![]() |
pad jako nawigacja
Halo
Zastanawiam się nad użyciem tabletu jako nawigacji w moto. Myślę o nieco dłuższej trasie niż podmiejskie szutry, więc pojawia się kilka pytań do użotkowników padów. co myślicie o takim zastosowaniu urządzenia? jak zamontować? zabezpieczyć przed atmosferą, wstrząsami etc.? mniejszy/większy "? online/offline? Przeglądnąłem właśnie istore i optymizmu dodaje mi mnogość aplikacji umożliwiających załadunek map w trybie offline, rownież topo. mapy googli - satelitarne również wydają się być spoko, twonav, tomtom, automapa, garmin i inne takie takie. Dobra:mur: z czym się to je, wszystkie za i przeciw, dyskusję podejmie kto? PS. z pozdrowieniami dla Czarnuchów;) http://www.youtube.com/watch?v=gSqzCIMB90w |
tablet na moto to chyba przerost formy nad treścią, do tego będzie problem z ochroną przed deszczem. Szkoda sprzętu. Dostępne są typowo motocyklowe navi już od 400zł.
Jeździłem dłuższy czas z palmtopem, ale na dłuższa metę to męczące, każda kropla z nieba i stres. |
Na długiej trasie ma to sens, bo tabla można używać jak kompa. Faktycznie jest cała masa aplikacji i praktycznie wszystko pójdzie, plus mail, słowniki, dokumenty, zdjęcia, filmy itpd. jedynie na tankbagu w specjalnej wodoodpornej torebce, ale problem jest z kątem patrzenia więc polecam raczej normalną navi, + ekstra piguł
|
się da ale nic nie widać na płasko
sprzęt musi być zamocowany w pionie |
ogólnie to się da jak to już napisano - ale ja po swoich doświadczeniach z nawigacją wiem, że musi być umieszczona tuż pod linią wzroku. jaka by nie była to zginanie się aby na nią spojrzeć jest najzwyczajniej w świecie niebezpieczne - nie wspominam już co się dzieje kiedy jedziesz na stojaka.
wkurzyło mnie to do tego już stopnia, że całkowicie przezbrajam kokpit w ST bo jak pomyślę, o kolejnym mocowaniu do kiery lub półki to szlag mnie trafia. o tankbagu nawet nie myślę - jak dla mnie to proszenie się o dzwona. oczywiście jeśli ma się nawigację niegadającą i bez słuchawek. w offie to i tak nic nie daje bo jedzie się na roadbooka jak ktoś chce zrobić lub po prostu po tracku więc patrzeć trzeba i to często. jeśli umieścisz tanią nawigację bezp. za szybą powyżej zegarów to nic nie będzie jej od deszczu nawet na postoju. na dłuższą metę pada bym sobie odpuścił - jestem wierny 60tce garmina i mimo kilku jej wad uważam, że to sprzęt jak dla mnie idealny ale są inne tańsze alternatywy i ludzie są z nich również zadowoleni. matjas |
Ja kiedys testowalem pda (minus do nowych tabletow-slaby wyswietlacz).mialem mio p350,pozniej omnie,smart gps i w koncu gpsmap 62s....
moim zdaniem Bije na leb na szyje wszystkie wynalazki garminek 62!!: -idealny w sloncu,wodoszczelny,mozna mapy wgrane przegladac i zmieniac w trakcie jazdy w rekawicach,super sygnal {nawet w samolocie sie nie traci :) },praca na bateriach+ladowanie z zapalniczki,duuuzo mapek free i dobre platne Fakt cena...ale warto! No i nie mowi,ale kto slucha dzwiekow ze stoperami z kasku off? P.s. Nie jestem dystrybutorem garmin i nie placa mi za reklame ;) |
Ja bym sobie tablet odpuscił
mało to wygodne i praktyczne się może okazać, ale to moje subiektywne zdanie |
Mi ostatnio zaliczył padakę HTC Desire Z. Wszystko wskazuje na to, że używanie go na kierownicy roweru (w specjalnym uchwycie) miało na to wpływ.
