Africa Twin Forum - POLAND

Africa Twin Forum - POLAND (http://africatwin.com.pl/index.php)
-   Silnik, sprzęgło, skrzynia (http://africatwin.com.pl/forumdisplay.php?f=4)
-   -   Żłopanie oleju (http://africatwin.com.pl/showthread.php?t=10550)

visuz 03.10.2011 17:47

Żłopanie oleju
 
Hej. Czy to powszechne zjawisko, aby Afryka RD07A z przebiegiem 36kkm brała olej? Musiałem dolać pół litra po 4kkm. :(

wieczny 03.10.2011 17:59

Nie sądzę.

rambo 03.10.2011 18:04

Przy 136kkm już bardziej możliwe..

majo 03.10.2011 19:07

przy 236 na pewno bierze:) do 1L na 1000km:)

szparag 03.10.2011 20:28

Istnieje taka możliwość, ale to raczej, bardzo rzadkie zjawisko, musiała by mieć albo skorodowane cylindry, albo być przegrzana. Stawiam, na 1 z przodu i nie najlepsze traktowanie.

puntek 03.10.2011 20:54

no i pytanie jak te 4k zrobiłeś ? czy 180 po autobahnie czy normalnie uzytkując. Przy traktowaniu jej jak nowego turystyka po banie to może tyle wziąć ... ale i tak nie ma przebiegi dwu cyfrowego tylko co najmniej 3 cyfrowy

visuz 03.10.2011 21:02

No to trochę mnie zmartwiliście. Jeździłem troszkę po autostradzie, ale nawet tam nie kręciłem pod czerwone pole, 140 - 150 max. W terenie też nie mordowałem, bo mam opony szosowe założone.

szparag 03.10.2011 21:16

Stary, jak wszystkie by tak paliły olej, to było by zajebiście, pokochaj ją i karm olejem, byle dobrym i świeżym, bo wiesz to królowa jest :):), jak ma ochotę zjeść, to musi i tyle :):).
Pozdrawiam i nie stresuj się.

LukaSS 03.10.2011 22:57

Cytat:

Napisał visuz (Post 199120)
Hej. Czy to powszechne zjawisko, aby Afryka RD07A z przebiegiem 36kkm brała olej? Musiałem dolać pół litra po 4kkm. :(

Jaki olej lejesz, o jakich parametrach i firmy?

visuz 03.10.2011 23:00

Motul 300V 10W40

Joseph 03.10.2011 23:14

A jesteś pewien, że żłopie, a nie gubi? Sucho na dolnej osłonie?

W tym roku też myślałem, że moja żłopie. W podróży dolewałem pół litra na 1k, po powrocie do PL zdjąłem obudowę i zobaczyłem wyciek na śrubie spustowej - miedziana podkładka umarła. W trasie tego nie widać, a kiedy stała, kapało tylko tyle, że zostawało na osłonie.

rambo 03.10.2011 23:33

To następną zmianę zrób na 15w50 jakiś półsyntetyk

maryjan 04.10.2011 09:27

A ja polecam 10w60 Valvoline vr1 - olej o jednej z większych lepkości (ew lałem Gulf 10w60) - 5 ltr 120 zł. W TDMce zużycie oleju spadło drastycznie ;) z litra na 0,5 litra na tysia :).

Mecia 04.10.2011 09:34

Lałem ten sam Motul, Po zmianie na Bel-Ray tylko, że 20w50 spalanie oleju spadło o 40 % , ale mój ma już spokojnie ze 160 tys. km
Prędkości o których mówisz spokojnie mogą się przyczynić do takiego spalania. Po mieście mi nic nie weżmie. Ten motocykl przy 140km\h ma 6500 obr , a przy 8500 obr odcina. Musi coś zjeść.

rambo 04.10.2011 10:39

20w50 to pewnikiem jakiś minerał.. One się szybko zużywają jednak :Thumbs_Down:

przeszczep 04.10.2011 11:07

125ml na 1000km to nie jest jakoś strasznie dużo... a pewnie jak bys spokojniej jeździł to nic by nie brał ;)

Mecia 04.10.2011 11:11

To jest półsyntetyk Panie Rambo, nie minerał.

rambo 04.10.2011 11:29

A no to Panie Mecia wszystko gra :Thumbs_Up:
Zalałem ostatnio testowo minerał.
Po 3000km zaczeły się problemy z szukaniem luzu, pracą skrzyni i inne niedomagania które przy półsyntetyku pojawiają się sporo pózniej.

maryjan 04.10.2011 12:01

Apropo brania oleju - temat zgłębiałem, a właściwie doktoryzowałem przy mojej tedeemie - lekarstwem(a właściwie półśrodkiem, bo kto w połowie sezonu rozdłubie silnik?) jest zaaplikowanie oliwy o jak największym wskaźniku lepkości i lepkości przy 100st C (normalne warunki pracy oliwy). Szukając tego i porównując okazuje się, że oliwy 10w60 mają z reguły najlepsze własności - i faktycznie po zaaplikowaniu daje to zauważalne rezultaty.

PS1. Ubytek w Afryce 0,5 l oleju (przy ca 2,5 litra w RD03) to jest już zauważalna różnica. W Super Penerze/TDM przy 4 litrach i suchej misce już nie robi takiej różnicy.

Trzeba sprawdzać olej po prostu - wyrobić sobie nawyk, że po przegonieniu po autostradce trzeba zaglądnąć na bagnet.

PS2. Zużycie na poziomie 1 litra/1000 km daje 25 pln/1000 - 2,5 pln/100 czyli spalanie jakieś 0,5litra paliwa więcej ;). Minusem jest śmiganie jako "Pan Wielka Dolewka" ;)

rambo 04.10.2011 12:09

10w60 owszem są super. Ale 10w do wyrobionych silników tudzież stukających sworzni już mniej :D

maryjan 04.10.2011 12:24

W takim razie lałbym co popadnie :) Litr w tą czy litr w tamtą to już bez różnicy ;)

rambo 04.10.2011 13:03

Tyż prawda :D

visuz 04.10.2011 18:05

Te pól litra uzupełniałem na dwa razy, więc raczej nie ma obawy, że latałem z za małą ilością oleju. Tylko kurde, mój stary rozklekotany trampek z przebiegiem "bóg wie ile" bierze dużo mniej. :dizzy:

bukowski 04.10.2011 20:29

roznica w poborze kiepskiego minerala i syntetyka moze byc drastyczna. W starym (25 lat; 300 kkm) silniku M116 (v8 z mb) roznica jest miedzy 6 a 1 litr na 10 kkm.

Evvil 04.10.2011 20:29

To jest troche ponad 100 na 1kkm. Nie jest źle!


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 17:43.

Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.