![]() |
Wysoka temperatura.
Witam.
Czy taka temperatura jest normalna śmigając po szutrach na 1, 2 biegu http://img824.imageshack.us/img824/6061/imag0054hw.jpg Potem nawet doszło do czerwonego pola. Raz się włączył wentylator podczas jazdy ale jak przytrzymałem na manetce. Płyn w zbiorniczku jest na max. Co tu przejrzeć? |
są szutry i SZUTRY, jaka temp. zewnętrzna otoczenia, poza tym jak śmigasz wolniej na takich biegach to normalne, że gorzej z chłodzeniem
|
Na dworze ok 15°. W samochodzie to wiem ze nawet cisnac na maxa teromostat i wentylatory nie dadza podniesc się temperaturze. A tu widać skoki wskaźnika nawet do czerwonego pola.
A i do wysokiej temperatury dochodziło tylko na postoju. |
Wentylator powinien włączać się JUŻ na wysokości wskazówki jaką masz na fotce, no może ciutkę wyżej
Powiedz do ilu ją kręcisz na tych biegach? bo jak do odcinki to nie ma co się dziwić :D |
Nie nie max do 5tyś.
I właśnie się nie włącza przy tej a nawet wyższej. Tylko jak wyskoczyłem na asfalt i przycisnąłem bardziej żeby dostał wiatru to się włączył. Ale na postoju stał w miejscu. |
Raczej nienormalne, zobacz termostat czy nie zawieszony na krótkim obiegu
|
Termostat idzie na pierwszy ogień.
Ktoś handluje na forum częściami czy alledrogo? |
termostat o ile pamiętam pasuje z tico :D gdzieś tu był wątek na ten temat
o! proszę! http://africatwin.com.pl/showthread....highlight=tico nawet montaż jest! miłego wieczoru w garażu :) |
To forum wymiata:)
Dzięki czarnuchy. |
Ja bym nie negował poprawności działania układu chłodzenia. Moja RD04 ma podobnie i uważam że jest OK. Termostat już kiedyś wymieniałem, nie zauważyłem istotnej różnicy w działaniu. 1- 2-bieg przy 5000rpm to nie są warunki przy których chłodzenie jest wydajne. Nawet zimą można zagrzać. I z samochodem bym nie porównywał.
|
Jak wymienię termostat to będę dalej myślał. Ale wskazówka już na czerwone wchodziła.
|
Cytat:
I poziom płynu radzę sprawdzać w chłodnicy, a nie tylko w zbiorniczku wyrównawczym- jak mi nie wierzysz to zrób test- odkręć śrubkę spustową płynu na pompie i zlej chłodziwo a zobaczysz, że jest możliwe, że w zbiorniczku pełno a chłodnice puste:Sarcastic: Termostat zostaw na drugą turę:) - jak to nie pomoże. Sprawdź też stan połączeń czujnika temperatury i wentylatora. To są 20-letnie motocykle- teoretycznie wszystko może się zepsuć, a często jest po prostu tak, że poprzedni właściciel zaniedbał sprawę- bo to nie są rzeczy, które widać przy sprzedaży...:( |
Termostat wyciągnięty i cały zardzewiały jest. Przegotowałem w garnku i brak jakiejkolwiek reakcji. Jak wymienię termostat to zaleje nowym płynem. Gdzie się układ odpowietrza?
|
|
Dzięki wielkie. Bardzo fajny manual.
|
Podłączę się pod temat. Wczoraj, jadąc w nocy normalnie asfaltem zgubiłem drogę i musiałem się na chwilę zatrzymać, tak więc staję, stawiam moto na podnóżek, zostawiam babkę na wolnych obrotach przez chwilę i jakie było moje zdziwienie, kiedy wsiadłem te kilka minut później i zobaczyłem, że wskazówka temperatury znacząco się podniosła. Z jednej czwartej do mniej więcej takiego poziomu jak na zdjęciu w tym wątku. Rozumiem, że moto stało, ale było dosyć zimno.
