![]() |
dziwny problem z tripem..
2 Załącznik(ów)
hej!
jade sobie normalnie, deszcz kropi, patrze na tripmaster a tu takie cos: Załącznik 607 Załącznik 608 rozumiecie? wyswietla wszystkie 888 88:88 zamiast tylko tego co ma wyswietlac. ktos ma jakis pomysl co to sie moglo stac, czy trzeba czekac na R2D2? pozdroowka! /dery/ |
Próbowałbym to rozebrać i wysuszyć Sprawdź zasilanie kostki może są utlenione??
|
wiesz co, on nigdy nie byl naprawde mokry. tzn jezdzilem w spore ulewy, ale jak sie szybko jedzie to trip jest suchy.
tak tylko napisalem, zeby bylo wiadomo ze wilgotno bylo. po weekendzie go rozbiore, ale moze to cos oczywistego? |
prawdopodobnie sypie sie zasilanie , predzej czy pozniej dopadnie to wszystkie tripy.
Mozliwe jest tez ze dostala sie woda . nie myles moto jakimis myjkami cisnieniowymi ? |
zadnego mycia, nic z tych rzeczy.
wlasnie o zasilaniu myslalem, bo podobnie sie dzieje z zegarkami jak bateria siada. ostatnio na topie jest rozwazanie nad reglerami co spalaja afryczki, moze to ma jakis zwiazek? chyba zaczne wozic gasnice.. |
a jak by na dzień dwa odpiac zasilanie..? spoko masz przebieg ;)
|
Cytat:
Sa tam kondensatory ktore po jakims czasie padaja , jedne wczesniej drugie pozniej. |
uff, mialem ciezki weekend, jutro sproboje cos ogarnac w temacie tripa.
zasilanie wewnetrzne, kondensatory.. to nie moja bajka :vis: znaczy ze jak wyjme tripa z afri i zaniose do pokoju a nastepnego dnia podlacze to on bedzie mial jakies zasilanie wewnetrzne ciagle z kondensatorow? hmm.. Cytat:
|
Ja miałem podobne objawy gdy padł regler i nie było ładowania - po naprawie wróciło do normy
|
Cytat:
dzis rozkrecilem tripa. wyglada chyba tak, jak powinien wygladac. nic niepokojacego nie zauwazylem, zero kurzu wlasciwie, minimalny bialy nalot gdzieniegdzie. te kondesatory to takie dwa walce? po czym poznac czy cos z nimi nie tak? |
Cytat:
takie aluminiowe beczulki , przy styku obudowy i plytki bedzie korozja. Najczesciej bialy nalot. |
Cytat:
taki bialy nalot znalazlem w roznych miejscach. ale czy to jest cos zlego? jesli tak, to co z tym zrobic? |
Zobacz te "beczułki" czy ich denka od góry nie są spuchnięte taki spuchlak z reguły jest do wymiany. Myślę że wazeliną techniczną lub kosmetyczną lekko przetrzyj płytkę to powinno wystarczyć.
|
no dobra, podlaczylem tripa do afri kumpla i jest to samo. znaczy reszta afri w porzadku - trip zwalony.
'beczulki' wygladaja OK. chyba bede musial sie przyzwyczaic i czekac az calkiem padnie - a wtedy przeloze licznik z roweru. no chyba ze cos jeszcze poradzicie? |
Pozostaje tylko - schemat w rękę miernik i do boju, albo człowieka elektronika co zna takie zabawki. Jest też najprostsza rada postaraj się o inny dobry egzemplarz.
|
trip
Pogadaj z R2D2, naprawił mojego tripmastera za 35 zł + koszty wysyłki (uwierz mi zna się na tym)
Cytat:
|
i ja mam problem z moim tripem :/
działał sobie normalnie aż pewnego dnia w zimie gdy odpaliłem motor żeby sobie pochodził.W tedy trip umarł podświetla się ale nic nie wyświetla.Rozkręciłem go ostatnio,dałem do znajomego elektryka i nic nie wymyślił.Później tak sprawdzałem i jak jadę delikatnie palcem po płytce to wyświetla mi napisy ale nie wszystkie.Zależy gdzie mam palucha.Jakiś pomysł? Z góry dzięki za pomoc. Pozdrawiam |
gumki przewodzące pomiędzy elektroniką a LCD stwardniały i być może się odkształciły, koszt 10-20 zeta, lub preparatem do czyszczenia elektroniki to zrobisz. Dostac tez mozesz takie cuda w sklepach z elektroniką do telefonów komórkowych.
|
A może widział ktoś gdzie gumki na przyciski do tripa?
