![]() |
Wydech REJLI do AFRI w cenie do 400zł - how to ;]
A więc dzisiaj skończyłem robić swój wydech przelotowy ;]
Materiały: - wydech VIPER (średnica wew. wlotu 51mm) + db-killer + opaska za 350zł nowy ;] - rura dolotowa nierdzewna 50,8mm x 1,5mm x 1m za 50zł A więc najpierw dopasowanie rury tak aby ładnie szła równolegle wzdłuż motocykla. W tym celu nacinamy rurę (ok. 80% obwodu nacięte) na odległości 10cm od końca tarczą jak najcieńszą i doginamy końcówkę aby otrzymać odpowiedni kąt. Po serii delikatnego powiększania nacięcia i przymierzania do moto w końcu mamy to co chcieliśmy. Spawamy ładnie powstałe nacięcie i przycinamy w odpowiednim miejscu rurę tak aby wydech był wysoko albo nisko. Jak kto woli. Potem tylko dorobienie mocowania na samej górze do trzymania wydechu i gotowe. Tak prezentuje się efekt końcowy: Filmiki z dźwiękiem w poniedziałek ;] https://lh5.googleusercontent.com/-M...1022012101.jpg https://lh5.googleusercontent.com/-J...1022012102.jpg https://lh3.googleusercontent.com/-r...1022012103.jpg |
Chciałem mieć wydech wysoko i raczej tak zostanie ;]
Obiecany film: Do porównania oryginał: Z wrażeń po dzisiejszych testach ulicznych. Moto straciło moment około 3 tys, ale za to nie szapie przy 2tys obr i od 5tys do czerwonego pola zbiera się o wiele lepiej. Na pewno trzeba przeregulować gaźniki i zrobić jeszcze testy z db-killerem ;] |
Jak straciło moment do 3000 RPM to nic już na to nie poradzisz
|
mi poprawiło dół, ale przyznam że ciutkę olejku wciąga, jednak taka mini dolewka na sezon tragedi nie zrobi ;) Teraz jak dołoże pełne króćce to w polączeniu z moją mega masą będzie pewnie na koło stawiać :)
Zwróć uwagę czy temperatura wylotowa spalin bądź nagrzanego komina nie stopi Tobie kierunku, bo gdzieś już czytałem że takie cuda się zdarzają. |
Z moich obserwacji wynika, że założenie przelotu dość drastycznie pogarsza przebieg krzywej momentu w dolnym zakresie obrotów, testowałem to na Transalpie 98 r, po kilku dniach jazdy wróciłem do oryginału. Odczucia po zmianie wydechu mogą być mylne, najlepiej zrobić pomiary z oryginalnym jak i przelotwym wydechem na hamowni. Niby można gaźniki dostroić, ale wcale nie jest to takie proste jak by się mogło wydawać, przerabiałem to w sv 650 teoretycznie myslisz, że sportowy wydech, to sportowy filtr, plus podniesienie iglic i większe dysze główne i będzie hulało, robisz pomiary na hamowni a wychodzi kupa, jakać potężna dziura w momencie i mocy mniej o dobre 3 KM. Zatem na wiosnę powracam do oryginalnych nastawów.
|
Steven (Australijczyk co DRką latał), powiedział mi, że przy zmianie wydechu w DRce na przelot trzeba:
1. iglicę o jeden ząbek do góry 2. dyszę główną ze 140 na 135 zmienić On tak jeździ i mówił, że jest cacy. Jak będę zmieniał wypierd u siebie to pewnie się tym będę kierował. ;) |
Cytat:
|
No ja w LC4 przy otwartym wydechu, dyszy 195 i przelotowym wydechu miałem o wiele więcej mocy niż seria. Moto na każdych obrotach zyskało. Ale wiadomo to zależy od każdego moto. Na pewno gaźnikami się pobawię i zobaczymy co z tego wyjdzie ;]
|
AT na dobrym kominie, z mojego doświadczenia tylko, powinna mieć lepszy dół wlaśnie od samego początku. Ostatnio co przekładałem to z oryginału na venom motad, bez końcowego dB killera. Tylko na tej wstępnej zwężce. Gażniki dobre, ale ustawione książkowo +0,25 obrotu na dawce paliwa. Pojechałem tylko na kebab pare bloków dalej. Różnica między motad venom a serią to jak TDI i diesel wolno ssący. Ogromna elastyka od samego początku.
