Africa Twin Forum - POLAND

Africa Twin Forum - POLAND (http://africatwin.com.pl/index.php)
-   Uklad paliwowy i wydechowy (http://africatwin.com.pl/forumdisplay.php?f=6)
-   -   Demontaz zbiornika paliwa (http://africatwin.com.pl/showthread.php?t=1532)

tomasz_1006 10.09.2008 17:10

Demontaz zbiornika paliwa
 
Zwracam sie z prosba o opisanie o ile to mozliwe jak i w jakiej kolejnosci postepowac przy demontazu zbiornika,co nalezy przy tym odlaczyc itd.
Aha i czy nalezaloby oproznic zbiornik przed zdieciem?jesli tak, to jaki jest najlepszy sposob?
Pozdrawiam

chomik 10.09.2008 17:26

1. zamknąć paliwo i kranik odkręcić :) (długi śrubełek trza)
2. plastiki boczne 4 sruby
3. filtr powietrza 4 sruby
4. dwie śruby od samego baku (pod siedzeniem)
5. jak bak pelen to bedzie cieżko ale da sie... trzeba podnieść tak aby wyhaczyc z zaczepów z przodu a równocześnie zmieścic się z kranikiem i przełożyć go przez ramę tak aby węzyk od paliwa odłączyć...
od wsio....

Zazigi 10.09.2008 17:38

ja wężyk z pompki zdejmuję wydaje mi się ze wygodniej

tomasz_1006 10.09.2008 17:40

Odkrecic kranik?czy samo to jego zamykadelko?bo jak calkiem go odkrece to waha bedzie wszedzie chyba co?
przez zamykadelko rozumiem to cos dlugiego co sie przekreca przy zaykaniu paliwa

chomik 10.09.2008 17:41

Cytat:

Napisał tomasz_1006 (Post 23108)
Odkrecic kranik?czy samo to jego zamykadelko?bo jak calkiem go odkrece to waha bedzie wszedzie chyba co?
przez zamykadelko rozumiem to cos dlugiego co sie przekreca przy zaykaniu paliwa

Kranik ma śrubkę wewnątrz musisz ja odkręcić jak już to zrobisz to zamkniesz paliwo i wyciągniesz samo pokrętło....

tomasz_1006 10.09.2008 17:42

no ok moze byc i zdiecie z pompki wszystko jedno tylko jeszcze trzeba wiedziec gdzie ona dokladnie sie znajduje.
Przed kradzieza AT byla w takim stanie ze wiedzialem gdzie jest wlew paliwa teraz dopiero zaczalem zajmowac sie praktyka...

Robertbed 10.09.2008 17:46

hehe, No to cala zabawa jeszcze przed Toba, ja juz koncze, albo mi sie tak wydaje :), Pozdrawiam

dery 10.09.2008 17:54

Cytat:

Napisał chomik (Post 23106)
2. plastiki boczne 4 sruby

na moje to plastiki boczne maja [2+3+1]x2 srub, o ile chcesz je zdejmowac.
mysle ze warto, jesli jeszcze tam nie zagladales.

pompa paliwa to taki walec z kabelkiem i dwiema rurkami po lewej stronie pod bakiem. znajdziesz napewno :Thumbs_Up:

podos 11.09.2008 13:21

tu masz troche napisane.

http://faq.africatwin.com.pl/Siatkowy_filtr_paliwa

Babel 11.09.2008 15:20

Cytat:

Napisał podos (Post 23244)

O fajne - Nie wiem czy wiecie w RD03 sa dwa kraniki takie zwykłe mechaniczne po obu stronach zbiornika - ot tak tytułem ciekawostki

JareG 11.09.2008 16:22

Cytat:

Napisał Babel (Post 23260)
Nie wiem czy wiecie w RD03 sa dwa kraniki takie zwykłe mechaniczne po obu stronach zbiornika - ot tak tytułem ciekawostki

W RD04 tez takie kraniki wystepuja..

bigos 25.10.2008 21:20

Cytat:

Napisał Babel (Post 23260)
O fajne - Nie wiem czy wiecie w RD03 sa dwa kraniki takie zwykłe mechaniczne po obu stronach zbiornika - ot tak tytułem ciekawostki

A czy jesteś w stanie wzorem chomika opisać w punktach jak bezkolizyjnie zdjąć zbiornik w RD03? Ja kiedyś przy podłączaniu zapalniczki dojechałem tylko do pewnego momentu i nie wiem jak leci to dalej, tak żeby nic nie urwać.

1. Odkręcić 4 śruby mocujące plastik.
2. Odkręcić 1 śrubę pod siedzeniem.
3. Odkręcić 2 śruby mocujące zbiornik z przodu.
4. ... ?

hero 25.10.2008 22:02

Generalnie odkręcać śrubki po kolei i patrzeć co jeszcze do odkręcenia zostało i uważać by nie naważyć sobie Bigosu.

wieczny 26.10.2008 11:05

W ogóle zdjąć boczne plastiki. Łatwo się to robi, a nie ma ryzyka, ze coś się połamie. Bak ma śrubkę z lewej, prawej i pod jajkami. Potem kostka od czujników rezerwy (przy lewej śrubce baku) i wężyki paliwowe (uprzednio pozamykać oba kraniki ;) ). Uważaj na gumy, takie okrągłe, osadzone na bolcach ramy, na których bak się opiera z przodu. Potrafią łajzy spaść do osłony silnika.

ramires 26.10.2008 13:09

no masz, a ja wlasnie demontowalem i zdjec nie zrobilem ...

ale w przyszlym tygodniu wymieniac bede czujniki rezerwy to zrobie ze zdjęciami pełny opis demontażu baku (co prawda RD03, ale zawsze coś).

bigos 26.10.2008 17:41

Cytat:

Napisał wieczny (Post 28849)
W ogóle zdjąć boczne plastiki. Łatwo się to robi, a nie ma ryzyka, ze coś się połamie. Bak ma śrubkę z lewej, prawej i pod jajkami. Potem kostka od czujników rezerwy (przy lewej śrubce baku) i wężyki paliwowe (uprzednio pozamykać oba kraniki ;) ). Uważaj na gumy, takie okrągłe, osadzone na bolcach ramy, na których bak się opiera z przodu. Potrafią łajzy spaść do osłony silnika.

Wieczny, wielkie dzięki za konstruktywne podejście do tematu. Dla potomnych zbieram wszystko w punkty, których sam szukałem. Jak Ramires dokoptuje (ja jakoś nie za bardzo trybię jak tu wstawia się fotki z komputera do tekstu) do tego swoje fotki to będzie jak ta lala.

1. Odkręcić 4 śruby mocujące plastik (dla minimalizacji ryzyka zaleca się całkowite odkrecenie plastiku),
2. Odkręcić 1 śrubę pod siedzeniem (pod jajkami),
3. Odkręcić 2 śruby mocujące zbiornik z przodu (po jednej z każdej strony),
4. Odłączyć kostkę od czujników rezerwy (przy lewej śrubce mocowania baku z przodu),
5. Zamknąć oba kraniki i zdjąć wężyki paliwowe,
6. Zdjąć zbiornik podnosząc go w pionie do góry (należy uważać na gumy, takie okrągłe, osadzone na bolcach ramy, na których bak się opiera z przodu, gdyż potrafią spaść do osłony silnika).

calgon 06.10.2009 10:48

własnie zdemontowałem to ustrojstwo i potwierdzam zgodnosc opisu bigosa;-)-czas podłaczyc porzadnie niedzialajace manetki i gniazdo zapalniczki.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 08:46.

Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.