Africa Twin Forum - POLAND

Africa Twin Forum - POLAND (http://africatwin.com.pl/index.php)
-   Uklad paliwowy i wydechowy (http://africatwin.com.pl/forumdisplay.php?f=6)
-   -   Wydech REJLI do AFRI w cenie do 400zł - how to ;] (http://africatwin.com.pl/showthread.php?t=12130)

lukasz_vip 11.02.2012 15:38

Wydech REJLI do AFRI w cenie do 400zł - how to ;]
 
A więc dzisiaj skończyłem robić swój wydech przelotowy ;]

Materiały:
- wydech VIPER (średnica wew. wlotu 51mm) + db-killer + opaska za 350zł nowy ;]
- rura dolotowa nierdzewna 50,8mm x 1,5mm x 1m za 50zł

A więc najpierw dopasowanie rury tak aby ładnie szła równolegle wzdłuż motocykla. W tym celu nacinamy rurę (ok. 80% obwodu nacięte) na odległości 10cm od końca tarczą jak najcieńszą i doginamy końcówkę aby otrzymać odpowiedni kąt. Po serii delikatnego powiększania nacięcia i przymierzania do moto w końcu mamy to co chcieliśmy. Spawamy ładnie powstałe nacięcie i przycinamy w odpowiednim miejscu rurę tak aby wydech był wysoko albo nisko. Jak kto woli. Potem tylko dorobienie mocowania na samej górze do trzymania wydechu i gotowe.

Tak prezentuje się efekt końcowy:


Filmiki z dźwiękiem w poniedziałek ;]
https://lh5.googleusercontent.com/-M...1022012101.jpg

https://lh5.googleusercontent.com/-J...1022012102.jpg

https://lh3.googleusercontent.com/-r...1022012103.jpg

lukasz_vip 12.02.2012 22:52

Chciałem mieć wydech wysoko i raczej tak zostanie ;]

Obiecany film:


Do porównania oryginał:


Z wrażeń po dzisiejszych testach ulicznych. Moto straciło moment około 3 tys, ale za to nie szapie przy 2tys obr i od 5tys do czerwonego pola zbiera się o wiele lepiej. Na pewno trzeba przeregulować gaźniki i zrobić jeszcze testy z db-killerem ;]

rambo 13.02.2012 00:41

Jak straciło moment do 3000 RPM to nic już na to nie poradzisz

aciu 13.02.2012 08:51

mi poprawiło dół, ale przyznam że ciutkę olejku wciąga, jednak taka mini dolewka na sezon tragedi nie zrobi ;) Teraz jak dołoże pełne króćce to w polączeniu z moją mega masą będzie pewnie na koło stawiać :)

Zwróć uwagę czy temperatura wylotowa spalin bądź nagrzanego komina nie stopi Tobie kierunku, bo gdzieś już czytałem że takie cuda się zdarzają.

Cibor klv 13.02.2012 11:13

Z moich obserwacji wynika, że założenie przelotu dość drastycznie pogarsza przebieg krzywej momentu w dolnym zakresie obrotów, testowałem to na Transalpie 98 r, po kilku dniach jazdy wróciłem do oryginału. Odczucia po zmianie wydechu mogą być mylne, najlepiej zrobić pomiary z oryginalnym jak i przelotwym wydechem na hamowni. Niby można gaźniki dostroić, ale wcale nie jest to takie proste jak by się mogło wydawać, przerabiałem to w sv 650 teoretycznie myslisz, że sportowy wydech, to sportowy filtr, plus podniesienie iglic i większe dysze główne i będzie hulało, robisz pomiary na hamowni a wychodzi kupa, jakać potężna dziura w momencie i mocy mniej o dobre 3 KM. Zatem na wiosnę powracam do oryginalnych nastawów.

majki 13.02.2012 11:20

Steven (Australijczyk co DRką latał), powiedział mi, że przy zmianie wydechu w DRce na przelot trzeba:
1. iglicę o jeden ząbek do góry
2. dyszę główną ze 140 na 135 zmienić

