![]() |
Jaka opona na przód do Mitasa E09 ??
Witam wszystkich!
Podobny temat z tego co pamietam juz chyba byl na forum ale nie moge go znalesc. Chodzi mi mianowicie jaka opone dobrac na przod skoro na tyl zakupilem juz Mitasa E09, nie chce kompletu bo z tego co czytalem to nie jest to dobry wybor, E09 na tyl podobno ok ale co do przodu to juz sa mieszane opinie. Poradzcie mi cos, moze sie myle i na przod tez jest ok, jak uwazacie? jakie sa wasze opinie na ten temat i jakie macie doswiadczenia z tymi oponami? P.S Jezeli temat juz byl to podeslijcie mi link Z gory wielkie dzieki.:bow: |
Zestaw afrykański: Tył Mitas E09, przód TKC80
Modyfikacja zestawu afrykańskiego: Tył Mitas E09, przód Pirelli MT21 |
Cytat:
|
Dzieki wielkie Zestaw afrykański: Tył Mitas E09, przód TKC80 wydaje sie byc ok
Do zobaczenia na trasie |
Na trase to przód tkc, na dualsportowanie motoz tractinator desert
|
Misza, napisz coś więcej o tym Motozie. Obserwacje, doświadczenia, żywotność, czy poza terenem na asfalcie (mokrym) da się na tym jeździć itp itd ;) aaaa a w ogóle jest ta opona w afrykańskim rozmiarze? Thank you from the mountain :)
|
Jeszcze są UNICROSS-y Metzeler'a i homologacje na ancfald mają, tyle że to bardziej dla tych dla których "hajs nie gra roli" ;)
|
motoz tractinator desert opona dla wymagających w terenie trzyma jak wściekła ,jedziesz tam gdzie ją skierujesz , ząbkuje, hałasuje, opona na kauczuku wiec na suchym okej ,na mokrym jak na mokrym lepiej jechać zachowawczo , nie pamietam ale chyba do 10 tyś nie dojechała , szkoda jej na asfalt , mim zdaniem opona o najlepszej trakcji w terenie na przód do afry
|
Szczerze mówiąc nie wiem jak wygląda zużycie tego motoza. Mam 3 sztuke, pierwsza wytrzymała ze 3 tysiące może, druga może z 5 może trochę więcej bo zachaczyłem na tym mołdawie...
Jeździ się na tym super, za pierwszym razem miałem na tyle E09 i czuć było zdecydowaną różnicę trzymania przód-tył jeśli chodzi o zachowanie w ogólnie pojętym "unpaved roads" i "off the roads" ;), na asfalcie trzyma fajnie, nie widzę różnicy z E09 które oceniam bardzo dobrze :D. Teraz mam zestaw C02 - motoz i stwierdzam że to ideał do dual sportów. Jakby się ograniczyć do prędkości do 110kmh i niezbyt agresywnej jeździe na twardym to taki zestaw powinien objechać z 10 tys km po asfaltach i szuterkach |
Tylko z tego co pamiętam ten Motoz (może inny model) nie ma homologacji na asfalt - kiedyś z Ferdkiem gadałem i miał jakieś problemy na przeglądzie z tym.
A może by tak zapodać Motoza do DRZ-ty ... podoba mi się ten bieżnik |
Właśnie ten model. Ma napisane OFF ROAD USE ONLY, ale nie wiem co to znaczy. Miskuzi senior. Hehehe. Oponka super w teren, na ancfalcie daje radę, jak masz z tyłu C02 to i tak wcześniej skończą się możliwości tyłu, szczególnie na mokrym (swoją drogą też bez homologacji). Na dłuższą trasę bym jednak takiego zestawu nie polecał, chyba, że jazda 100km/h. Hałas łokrutny a i jazda po zakrętach niezbyt przyjemna. Ja chyba teraz skuszę się właśnie na "afrykański" zestaw, E09 i TKC80, ewentualnie obie TKC.
Aha, Czosnek, tyłu nie ma w rozmiarze 17, tylko 18. |
Cytat:
Jest nadal w dość dobrych cenach. Mam drugi komplet w Kacie i jestem zadowolony. Guma bardzo uniwersalna (jeśli chodzi o kostki oczywiście), na długo starczy, ma rzadszą kostkę niż tractinator więc pewnie lepiej się czyści. Do tego jest homologowana na szosę. |
Cytat:
|
dosyć dobrze zachowuje się MT21, na mokrym lepiej trzyma niż E09 na tyle, co jest ważne, bo jak przód ucieknie to trudno uratować przed glebą, a tył bez problemu.
