![]() |
SAG - regulacja zawieszenia przód, tył
Prawidlowo ustawione parametry przedniego i tylniego zawieszenia są tak samo ważne jak sprawne hamulce i stan opon. Regulacja zawieszenia powinna być przeprowadzona każdorazowo gdy zamierzamy użytkować motocykl przez jakiś czas przy nie zmiennym obciążeniu czyli szczególnie gdy:
1. jeździmy sami z niewielkim obciążeniem (miasto, wycieczki, off-road) 2. jeździmy z pasażerem 3. jeździmy z bagażem solo lub z pasażerem Ogólne zasady wymagaja pomiaru trzech wartości wysokości zawieszenia: F1/R1 - wysokość zawieszenia całkowice odciążonego przód/tył F2/R2 - wysokość zawieszenia obciążonego masą motocykla przód/tył F3/R3 - wysokość zawieszenia obciążonego pełnym ładunkiem przód/tył Wg. Ohlinsa parametry te wynoszą odpowiednio: F1-F2 25-35 mm R1-R2 25-35 mm F1-F3 75-85 mm R1-R3 30% skoku zawieszenia Te parametry są uniwersalne. Proszę o uszczegółowienie tych danych dla Afryczek oraz info dotyczące sposobu regulacji napięcia wstępnego sprężyny oraz twardości zawieszeń. źródło: http://www.ohlins.com/Portals/0/docu...s/07295-25.pdf pozdrawiam Spławik |
Widzę kolego że odrobiłeś pracę domową. Ja wczoraj nwet miałem ochotę zabrać się za pomiary ale jakoś mi weny zbrakło może dzis się wezme. Nadal jednak się obawiam że skręcenie sprężyny na maksa niewiele podniesie mi tył, ale to się okarze.
|
Cytat:
4-5 cm licząc od ziemi do krawedzi tylniego błotnika - odczuwalnie sporo :) |
Cytat:
|
Cytat:
|
Jak to nie ma. Wkładasz twardszą sprężynę, siadasz dupskiem na Afri i na tej twardszej tył ci mniej siada niż na miększej prawda ?? Poza tym nie wiem jak inne ale ta z Wilbersa jest minimalnie dłuższa niż oryginał ...
Oczywiście wymiana sprężyny na twardszą ma sens tylko wtedy gdy na oryginalnej brakuje nam regulacji żeby prawidłowo ustawić SAG. Aha i to nie są teoretyczne rozważania bo po wymianie sprężyny, przy maksymalnym skręceniu regulacji ledwo dostaję całymi stopami do ziemi przy moim wzroście 193 cm ... |
Cytat:
Wszystko jasne Cytat:
|
Cytat:
|
Dobra, musze sie wiec przyjrzec temu SAGowi - teraz, kiedy regulacje dlugosci amora robie nie zsiadająć z moto... :drif:
|
Cytat:
|
Czy ktoś z was ustawiał już zawieszenie w swojej Afri, bo sam już nie wiem jak to jest z tym zawiasem - jak podaje DrSpławik Rider SAG dla przodu ma wynosić 75-85mm, a dla tyłu 30% skoku zawieszenia - czyli 70mm - wynika z tego, że ustawienia te są bardziej zbliżone do ustawień motocykli typowo szosowych (gdzie ugięcie pod jeźdźcem przodu jest większe niż tyłu) - niż do maszyn crossowych, gdzie rekomendowany zakres ugięcia tyłu jest dwukrotnie większy niż przodu. Dla porównania:
motor szosowy - http://www.ohlins.com/PageFiles/304/...eight_MCRT.jpg oraz crossowy - http://www.ohlins.com/PageFiles/308/...eight_MCMX.jpg Więc jak to w końcu jest z tą Afryką, bo sam już zgłupiałem - na chłopski rozum jak na motocykl enduro to powinien mieć zawieszenie ustawione pomiędzy szosą i crossem - czyli dla mnie tył powinien się uginać pod jeźdźcem trochę więcej niż przód, ale nie aż tak (czyli dwukrotnie mocniej) jak w typowym crosie? Wiem, że jeśli zawieszenie jest sprawne, to cała regulacja ogranicza się do ustawienia napięcia wstępnego tylnej sprężyny, ale jak to zrobić, aby nie zachwiać całej geometrii motocykla - bo metoda prób i błędów nie za bardzo się sprawdza, ponieważ rider po pewnym czasie przyzwyczaja się do nowych ustawień, czy są lepsze, czy gorsze, a chodzi o to, żeby były one jak najbardziej odpowiednie obiektywnie, a nie sugestywnie oceniając? Jeśli się mylę niech ktoś mnie poprawi i może ktoś bardziej doświadczony w materii regulacji wypowie się na ten temat. |
Odgrzeje trochę temat. Ustawiam SAG na tyle, według danych z pierwszego posta wychodzi mi, źe R1-R3 - w RD07a powinno być 6.3 cm (30% że skoku czyli z 210mm). Tak też ustawiłem spręźynę, R1-R2 wyszło mi przy tym 30mm czyli w normie.
Pytanie czy ten sposób odnosi się do każdej sprężyny czy tylko orginału. Ja mam sprężyne hyperpro - progresywna I wydaje mi się dość twardo w takim ustawieniu. Czy może do progresywnych są inne wzory przy ustawianiu SAG? Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka |
Zasada (z nielicznymi wyjątkami) jest ogólna. Z własnego doświadczenia mogę dodać, że zdecydowanie wolę sprężyny liniowe. Bardzo dobrym rozwiązaniem są też zawory Race Tech, czy YSS. Na pewno właściwe ustawienie jest tylko jedno i tak, jak SAG w miarę łatwo wyregulować, to z tłumieniami jest trochę więcej zabawy.
|
1 Załącznik(ów)
Takie pytanie, fully open to rozkrecone przeciwnie do wskazówek zegara, a fully close to maksymalnie zgodnie z ruchem wskazówek? Załącznik 79580
|
Full open-maksymalnie wykręcone
|
Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 19:28. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.