![]() |
Tektura na chłodnicy
Codziennie rano pokonuję AT-ką ok 25 km (po południu w drugą mańkę) zimno już jak cholera, chociaż nowe saito II jakoś sobie radzą. Ale patrząc na wskazówkę temperatury silnika to jakoś nie ma ochoty się podnosić. Nie jest to wina uszkodzonego wskaźnika.
Fachowcy jak to jest? można chłodnice tekturą obłożyć czy nie? To dla motóra lepiej będzie (osiągnie optymalne warunki pracy) czy nie zakładać. Oto jest pytanie. |
Na początek proponuję tekturkę na chłodnicę oleju. Założyłem dwie tekturki na chodnice i chyba teraz ma w ciągu dnia troszkę za ciepło...
|
Na początek to lepiej sprawdzić czy termostat działa.
|
Na chłodnicę nie zakładamy żadnych tektur. Od tego jest termostat. Nie będziesz od niego lepszy. Na chłodnicę oleju, jeśli nie jest wyposażona w termostat to owszem można. Tyle, że trzeba uważać gdy już się moto rozgrzeje.
|
Wpisz w wyszukiwarke "termostat od tico"
|
Ja codziennie jezdze do pracy ok 6:00 i jest tak ok 6 stopni C. Zalozylem tekturke na chłodnice oleju i szybciej osiaga temp robocza. Mam wskaznik tem oleju i bez tekturki olej miał problemy osiagnac 70 st C. Teraz bez problemu przekracza 80 stC. JAk popołudniem wracam i jest cieplej i duzo korków to jak olej ma ponad 90 ale chłodnica wody i termostat daja rade. JA polecam a taka tekturke to bardzo latwo zlikwidowac.
|
Starym sposobem na chłodne dni: tekturkie na chłodnice, a do wnętrza kierownika borygo :Thumbs_Up:
|
jeżdże codziennie i tekturka na jednej z chłodnic wody, spalanie spadło, rano koło 0 po południu =13 i ok nic nie wyciągam temp lekko podskoczy poza 1 kreskę
|
Wymień termostat i wyrzuć tekturę.
|
Przy temp ok 0* nawet sprawny termostat ma ciężko w takiej sytuacji przemyślane przysłonięcie chłodnic ma sens.
Oczywiście jeśli ktoś offuje to silnik i tak się zagrzeje ale przy asfaltowych przelotach już mniej dlatego w razie potrzeby można sobie pomóc częściowym przysłonięciem. |
Nie rozumiem co masz na myśli "termostat ma ciężko". Jest mu zimno? To tylko kawałek metalu, poniżej pewnej temperatury powinien być zamknięty i już. Jeśli będzie jeszcze zimniej to powinien być zamknięty równie bardzo a nie bardziej :)
Przy zamkniętym termostacie nie ma sensu zakrywać chłodnicy. To tak jakbyś chłodnice zdjął, zaślepił węże a mimo wszystko trzymał chłodnice w domu pod kołdrą, żeby moto się szybciej rozgrzewało :D |
Nie no, te zakrywanie chłodnicy oleju ma sens. A chłodnicy cieczy jak nie działa termostat też
|
A to nie jest tak, że ponieważ silnik jest dość otwarty i chłodzony powietrzem solidnie również, to to zasłanianie chłodnicy i tak bez sensu? Jak termostat zamknięty to chłodzenie wodne tylko grawitacyjnie działa albo w ogóle? Nie wiem nie znam się, ale tak na mój rozumek tak to mniej więcej jest.
|
Lepi , ok 80% termostatów nie całkiem trzyma parametry więc z założenia są mniej sprawne i w takich wypadkach przysłonięcie chłodnicy zimową porą jest zasadne.
Drugą opcją jest wymiana termostatu na nowy o ile trafimy na sprawny lub jak ja to robię sprawdzimy jego szczelność i parametry przed założeniem. Jeśli ktoś przez zimę nie jeździ a od wiosny do jesieni termostat ( prawie dobry) działa wystarczająco dobrze to przy poniżej 5* na parę wyjazdów przysłoni sobie chłodnice i też będzie miał silnik ciepło. Tak wiem , termostat to ledwie 20zł i 30 min czasu ale może komuś się tam nie chcieć ktoś nie umie itp , kilka razy sobie zasłonkę zrobi i do wiosny dociągnie. |
Cytat:
|
Zauważcie że w afri nie ma małego obiegu jak to ma miejsce w samochodach i po to termostat ma małą dziurke aby nie zamykał się całkowicie. Dlatego tekturka może pomoc ale czy jest sens to juz inny temar ;)
|
jest sens nie pali 2L więcej a termostat w wodzie sprawdzałem, moze termostat od tico działa w wyższej temp.jeżdzilismy z dejwidem przu temp -2C do 0C w piatek OFF i temp doszła max do 1/3- tylko panowie trzeba miec czyste chłodnice
|
Cytat:
Co do zasłaniania cóż ....zrobimy tak: wy macie rację a ja święty spokój.....każdy robi jak uważa. |
Cytat:
|
ja wczoraj przy minusie jeździłem to nie oczekiwanie mi wachy brakło :D hahahaah:D przypuszczam ze przez to ze temp nie miała za dobrej i więcej poliła maszina ...
|
Mi teraz jak jeżdżę codziennie bardzo rano i później wracam wieczorem, jak temperatury wachają się od -1 do -5 to pali mi ponad 8 litrów i właśnie zastanawiam się nad tą tekturką :P
|
Ostatnia refleksja z jazdy.
Osłony na chłodnice wody tylko jak nie żyje nam termostat. Zasłonić chłodnice oleju. Mniej pali i lepiej się kręci. tak mi teraz wyszło z jazdy |
Cytat:
|
W 2005 zmieniłem z hondy na daewoo
|
Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 08:56. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.