Africa Twin Forum - POLAND

Africa Twin Forum - POLAND (http://africatwin.com.pl/index.php)
-   Regularne czynności serwisowe (http://africatwin.com.pl/forumdisplay.php?f=3)
-   -   czym odkręcić korek techniczny wału? (http://africatwin.com.pl/showthread.php?t=1198)

Vooytas 25.07.2008 07:07

czym odkręcić korek techniczny wału?
 
Witam, mam kolejny problem, bardzo zapieczony mam korek na klucz imbusowy, pod którym jest łeb śruby chyba na wale. (to miejsce gdzie można obracać wałem przy regulacjach zaworów. Poprzedni właściciel maiał już problem i strasznie ten korek zmasakrował. Mam zamówiony nowy (niestety w serwisie). W jaki sposób odkręcić stary? Pozalewałem go penetrującymi środkami i czekam. CZy nawiercić w kilku miejscach i poprostu pozbijać?
Pozdrawiam VOOOOOOOOOYTAS!

motormaniak 25.07.2008 08:51

lepiej nie zbijać i nie wiercić bo ci opiłki i kawałki alu wpadną na drugą stronę dekla....
Napunktowac punktakiem po obwodzie i delikatnie młoteczkiem przez śrubokręcik.... tak samo jak z zapieczonymi śrubkami pompy hamulcowej.

Vooytas 25.07.2008 09:28

dzieki spróbuje.... A co powiesz na fotki z zaworem?

7Greg 25.07.2008 09:29

Jeżeli korek jest do wyrzucenia to dospawaj do niego jakąś nakrętkę i odkręcisz.

rambo 25.07.2008 09:36

ja sie poddałem i kręce kołem na dwójce :)

podos 25.07.2008 09:38

Cytat:

Napisał 7greg (Post 16856)
Jeżeli korek jest do wyrzucenia to dospawaj do niego jakąś nakrętkę i odkręcisz.

on jest aluminiowy...

normalnie go natnij gumówką i mlotkiem i przecinakiem idzie bez problemu.

potem zapamietaj - przykreca sie go jak srubke fi 6mm - momentem max 10Nm! bardzo lekko! Nowa w serwisie 60 zł

7Greg 25.07.2008 09:40

Nooo, aluminiową nakrętkę do aluminiowego korka :D

podos 25.07.2008 09:55

i oslona argonowa:lobby::rules:

wasilczuk 25.07.2008 10:01

nie wiem czy nie byłoby lepiej zamówić u tokarza nowy korek z łbem na klucz np 17 a nie na ten zjebany imbus.
ja to odkręcam (jeżeli jeszcze imbus sie nie obraca)naciskając na klucz i delikatnie stukając młoteczkiem 10 kg ;)
dociskać trzeba bardzo delikatnie. pod korkiem jest oring który działa jak podkładka sprężynowa. nie ma szans żeby to sie samo odkręciło.

Vooytas 25.07.2008 11:01

Tak, korek do wy.... wyd.. wyj..., utylizacji.
Natne cinką tarczą tak jak radzita... Nowy już zamówiony.
Musze to zmienić bo wygląda to poprostu łokropnie, pokancerowany jak znaczek pocztowy.
dzieki pany.

Podos a czy możesz zerknąć i skomentować co może być z moim zaworkiem?
Martwi mnie to straśliwie....

podos 25.07.2008 11:49

widzialem, ale nie mam zielonego pojęcia.

Pastor 25.07.2008 11:53

Cytat:

Napisał podos (Post 16858)
normalnie go natnij gumówką i mlotkiem i przecinakiem idzie bez problemu.

Aaa ;) To Twój był :) Ostatnio go znalazłem przy sprzątaniu garazu i dumałem skąd się wział :)

:hello:

podos 25.07.2008 11:55

no nie mów ze posprzatles garaz....

Pastor 25.07.2008 12:34

Cytat:

Napisał podos (Post 16889)
no nie mów ze posprzatles garaz....

