![]() |
zerwany gwint-naprawa?
Witam.Pomiędzy lagami jest blaszany łącznik -ten tuż nad kołem.W trakcie czynności serwisowych przekręciłem jeden z gwintów (chyba fi 6)Jak to naprawić -czy przegwintować na fi 8 ?
|
Dabal co prawda nigdy tego nie używałem ale jest coś takiego jak zestaw naprawczy Helicoil, poszukaj w necie :)
|
niech Ci ktos to zaspawa i nagwintuj
|
No nie no, bez takiego kowalstwa :).
Jesli jest jeszcze dużo materiału - nagwintować. Helicoila nie używałem to nie wiem... Ja tak u siebie grzebałem i zerwałem śrubę, a gwint w ladze się ostał :). |
The best of
Nagwintować na M x 8 wkręcić tulejkę metalową (zew M x 8 wew. M x 6 - posmarować Loctite ) i masz stalowy porządny gwint M x 6 To działa sprawdzone !!! |
tak tylko ja nie kumam czy gwint sie zerwal w ladze czy w tej blasze zwanej rozpurka? jesli w blasze to ja bym sobie to tigiem zaspawal pozniej na wiertareczke i gwintowniczek co by bylo jak powinno
a to ja sie dopytam, jakis pajac co mial wczesniej moja afe zerwal gwint w wahaczu, miejsce w ktorym sie przykreca oslone, jak to naporawic? na M8? nie wiem dokladnie jaki to stop alu wiec nie dlubie co by nie zepsuc |
1 Załącznik(ów)
To coś nie kumam tam jest taka specjalna śruba z podtoczeniem, a gwint jest tylko w ladze a nie w we wzmocnieniu... powiem więcej te podtoczenie na śrubie musi mieć odpowiednią wysokość bo inaczej uszkodzisz plastikowe "uszy" błotnika.
Osłona łańcucha ? jeśli tak to niekoniecznie można pojechać M x 7 to tylko lekki plastik |
a gdzie ja skoluje gwintownik M7 i takowe śruby tosz to specjalne zamowienie,moze naprawic ten gwincik poxipolem i pozniej nagwintowac na M6 znowu? Co do rozpórki to mozliwe ze zle zrozumialem, ale z mojego wyczytania wydawalo mi sie ze chodzi o gwint zerwany w blasze
|
Cytat:
Cytat:
Zdrowia! :hello: |
moze i sie da ale nie wiem czy lancuch nie ebdzie sie zakleszczal przez nakretke :)
|
Wiertło 6,2mm. Recoil/Helicoil m6. Wkręcić, zapomnieć o problemie.
Koszt 'sprężynki' w sklepie to ok 50gr (w detalu). Gwintownik specjalny jest drogi (ok 100-130zl), ale kupuje się go raz. Recoila/Helicoila powinienes znaleźć w lepsiejszych serwisach (niekoniecznie ASO). Co do wytrzymałości rozwiązania to jeśli mnie pamięć nie myli Michał Demczuk kiedyś wspominał że da się na tym urwać śrubę 8.8 m6. Oczywiście recoil wkręcony w aluminium :) Pozdr newrom |
cos mi sie widzi ze chyba na hermetyk czy temu podobne szpecjaly zrobie bbo nie warto kupowac gwintownika M7 zeby wkrecic jedna sprezynkie, chyba ze ktos z ekipy UC ma takowy to chetnie pozycze na jakies 5 minut
|
mnie się wyrobił ten wewnętrzny gwint który jest w ladze.Wiem poniekąd ,że ma to wpływ na sztywność zawieszenia ,bo w moim przypadku -ten metalowy łącznik -z jednej strony trzyma się na jednej śróbie.