Pytanie czy szukać przyczyny czy to normalne zachowanie? |
Cytat:
|
Zabrałem się za wymiane płynu chłodzącego według instrukcji http://faq.africatwin.com.pl/index.p...niczy-_wymiana i zonk nie ma tej śrubu nr 2 http://img838.imageshack.us/img838/2...9130946.th.jpg
Pomoże ktoś gdzie znajduje się upust z płynu w RD04? Dzięki z góry za pomoc. |
W 04 jej nie ma spuszczasz tą koło nr2, czyli tą najniżej w pompie.
Uwaga, bo płyn chlapie na boki, wylewając się wali prosto w ramę i bryzga, podstaw coś szerokiego. |
Dzięki wielkie już idę wymieniać.
|
No i zonk.
Termostat wymieniony, przepłukana porządnie chłodnica i zalany świeży płyn chłodniczy. I po 15 min na postoju na luzie bez gazowanie prawie doszło do czerwonego:( |
bezpiecznik wentylatora działa..?
|
Poszedłem sprawdzić i bezpiecznik 10A od wentylatora na kierownicy ok.
I jak odłączyłem konektor od czujnika temperatury w chłodnicy i dotknąłem do masy to wentylator zaczął dmuchać jak helikopter:) Czy czasem to nie ten czujnik z dołu chłodnicy jest zepsuty? To jest ten w termostacie chyba http://www.sklep.tszoda.pl/319-tlumik-leo-vince.html A mi się wydaję że trzeba ten w chłodnicy pewnie a jego nie widzę nigdzie w sprzedaży. |
Zamiast grzebać w instalacji elektrycznej to zastanów się dlaczego po 15 min na wolnych obrotach masz taką temp. (zakładam, że sprawdzałeś temp. innym przyrządem nie związanym z moto!)
|
Cytat:
Od całego motonga ciepło biło mocno a w chłodnicy aż się gotowało. Czyli po zastanowieniu tak jakby pompa wody nie ruszała płynem w obiegu. A chyba za to odpowiada elektryka a na moje to powinien czujnik w termostacie odpalić pompę wody, termostat otworzyć duży obieg, a czujnik w chłodnicy na dole odpalić wiatrak. A tu ewidentnie wiatrak nie chodzi. Jak źle myślę to mnie poprawcie. Najlepiej pewnie kupić to i to: http://www.larsson.pl/index.php?c=r&...w==&bid=104500 http://www.larsson.pl/index.php?c=r&...w==&bid=104500 |
Słuchaj koles, to może niech poprzedni właściciel coś podpowie!? Jest forumowiczem i ogłaszał się na forum.
Panie Michale do tablicy!(czy nie wiedział Pan co sprzedaje?) |
Cytat:
- Druga sparawa, to gdyby pompa wody wogóle nie ruszała to i woda w chłodnicy by Ci sie nie zagotowała. - Czujnik w obudowie termostatu daje jedynie sygnał na wskaźnik temperatury który mamy na zegarach i który jest tylko informacją dla kierownika motonga. To nie układy wtryskowe, żeby miało być inaczej. - Jedyne co sie zgadza to to, że czujnik w chłodnicy załącza wiatrak - przy określonej temperaturze zwiera styki wiatraka. Ja tam bym stawiał na: 1. zawalony układ chłodzenia - trzeba by go porządnie przepłukać - może ktoś wcześniej używał zwykłej wody - to może być zakamieniony, 2. padająca pompa wody lub 3. przedmuch w którejś z głowic między cylindrem a kanałem wodnym. A tak najbardziej prawdopodobne to mi sie wydaje, że pewnie masz wszystko w porządku tylko zakładasz że wskazówka powinna w Afryce stać nieruchomo jak w samochodzie, a to se tak ne da. W końcu dochodzi Ci ta wskazówka do czerwonego pola czy zawsze tylko prawie? Bo na 3/4 skali to i u mnie dochodzi jak sie zakopie gdzieś w polu. |
Cytat:
Sorki za mojego babola z pompą wody bo nie pomyśląłem przecież ona cały czas chodzi napędzana rozrządem. Wymieniam czujnik temp. w chłodnicy i mam nadzieje że to pomoże. |
Sprawdź napęd pompy i samą pompę - stan wirnika.
Cytat:
|
Przy jakiej temperaturze czujnik powinien zalaczyc wiatrak?
|
98 stopni
|
Ok dzieki wyciagam go jutro i pomierze.
