAfrica, Ty podobno jeździłeś na jakichś tam różnych szerokościach E09, możesz coś podpowiedzieć?

Mirmil 16.02.2013 11:58

Cytat:

Napisał MOTOMYSZA (Post 292818)
ps ZbyszekAfrica, Ty podobno jeździłeś na jakichś tam różnych szerokościach E09, możesz coś podpowiedzieć?

Zbyszek mial na ktm zalozona opone 140 szerokosci, ktora wygladala na troche za waska- opona ukladala sie na kwadrat i nie dawala oslony felgi

Sławekk 16.02.2013 12:21

Cytat:

Napisał MOTOMYSZA (Post 292487)

chcieli założyć do BMW "X" , Mitasa E09 w rozmiarze 130/80-18' i nie weszła. A jak wzięli 140/80-18'... to weszła! Czyli że co? Że 130 szersza od 140.

Idę na kawę, bo nie ogarnę .

ex1 16.02.2013 12:50

to ja swoje 2 słowa!!! absolutnei ko kupować AC10 dla cieższych motocykli, w sumie dla lżejszych to też jest badziew! ona jedynie wygląda fajnie. jest cholernie niestabilna w prowadzeniu, masz wrażenie że przód Ci bez pzrerwy ucieka, tak samo na szutrach czy asfalcie, jedyne w czym dobrze robi to błoto... ale w błocie nei da się cały czas latać. na twardym masakra!! poziom styku opony z podłożem to zaledwie 1 wysoka kostka.

jak kto jeszcze dowali bagażu do takiego trampka na AC10 to niech się.modli od razu.. :D DUNLOP robi wyczessane oponki, wszystkie są moim zdaniem fajne, dobre lub wyjątkowe. 952 jest super.

a teraz o LC8, genralnie tylna felga jest maks szeroka, większość opon układa się w kwadrat, najlepiej zmienić felgę na węższą i mocniejszą :D

a jak nie to moim zdaniem D908rr jest chyba najfajniejsza. i najsensowaniej się.układa

Mirmil 16.02.2013 15:01

Cytat:

Napisał ex1 (Post 292838)
to ja swoje 2 słowa!!! absolutnei ko kupować AC10 dla cieższych motocykli, w sumie dla lżejszych to też jest badziew! ona jedynie wygląda fajnie. jest cholernie niestabilna w prowadzeniu, masz wrażenie że przód Ci bez pzrerwy ucieka, tak samo na szutrach czy asfalcie, jedyne w czym dobrze robi to błoto... ale w błocie nei da się cały czas latać. na twardym masakra!! poziom styku opony z podłożem to zaledwie 1 wysoka kostka.

jak kto jeszcze dowali bagażu do takiego trampka na AC10 to niech się.modli od razu.. :D DUNLOP robi wyczessane oponki, wszystkie są moim zdaniem fajne, dobre lub wyjątkowe. 952 jest super.


AC 10 nie badziew, ale dobra opona na lekkie moto i w teren, a nie na szutry i asfalty. To,ze sie zalozy opone bardziej terenowa, nie znaczy,ze motocykl bedzie sie lepiej prowadzil.
AC 10 bardzo fajnie sprawdza sie na ukrainskich karpatach, zwlaszcza podczas jazdy w koleinach lub przy jezdzie trawersami. na piasku tez fajnie robi, dobrze sie wgryza.
Przod 952 jeszcze lepsza od Ac10, mniej nastawiona na bloto,ale bardziej na kamienie(po asfalcie i kamieniach smiga ze az milo)
Za to tyl 952 nie na trawersy i nie na bloto,ale jak uniwersalna obleci i wolno sie zuzywa.

ex1 16.02.2013 15:23

wiesz co chłopaki na Xr650 też narzekali na AC10, oczywiście na tych motocyklach powiedzmy Ujdzie... ale moim zdaniem to słaba opona jak na michelina.

jej wadzą.jest to przede wszystkim że jest mocno okrągła. moim zdaniem w piachu też jest słaba. a na błoto są lepsze.. ja odradzam tę oponkę, szkoda kasy.

Wolo 16.02.2013 15:46

Podpisuję się pod wypowiedzią exa :)

Ładnie wygląda, gorzej działa.

puntek 16.02.2013 16:58

a ja uparty jestem :) unicross :) mimo iż na granicy nośności - już drugą zrywam i zadowolony jestem :)

Gregor_L 09.03.2013 00:10

@ex1 - napisz, na jakim ciśnieniu latałeś na tym AC10, że powierzchnię styku miałeś wielkości 1 klocka bieżnika - nie chce mi się wierzyć, że stosując ciśnienie w teren - ok. +/- 1bara ta opona nie ugina się jak inne (wiadomo, że im mniejsze ciśnienie, tym opona przylega do podłoża większą powierzchnią)? No chyba, że latałeś na typowo asfaltowym ciśnieniu - to tłumaczyłoby dlaczego była tak niestabilna - a może ta niestabilność wynikała z czegoś zupełnie innego?

@Mirmil - napisz jakim moto jeździłeś na AC10 w karpatach, bo właśnie zastanawiam się nad założeniem AC 10 do LC4 640 lub dołożeniem i kupnem Enduro Comp. III i IV?
I przy okazji jak AC10 sprawuje się na dojeździe po czarnym?
Rozumiem, że Dunlop D952 jako komplet lepiej sprawdza się na twardym i na asfalcie niż AC10?
Napisz też, czy 80/100-21 i 120/90-18 mają takie same szerokości dla D952 i AC10?

@Wolo - napisz jakie masz zastrzeżenia do AC10, ponieważ zastanawiam się nad ich kupnem - większość opinii w necie na ich temat jest pozytywna i jej użytkownicy określają ją mianem bardzo uniwersalnej. Nie chcę wyrzucać kasy w błoto - jak to ująłeś.

@Puntek - napisz ile przeżywa Unicross w AT w jeździe mieszanej on/off i jak się ogólnie zachowuje na czarnym i poza?

Mirmil 10.03.2013 17:14

Cytat:

Napisał Gregor_L (Post 298261)
@Mirmil - napisz
1. jakim moto jeździłeś na AC10 w karpatach, bo właśnie zastanawiam się nad założeniem AC 10 do LC4 640 lub dołożeniem i kupnem Enduro Comp. III i IV?
2.I przy okazji jak AC10 sprawuje się na dojeździe po czarnym?
3.Rozumiem, że Dunlop D952 jako komplet lepiej sprawdza się na twardym i na asfalcie niż AC10?
4.Napisz też, czy 80/100-21 i 120/90-18 mają takie same szerokości dla D952 i AC10?

1.DRZ 400
2.Jak to opona enduro
3.tak
4.nie wiem, nie mierzylem


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 06:08.

Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.