Upewnij się czy aby drgania nie będą szkodliwe dla danego modelu tabletu. |
YO... zaledwie kilka postów powyżej chwaliłem 60Cx :D :D no ale czas płynie a ja postanowiłem pozbyć się kilku gadżetów /aparat małpka, kamera HD, navi na moto wodoodporne/ i zastąpić je JEDNYM.
Kupiłem w ub tygodniu telefon XPeriaActive i robi. Powoli się go uczę jednak nie daje mi spokoju właśnie kwestia nawigacji. Ogólnie to wkurza mnie pobieranie danych w czasie jazdy i zastanawiam się, czy taki telefon na Androidzie nie udźwignąłby na przykład takiej AutoMapy lub innego czegoś co na stałe byłoby zainstalowane na SD??? Do nawigowania off i tworzenia tracków już mam OruxMaps ale do nawigowania pod adres /a czasami musze czegoś poszukać w mieście/ to jest słabe rozwiązanie. Poza tym jak juz zrobię track i go załaduję w Orux to ew. poprawki/rekalkulacje w czasie jazdy nie będą uwzględniane. Do samego planowania wycieczki i tworzenia map Offline fajne narzędzie. Ma pewnie jeszcze wiele super funkcji ale do nich musze 'dorosnąć'. Tak więc ad rem: da się zainstalować pakiet map z nawigacją na Androida? Żeby było jasne - zapłacę, kupię licencję czy co tam trzeba. Chodzi o to czy jest sens marzyć czy mogę od razu przestać się napinać? matjas |
Ja na Ip mam Navigona, tomtoma i amape, z tym że Amapa często mnie wywalała w krzaki wiec jej nie lubię. Najlepszy moim zdaniem jest Navigon. Poza tym mając googlemaps patrze se np gdzie jaka ścieżka idzie do jeziora i czy jest tam plaża. Jeśli na jabłkowym placku można to tym bardziej na Androidzie
|
Cytat:
|
Na mojej Sony Xperia Active smigaja pieknie Navigon, Igo Primo a na kraje wschodnie od Polski rosyjski Navitel. Navitel zrobil w ostatniej wersji duzy skok layoutowy do przodu. Wczesniej obsluga byla jak sprzed 10 lat.
Navigon (Garmin Company) IMHO najbardziej dopracowany program do nawigacji. Niestety niekiedy az za bardzo szczegolowa prezentacja mapy. Niestety nie prosto dodac pliki "obce" Igo Primo bardzo sympatyczny programi. Szybki, mozna wrzucac duzo sciagnietych z internetu dodatkow jak topografia terenu, campingi, przrozne pois.... Do tego zapisuje przejechane tracki lacznie ze statystykami. |
Andrzej, również chodzi mi to od jakiegoś czasu po głowie, jednak jak dotąd nie znalazłem ani porządnego mocowania, ani odpowiedniego zabezpieczenia przed wodą (jeżdżę poza utwardzonymi drogami).
Może za jakiś czas wpadną na to sami producenci i zaczną robić urządzenia wodoodporne, podobnie, jak ma to miejsce ze smartfonami. Obecnie nie widzę sensownego rozwiązania na nawigację na motocykl z normalnym (nie 3,5 calowym) ekranem, która nie kosztuje fortuny. Tablet byłby świetną opcją z powodów, jakie już wymieniłeś no i rozmiar... ma znaczenie :) Pozdrawiam, Wolo |
Na Androida do nawigowania podczas jazdy samochodem używam Sygic, http://www.sygic.com/ działa całkiem nieźle.