Jeszcze jedno- macie jakieś patenty na obracającą się manetkę na rolgazie?Od czasu zamontowania grzanych manetek problem ten się powtarza i doprowadza mnie do szału |
Cytat:
|
Cytat:
Ja kupuje szeroki plaster w aptece. Taki na rolce, szerokość ok 3 cm. Bez opatrunku. Jest on również lekko klejący na zewnątrz. Owijam manetkę ze 2 razy, smaruje lekko "ludwikiem" i po godzinie jest nie do ruszenia. Zrobiłem tak wiele razy i działa 100% |
tylko chodzi o to, zeby bylo do ruszenia. Jak ci padnie grzana manetka i bedziesz chcial odzyskac rolgaz (ktory mozna kupic tylko w sklepie chądy za 120 zeta)
Klej do manetek to taki troche jakby butapren. |
oki poszedłem w patent segregatora i działa )))))
|
:bow:podonosku zapodaj ten namiar na klej do minetek:bow:
|
Juz drugi raz mnie ta manetka wkurza ! Kleiłem 2 razy takim UHU i pusciła. Co to za klej do manetek zanim pójde do apteki po plaster i nackam tego ludwika?
|
Przykleiłem kiedyś na klej Dragon'a "guma-metal" http://www.dragon.biz.pl/product.php...catitem_id=209 i jak chciałem zmienić manetki to musiałem je przeciąć, bo zerwać się nie dało. Teraz założyłem nowe manetki na warstewkę starego kleju i się trzymają dobrze dalej. ;)
|
Cytat:
|
Dylemat.
Cytat:
Czy, Rozwiercenie, nagwintowanie do M8, wkręcenie śruby M8, obcięcie główki, rozwiercenie i nagwintowanie na M6 jest bezpieczne? (czytaj może się udać i będzie skuteczne?) hm...czy to co napisałem ma sens? Dobrze, że jutro piątek.http://1.1.1.5/bmi/africatwin.com.pl...lies/rd07a.gif |
W domowych warunkach operując ręczną wiertarką to słabo to widzę. Za cienka ścianka pozostaje. Są do kupienia gotowe przejściówki np w WURTH. Wkręcić to na klej jakiś dobry itd.
|
Cytat:
Czy lepiej bawić się sprężynkami? |
Sprężynkami to się kobiety bawią:D:haha2:
Jeśli jest to gwint odpowiedzialny za powiedzmy "odpowiedzialny temat" to wolałbym redukcje na klej. Ten sam z resztą co do wałka zdawczego. |
Czy ktoś wie gdzie można naprawić gwint M6 tym systemem HELICOIL (najchetniej stolica i okolica:haha2:).
Nie chce sam experymentować kupując taki zestaw, bo materia jest delikatna i nie chciałbym spieprzyć doszczetnie tego co zostało. Chodzi o zerwany gwint w aluminiowej głowicy; a może ktoś ma inny patent na naprawę tego ?? |
Zadzwoń do Maćka z Wwy-Wesołej 785923540. Miał zestaw i mi naprawiał w trampku zerwany gwint. Pogadaj z nim.
|
Podziękował serdecznie za namiar :)
|
Nie wiem czy w PL produkty CLARKa sa dostepne, ale kupilem sobie taki zestawik
http://www.machinemart.co.uk/shop/pr...air-kit-m5-m12 i niejeden gwint zostal naprawiony. Oczywiscie nie w Afri ale w gownianym aucie i moge polecic ten sposob naprawy. PS.Kolejnym plusem jest to, ze CLARK jest duzo tanszy od Helicoli a robi ta sama robote. |
Cytat:
|
Cytat:
http://www.machinemart.co.uk/shop/pr...air-kit-m5-m12 |
Hehe, clark a clarke niewielka różnica a robi wielka różnicę.
Dzienks :Thumbs_Up: |
Też mam temat. Od piątku nad tym dumam. Miejsce akcji: warszawa. Dotychczasowi super bohaterowie to propan-butan, mały acetylen, pani spawarka i teraz czas na kapitana obróbkę. Co byśta zaproponowaliśta?
https://scontent-waw1-1.xx.fbcdn.net...a9&oe=5C22B864 Jak usunąć- mniejsza z gwintem, ale musi być osiowo. Bo to ośka poślizgacza nierządu. |
Cytat:
|
Cytat:
|
Cytat:
Cytat:
Cytat:
Czy to efekt poprzednich zabiegów- nie wiem. Na początku był mały grzechotnik. Później nieco większy. Było do czego spawać. Po spawaniu juz nie było ;) To efekt po odkręcaniu przyspawanej nakrętki. Lewe wiertełko mnie kusi. Gwint to M6 śruba w japonskiej klasie "gównolit 10". Czy poprzednik dojebał ją pneumatem na kleju?- nie wiem. Wole nie pytać-przekleństwa mi sie skończyły. |
Nawet jak było na kleju to już być nie powinno, normalne kleje trzymają do Max 200 stopni. Jeśli ja bym ż tym walczył postąpił bym następująco.