|
Cytat:
Np BIG 800 sr42(model przejściowy z budą od 750) ma jeden tłumik i dyszę główną 120. BIG 800 sr43(nowa buda ten sam silnik) ma dwa wydechy i dysze 130. Zamawiam teraz jet kit u niego pod sportowy tłumik i w zależności od tłumika/filtra powietrza przysyła mi cytuje "our set is with main jet, idle jet and maybe neddle ... dependon the type of exhaust, type of dr and airbox... a lot of componets work together." tak że nie samym przelotem moment żyje... |
Cytat:
Czyli moje spostrzeżenia są podobne. Wcześniej ładnie jechał tylko około 3-5tys obr, a reszta to jakaś taka zamuła była. Poniżej 3tys szarpał, a powyżej 6tys w ogóle nie przyśpieszał. Teraz od 2tys bez szarpania aż do 8,5tys, jednak koło 3tys czuć, że jest słabiej troszkę z ciągiem . Ja nie wiem co siedzi w moich gaźnikach bo od kiedy kupiłem moto jeszcze ich nie dotykałem. Na pewno ustawienia śrubki pójdą o 0,25+-0,5 obr na dawce paliwa. |
Jak dasz 0,5 obrotu wiecej to na bank bedzie ci ją gorze zalewać i będzie gorzej. Ale jeśli fi rury jest wieksze niż 50mm to niczym tego nie wyregulujesz. Słaba góra na seri to też nie wydech a raczej gaźniki
|
Zauważmy, że mówimy tu o wrażeniach, nie o faktycznych wzrostach wartości liczbowych ktoś mówi że po zmianie wydechu ma więcej mocy... mi też wydawało się że było więcej w porównaniu z serią jak się przejechałem, lecz po porównaniu wykresów z hamowni byłem mocno zdziwiony i rozczarowany, bo wydawało mi się że było lepiej, a wykresy pokazały co innego.
|
niech zgadne, max moc spadła na górze :)
|
Cytat:
Średnica rury dolotowej to 48mm wewnątrz i 50,8mm na zewnątrz. Wydech ma około 50mm przelotu. Szukałem właśnie takich rozmiarów bo rura ładnie pasuje na uszczelkę wydechu, a średnica 50mm wydechu spotykana jest często przy pojemności 600-750. |
Rambo a porównywałeś Motada z i bez wstępnej zwężki? Ona faktycznie coś robi?
|
No nie bo ją wsadzilem i zaspawałem. Ale AT nie lubi za szybkiego przelotu i wtedy nie ma wlasnie nic do 3000 rpm. Silnik AT do 3000 jakiś tam moment od samego dołu ma, ale tak od 3500 pojawia się dopiero jakaś moc ;)
|
Leon jest tutaj raczej wyjątkiem , w całym zakresie.
Panowie kombinujecie z wynalazkami a potem problemy z ciągiem. Tak wiem , Leony są drogie...... ale działają bez dodatkowych kombinacji.... a nie tylko hałasują . Wprawdzie to temat o innych tłumikach ale może nie warto Wisły kijem zawracać i lepiej dołożyć i montować sprawdzone Leony. Takie moje skromne zdanie. |
Nie mam porównania do LEO'na. Najlepiej jak kiedyś pojadę na jakiś zlot to porównamy ;] A ktoś wie jaką średnicę przelotu ma LEO?
|
Arrow Paris Dakar Replica tez daje rade. Motad jest fajny i nie kosztuje dużo. Leony sa w tszodo sklepie btw
Jakby się rozchodziło tylko o te magiczne fi 50mm to firmy takie jak Akrap nie miały by racji bytu :) |
Cytat:
Innym głośnym wydechom którymi miałem okazję sie przejechać jednak czegoś brakowało. Jak Rambo zauważył to nie tylko średnica jest wykładnikiem to również prędkość i ciśnienie spalin . Datego niektóre wydechy kosztują 300zł a inne np.1200. Ale jak zwykle wyboru dokonuje własciciel sprzęta. |
Ja mam Arrowa i mogę powiedzieć ,że w piachu rusza najżwawiej...Z dwójki nie gaśnie, nie charczy tylko wkręca się śmiało....Na autostradzie przy szybkij jeździe ma aperyt na olej....