|
Cytat:
https://play.google.com/store/apps/d...qurat.automapa pełen offline bez problemu tup@tapatalk2 |
Cytat:
|
Cytat:
sorry za być może dla wielu idiotyczne pytanie zadane powyżej ale przesiadka z Solida na Xperię przypomina trochę tę z WSK na CBR600. matjas |
W Navigonie zaznaczam kraj który mnie interesuje i ściągam, również uaktualnienia. Fajne to jest bo jak mam wifi to se mogę ściągnąć nawet po drodze. W Garminie też mogę załadować co chcę.
|
Przerobiłem na moto PDA jak i smartfona. W mojej opinii jedno i drugie to tylko półśrodki . Prędzej czy później kończy się na nawigacji outdoorowej lub typowo motocyklowej . Tableta sobie nie wyobrażam na motocyklu . Kiepska widoczność , jeśli będzie w powiedzmy tankbagu to latem będzie się mocno nagrzewał . Dotkniesz rękawicą folię ( która od ciepła się marszczy) a ekran reaguje w innym miejscu niż chciałeś . Dodam wszystkie te sprzęty są dosyć delikatne . Polecam jednak poszukać czegoś typowego na motocykl .
|
jak jest upał, to weź pod uwagę, ze nowoczesny telefon/pad wsadzony pod tankbag z zapieta ładowarka może powiedzieć pa pa w upale. Będzie mu za goraco. W ten sposób zostałem bez telefonu i nawigacji w srodku niczego (miałem motorole milestone z Navigonem). Po tych przygodach tylko dedykowane urządzenie.
|
no nic. miałem zestaw 60Cx+Solid+KodakPlay.
teraz mam XperięActive z Automapą i Oruxem, która ma zastąpić powyższe urządzenia... Zobaczymy jak to będzie - na pewno napiszę co mnie spotkało od tego zestawu za czas jakiś. Póki co z telefonu jako takiego jestem bardzo zadowolony. Z aparatu również - takoż z kamery. Orux robi to czego oczekiwałem od 60Cx Automapa robi to co robił 60Cx lepiej. Praktyka pokaże jakie będą koleje losu tego kombajnu. Na + na pewno można zaliczyć większy wyświetlacz. Niestety działa tylko z podświetleniem. Czy producenci tych smarkfonów nie mogliby uczyć się od mądrzejszych i zrobić takiego dotykowego wyświetlacza jak miała 'starożytna' 60tka??? przeciez w dzień na moto niepotrzebne mi było jakiekolwiek podświetlenie a to jednak żre baterie potężnie... Dzisiaj wycyckałem baterię po całonocnym ładowaniu do cna o 16.00. W ciągu dnia około 2h rozmowy, vifon w zasadzie cały czas. i poszło. niezbyt dobry wynik :( Pocieszam się tym, że jednak z reguły jestem w pobliżu prądu i nie ma problemacji z ładowaniem i uzupełnieniem. Na moto również można ładować podczas jazdy a jak leje po prostu zamknąć port ładowania - 6h samego navi powinna pociągnąć. Nie chciałbym dłużej jechać w deszczu. Na koniec napiszę jeszcze, że miałem już dedykowane urządzenie do nawigowania. Było naprawdę ok. Bardzo bardzo je lubiłem. Podobnie jak Kamerę HD i mój solidowy telefon. Nadszedł jednak pewnego dnia taki moment, że szlag mnie trafił na cały ten szpej i postawiłem na 'okazyjneużywanietelefonujakoGPS' bo tak faktycznie się dzieje. W roku mam szansę na jeden dłuższy wyjazd i kilka weekendów luzu od mojej czeredki i nie będę się szpejował jak na jakąś wojnę. Ja mam takie określone potrzeby - mam nadzieję, że zakupionym sprzętem się nie zawiodę. Gdyby jednak tak było, na pewno o tym ode mnie usłyszycie. |
Mi najbardziej brakuje Ozi Explorera w nawigacjach. W połączeniu z dobrymi sztabówkami to rozwiązanie idealne: masz prawdziwą, bardzo dokładną mapę i położenie na niej z GPS.
heh, właśnie się dowiedziałem, że skalibrowana przeze mnie 10 lat temu setka z Ukrainy i wystawiona w Internecie za darmo jest sprzedawana za 75 PLN... Jak poszperacie dobrze, to kalibracje znajdziecie za free. Na Ukrainie te mapy sa bezkonkurencyjne. |
Sneer - masz pojęcie jak ma się OZI do Oruxa bo ten drugi to jakaś chyba nowa pratfolma co nie?