A jak tam znalazł sie w garażu może ten czujnik? Dzwonilem do jednej pracowni motocyklowej i mowili zebym go wymontował i w motoryzacyjnym dobral o takim samym gwincie i tej samej temperaturze zalaczenia i bedzie git, ale wolalbym nawet uzywany oryginał. |
Tak, znalazłem czujnik. Odezwij się na PRIV
|
Poszlo pw
|
Stary czujnik okazuje sie być sprawny bo po zagrzaniu sie załącza. Została mi podsunięta myśl że może nie być masy w chłodnicy i nie załącza wentylatora.
Dziś wieczorem sprawdzę. |
No chyba woda ci prądu nie przewodzi, zmień na taką co przewodzi albo dosyp soli ;)
|
Jacka Danielsa nawet moge wlać :-) jakby miało to pomóc.
|
U mnie podobnie pokazuje jak się drażnie na 1 2 w terenie. Wiatrak odpala przy odrobine wyższej. Pobadaj jeszcze przy 100-110 na czarnym. Przy obecnych temperaturach powinno byc sporo ponizej polowy kolo1/4. Przy 38 na dworze i jezdzie 120-130 moja potrafi pokazac tyle na czarnym tzn 3/4
|
Widziałem i wiem co sprzedałem. Czujnik chłodnicy jest nowy. Po rozmowie telefonicznej z koles_02 przypuszczam że wskaźnik temperatury może oszukiwać. Chłodzenie załączało się, jak sprzedawałem motocykl. Istnieje możliwość że koles_02 po rozłączeniu podłączył źle masę. w Afryce 04 trzeba ją podłączyć od czachy motocykla w innym wypadku nie będzie działać. W razie jakiś sytuacji z motocyklem służę pomocom MichTwin
|
No i chyba to się wszystko potwierdzi bo chłodnica ma masę. Jak konektor od wiatraka dotknąłem do gwintu w chłodnicy to wiatrak się załączył.
Jutro wykręcę czujni temp. z termostatu i dam do sprawdzenia za nim kupie drugi. Cieszyłbym się gdyby to było to bo widok wskazówki temperatury na czerownym polu nie jest miły dla oka. Pozdro i dzieki za telefon |
USTERKA już nie występuje. Na pewno to była kwestia elektryki bo temperatura była dużo niższa niż wskaźnik pokazywał. Ciężko mi powiedzieć co było przyczyną, Afrykę teraz odpaliłem po paru miesiącach a w tym czasie zrobiłem:
- wymiana akumulatora bo padł z dnia na dzień chyba się cela oberwała - polutowana kostka regulatora napięcia bo była popalona - wszystkie kostki KONTAKTEM potraktowane - termostat - płyn chłodniczy wymieniony I wczoraj z 45 min chodził silnik i temperatura max 1/3 skali. |
1/3 skali na zapalonym silniku. Stała w pomieszczeniu czy na wietrze?? Pytam bo moja to po 20 min. w bezwietrznym garażu to już odpala wiatrak i ma 2/3 lub nawet deko więcej na skali.Ale to chyba norma.
Pozdrawiam |
W garazu przy otwartej bramie.
|
Podłączę się pod temat. Jeśli po przejechaniu 300-500m po lesie, na dwójce przy 3tys. obrotów załącza mi się wentylator to jest to normalne? Dzieje się to, gdy wskaźnik temperatury jest trochę wyżej, niż na zdjęciu z pierwszej strony tego wątku. Kontynuując taką jazdę, temperatura dochodzi do czerwonego pola, wtedy to już szukam drogi żeby przyspieszyć. Jadąc na trójce przy jakichś 4tysiącach temp. zaczyna spadać. Mówię o Afri 03.
|
Cytat:
|
Czy winą można obarczyć rozjechane gaźniki?
|
Chyba tylko przy mocno za ubogiej mieszance - świece normalnej barwy? Może coś jest przytkane w układzie chłodzenia, albo czujnik temperatury kłamie?
|
Może zacząć od czyszczenia chłodnicy. Znaczy z zewnątrz.
|
Chłodnice z zewnątrz czyste, płynu w chłodnicy po sam korek, świece jutro sprawdzę.
|
Cytat:
|
Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 04:57. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.