P.S. Co do tych kondensatorów to ja kolesiowi wymieniałem (moje są ok). Kupiłem odpowiedniki w sklepie elektronicznym za kilka złotych. Nie pamiętam o jakich były parametrach ale jest na nich napisane. Potem jak przylutowałem posprawdzałem czy nie ma zimnych lutów (nie do końca stykających ) wszystko umyłem płynem do mycia i odkwaszania elektroniki a na dodatek zalakierowałem by lepiej sie czuć i dowartościować. Zamontowałem by tego było mało diody (ku jego radości i na życzenie) koloru niebieskiego - discopolo jakich mało. Przed zamontowaniem wymieniłem uszczelniacz na wejściu kabla (oring od markera paintballowego). |
Cytat:
jako ze moto bylo na gwarancji :umowa: dostalem zupelnie nowke nie smigana, dziewiczego tripa od pana Hądy :brawo: nie chcecie wiedziec ile kosztuje taki egzemplarz. mozna sobie za niego auto kupic. niestety, nie bylo mozliwosci zamiany na gotowke :mur::mur::mur: zreszta, kto by tam autem jezdzil. a tak, to mam przynajmniej kontrolke paliwa dla snobow :haha2: dzieki za rady. gwarancja konczy sie we wrzesniu.. |
Z ciekawości to ile?
|
Cytat:
550 funtow. dzisiejszy kurs to 4.15 :eek: |
Prawie 2300 zeta :dizzy: za kawałek licznika rowerowego super:mur:
|
czesc czytalem twoje posty z tripem,ja wczoraj odzyskalem skradziona AT i problem mam ten sam.
Jak znajdziesz wade lub cos co mozna z tym fantem zrobic to opisz na forum. Kiedy sie wezme za swoja i zaczne poprawiac usterki z kradzierzy to rozna rady powinny sie przydac |
Mój z kolei się dziś zawiesił.
Clock działa a trip 1 już nie działa. na zegarze czas odmierza natomiast kilometry się nie nabijają. i nie reaguje na zaden przycisk. Czyżby to przez dzisiejsze deszcze?:Sarcastic: zawiesił się skubaniec dwa dni pozniej: raz dziala raz nie dziala. wie ktoś co to moze byc? przyciski wciaz martwe |
moge powiedziec tylko to co sam wyczytalem i mi pomoglo,a wiec odlacz kostke od tripa na chwile i o tym powinno byc ok ( u mnie sie sprawdzilo a wogule nie dzialal swiecily sie same 8)
|
odpiąłem kostke na jakies 5 min. podlaczylem ponownie. brawo. wszystkie przyciski reaguja poprawnie. licznik sie wyzerował. wskazuje 0.00. przejechalem 100m wskazuje 0.00. przejechalem kolejne 90km wskazuje 4.3km. raz dziala raz nie dziala z czego wiekszosc to drugie. kurde, o co moze chodzic??? ktos sie nim zaopiekuje? nie wiem jak to ugryzc...:vis:
|
Twój imiennik jest nadwornym elektronicznym guru u nas :)
chodzi o R2D2 oczywiscie |
Cytat:
Zgodnie z zaleceniami forumowiczów wyłączyłem zasilanie tripmastera [odłączyłem klemę "+" w aku]. Po chwili [10 min] podłączyłem ponownie. I tripmaster ożył :) Jednym słowem żadnego deszczu tylko wyższa temperatura to spowodowała. Może kondensatory się przeładowały, albo jakiś podzespół w elektronice i tripmaster się zawiesił - nie wiem. Ważne, że reset pomógł w moim przypadku. |
Cytat:
problem jest zdiagnozowany , mogę naprawić . Jak coś to pisz na PW. |
Koledzy i ja dalej mam problem z moim tripem.