Lookałem na Oziego ale bez zewnętrznego wsparcia to nie do rozgryzienia dla mnie. Orux jakoś poszedł - zdecydowanie przystępniejszy program nawet dla takiego lajkonika jak ja. On równiez umozliwia korzystanie z map w dowolnej postaci i ich kalibrowanie więc MNIEMAM, że jest chyba przystępniejszy niż oZI ale może wypowiedzą sie ci, którzy kumają obydwa programy. Dla mnie niestety OZI był nie do przejścia. Trwałe i trudne do zepsucia urządzenie z androidem to IMO znak czasów i ciężko się mu oprzeć bo ma masę zalet przy kilku wadach. Kiedy za kilka lat zobaczę taki wszystkoodporny, dopracowany telefon, z lepszą niż dziś baterią + z możliwością bezprzewodowego ładowania indukcyjnego w uchwycie na moto lub w puszce - nie będę się zastanawiał ani chwili. |
Cytat:
Dodam , że faktycznie na oziego trzeba "trochę" czasu poświęcić. Dosyć rozbudowany i mało intuicyjny program . |
Ja tam od kilku lat używam swojego starego, leciwego Iphona 3GS – tego jeszcze chyba w miare najbardziej odpornego na upadki i takie tam.
Od roku czasu używam go wraz z dedykowanym zestawem do motocykla w skład którego wchodzi: zestaw ładujący – zasilany bezpośrednio z aku, z własnym sterowaniem i takie tam, instalacja wodo i wstrząsoodporna, uchwyt typu RAM i obudowa do telefonu – wodo i wstrąsoodporna. – Wszystko sprawdzone wielokrotnie w czasie silnych opadów deszczu, w temperaturach od ujemnych do ok. plus 28 stopni, więcej niestety nie bywało w zeszłym roku na zielonej wyspie gdzie przebywam. Zestaw w każdych warunkach sprawdził się wyśmienicie, nic nie mogę mu zarzucić. Przetrwał też kilka wywrotek i nic się nie stało ani z telefonem ani z zestawem. Używam na nim 3ch różnych nawigacji w zależności od humoru. TomTom, Navigon i ostatnio wrzuciłem Garmina. Sprawdza się to na tyle dobrze, że zarówno na motocyklu jak i w samochodzie nie używam już dedykowanych nawigacji, tutaj mam wszystko w jednym. Telefon, mini komputer, navi, a od biedy i aparat z kamerą. Także polecam. Kilka fotek jak to u mnie wygląda. Sorki za jakość zdjęć, ale nad moto w garażu mam świetlówke i odbicia się robią: https://lh3.googleusercontent.com/-o...1003131106.jpg TomTom Europe https://lh4.googleusercontent.com/-B...1003131098.jpg Navigon https://lh6.googleusercontent.com/-I...1003131099.jpg https://lh4.googleusercontent.com/-u...1003131100.jpg https://lh4.googleusercontent.com/-9...1003131101.jpg Garmin https://lh3.googleusercontent.com/-S...1003131103.jpg https://lh6.googleusercontent.com/-h...1003131104.jpg https://lh3.googleusercontent.com/-r...1003131105.jpg |
Matjas
Tak czytam i zastanawiam się, czy kumulowanie wszystkich szpejów do jednego to nie strzał w stopę. Pada Ci ten sprzęt i tracisz możliwość dzwonienia, nawigowania, robienia fotek itd. Większa ilość gadżetów mniej wygodna, ale jak coś padnie to inne działają. Staram się też dublować funkcję na taką okoliczność. Nokia zawsze jest w stanie zastąpić mi tymczasowo Larka, aparat, kamerę HD. |
Cytat:
To, co było dobre w Ozi, to jakość modelu do przeliczania pozycji. Na starych ukraińskich sztabówkach odchylenia w terenie nie przekraczały 5 metrów, jeśli mapy kalibrowałeś je na 4 punkty. + dużo gadżetów, które pozwalały odtwarzać poruszanie się w terenie (w 3D też); + duża liczba formatów strumieni danych z urządzeń, + szybkość działania nawet na najsłabszych ARMach. No, 10 lat minęło, pewnie dziś to nic nadzwyczajnego. |
Cytat:
Uważam, że nie potrzebuję mieć w garażu wyprawówki enduro i samochodu 4x4 po to aby na nie patrzeć - wiem, że nie wykorzystam ich w nadchodzących latach z różnych przyczyn. Dlatego też po odbyciu szczerej rozmowy z samym sobą zdecydowałem się taki właśnie krok. I nie żałuję póki co. @Sneer - OZIego już usunąłem z karty. Niestety nie będę sie wbijał w rozgryzanie kolejnego softu, którego funkcje tak naprawdę nie są dla mnie. Większość gruntówek w promieniu 100km od domu gdzie mogę dojechać swoim endurakiem jest na AM a track mogę czytać w Oruxie - jednak o niebo łatwiej. NA KONIEC tak mniej OT - jak nawigować po europie??? AM na adroida kończy się na Polsce. Działa OK i nie mam zastrzeżeń. Ale EU??? Czym to obskoczyć??? Powyżej widziałem TT i Garmina na IPhonie. Na Androida też są takie rzeczy??? matjas |
TT i Navigon jest na Androida - używam czasami na Galaxy SIII mojej żony, nie wiem jak z Garminem - nie chciało mi sie szukać bo na codzień nie uzywam tego telefonu.
|
Cytat:
Na Androida, (jest też na iphona ) do podróży samochodem po europie używam Sygic i jestem zadowolony, działa naprawdę dobrze - zaznaczam, iż nie testowałem błąkania się bezdrożami. Ale hotele i adresy znajduje ;) Najważniejsza zaleta, wszystkie mapy ściąga offline i obsługuje nie tylko Europę. Sam Sygic jest produkcji chyba czeskiej. |
Cytat:
http://www.automapa.pl/?PEI=10866&article_id=255384 "AutoMapa Polska licencja 7 dni - 12,99 zł licencja 90 dni - 49,99 zł licencja roczna - 119,99 zł AutoMapa Europe licencja 7 dni - 23,99 zł licencja 90 dni - 89,99 zł licencja roczna - 219,99 zł" ale nie testowałem. zawsze możesz sprawdzić MapFactor Navigator Free https://play.google.com/store/apps/d...avigator&hl=pl sporo map OSM, czyli darmówek. niestety, również nie testowałem w EU http://www.openstreetmap.org/ pozdrufki tup |
dziekuję za info
|
Nawigacją na androida obsługującą darmowe mapy OSM jest np. Navigator. Ja testuje i polecam aplikacje Locus, posiada mapy online, offline, wektorowe oraz możliwość podkładania skanów map. Świetnie sprawują sie polskie mapy UMP-pcPL - są bardzo dokładne. Też w tym sezonie chcę zastosować all in one.
Wysyłane za pomocą Tapatalk 2 |
Cytat:
możesz proszę wrzucić jak się nazywa ten zestaw ewentualnie kto to produkuje/sprzedaje? Interesowałby mnie do Iphona 4 ale te, które znalazłem nie mają swojego zasilania. Rozumiem, że w obudowie jest umieszczona ładowarka? Z góry dzięki |
http://www.ebay.co.uk/itm/MOTORBIKE-...item27bb5bcdde - to jest właśnie to.
|
Dzięki serdeczne.
|
Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 01:19. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.