On tak jeździ i mówił, że jest cacy. Jak będę zmieniał wypierd u siebie to pewnie się tym będę kierował. ;)

Cibor klv 13.02.2012 11:32

Cytat:

Napisał majki (Post 221562)
Steven (Australijczyk co DRką latał), powiedział mi, że przy zmianie wydechu w DRce na przelot trzeba:
1. iglicę o jeden ząbek do góry
2. dyszę główną ze 140 na 135 zmienić

On tak jeździ i mówił, że jest cacy. Jak będę zmieniał wypierd u siebie to pewnie się tym będę kierował. ;)

No gadałem z nim faktycznie w dr to działa, chociaż na logikę sportowy filtr i wydech zubażają mieszankę, a dając mniejszą dyszę zubaża się ją jeszcze bardziej, chyba to zależy jak motocykl ustawiony jest w serii, np. w Stanach gdzie normy czystości spalin, nie są aż tak restrykcyjne ustawiało się bardziej bogato niż np w Europie. Ja znalazłem w necie kolesi co rasowali sv i podawali rozmiary dysz na których powinno hulać, były to dysze większe, a co do czego hamownia pokazuje, że nie tędy droga. Sęk w tym w gaźnikach, że kazda zmiana nastawów, wymaga wyciągnięcia gaźników a jest z tym trochę roboty, poomijająć że po takich kilku - kilkunastu wyciągnięciach i włożeniach mogą się pojawić jakieś drobne nieszczelności a to gwinty się nadwyrężą, a to śrubokręt się obróci na łbie śruby... o wiele łatwiej zabawa w tuning ma miejsce w motocyklach na wtrysku.

lukasz_vip 13.02.2012 16:34

No ja w LC4 przy otwartym wydechu, dyszy 195 i przelotowym wydechu miałem o wiele więcej mocy niż seria. Moto na każdych obrotach zyskało. Ale wiadomo to zależy od każdego moto. Na pewno gaźnikami się pobawię i zobaczymy co z tego wyjdzie ;]

rambo 13.02.2012 16:52

AT na dobrym kominie, z mojego doświadczenia tylko, powinna mieć lepszy dół wlaśnie od samego początku. Ostatnio co przekładałem to z oryginału na venom motad, bez końcowego dB killera. Tylko na tej wstępnej zwężce. Gażniki dobre, ale ustawione książkowo +0,25 obrotu na dawce paliwa. Pojechałem tylko na kebab pare bloków dalej. Różnica między motad venom a serią to jak TDI i diesel wolno ssący. Ogromna elastyka od samego początku.

madafakinges 13.02.2012 18:14

Cytat:

Napisał majki (Post 221562)
Steven (Australijczyk co DRką latał), powiedział mi, że przy zmianie wydechu w DRce na przelot trzeba:
1. iglicę o jeden ząbek do góry
2. dyszę główną ze 140 na 135 zmienić
On tak jeździ i mówił, że jest cacy. Jak będę zmieniał wypierd u siebie to pewnie się tym będę kierował.

Hessler niemiec który zajmuje się tuningiem BIGów pisał, że wielkość dyszy jest zależna od pojemności układu wydechowego.
Np BIG 800 sr42(model przejściowy z budą od 750) ma jeden tłumik i dyszę główną 120. BIG 800 sr43(nowa buda ten sam silnik) ma dwa wydechy i dysze 130.
Zamawiam teraz jet kit u niego pod sportowy tłumik i w zależności od tłumika/filtra powietrza przysyła mi cytuje "our set is with main jet, idle jet and maybe neddle ...
dependon the type of exhaust, type of dr and airbox...
a lot of componets work together."
tak że nie samym przelotem moment żyje...

lukasz_vip 13.02.2012 18:43

Cytat:

Napisał rambo (Post 221599)
AT na dobrym kominie, z mojego doświadczenia tylko, powinna mieć lepszy dół wlaśnie od samego początku. Ostatnio co przekładałem to z oryginału na venom motad, bez końcowego dB killera. Tylko na tej wstępnej zwężce. Gażniki dobre, ale ustawione książkowo +0,25 obrotu na dawce paliwa. Pojechałem tylko na kebab pare bloków dalej. Różnica między motad venom a serią to jak TDI i diesel wolno ssący. Ogromna elastyka od samego początku.


