![]() |
Z czego przednia ośka?
Rzeźbie przy przy wymianie przedniego zawiasu i zamierzam zlecić wykonanie przedniej ośki wraz z tulejami dystatnsowymi.
Pytanie jest: jaka stal najlepiej się nadaje i czy utwardzić ją termicznie? Na co jeszcze zwrócić uwagę? |
A nie podejdzie ośka fabryczna (afrykowa lub ta od czego masz zawias)? Ja zostawiłem z przodu przednią ośkę od Afry i się dało, Ramboszczak u siebie wsadził tylną ośką na przód. ;)
|
Moja orginalna ośka zdeczko krzywa. :mad: Orginalna oś nie podejdzie, bo ma 22 mm. Otwory w lagach na ośkę to 20 i 25 mm. Ogólnie nowy zawias jest złożony z dwóch, żeby mieć dwa uchwyty na tarcze.
Bez toczenia nie obędzie się. |
..co to za zawiecha?
|
Marzocchi Shiver 45 od Huski SM610
|
Pogadaj z Rambem o sprężynach...będziesz musiał zmienić na pewno ..Bo to dwa razy cięższy motur... Rambo się doktoryzował z tego tematu i ma dostep do tanich olinsow
|
Obserwowałem ten temat i czekam na pierwsze wrażenia z jazdy. W SM 610 były orginalnie 5.0. Ja swoje przebadałem z ciekawości na politechnice i okazały się również 5.0. Pośmigam trochę i jak będzie za miękko to wymienie.
|
Rambo twierdzi ,ze kolo 5,8 a nawet twardziej, ma byc...z tyłem cos mieszasz?
|
Już zamieszałem w zeszłą zimę od KTMa 640. Sprężyna 95. Gdzieś dałem całą rozpiskę krok po kroku.
|
Tylna ośka w AT jest chyba 17mm...
Sprawdź Rychu, bo jest sporo dłuższa i możliwe że Ci spasi :Thumbs_Up: Ale bez tulejek dwóch się nie obedzie, to raczej pewne :at: Sprężyny 5.0 na przód pewnie na początek starczą. Ale bez wymiany się finalnie nie obędzie |
Hondowskie ośki trochę słabe i dam tokarzowi zarobić.
Sprężyny mnie nie martwią (mam świadomość wymiany), ale bardziej to że od bocznej powierzchni tarczy do bocznej powierzchni górnej rury (przy uszczelniaczach) w którą wchodzi dolna rura jest tylko 1-2 mm ( z jednej i drugiej strony). Mam nadzieje, że aż tak wysoko tarcze nie będą podchodzić przy dobiciach. Skoku mam 250 mm. O ile pamiętam to wziełeś 6.4. i jak Ci się jeździ? |
Japońska stal nie jest zła. Może to nie rejli rurka jak w ktm ale dają rade. Ja im wierze ;)
Co do sprężyn to dałem 6.2N o nominalnej u mnie długości sprężyn 450mm. Jest bardzo dobrze, nie wiem czy idealnie bo nie skończylem do końca poziomowania motocykla. Możliwe że jakbym miał jeszcze raz kupić spróbowałbym 6.0 ale latam teraz z tyłu na sprężynie 120 od rd04 wiec i przód i tył mam raczej szosowo niż typowo terenowo zestrojony. Różnice w prowadzeniu miedzy np 4.4 a 4.8 są niewielkie. Obie sporo za miękkie choć niby SAG w miare miały dobry. O ile na 5.0 pewnie da się nawet jakoś śmigać solo, to z pasażarem może już przód nurkować niebezpiecznie |
Latam głównie z kobitą więc chyba czas się zainteresować wymianą :-)
U mnie sprężyny mają wymiary jak niżej: - długość 470 mm - średnica zew. 40,5 mm - średnica wew. 30,5 mm - średnica drutu 5 mm - ilość zwojów 29 szt - średnica kartridża 30 mm Puść namiary sprzedawcy u którego kupowałeś to zorientuję się czy coś da się dobrać. |
Właśnie, podajta mi średnice osiek w Afri. Właśnie robię stojak do zmiany opon a jakiś czarnuch się czasem przypałęta to dorobię od razu więcej tulejek.
|
Przód napewno 17 mm i z tego co wcześnie pisali to tył tak samo
|
tył bankowo 17 tak samo przód.
|
Skończyło się pany na orginalnej przedniej ośce. Tokarz dotoczył tulejki i kółko kręci się jak ta lala. :)
Teraz przyszedł czas na wykonanie adapterów do orginalnych zacisków. Jakieś rady i porady, bo tokarz trochę drapał się w głowę oglądając fotki orginalnego adaptera. :D Ile ma grubości ta grubsza część przedniej ośki? Swoją stoczyłem nieco i teraz nie mam z czego pomierzyć. :mad: |
22 mm.
|
Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 03:02. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.