Africa Twin Forum - POLAND

Africa Twin Forum - POLAND (http://africatwin.com.pl/index.php)
-   Układ chlodzenia (http://africatwin.com.pl/forumdisplay.php?f=5)
-   -   Tektura na chłodnicy (http://africatwin.com.pl/showthread.php?t=11299)

Joncio 04.11.2011 07:21

Tektura na chłodnicy
 
Codziennie rano pokonuję AT-ką ok 25 km (po południu w drugą mańkę) zimno już jak cholera, chociaż nowe saito II jakoś sobie radzą. Ale patrząc na wskazówkę temperatury silnika to jakoś nie ma ochoty się podnosić. Nie jest to wina uszkodzonego wskaźnika.
Fachowcy jak to jest? można chłodnice tekturą obłożyć czy nie? To dla motóra lepiej będzie (osiągnie optymalne warunki pracy) czy nie zakładać. Oto jest pytanie.

Mat 04.11.2011 07:57

Na początek proponuję tekturkę na chłodnicę oleju. Założyłem dwie tekturki na chodnice i chyba teraz ma w ciągu dnia troszkę za ciepło...

GrzesiekM 04.11.2011 08:33

Na początek to lepiej sprawdzić czy termostat działa.

Lepi 04.11.2011 09:52

Na chłodnicę nie zakładamy żadnych tektur. Od tego jest termostat. Nie będziesz od niego lepszy. Na chłodnicę oleju, jeśli nie jest wyposażona w termostat to owszem można. Tyle, że trzeba uważać gdy już się moto rozgrzeje.

rambo 04.11.2011 10:08

Wpisz w wyszukiwarke "termostat od tico"

Skydiverek 04.11.2011 16:45

Ja codziennie jezdze do pracy ok 6:00 i jest tak ok 6 stopni C. Zalozylem tekturke na chłodnice oleju i szybciej osiaga temp robocza. Mam wskaznik tem oleju i bez tekturki olej miał problemy osiagnac 70 st C. Teraz bez problemu przekracza 80 stC. JAk popołudniem wracam i jest cieplej i duzo korków to jak olej ma ponad 90 ale chłodnica wody i termostat daja rade. JA polecam a taka tekturke to bardzo latwo zlikwidowac.

Mixajlo 04.11.2011 18:10

Starym sposobem na chłodne dni: tekturkie na chłodnice, a do wnętrza kierownika borygo :Thumbs_Up:

Kefir7 08.11.2011 20:14

jeżdże codziennie i tekturka na jednej z chłodnic wody, spalanie spadło, rano koło 0 po południu =13 i ok nic nie wyciągam temp lekko podskoczy poza 1 kreskę

Lepi 08.11.2011 22:14

Wymień termostat i wyrzuć tekturę.

Dzieju 09.11.2011 08:33

Przy temp ok 0* nawet sprawny termostat ma ciężko w takiej sytuacji przemyślane przysłonięcie chłodnic ma sens.
Oczywiście jeśli ktoś offuje to silnik i tak się zagrzeje ale przy asfaltowych przelotach już mniej dlatego w razie potrzeby można sobie pomóc częściowym przysłonięciem.

Lepi 09.11.2011 11:45

Nie rozumiem co masz na myśli "termostat ma ciężko". Jest mu zimno? To tylko kawałek metalu, poniżej pewnej temperatury powinien być zamknięty i już. Jeśli będzie jeszcze zimniej to powinien być zamknięty równie bardzo a nie bardziej :)
Przy zamkniętym termostacie nie ma sensu zakrywać chłodnicy. To tak jakbyś chłodnice zdjął, zaślepił węże a mimo wszystko trzymał chłodnice w domu pod kołdrą, żeby moto się szybciej rozgrzewało :D

rambo 09.11.2011 11:51

Nie no, te zakrywanie chłodnicy oleju ma sens. A chłodnicy cieczy jak nie działa termostat też

PARYS 09.11.2011 12:07

A to nie jest tak, że ponieważ silnik jest dość otwarty i chłodzony powietrzem solidnie również, to to zasłanianie chłodnicy i tak bez sensu? Jak termostat zamknięty to chłodzenie wodne tylko grawitacyjnie działa albo w ogóle? Nie wiem nie znam się, ale tak na mój rozumek tak to mniej więcej jest.