Czyli moje spostrzeżenia są podobne. Wcześniej ładnie jechał tylko około 3-5tys obr, a reszta to jakaś taka zamuła była. Poniżej 3tys szarpał, a powyżej 6tys w ogóle nie przyśpieszał. Teraz od 2tys bez szarpania aż do 8,5tys, jednak koło 3tys czuć, że jest słabiej troszkę z ciągiem . Ja nie wiem co siedzi w moich gaźnikach bo od kiedy kupiłem moto jeszcze ich nie dotykałem. Na pewno ustawienia śrubki pójdą o 0,25+-0,5 obr na dawce paliwa.

rambo 13.02.2012 20:05

Jak dasz 0,5 obrotu wiecej to na bank bedzie ci ją gorze zalewać i będzie gorzej. Ale jeśli fi rury jest wieksze niż 50mm to niczym tego nie wyregulujesz. Słaba góra na seri to też nie wydech a raczej gaźniki

Cibor klv 13.02.2012 20:16

Zauważmy, że mówimy tu o wrażeniach, nie o faktycznych wzrostach wartości liczbowych ktoś mówi że po zmianie wydechu ma więcej mocy... mi też wydawało się że było więcej w porównaniu z serią jak się przejechałem, lecz po porównaniu wykresów z hamowni byłem mocno zdziwiony i rozczarowany, bo wydawało mi się że było lepiej, a wykresy pokazały co innego.

rambo 13.02.2012 20:19

niech zgadne, max moc spadła na górze :)

lukasz_vip 13.02.2012 21:30

Cytat:

Napisał rambo (Post 221644)
Jak dasz 0,5 obrotu wiecej to na bank bedzie ci ją gorze zalewać i będzie gorzej. Ale jeśli fi rury jest wieksze niż 50mm to niczym tego nie wyregulujesz. Słaba góra na seri to też nie wydech a raczej gaźniki


Średnica rury dolotowej to 48mm wewnątrz i 50,8mm na zewnątrz. Wydech ma około 50mm przelotu. Szukałem właśnie takich rozmiarów bo rura ładnie pasuje na uszczelkę wydechu, a średnica 50mm wydechu spotykana jest często przy pojemności 600-750.

Borewicz 13.02.2012 22:07

Rambo a porównywałeś Motada z i bez wstępnej zwężki? Ona faktycznie coś robi?

rambo 13.02.2012 22:17

No nie bo ją wsadzilem i zaspawałem. Ale AT nie lubi za szybkiego przelotu i wtedy nie ma wlasnie nic do 3000 rpm. Silnik AT do 3000 jakiś tam moment od samego dołu ma, ale tak od 3500 pojawia się dopiero jakaś moc ;)

Dzieju 13.02.2012 22:25

Leon jest tutaj raczej wyjątkiem , w całym zakresie.
Panowie kombinujecie z wynalazkami a potem problemy z ciągiem.
Tak wiem , Leony są drogie...... ale działają bez dodatkowych kombinacji.... a nie tylko hałasują .
Wprawdzie to temat o innych tłumikach ale może nie warto Wisły kijem zawracać i lepiej dołożyć i montować sprawdzone Leony.
Takie moje skromne zdanie.

lukasz_vip 13.02.2012 22:33

Nie mam porównania do LEO'na. Najlepiej jak kiedyś pojadę na jakiś zlot to porównamy ;] A ktoś wie jaką średnicę przelotu ma LEO?

rambo 13.02.2012 22:33

Arrow Paris Dakar Replica tez daje rade. Motad jest fajny i nie kosztuje dużo. Leony sa w tszodo sklepie btw

Jakby się rozchodziło tylko o te magiczne fi 50mm to firmy takie jak Akrap nie miały by racji bytu :)

Dzieju 14.02.2012 07:51

Cytat:

Napisał lukasz_vip (Post 221678)
Nie mam porównania do LEO'na. Najlepiej jak kiedyś pojadę na jakiś zlot to porównamy ;]