Myślałem że stary trip padł bo tylko się podświetlał... stało się to nagle.Działał i pewnego dnia przestał.Kilka dni temu kupiłem nowego tripa (używanego oczywiście ;) ) Dziś przyszła paczka podłączam i dalej to samo.Jakieś pomysły? Znajomy który naprawia motory mówił żebym sprawdził bezpieczniki?? tylko czy są do tego jakieś i gdzie? Mówi że być może nie ma jakiegoś + na tripa?? Z góry dzięki za pomoc. |
Na schemacie wygląda tak, że jest bezpiecznik 5A (poza puszką główną) gdzieś w pobliżu kostki przyłączeniowej.
Jeśli jest zasilanie, może być uszkodzony Trip sensor który steruje Digital trip meter'em Powodzenia.... |
Byłem już u kumpla i wygląda na to że zasilanie jest.
A tak po Polsku mówiąc Kazmir ten trip sensor to jest przy motorku czy w tym całym tripie? Bo jeśli w tripie to muszę go odesłać bo trochę kosztował ;/ sorki ale jestem w tym temacie noga ;/ |
Trip sensor jest bodajże w prędkościomierzu.
|
Misza dobrze gada
|
Czyli teraz wymiana licznika??
Ma ktoś po taniości licznik?? Bo nie chciałbym utopić kolejnej kwoty ;/ |
Mam licznik z trip sensorem, same flaki. Przebieg 87 tys jeśli ci to nie przeszkadza :D
|
Cytat:
Czy trip jest martwy po włączeniu czy coś wyświetla? |
A macie może rozpiskę tej kostki od tripa gdzie ma być dokładnie + a gdzie -
Podłączam tripa i nic kompletnie nie wyświetla.Jak włączę światła to tylko się podświetla.Ze starym miałem tak.Kupiłem inny który miał działać i dalej to samo. Jak coś to ile chcesz za ten licznik?? Pozdrawiam |
Z trip Sensora wychodzi wtyczka, chyba 3 przewody. Znajdziesz ją na zegarach u góry. Sprawdź jej działanie :) Czy jest jakiś prąd, ciągłość kabelków pomiędzy kostką sensora a trip meterem :). Jak chcesz mogę ci przysłać tego zegara, sprawdzisz se co i jak. Jeśli Trip zacznie funkać, zostawisz go sobie i wtedy przelejesz kaske. Jak dalej nie będzie... to odeślesz i tyle. Pieniądze 50zł plus przesyłka. pozdro
|
Wieczorem spróbuję zobaczyć te przewody...
|
Jeśli można dołożyć swoje 5 groszy. Miałem taki przypadek przy swoim sprzęcie. Świeciły wszystkie kreseczki tzn. było 8888 8888. Okazało się, że pod (no właśnie pod którą -lewą czy prawą???) jedną z pokryw ( chyba lewą bo tam jest regler) jeden z kabelków był przetarty i zwierał do masy. Po zaizolowaniu trip zadziałał. Nie pamiętam dokładnie z której strony bo tak naprawdę robiłem całą instalację tzn. kapitalny remont i już nie jestem w stanie odtworzyć sobie w pamięci. Jak wrócę do domku mogę zerknąć jaki to kabelek.
|
Dziś zaatakowałem znajomego który również ma Afri i podłączyłem mojego tripa pod Jego gniazdo i też nie działa więc w poniedziałek odsyłam gościowi tripa i szukam kolejnego tym razem sprawnego.Pozdrawiam i dziękuję za pomoc.
|
Odgrzebię temat.
Mój tripmaster nie działa jak jest zimno i wilgotno. Jak silnik mocno zagrzeje to wówczas zaskakuje. Zasilanie jest, bo żarówka świeci, ale cyferek brak - nic nie wyświetla. Ktoś pomoże w temacie, mogę oddać do naprawy, tylko komu? Z góry dzięki za pomoc. |
1 Załącznik(ów)
Jest taki jeden :))
|
Cytat:
|
|
Cytat:
|
Wysłałem ci na pirva nr telefonu pod jakim ja się z nim kontaktowałem. Spróbuj.
|
Cytat:
|
Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 11:48. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.