![]() |
Nowości 2013 - Anakee 3 itd
Witajcie.
W tym roku Michelin wprowadza nowy model Anakee 3. Wygląda mi na bardziej szosową oponę od Anakee 2. http://www.motogumy.pl/Opony_motocyk...3&typ=MOTOCYKL Najgorsze jest to że w katalogu i w cenniku na 2013 Anakee 2 występuje tylko w bardzo ograniczonej rozmiarówce. Np 90/90-21 występuje tylko w indeksie prędkości V (240 km/h) , 140/80-17 w ogóle nie ma. Czekam na info z Michelina, mam nadzieję że utrzymają jednak w produkcji Anakee 2. Z nowości będzie jeszcze Metzeler Karoo 3 która może się okazać całkiem fajną oponą. http://de.ridexperience.metzeler.com...im-510x382.jpg Metzeler Tourance Next - czyli jeszcze bardziej szosowy Tourance - taka konkurencja dla ContiTrailAttack. http://motorradreifen.tv/wp-content/...rance-Next.jpg Będzie jeszcze Conti ContiTrailAttack 2. Wzór bieżnika ten sam tylko coś tam pokombinowali z mieszankami gumy. Podobno ma lepiej kleić na mokrym i wolniej się zużywać. |
jakby tego karoo obrócić do dostaniemy oponę łopatkową na piach :Dwygląda przekonująco:Thumbs_Up:
za to anakee to brzydal:mur: |
takie karoo3 to bym prztulił :)
|
Cytat:
Niestety prawda jest taka że rynek na opony do motocykli typu Transalp czy Afryka się kurczy. Cała zachodnia Europa przesiada się na BMW a gdy ktoś chce polatać w terenie kupuje KTM. Polska mimo szybkiego rozwoju to wciąż bardzo mały rynek... |
taa ale przecież w gs 800 czy mały tajger ma taką samą rozmiarówkę i zastosowanie...teoretycznie;)
|
Ta Metzeler Karoo 3 wyglada jak opona do Lifestyle Enduro dla maks show, co nie znaczy ze musi byc zla, ale glowne motto projektu chyba wlasnie takie bylo.
|
Ciekawe czy Sirac, o którego co jakis czas podpytuje Huberta;), pozostanie w ofercie?
A to Karoo b. ciekawe i widać z rozmiarami na Afri nie będzie problemu: http://de.ridexperience.metzeler.com...oo%E2%84%A2-3/ |
Cytat:
150/70R17 również zostaje w indeksie V Czyli o BMW 800 pomyśleli. Jeśli się spełni najgorszy scenariusz to zostaną tylko takie rozmiary: 100/90-19 M/C 57H ANAKEE 2 F TL/TT 110/80 R19 M/C 59V ANAKEE 2 F TL/TT 130/80 R17 M/C 65H ANAKEE 2 R TL/TT 150/70 R17 M/C 69V ANAKEE 2 R TL/TT 90/90-21 M/C 54V ANAKEE 2 F TL/TT |
Cytat:
Najgorzej mają właściciele R07 bo Sirac nigdy nie występował w rozmiarze 140/80-17 a Anakee 2 przestanie występować w tym rozmiarze. Poprosiłem importera żeby jeszcze ściągnął co się da od producenta, jeśli mu się nie uda to będzie się z Niemiec ciągnąć Anakee 2 puki tam są. |
Karoo faktycznie ciekawa, rozmiar afrykański widzę, więc jestem ciekaw za ile będą chodziły... ? :)
|
Cytat:
|
Cytat:
Zresztą jak się wybiera rzomiary do RDO7 to i tak jest komunikat, że jeszcze nie ma na stanie. |
Dziś strzeliłem fotkę przedniej Anakee 2 90/90-21 i Anakee 3 w takim samym rozmiarze.
http://motogumy.pl/images/Michelin/A...vs_Anakee3.jpg |
Nie jestem specem ale wydaję mi się jakby te dwie gumy były odmiennego przeznaczenia. O ile na Anakee 2 można w miarę spokojnie wjechać na szuter i inne grząsko-mokre badziewia o tyle z Anakee 3 to chyba nie będzie już ta sama przyjemność.