Warto spróbować , mialem okazję potestować leona w 07a , nawet na żywo czyli sprint do 160km/h z innymi AT on naprawdę działa.
Innym głośnym wydechom którymi miałem okazję sie przejechać jednak czegoś brakowało.
Jak Rambo zauważył to nie tylko średnica jest wykładnikiem to również prędkość i ciśnienie spalin .
Datego niektóre wydechy kosztują 300zł a inne np.1200.
Ale jak zwykle wyboru dokonuje własciciel sprzęta.

puszek 14.02.2012 08:57

Ja mam Arrowa i mogę powiedzieć ,że w piachu rusza najżwawiej...Z dwójki nie gaśnie, nie charczy tylko wkręca się śmiało....Na autostradzie przy szybkij jeździe ma aperyt na olej....

Gawień 16.02.2012 22:39

A czy Afra z leonem bedzie duzo więcej palić ?

rambo 16.02.2012 22:59

Tyle samo jak na mój gust. Palić będzie więcej na takim co nie ma np dołu do 3000

Dzieju 17.02.2012 07:53

Cytat:

Napisał Gawien (Post 222278)
A czy Afra z leonem bedzie duzo więcej palić ?

Bedzie palic tyle samo a nawet i ciutek mniej bo lepiej ciągnie z dołu i mniej gazu dajesz.
Potwierdzam spalanie 07a tesco na leonie traska normalna 100-120 bocznymi asfaltami 4.5/100.

Gawień 17.02.2012 09:44

Namówiliście mnie:drif::at:

Dzieju 17.02.2012 10:54

Cytat:

Napisał Gawien (Post 222332)
Namówiliście mnie:drif::at:

Żałować nie będziesz , szkoda tylko że są drogie a nikt nie robi prawdziwego zamiennika tylko warczyrury.

Dodam że po zamontowaniu , próby dynamicznego ruszenia ( bez jakiegoś podrywania przodu) skutkowały czarnym śladem na betonowej nawierzchni spod tylnej Sahary i to niemal z wolnych obr.
Na oryginalnym wydechu tak chętnie tego nie robiła.
Po pierwszych parudziesięciu km z leonem nie widziałem możliwości powrotu do oryginału....... to jest podróż w jedną stronę.

rambo 19.02.2012 02:09

Jak moja AT miała jeszcze kompresję, tooo ;)

Warto. Też nie wyobrażam sobie powrotu do serii. :Thumbs_Up:

lukasz_vip 26.02.2012 23:11

W weekend zrobiłem 80km i wrażenia jak najbardziej pozytywne :D Moto dalej startuje na gumę z gazu. Do tego prędkość max. wzrosła ze 160km/h do 180km/h. Ciągnie super od 3,5tys ale też spokojnie można sobie pyrkać poniżej 3tys i przyśpieszać dość gwałtownie. Jak będzie akcja z hamownią na BP to może w tym roku się wybiorę.

paro 21.03.2012 21:27

a czy przy Leonie coś trzeba dłubnąć w gażnikach ?

Misza 21.03.2012 21:41

Raczej nie, ja u siebie w Rombo i u kumpla w leonie tylko o 1/2 odkręciłem pilot screw. Przestało walić w wydech przy hamowaniu silnikiem. Być może zjebane mamy membranki te małe.

tomkow 21.03.2012 22:39

Cytat:

Napisał Misza (Post 229127)
Raczej nie, ja u siebie w Rombo i u kumpla w leonie tylko o 1/2 odkręciłem pilot screw. Przestało walić w wydech przy hamowaniu silnikiem. Być może zjebane mamy membranki te małe.

...I mnie czeka odkręcanie śrubki albo membrany, bo mam takie WRC, że aż gawiedź się rozpierzcha... Poza tym db killer w moim leonie okazał się przelotówką (ot, kawałek rurki włożony w główną rurę tłumika), ale temat z grubsza akustycznie ogarnąłem przy pomocy 2 drucianych skrobaków do garów.

