![]() |
swiatła awaryjne
No wiec brakowało mi ich (awaryjnych). Wszystkie dodatkowe wyłączniki, pstryczki i inne takie mi sie niepodobały. W końcu Darek z Topmoto z Raszyna znalazł całą lewą bułę na kierownicę od quada (Keeway). Zamontowanie na kierownicy to nic. Ale zabawa z podłączeniem to już dla nie-elektryka kupa zabawy. Trzeba było przedłużyc każdy kabel w wiązce no i potem to wszystko podłączyć. Ale warto było. Koszt to około 30 zł, wyglada ok, no i mam awaryjne.
http://img441.imageshack.us/img441/3...arat002ka9.jpghttp://img186.imageshack.us/img186/4...arat003aw3.jpg http://img441.imageshack.us/img441/6...arat004ei8.jpg Z przodu jest czerwony pstryczek, który w oryginale jest starterem a u mnie działa jako "poganiacz". Poza tym reszta jest jak w oryginale. Po włączeniu stacyjki od razu są zapalone pozycyjne. POzdrawiam, tom64. |
:dizzy: , taaa widac do AT daje się wsadzić elementy od prawie każdego pojazdu na świecie...
Przełącznik od kewaya , termostat od tico , termistory od dajewo , styki z elektryki na ścianie w domu , żarówki do zegarów np od malucha ,reflektory od fiata 125 , przerywacz kierunkowskazów od malucha , ....i wiele innych Ciekawe czy Japońce wiedzieli :fool2: że to się da tak pozbierać i poskładać ....i będzie działało ??. A może lepiej że na to nie wpadli ;) |
Ty tam Dzieju się nie rozdrabniaj, bo niedługo 100% seria RD03 to będzie rarytas. Ja jak coś zmieniam, to zawsze z możliwością powrotu. Kiedyś se walnę żółte tablice :).
|
Póki co elementem obcym jest u mnie jedynie termostat od jakiegoś autka i elektroniczny przerywacz kierunkowskazów,
wiesz co? z tymi tablicami to dobry pomysł jeszcze 5 lat i 03-ki będzie można zgłosić. |
No... Gdyby nie problemy z przekraczaniem granicy...
|
Hmm, a jakieś są? coś tam słyszałem ale nie wnikałem w temat.
Ewentualnie można mieć świeży sprzęt do tułania się po świecie a 03 na żółtych w naszych granicach. |
No można ;). A problemy jakieś są, owszem. Związane z tym, ze zabytek może już nie wrócić... Ruska nie chciałem rejestrować na żółte. Jest jako nośnik wartości kolekcjonerskiej :D.
|
Na Forum Boxera (które czytuję w głębokiej konspiracji) ktoś opisywał usterkę jaka go spotkała w jego RT. Konkluzja była taka, że już wie dlaczego BMW ma światła awaryjne w standardzie :D
|
Czyżby usterkowość BMW była na tak wysokim poziomie że awaryjne są koniecznością?
Ha to już teraz wiem dlaczego Afryki nie zostały wyposażone w ten dodatek....... |
O to,to,to Panie Dzieju :hello:
|
Zrobię pewnie mały refresch tematu.
Jako pogoda nie sprzyja do walki na At zabrałem się za serwice jednym z zadań nikonakładowych jest podłączenie awaryjek w AT. Zrobiłem zgodnie z obstrukcją z strony pufa i co i bania. Przerywacz drygocze pstrykocze a jak zaskoczy to awaryjki zapierdzielają jak mały parowozik i działają 2x szybciej tylko po zapłonie dlaczego niewiem. Podłączenie jest narazie na ostro czyli bez włącznika tylko kabelkiem niewiem czy gra to jakąś rolę może ja jakiś mistake zrobiłem niewiem miał ktoś coś takiego?? Hilfe i help jak mawiają koledzy z ukrainy. |
Cytat:
po za tym nie kusi na włączanie awaryjek dla szpanu boi wiesz że kosztuje to akku :) Używałem parę razy na trasie i fakt ze dwa razy przydałyby się bez zapłonu ... można to obejść podłączając bezpośrednio omijając stacyjkę .. co do prędkości migania to nie wiem może nie te diody ? |
No cheja
Wiesz mam prawo się na tym nieznać diody żeczywiście dałem 5 bo 4 za psią mać nie ogłem zdobyć mam jeszcze 3 więc wytestuję ale jak dam mniejsze to mrugnie raz na 30 min ech ta chelektryka potem to sprawdze albo nie już ide d..a mi odmarznie :) |
Niestety to nie to !! dałem 3A i dalej jest speed. I dalej jak odpalam to coś trzeszczy (na starcie) w przerywaczu. Jak nie zrobię to bendę machał (np. w podziękowaniu) łapkami jak mały orełek. Wot teknika z importa
|
Cytat:
Albo No heja |
tom64 A gdzie się to montuje :)
A na to wszystko jak zapodam światła to zaczyna się wariactwo czyli pyrkanie przerywacza oraz czasowe włączanie awaryjnych na świecenie ciągłe i towarzyszące temu pyrczenie przerywacza. Zamotam te kable zgodnie z obstrukcją i jak odpale sprzęta to wszystko mu minnie ale to za tydzień bo niema baka z wachą. |
Siemka!