|
Typowo na szose. Już Anake 2 nie grzeszyła w lekkim terenie - kto czego oczekuje od opony, adekwatnie do warunków w jakich jeździ ;)
|
Hmm jak by tego było mało wygląda na to że Metzeler Tourance w rozmiarze 90/90-21 i 140/80R17 będzie produkowany tylko z indeksem prędkości V a więc jak się domyślacie cena również będzie wyższa...
|
Dzisiaj się dowiedziałem że nowy GS świetnie jeździ , nawet w terenie, trochę później się dowiedziałem że motocykl i owszem ale opona , czyli karoo 3 to istna rewelacja . Czy wiadomo ile kosztuje komplet w rozmiarówce dużego GS 'a ?
Wysyłane z mojego Nexus 7 za pomocą Tapatalk 2 |
Michelin Anakee III Wild:
https://lh6.googleusercontent.com/-o...akee_wild1.jpg Pewnie Afrykańskiego rozmiaru się nie doczekamy.... https://lh6.googleusercontent.com/-I...B4M/s800/2.jpg |
Cytat:
"Available in April, in one dimension (front: 120/70 R 19 Rear: 170/60 R 17), the Anakee Wild is a version of clinging Anakee 3. This tire should equip the imminent OE BMW R1200GS Adventure liquid cooling..." |
Własnie zalozyłem anakee III i 23 czerwca lece na kolski Murmańsk i okolice, zobaczymy jak się sprawdzą i jakie będe miał wrażenia. Dotychczas latałem tylka na anakee II ( zawsze byłem zadowolony choć mialy nastepującą małą wade po około 6 tyś przód zaczyna już ząbkować ) i troche na TKC na syberyjskich szutrach też Ok ale dośc szybko lecą na asfalcie szczegolnie jak bardzo gorąco się trafi.
hejka |
http://allegro.pl/show_item.php?item...cf77d00be2ff62
Pojawiły się na alledrogo karoo3 w przyzwoitej cenie tylko w rozmiarze 150 napisałem do nich czy mają w rozmiarze afrykańskim. Jełi będzie w cenie ok 400 można byłoby się skusić.... |
W rozmiarze Afrykańskim jeszcze nie produkują. Zawsze w pierwszej kolejności z linii produkcyjnej schodzą najpopularniejsze rozmiary co w tym przypadku = 110/80-19 i 150/70-17.
|
Cytat:
Masz jakieś uwagi? Jak sie ma do Anakee II ? |
Nie jeszcze nie zrobiłem ani kilometra, oponki zalozone juz na felgi, ale afryczka jeszcze porozbierana bo za dwa tygodnie ruszam na Murmańsk. Może bedzie zlozona na ten weekend to chce troche polatac przed wyjazdem i wtedy może bede juz miał pierwsze wrażenia.
|
Ktoś ma jakieś doświadczenia z już zeszłorocznymi nowościami? Chodzi mi konkretnie o Metzelera Tourance Next i Conti Trail Attack 2. Muszę założyć nową gumę na tył do Tigera i chodzą mi po głowie te 2 modele.
|
Mam Conti w 990. Założylem w tym sezonie na wyjazd w Alpy. Opona z najwyższej półki. Zrobiłem z 5 tys. w różnych warunkach i było bardzo ok. Jeździłem w 2009 na Conti 1 w dużym GS-ie, dały radę na Nordkapp i z powrotem, i też je dobrze wspominam...
|
Widzieliście już nowe Michelin Anakee Wild?