Daroo 21.03.2012 22:54

gdzie dokładnie jest ta srubka i co daje jej przestawienie??

Dzieju 21.03.2012 23:00

Cytat:

Napisał paro (Post 229122)
a czy przy Leonie coś trzeba dłubnąć w gażnikach ?

Nic , tylko założyć i jeździć.

dreed 25.04.2012 07:13

A powiedzcie mi prosze jaki to ma byc leon ? Jakis konkretny model ? Bo na alledrogo jest sporo roznych i cholera wie o ktory chodzi.
Np:
http://allegro.pl/wydech-leo-vince-o...273243814.html

lukasz_vip 25.04.2012 09:08

http://www.sklep.tszoda.pl/10-tlumik-leo-vince.html

Tutaj kupisz LEO do AFRY.

Rychu72 07.05.2012 13:02

Cytat:

Napisał dreed (Post 235969)
A powiedzcie mi prosze jaki to ma byc leon ? Jakis konkretny model ? Bo na alledrogo jest sporo roznych i cholera wie o ktory chodzi.
Np:
http://allegro.pl/wydech-leo-vince-o...273243814.html

Przyłączam się do pytania. Dwa z nich z zewnątrz podobne, ale z innych modeli. Przypasują do Afry?

http://allegro.pl/tlumik-leo-vince-sbk-i2327914230.html
http://allegro.pl/leovince-sbk-cbr-9...303937403.html
http://allegro.pl/wydech-tlumik-spor...289509978.html

lukasz_vip 07.05.2012 19:25

Pytaj o średnicę przelotu. Do afry to tak z 55mm maks. A mniej jak 45mm bym nie zakładał.

bartol 07.05.2012 20:19

Cytat:

Napisał lukasz_vip (Post 237878)
Pytaj o średnicę przelotu. Do afry to tak z 55mm maks. A mniej jak 45mm bym nie zakładał.

Dokładnie, optymalna śr. przelotu 50mm, dł. puszki ok 400 -500mm. Czy owal, czy okrągły - rzecz gustu, a najlepiej jakby miał jescze homologacje i db-kilera. Oczywista, sam dorabiasz rułe dolotu.

Gawień 07.05.2012 20:33

Ja dzisiaj zamontowałem leona i jest :drif::at::bow:

lukasz_vip 07.05.2012 20:54

Najprościej jest z rurą 50mm i wydechem o przelocie 51mm. Wtedy nie trzeba nic kombinować z przejściem na kolankach, bo rura 50mm idealnie pasuje na uszczelkę z oryginalnego wydechu ;]

sebol 30.12.2012 16:23

odgrzeję temat
Nabyłem Loesia używkę średnica przelotu 55 mm. długość puszki ok 420 mm. Ktoś powiedział o zmianach dysz w gaźniku na większe i podniesieniu iglicy . Tutaj czytam , że w zasadzie nic nie kombinować . Do tych co montowali Leo . Grzebać coś czy zamontować tłumik i będzie hulało aż miło ?

Dzieju 30.12.2012 18:11

Zrobisz jak będziesz chciał, robiłem testy w 07a przed i po zmianie w/g mnie nie ma co ruszać.
A już na pewno zanim coś wymyślisz pojeździj trochę i sam ocenisz czy warto psuć ustawienia.
Z resztą po przejściu na leona wrażenia będziesz miał na tyle dobre że pewnie nie będzie ci się już chciało szukać wrażeń w ustawieniach.

sebol 30.12.2012 20:16

dzięki Dzieju . Pożyjem pasmatrim :Thumbs_Up:

madafakinges 24.08.2013 10:01

https://docs.google.com/presentation...nt#slide=id.i0
Co wy na to żeby do afry zamontować takiego tłumikosa? Jest to opcja popularna na advrider ludzie montują je zamiast przelotów i zbierają bardzo pochlebne opinie. Tłumik taki można kupić za 100-200zł dolot to kwestja 50-100zł czyli dobra opcja za nie duży kesz. Tak to borucy w tranalpie.
Sam tłumik ma 45cm długości i 12 cm średnicy, więc w sam raz:D


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 06:35.

Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.