No racja ;) Źle się wyraziłem - nie sprzątałem, tylko zmieniałem stopień uporządkowania chaosu poprzez doraźne zmniejszanie miąższości warstwy zalegania substancji odpadowych na powierzchniach poziomych :p
Teraz chyba jasne :p

:hello:

felkowski 25.07.2008 21:46

W miejsce masakry imbusa można nabić torxa tylko większego powinno dać radę .

robal1987 05.03.2011 23:18

Dzisiaj udało mi się rozwalić ten właśnie korek od kręcenia wałem, ten co go dokręcał miał stanowczo za dużo pary w łapach :vis: Zawory idzie sprawdzić przez kręcenie kołem, a korkiem i tak się zajmę, nie będzie moja Afri jeździła ze zniszczoną śrubką :haha2:

next22 06.03.2011 01:09

Tak na zaś to ja polecam , odwiedzić oponiarza oni mają klucze udarowe (pneumatyczne)
do kół tym się wszystko odkręci tylko z czuciem

Mecia 06.03.2011 16:29

Mi kumpel dotoczył stalowy na klucz 24 mm. Problem z głowy.
A jeszcze lepiej z kwasówki.

robal1987 06.03.2011 23:54

Myślę, że po pozbyciu się starego korka zainwestuję w toczenie czegoś na normalny klucz. Pytanie, jaki jest tam gwint i plus minus jakiej długości?

deptul 07.03.2011 09:53

a nie prościej kupić np w Castoramie imbus z gniazdem na grzechotkę?

Lepi 07.03.2011 10:41

Prościej ale czy szlachetniej? ;)

robal1987 07.03.2011 11:58

Deptul, Lepi, klucz nie ma tu nic do rzeczy - zniszczyłem śrubę, nie narzędzie. Mam dobre klucze Honitona, w starciu z zapieczoną/zbyt mocno dokręconą aluminiową śrubą na imbus zwyciężył mocniejszy klucz ;) To jak z tym gwintem?

Mecia 07.03.2011 19:28

Nie pamiętam jaki gwint, chyba średnica x 1,5

robal1987 07.03.2011 20:48

Na fiszce znalazłem wartość 30 mm, ten mniejszy korek ma mieć 14 mm. To chyba średnica gwintu, bo przy o-ringach co idą pod te korki były wartości odpowiednio 30 mm oraz 13,8 x 2,5

podos 08.03.2011 16:47

tylko jeszcze przypominam ze oryginalny klucz do świec ma imbus nr 10 w rozmiarze pasującym w tą dziurkę.

samul 09.03.2011 20:51

:bow: A ja glupi tyle czasu sie zastanawialem, po co oni taka szesciokatna lage wsadzili w ten klucz do swiec :haha2:

myku 09.03.2011 22:46

Podos,ty jestes poprostu na tym forum niezastapiony :Thumbs_Up:

yuris76 10.03.2011 10:21

Też miałem zmasakrowany ten korek dałem stary tokarzowi wytoczył identyczny tyle że z otworem na łepek śruby imbusowej wspawałem go tokarz ładnie wszysko wyrównał i nie do odróżnienia od orginału (pomijając to że stalowy jest) koszt 15min pracy tokarza :P (jak bym mu powiedział że taki kosztuje 60plnów to by minie chyba wyśmjał!!)

podos 10.03.2011 10:23

Cytat:

Napisał myku (Post 164518)
Podos,ty jestes poprostu na tym forum niezastapiony :Thumbs_Up:

Nie przyzwyczajaj się. Jak moja lista dogmatów dobrnie do 10ciu - zwijam się.

wasilczuk 12.03.2011 18:39

zwijaj się zwijaj
i tak wrócisz ;)

gubalar 03.05.2011 21:51

Jak odkręcić korek techniczny wału
 
Czytam forum od dawna, pierwszy raz coś piszę, więc sorki, jeśli nie zachowam jakiś konwenansów.
Tak dla potomnych.
1) Pomysł polega na poluzowaniu koreczka na gorącym silniku w przeddzień regulacji zaworów (po lataniu). Wystarczy ¼ obrotu. Na drugi dzień, rano pięknie się wykręca.
2) Dla opornych koreczków, palnik na propan butan (taki mały) oraz zimny silnik. Ogrzewamy okolice dekla dookoła korka, NIE kierując palniczka na sam korek. Temperatura podgrzewania to 70-80 st C max (dotykam ręką i czuję gorąco ale nie parzy). Efekt rozszerzalności termicznej metalu.
Wykonałem parę regulacji i zawsze działało bez problemów, więc może komuś ta uwaga też się przyda.

BLOB 05.05.2011 12:01

Każda rada prowadząca do osiągnięcia celu jest cenna.
Konwenansów tutaj się nie przewiduje plujemy, palimy i pijemy jak normalni ludzie tylko 3x więcej.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 00:48.

Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.