Panie i Panowie, ja w tym samym temacie AWARYJNE DO AT- ale troszku inaczej. Tzn myślę o zamianie kierunkowskazów w mojej Afri na takie mniejsze LEDowe, (oczywiście wymiana razem z przerywaczem do LEDów). A w związku z tym pytanie do tych "bardziej elektrycznych ode mnie": -Czy podany na forum schemat podłączenia dodatkowych świateł awaryjnych w AT sprawdzi się w przypadku gdy zmienimy kierunki (i przerywacz) na LED? Czy ktoś już to ma w Afri?-oczywiście pytam o awaryjne na LEDach, i czy to spoko działa, czy może też potrzebne są jakieś inne diody / elementy? Pytam, ponieważ włączniczek/wyłączniczek już sobie kupiłem , diody też i zanim zacznę rzeźbę w kabelkach wolałbym się upewnić niż potem robić głupią= zdziwioną minę :confused: |
Cytat:
|
Ramires, daj znać please jak to u Ciebie? Masz awaryjki czy nie masz i czy z LEDów żeś zadowolony?
|
Mam niepodpięty włącznik do awaryjnych.
Same ledy - bardzo dobrze widoczne i bardzo zadowolony jestem. Elastyczne są, więc też trudno je urwać. AT stoi u znajomego w garażu bo mój przeistoczył się w pracownię i nie ma miejsca na motocykle ;) także jak trochę rozluźni się to pokażę patenty jakie będą albo będzie można pomacać na zlocie co narobiłem ;) Co do ledów - dobry przerywacz potrzeba - ja przerobiłem poprzez wymianę na elektroniczny, ale dalej za wolny jest. W domu mam już drugi przygotowany z przerobionym kondensatorem wg pomysłu R2D2, ale jeszcze nie założylem. Jak będę zakładał dużą owiewkę to będę montował wszelkie ustrojstwa, łącznie z przerobioną instalacją (odchudzoną - obecnie prawie połowa kabli jest niewykorzystywana i jest zbędna). Docelowo dojdzie immobiliser i pare innych bajerów - staje się coraz bardziej wartościowa dla mnie. |
Ramires, to ja bardzo chętny bym był na jakieś fotki gdybyś mógł wkleić Afri z
LED, oraz info jeśli jeszcze byś pamiętał jakie te kierunki masz tzn np jaka firma/model to już by było zajebiaszczo. Bo w Allegro tego od groma a "kupę" kupić to nie sztuka. POZDRO |
W Larssonie kupowałem, Arrow II (wziąłem dwa komplety długie i krótkie). Koszt za da komplety lekko ponad 200zł (nie wiem jaka teraz jest cena).
Zaletą ich jest ich elastyczność, więc trudno je urwać, montowałem w dwóch LC8 takie już i tam też spisują się nieźle. http://lh5.ggpht.com/_9sGb13fwQlw/Sj...0/P6120009.JPG http://lh5.ggpht.com/_9sGb13fwQlw/Ss...00/Zdj.082.jpg |
2 Załącznik(ów)
Magicy elektrycy powiedzcie mi proszę czy jeśli chcę zmodyfikować instalację awaryjnych na włączanie awaryjnych niezależnie od stacyjki ( ...) to czy tak to powinno wyglądać:
stara Puffa Załącznik 18524 modyfikacja Załącznik 18525 czy to wystarczy? jaki przerywacz powinienem zakupić ( tanio :) |
czy jest tu jakiś cwaniak ? znaczy elektryk ?
... chyba, że wymarli ... |
Witam,
Żaden ze mnie cwaniak, a o elektryce coś tam słyszałem ;) To co pokazałeś na przerobionym schemacie, powinno robić, pod warunkiem że do nowego przerywacza podłączysz (+) z akku, omijając stacyjkę, ale koniecznie przez dodatkowy bezpiecznik! Możesz kupić dwa rodzaje przerywaczy: - na 2 konektory (z reguły to przerywacze motocyklowe). Mają wejście (+) i wyjście na kierunki, czyli w Twoim przypadku na włącznik awaryjek. - na 3 konektory (lub więcej), byle jaki samochodowy powinien podejść. Kupisz w każdym sklepiku motoryzacyjnym, powinien mieć przynajmniej 3 wyjścia oznaczone 31, 49 i 49a. Łączysz to tak: 49 - (+) 49a - włącznik i dalej diody / kieruny 31 - (-), masa Powodzenia :Thumbs_Up: |
Lepiej do awaryjnych daj taki co ma dwa piny.
Te 3 pinowe po zalaczeniu stacyjki pobieraja przez caly czas troche pradu (zdechnie ci aku). Przynajmniej u mnie tak jest :) |
Cytat:
|
Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 06:40. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.