Najpierw napunktowac najlepiej jak tylko potrafisz, następnie wiertło 3mm normalne na wylot jeśli to możliwe, następnie jeśli jest przestrzeń po drugiej stronie środek penetrujacy , trochę czasu i wiercic lewym wiertlem 4.5mm . Jeśli samo nie puści to wykretak i musi puścić. Oczywiście weź na osiowosc ale o tym wiesz. Stosując wiertło 4.5 przy m6 masz trochę tolerancji i po przewierceniu materiału jest na tyle mało że nie ma prawa trzymać. Jeśli pierwsze wiercenie Ci ucieknie to zredukuj do 4mm. Lewym wiertlem wierc z niskimi obrotami by wiertło miało szansę się zablokować i wyciągnąć pacjenta. |
Ja popieram Dubela - wykrętaków sie lękam. One spęczają śrubę to raz, a dwa jak taki pacjent pęknie a to niestety się zdarza to jest przejebane i nie bójmy się tego słowa.
Wywiercenie dobrym wiertłem osiowego otworu przy napunktowaniu centralnie nie powinno być kłopotem. Dobry cienki punktak też na pewno pomoże... W każdym razie sprawdź zawczasu w jaki sposób przenosi się napunktowany punkt jeśli nie jest centrycznie. Tutaj będzie to dość utrudnione bo masz dość głęboko ten ogzryzek i nie przyłożysz punktaka pod kątem za dużym... M |
Jeśli trochę gwintu jest na wierzchu to osiowość nie jest problemem. Użyj przewierconej przez tokarza śruby jako prowadzenia wiertła. Amelinium nagrzać i wykręcać
|
Cytat:
m |
Cytat:
Generowanie koncepcji narzędzia https://scontent-frt3-1.xx.fbcdn.net...a4&oe=5C32C4FA A taka qśwa piękna złota była i błyszczała zachęcająco :D Zadna z nich sie tak nie błyszczała.. perełka jedna. Najgorsze jest to ze to czysty maggajweryzm. Później chomikuję wszelkie śmiotki i odpady warsztatowe bo na nuż-widelec mogą sie przydać. Jak te na zdjęciu. |
1 Załącznik(ów)
ja w piatek bede walczyl z m6 przy pomocy ognia i tego dildo + lewe wiertla. pokaze co spierdolilem i jak poszlo. rowniez musze przygotowac rame ustalajaca bo silnik zamontowany.
|
jakiś ćwok przeciągnął śrubę i teraz Prince musi improwizować.
Współczuję |
Trzymcie kciuki !https://scontent-frt3-1.xx.fbcdn.net...7c&oe=5C1D2129
Wyglada na razie zajebiście. Środek, egocentryczność, egoosiowosć, łatwość, wiertło fi 2. Dlatego zaraz coś musi dobrze się zjebać ;) |
nie martw się , mam prawy karter :P
|
Wiertło 2mm - hmmm - odważnie, optymistycznie :) - trzymam kciuki
|
Cytat:
Później leciałem fi trójką i teraz jest 3,5. Mój zaprzyjaźniony sklep nie ma lewej 4. Olać i lecieć praworządną? https://scontent-frt3-1.xx.fbcdn.net...5d&oe=5C27D633 |
Ja bym próbował wykręcić torxem 12kątnym.Wbijasz w otwór.
|
Cytat:
|
Cytat:
Cytat:
Cytat:
https://www.youtube.com/watch?v=QRxH-II0OsA :zdrufko: |
Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 04:40. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.