http://images.motorcycle-usa.com/Pho...n-anakee-4.jpg |
Pewnie jeszcze nie ma u nas na wschodzie. Na opinię trzeba jeszcze zaczekać z pół roku bo Trzecie Karoo nasyciło edwenczerowców ze świata. Dziki, chodzą ploty że maja zastąpić legendarne i sprawdzone T63, mam nadzieję że nie. Wyglądają ciekawie jak na teren kamienisto-szutrowy na ciężkie motocykle. Z uwagi na niskie połacie mięsa mogą dużo szybciej schodzić chyba że środek jest wzmocniony jak w Desertach i osiągi ON zwiększy jak nowe Mietki Karoo. Na wzór konkurencji trzeba pewnie poczekać na rozmiary dualowe które wejdą w nasze wąskie wahacze. Do TA700 pasi mi przód 110/80-19 i tyle póki co. Mieszanka gumy Michałów była zawsze dość miękka więc na nasz klimat spoko w porównaniu do np. Bridgestone, na Anakach2 zdarzało się nawet shimi przy upałach więc na kamerdolcach powinno ładnie kleić jak najpopularniejsze gumy do triali które przecie są produkcji Michelina.
Kto pierwszy? :) Cytat:
|
Czy można założyć do rd04 rozmiar 130/80/17? Czytałem że można i jak rozumiem nic się nie zmieniło w tej kwestii? Nie widzę nigdzie anakee 2 w rozmiarze 140/80/17 a nie bardzo mi pasuje wersja 3 anakee.
|
Czeka mnie zmiana tyłu, ktoś coś więcej już wie o Karoo 3 lub Anakee 3? Mam już prawie łysa czas mi się kończy a sezon już dawno zacząłem :)) Do tej pory latałem na Anakee 2 i mi bardzo pasowały.
http://www.roadtrooper.com/michelin-...uro-tour-test/ |
Mam Anakee 2 delikatnie używana na zbyciu ;)
Wysyłane z mojego HTC Desire HD A9191 za pomocą Tapatalk 2 |
Ja do mojej afryczki mam własnie anakee 3 i nie wyobrazam sobie, zeby zamienic je na jakies inne opony. Konkretnie ten model: https://gmoto.pl/michelin-opona-9090...zod,83697.html. Są to wprawdzie najniże indeksy predkosci i nosnosci, ale dla mnie wystarczaja. Dodam że jeżdzę z plecaczkiem 50kg, a razem mamy coś ze 120kg. Do tego dochodzi bagaz, czesto niekoniecznie lekki i opony radza sobie na 5+. Na suchym kleją się jak szalone, ale i na mokrym mnie zaskoczyły bo dają rade genialnie.
Czasem tylko przydałoby się trochę więcej mocy w afryczce ;) |
W porównaniu do anakee 2 to trójki są do dupy szczególnie na mokrym i brudnym asfalcie . Na szutrach też trojka jest dużo gorsza od dwójki . Przebieg na dwójce to około 25 tys km , a na trójce 15 tys czyli gdzie tu postęp ? . Motocykl BMW 1200 GSA.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk |
Anakee 3 to porażka . Wkładają je do prawie wszystkich nowych GS-ów ale nie znam nikogo kto po ich zjechaniu założył by nowy komplet 3-jek. Każdy zmienia na coś innego Anakee 2 to była naprawdę dobra opona
|
Cytat:
I jest nadal! :) Można znów kupic Anakee2 (przynajmniej w rozmiarze GejeSowym) z DOTem tegorocznym. Prawdopodobnie Michelin "zachęcony sukcesem" trojek, wznowił produkcję. :) |
Albo ja nie widzę, albo Anakee 3 zniknęła ze strony Michelin, za to widzę Anakee 2 ze znaczkiem "NOWY", czyżby powrót?
http://www.michelin.pl/opony-motocyk...we#type=type_2 |
W końcu poszli po rozum do głowy. Bardzo wiele osób poszukiwało tych opon. U mnie jeździły na GS-ie i bardzo dobrze je wspominam.
|
Cytat:
|
Znajomy z klubu jeździ na Anakee 3 140/80 17 i póki co podobno bardzo przyjemnie, chociaż i tak Anakee 2 była niezastąpiona. Ogólnie ciężko dostać Anakee 3, niewiele sklepów ją oferuje. Podobno bywa dostępna w http://www.opony-guru.pl/.
|
Anne. Przywitałeś się jak normalny człowiek, a teraz śmiecisz linkami tu i tam
|
Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 06:32. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.