Africa Twin Forum - POLAND

Africa Twin Forum - POLAND (http://africatwin.com.pl/index.php)
-   Uklad paliwowy i wydechowy (http://africatwin.com.pl/forumdisplay.php?f=6)
-   -   [Afripedia] Naprawa pompy - wymiana styków (http://africatwin.com.pl/showthread.php?t=1032)

podos 01.07.2008 15:22

[Afripedia] Naprawa pompy - wymiana styków
 
Drodzy,

Popelnilem wymianę styków w pompie elektrycznej z przekaznika przemysłowego. Zadanie proste łatwe i przyjemne. Na pół godziny roboty. W polaczeniu z plytka R2D2 czy zwyklym przekaznikiem by klanol - skazujemy nasze pompy na dozywocie. Czyżby definitywny koniec problemu?

Szczegóły tutaj:

http://faq.africatwin.com.pl/Pompa_p...czna_-_naprawa

chomik 01.07.2008 19:58

Brawo Podosku :):brawo::brawo:

MaRP 02.07.2008 12:18

Bardzo fajnie opisane, pokazane, super:)!
Tylko co można zrobić, mając zużyty górny styk?
W mojej pompie obydwa styki są zjedzone pod kątem "/" i wyrównanie raczej nic nie da?

Babel 02.07.2008 13:02

Super - nic dodac nic ująć :Thumbs_Up:

Gradient 02.07.2008 14:42

Wszystko jasne i na temat. O pompę jestem na przyszłość spokojny.Opis i zdjęcia są super.:):bow::bow::bow:

podos 02.07.2008 14:54

Cytat:

Napisał MaRP (Post 13845)
Bardzo fajnie opisane, pokazane, super:)!
Tylko co można zrobić, mając zużyty górny styk?
W mojej pompie obydwa styki są zjedzone pod kątem "/" i wyrównanie raczej nic nie da?

obejrzyj dokladnie - ten gorny jest duuuuzo grubszy i jest z czego szlifowac.

Zreszta co sie przejmujesz, nie masz nic do starcenia - odnituj sprezynkę (uwaga na podkladki izolujace i ich kolejnosc!) i ta samą metoda wymien styk (na ten srebrny, od pary w przerywaczu... )

oczywiscie zrob ladne zdjecia i dolozymy dalszy opis...:umowa:

smigacz 02.07.2008 22:53

Podos fajnie A co roiłeś ta pompą że wygląda jak z szrotu (chodzi mi o wnętrze pod dekielkiem).:dizzy:co najmniej:eek: jakby była kąpana w mieszance solnej.I jak ty to wszystko zrobiłeś w godzinę:confused:.Mnie samo dołożenie płytki zajęło 1,5 godz. z wymontowaniem wlutowaniem i złożeniem pompy

ramires 02.07.2008 23:17

Podos pewnie przy tym tyle piwa nie pił co ty Smigacz :D

MaRP 03.07.2008 08:31

Cytat:

Napisał podos (Post 13877)
obejrzyj dokladnie - ten gorny jest duuuuzo grubszy i jest z czego szlifowac.

Zreszta co sie przejmujesz, nie masz nic do starcenia - odnituj sprezynkę (uwaga na podkladki izolujace i ich kolejnosc!) i ta samą metoda wymien styk (na ten srebrny, od pary w przerywaczu... )

oczywiscie zrob ladne zdjecia i dolozymy dalszy opis...:umowa:

OKi, o zdjęciach nie zapomnę:)

ferdek 27.07.2008 20:13

Mam pytanko: czy takie wyrównanie styków stosuje się tylko prewencyjnie, czy jeśli pompa padła to też pomoże? Dziś pompa odmówiła mi posłuszeństwa, i zastanawiam się, czy da się ją naprawić

Zazigi 28.07.2008 00:43

ferdek, u ciebie chyba poszły uzwojenia elekrtomagnesu, pompa była bardzo gorąca po awarii, to chyba już padlina jest?

yowisch 28.07.2008 23:14

a ja mam 1 pytanie, u mnie wystąpiły dziwne odgłosy i drgania pompy, natomiast silnik nie przerywał wcale
występują od czasu do czasu, ale generalnie jeszcze bez awarii, czy to też jest początek końca?:/

podos 30.07.2008 13:42

zajrzyj do srodka. to nie gryzie. moze chwytać styki.

aha no i pompa tak sie zachowuje jak sie benzyna konczy, - zakrecony kran, zapchany filtr, zagiety przewod, brudny filtr siatkowy. Silnik nie przerywa bo ma w komorze plywakowej benzin.

Vooytas 30.07.2008 14:23

Cytat:

Napisał Zazigi (Post 17106)
ferdek, u ciebie chyba poszły uzwojenia elekrtomagnesu, pompa była bardzo gorąca po awarii, to chyba już padlina jest?

ale może się okazać że się zgrzały styki, elektromagnes się nagrzewa ale może być sprawny. Pewnie do wymiany będą małe elementy plastikowe na sprężynkach styku. Można je tak jak w opisie wymienić na główki wkrętów krzyżakowych.
Sprawdź może pompkie uratujesz.

yowisch 30.07.2008 21:01

Cytat:

Napisał podos (Post 17514)
aha no i pompa tak sie zachowuje jak sie benzyna konczy, - zakrecony kran, zapchany filtr, zagiety przewod, brudny filtr siatkowy. Silnik nie przerywa bo ma w komorze plywakowej benzin.

no właśnie, tym bardziej że zdejmowałem bak,
a wracając do styków to może byc ta standardowa przypadłośc?