Dzieju 10.11.2011 12:42

Lepi , ok 80% termostatów nie całkiem trzyma parametry więc z założenia są mniej sprawne i w takich wypadkach przysłonięcie chłodnicy zimową porą jest zasadne.
Drugą opcją jest wymiana termostatu na nowy o ile trafimy na sprawny lub jak ja to robię sprawdzimy jego szczelność i parametry przed założeniem.
Jeśli ktoś przez zimę nie jeździ a od wiosny do jesieni termostat ( prawie dobry) działa wystarczająco dobrze to przy poniżej 5* na parę wyjazdów przysłoni sobie chłodnice i też będzie miał silnik ciepło.
Tak wiem , termostat to ledwie 20zł i 30 min czasu ale może komuś się tam nie chcieć ktoś nie umie itp , kilka razy sobie zasłonkę zrobi i do wiosny dociągnie.

diverek 12.11.2011 15:06

Cytat:

Napisał Dzieju (Post 205349)
Lepi , ok 80% termostatów nie całkiem trzyma parametry więc z założenia są mniej sprawne i w takich wypadkach przysłonięcie...

A skąd masz taką wiedzę? Ja podobnie jak Lepi twierdzę iż zasłanianie chłodnicy nie ma sensu. Jeśli coś nie bangla zmieniamy termostat. To marginalny koszt i minimalny nakład pracy. A upewnienie się, czy jest sprawny czy nie, trwa w garnku z wodą postawionym na gazie mniej więcej tyle co zrobienie sobie kawy czy herbaty.

Alpak 12.11.2011 17:20

Zauważcie że w afri nie ma małego obiegu jak to ma miejsce w samochodach i po to termostat ma małą dziurke aby nie zamykał się całkowicie. Dlatego tekturka może pomoc ale czy jest sens to juz inny temar ;)

Kefir7 12.11.2011 22:41

jest sens nie pali 2L więcej a termostat w wodzie sprawdzałem, moze termostat od tico działa w wyższej temp.jeżdzilismy z dejwidem przu temp -2C do 0C w piatek OFF i temp doszła max do 1/3- tylko panowie trzeba miec czyste chłodnice

Dzieju 13.11.2011 00:21

Cytat:

Napisał diverek (Post 205588)
A skąd masz taką wiedzę? Ja podobnie jak Lepi twierdzę iż zasłanianie chłodnicy nie ma sensu.

Ano z pomiarów , na 5-6 szt ledwie jeden się nadawał , nigdy nie montuję termostatu w żadnym pojeździe bez sprawdzenia szczelności i poczatku otwarcia.
Co do zasłaniania cóż ....zrobimy tak: wy macie rację a ja święty spokój.....każdy robi jak uważa.

Lepi 13.11.2011 08:28

Cytat:

Napisał Kefir7 (Post 205640)
jest sens nie pali 2L więcej a termostat w wodzie sprawdzałem, moze termostat od tico działa w wyższej temp.jeżdzilismy z dejwidem przu temp -2C do 0C w piatek OFF i temp doszła max do 1/3- tylko panowie trzeba miec czyste chłodnice

A czy ta "1/3" to aby nie prawidłowa temperatura pracy motocykla? Pytam bo nie wiem. W kacie można sobie przeliczyć kreski na stopnie Celsjusza.

grucjano 22.11.2011 08:42

ja wczoraj przy minusie jeździłem to nie oczekiwanie mi wachy brakło :D hahahaah:D przypuszczam ze przez to ze temp nie miała za dobrej i więcej poliła maszina ...

Gawień 23.11.2011 19:39

Mi teraz jak jeżdżę codziennie bardzo rano i później wracam wieczorem, jak temperatury wachają się od -1 do -5 to pali mi ponad 8 litrów i właśnie zastanawiam się nad tą tekturką :P

rambo 24.11.2011 00:33

Ostatnia refleksja z jazdy.
Osłony na chłodnice wody tylko jak nie żyje nam termostat.
Zasłonić chłodnice oleju. Mniej pali i lepiej się kręci.

tak mi teraz wyszło z jazdy

Kefir7 26.11.2011 13:27

Cytat:

Napisał rambo (Post 207740)
Ostatnia refleksja z jazdy.
Osłony na chłodnice wody tylko jak nie żyje nam termostat.
Zasłonić chłodnice oleju. Mniej pali i lepiej się kręci.

tak mi teraz wyszło z jazdy

a termostat masz Afrykański czy z tico?

rambo 26.11.2011 16:08

W 2005 zmieniłem z hondy na daewoo


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 08:56.

Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.