Gdybyś był zainteresowany to mam na przód MT21 na której przejechałem ok 150 kilometrów. |
Jesli guma jest świeża to daj info na priv .
|
Moim zdaniem tkc na przodzie to pomyłka. nie robi ani w terenie ani na asfalcie. Daje tylko wizualny efekt kostki i jest drogi. Miałem na przodzie tekaca a później założyłem T63. Bez porównania. Tkc zapycha się błotem szybko. T63 super leci po piachu i błocie. Na safalcie też dało się na tym jeździć. W przyszłości przejdę na mitasa 9 na przód.
|
Michelin Desert z przodu..Dlużej zyje niż E 09 lepiej trzyma na czarnym
|
Pomnij jeszcze o cenie deserta ;)
|
to prawda tkc80 bardzo nie lubią błota , na piachach jeszcze OK, ale w błocie jest tragedia
ja w swojej xr mam dojechane już przód E09 i tył C02 i śmigam na tym do 150 zarówno po asfalcie jak i poza nim, ale ja raczej normalny nie jestem :D |
DESERT
Homologowana do użytku szosowego Rajdowe Do użytku w rajdach Nieodzowna opona dla wszystkich uczestników rajdów pustynnych. Od 1983 r., opona MICHELIN Desert zapewniła 26 zwycięstw w Rajdzie Dakar. Przez ekspertów chwalona jest między innymi za wyjątkową wytrzymałość bez względu na różnych rodzaj podłoża, temperaturę, czy też moc i masę motocykla. Co prawda nie mam KTM-a jak Zbychu czy Myku...myślę ze to dlatego , ze brak mi koca w garażu... Czasem lubię się za to poczuć jak uczestnik Dakaru a że nie mam KTM-a,,więc przynajmniej opona z przodu leczy moje kompleksy, bo umiejetności to już zupelnie sprawa ..:D:DA oponki to : Przod Michelin Desert Tył C02/E-09 |
W xr'ce mam Michała AC10, tył się kończy ale jakoś pomału. Nówka to jakieś 48 juro, 18tka czyli spoko.
Bardzo zacna i daje radę. Jak będe zamawiał nową to też ją chyba wezmę. |
Problem jest taki ze ja mam z przdu rozmiar 100/90 19' i tutaj juz sie zaczynaja schody. Z tych opon co radziliscie to tkc80 sa tylko dostepne (i oczywiscie E09) i o dziwo ten rozmiar jest najdrozszy bo z przesylka to 400zl za sam przod ! Chyba jednak ekonomia wygra i skonczy sie na komplecie E09. Aprilia w sumie lzejsza od AT to i moze opona bedzie lepiej sie spisywala i bedzie zywotniejsza :P
|
Cytat:
|
Takie małe wykopki... Jak się zachowa opona 80/100-21 na afrowej feldze? Kusi mnie motoz. A z homo tylko w takim rozmiarze.
|
Zachowa się zajebiście zwłaszcza na wykopkach, tylko na asfalcie hałasował będzie więcej
|
Mnie również kusi ten mtoz. Powiedzcie który rozmiar będzie się lepiej zachowywał w Trampku 80/100 czy 90/100
|
...węższy 80/100 będzie lepiej się wgryzał , i lepiej nawigował w terenie
|
Desert to opona stworzona na afrykańskie podłoże i nie ma sobie równych w tej kategorii , na asfalcie każda kostka będzie hałasować , wibrować i znikać w szybkim tempie . Stosowanie tej opony na innym niż pustynno/kamieniste podłoże mija się z celem jej przeznaczenia .
Od kilku lat zakładam Pirelli MT21, uważam że jest to wyśmienita opona do większości nawierzchni off po jakiej jeżdżę Africą . Kiedyś jeździłem na mitasie ponieważ za jeden komplet MT21 , kupowałem dwa komplety E09 , przy cenach jakie mitas od kilku lat ustala na swoje opony jazda na nich przestała być dla mnie opłacalna finansowo , ponieważ oprócz niskiej ceny , innych zalet ciężko się doszukać . |
Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 04:49. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.