![]() |
POMOCY!!! stuki ze skrzyni biegów!!!
No to prosto z mostu. Kopałem se jamke Afryką, spadł mi łańcuch, zawineło go mi na przedniej zębatce, urwało dwa ogniwa i zgieło wałek zmiany biegów. Wczoraj załozyłem nowiuśki napęd, odpaliłem i mnie zamurowało. Coś łomocze/stuka w silniku (szkrzyni) bardzo mocno. Jakby ktoś młotkiem od wewnątrz naparzał. Biegi wszystkie wchodzą, sprzęgło działa poprawnie a to cały czas wali. Ma ktoś jakieś sugestie/pojęcie co to może być?
|
Łomocze samo z siebie, czy tylko przy zmianie? Przy zakładaniu zębatki na wałek zdawczy sprawdziłeś czy nie ma on luzów innych niż poosiowe?
|
Cały czas łomocze, na biegu, na luzie, przy wciśniętym sprzęgle i bez sprzęgła. Luzów innych brak niż te co wymieniłeś.
Motyla noga! Idę wyciągać silnik z ramy...:mur: |
A łomocze na każdym biegu, czy tylko na tym na którym "kopałeś"? Rozumiem, że podczas jazdy hałasuje tak samo jak podczas postoju...?
|
Na każdym jest to samo. A kopałem na jedynce. Jechać to się boje nawet żeby coś mi się tam gorzej nie popieprzyło. Ale postawiłem na centralce, zapinałem kolejne biegi i też waliło na każdym.
|
spróbuj bez łańcucha zanim rozpołowisz
|
Zazigi sprawdziłem bez łańcucha. Jest jeszcze gorzej. Stuki są jeszcze głośniejsze, jakby bardziej metaliczne. Dodam też że nie są równe, jeden bywa głośniejszy drugi cichszy.
|
Szczerze mówiąc to nie wiem jak by Ci tu pomóc... Jestem ciekaw jak się silnik zachowuje podczas rozpędzania motocykla, kiedy to w całym układzie napędzania nie ma luzów bo łańcuch i koła zębate w skrzyni ciągną masę motocykla do przodu. Jest ciszej? Ech... :/
|
Tak wali że się boje jechać. Więc tak czy siak trza rozpoławiać silnik ale dzięki za zainteresowanie tematem. Pozdro
|
Napisz koniecznie co to jest jak tylko się dowiesz.
|
Pewnie że napisze. We wtorek silnik powinien być rozbebeszony jeśli nic mi nie przeszkodzi.
|
Witam i współczuję uwarii afryki. jest w tym mój malutki udział :devil:, mój wyszedł z tego zakopywania cało. trzymam kciuki za szybki powrót to zdrowia afryczki.
|
Stawiałbym na rozwalone łożysko wałka zdawczego, albo wyłamany ząb na kołach pracujących na I biegu.
No dobra mam pytanie - dlaczego spadł łańcuch? |
Sam nie wiem dlaczego spadł. Prawdopodobnie podczas "kopania tego dołka" pod zębatkę podlazł jakiś korzeń i to ona przyczynił się do spadnięcia łańcucha. Luzu na łożysku wałka zdawczego brak.
|
No i już wiadomo co było przyczyną tych stuków. Wyłamane zostały dwa zęby od pierwszego biegu na wałku sprzęgłowym i to właśnie przez to tak waliło. Ale żeby tego jeszcze było mało to jeden z ząbków walnął sobie w tłok pierwszego cylindra i wyłamał jego część, wiec jak widać sytuacja nie jest ciekawa.:Sarcastic:
W tym przypadku sam nie wiem co tu lepiej robić, czy remontować ten silnik czy szukać używanego silnika? :confused: http://c.wrzuta.pl/wi429/d07caa13001...5pNCjnAPx&ft=f http://c.wrzuta.pl/wi240/be8bba26002...GQyK8n3z2&ft=f |
Takie rzeczy to się nawet w Kawasaki rzadko zdarzają... Najtaniej oczywiście kupić silnik (może już zaszaleć i od 07 kupić, z małym przebiegiem?).
|
Cytat:
Powodzenia! |
Ups :(
|
Jeszcze dla uściślenia - poszły zęby koła zębatego zazębionego na stałem z wałkiem sprzęgłowym, czy to uzębienie współpracujące ze sprzęgłem kłowym się poddało?
|
wieczny, poszły zęby na wałku sprzęgła, które są na stałe na nim i są zębami pierwszego biegu.
|
Siakaś wada materiałowa...? Niezła heca. Może coś się między tryby dostało. Może właśnie ten kawałek tłoka...?
|
Kawałek tłoka to właśnie został wycięty przez ten ząb wyłamany. A ząbki poleciały jak mi zawinęło zerwany łańcuch na zębatce i zablokowało wałek zdawczy.
|
No nie wiem, wcześniej miałem właśnie DR 650 i chodziła rewelacja. Obecny właściciel (mój znajomy) też jej nie oszczędza i nic tam się nie dzieje takiego lub podobnego.
|
Spoko czasami z Wiecznym żartujemy
Wracając do twojego problemu jak wygląda wieloklin pod zębatkę na wałku zdawczym ? Jeśli stan techniczny tego silnika jest marny to chyba lepiej rozejrzeć się za drugim silnikiem a tego na części i kasa się trochę zwróci Jeśli będziesz jednak naprawiał silnik to nie zakładaj tych łożysk z rozwalonej skrzyni biegów Hm... w tym tygodniu miałem dwie trafne diagnozy jeden przypadek to kolega z pracy który wykupił prawie wszystkie czujniki do auta z układem wtryskowym - tak go robili w trąbę mechanicy do których jeździł, a teraz skrzynia w AT........... |
Wieloklin pod zębatkę jest w bardzo dobrym stanie, minimalny ledwo wyczuwalny luz. Silnik chodził super do czasu dopóki to się nie stało. Nie brał oleju ani nie było z nim żadnych problemów. Reszta silnika jest w naprawdę bardzo dobrym stanie.
|
a pospawać sie nie da?
a tak na poważnie to szkoda silniczka bo chodził ładniej niz u mnie w 07A. ja bym jednak poszukał części i spróbował ładować. |
wasilczuk , może zimą z nudów sie poskłada i bedziem mieli serducho na zapas
|
Szymon, może pomyślimy wspólnie nad jakimś engine?
Ja potrzebuje "góre" (cylindry, głowice) Albo od Ciebie bym odkupił to co Ci zostało a ty inny albo coś .... zawsze to wydatek na 2 portfele. Łącząc się w bólu Vooytas |
Vooytas, ja kupuje już drugi silnik wiec jak okaże się ok to pomyślimy nad częściami dla Ciebie. No problemo
|
zdecydowałeś się na serce z tej rd04ki z pokrzywionymi lagami?
(troche pisałem z właścicielem, mam pare fotek wałka zdawczego) Mam nadzieje że dobrze trafisz.... |
Tak, też dostałem od niego zdjęcia. Wałek nie wyglada źle. A jak będzie okaże się niebawem.
|
Żeś se Pan narobił.
|
Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 00:26. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.