|
A czy Afra z leonem bedzie duzo więcej palić ?
|
Tyle samo jak na mój gust. Palić będzie więcej na takim co nie ma np dołu do 3000
|
Cytat:
Potwierdzam spalanie 07a tesco na leonie traska normalna 100-120 bocznymi asfaltami 4.5/100. |
Namówiliście mnie:drif::at:
|
Cytat:
Dodam że po zamontowaniu , próby dynamicznego ruszenia ( bez jakiegoś podrywania przodu) skutkowały czarnym śladem na betonowej nawierzchni spod tylnej Sahary i to niemal z wolnych obr. Na oryginalnym wydechu tak chętnie tego nie robiła. Po pierwszych parudziesięciu km z leonem nie widziałem możliwości powrotu do oryginału....... to jest podróż w jedną stronę. |
Jak moja AT miała jeszcze kompresję, tooo ;)
Warto. Też nie wyobrażam sobie powrotu do serii. :Thumbs_Up: |
W weekend zrobiłem 80km i wrażenia jak najbardziej pozytywne :D Moto dalej startuje na gumę z gazu. Do tego prędkość max. wzrosła ze 160km/h do 180km/h. Ciągnie super od 3,5tys ale też spokojnie można sobie pyrkać poniżej 3tys i przyśpieszać dość gwałtownie. Jak będzie akcja z hamownią na BP to może w tym roku się wybiorę.
|
a czy przy Leonie coś trzeba dłubnąć w gażnikach ?
|
Raczej nie, ja u siebie w Rombo i u kumpla w leonie tylko o 1/2 odkręciłem pilot screw. Przestało walić w wydech przy hamowaniu silnikiem. Być może zjebane mamy membranki te małe.
|
Cytat:
|
gdzie dokładnie jest ta srubka i co daje jej przestawienie??
|
Cytat:
|
A powiedzcie mi prosze jaki to ma byc leon ? Jakis konkretny model ? Bo na alledrogo jest sporo roznych i cholera wie o ktory chodzi.
Np: http://allegro.pl/wydech-leo-vince-o...273243814.html |
|
Cytat:
http://allegro.pl/tlumik-leo-vince-sbk-i2327914230.html http://allegro.pl/leovince-sbk-cbr-9...303937403.html http://allegro.pl/wydech-tlumik-spor...289509978.html |
Pytaj o średnicę przelotu. Do afry to tak z 55mm maks. A mniej jak 45mm bym nie zakładał.
|
Cytat:
|
Ja dzisiaj zamontowałem leona i jest :drif::at::bow:
|
Najprościej jest z rurą 50mm i wydechem o przelocie 51mm. Wtedy nie trzeba nic kombinować z przejściem na kolankach, bo rura 50mm idealnie pasuje na uszczelkę z oryginalnego wydechu ;]
|
odgrzeję temat
Nabyłem Loesia używkę średnica przelotu 55 mm. długość puszki ok 420 mm. Ktoś powiedział o zmianach dysz w gaźniku na większe i podniesieniu iglicy . Tutaj czytam , że w zasadzie nic nie kombinować . Do tych co montowali Leo . Grzebać coś czy zamontować tłumik i będzie hulało aż miło ? |
Zrobisz jak będziesz chciał, robiłem testy w 07a przed i po zmianie w/g mnie nie ma co ruszać.
A już na pewno zanim coś wymyślisz pojeździj trochę i sam ocenisz czy warto psuć ustawienia. Z resztą po przejściu na leona wrażenia będziesz miał na tyle dobre że pewnie nie będzie ci się już chciało szukać wrażeń w ustawieniach. |
dzięki Dzieju . Pożyjem pasmatrim :Thumbs_Up:
|
https://docs.google.com/presentation...nt#slide=id.i0
Co wy na to żeby do afry zamontować takiego tłumikosa? Jest to opcja popularna na advrider ludzie montują je zamiast przelotów i zbierają bardzo pochlebne opinie. Tłumik taki można kupić za 100-200zł dolot to kwestja 50-100zł czyli dobra opcja za nie duży kesz. Tak to borucy w tranalpie. Sam tłumik ma 45cm długości i 12 cm średnicy, więc w sam raz:D |
Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 06:35. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.