Zazigi 30.07.2008 21:07

nie pamiętam czy jak zdjęliśmy puszkę to styki były zgrzane czy nie, ale na pewno je "rozgrzaliśmy" i nic więc raczej spalone zwoje co?

ferdek 31.07.2008 00:15

Rozebrałem pompę, wyczyściłem cały ten syf :dizzy: no i zeszlifowałem papierem ściernym styki, żeby były bardziej płaskie. Nie mam nic do stracenia, więc próbuję hehe. Jak uda mi się złożyć ją z powrotem to zamontuję i zobaczę, czy może jakimś cudem ożyła :Thumbs_Up:

podos 31.07.2008 14:28

podłącz bez zamykania dekielka i obserwoj co sie dzieje. Uwaga na benzynke i opary z niej...

Gradient 31.08.2008 19:39

Moja pompa ma przejechane 39000km.Rozebrałem ją 1000km temu i styku było tylko tylko.Podkładka pod sprężynkę jak nowa,więc nie ruszałem.Podos nie potrafił mi napisać jaki przekaźnik najlepiej użyć, więc trochę poszukałem i zakupiłem takowy oto przekaźnik przemysłowy.

R15-2012-23-5230-WT w sklepie http://www.relpol.pl/sklep.jsp

Cena 19zł + przesyłka i jakieś tam koszty dodatkowe.Lepiej kupić w sklepie w jakimś mieście lub przez allegro.Taniej.

Rozbebeszyłem go i największy problem miałem z wyciągnięciem styków z blaszek w przekaźniku.Kombinerki i mały śrubokręt jednak wystarczą,żeby to zrobić.Wymiana to już drobnostka.Pompa śmiga jak nowa cichutko.Wcześniej waliło w środku w momencie zadziałania pompki.Teraz styki pracują delikatnie i cicho.Dziś przejechałem pierwsze 100km po wymianie i wszystko gra.Polecam!!
Aha, styki w tym przekaźniku mają wymiary identyczne jak poprzedni.Nie musiałem ani rozwiercać dziurki w blaszce pompy ani pomniejszać średnicy mocowania styku.Na moje oko styk z tego przekaźnika jest idealny do naszych pompek.

Aha jeszcze jedno.W przekaźniku tym mamy 4 takie styki.Więc jeżeli tylko górny styk pozwoli to można wymieniać i wymieniać.Chyba,że ktoś już ma zamontowaną płytkę od R2D2.Tak przy okazji czy można zastosować do polakierowania płytki drukowanej zwykły lakier bezbarwny??

Pozdrawiam.:)

ramires 31.08.2008 19:43

o widzisz, trza zaopatrzyc sie od razu w te przekazniki i ... zestaw sprzedawac :)

Dzieki za info.

Gradient 31.08.2008 19:45

Nie ma sprawy.:):):)

Mecia 31.08.2008 22:09

Mutt uruchomiłeś FACETA? Bo ja narazie krućce przerobilem, ale jej nie testowalem.

Franz 01.09.2008 16:39

Pytaj po prostu o przekaźnik R 15. Reszta członu nazwy to napiecie cewki , ilość styków, które nie są ważne. Możesz powiedzieć że przekaźnik
R15 3PDT lub 4PDT. Jeśli zapyta o napiecie cewki to powiedz ze nieważne.
te przekaźniki są nawet w najmniejszych hurtowniach sklepach.
NAJLEPIEJ w sieciach Oninnen
http://www.onninen.pl/Onninen/siec_punktow.asp?id=2
Alfa Elektro
http://www.alfaelektro.com.pl/pl/Oddzialy/89
Mors
http://www.mors.pl/oddzialy.html

i przynajmniej jeszcze dziesięciu innych sieci które znajdziesz w google
pod hasłem sieć hurtowni elektrycznych




Cytat:

Napisał MUTT (Post 21511)
Miałem niefart ? Odwiedziłem 4 " hurtownie art. elektryczych " w okolicach sztolycy i iiiiii iiiiiiiiiiiiiiiii termin " przekażnik przemysłowy " nic nikomu nie mówił !!!. Oferowano mi różne w cenie 50 -150 zł , więc nie kupiłem . Rozwaliłem kilka przekazników samochodowych , ale to nie to . W sklepiku elektrycznym z żarówkami Pan mnie wysłuchał , usmiechnął i powiedzieł jak dojechać do Pana X który trzepie jakąś masówę elektryczną . Dostałem kilka styków w prezencie i namiary na Pana Y , który tez trzepie masówę , ale styków używa większych - srebrzonych idealnych do naszych pomp . Każdemu zainteresowanemu czarnuchowi przeslę za symboliczne pyffo , ale w sztolycy to ja dopiero jesieną będę , więc jeśli nie pilne - polecam się . Żuberka lubię , lub na priv jak pilne


Gradient 04.09.2008 21:18

Nie chcę zakładać nowego postu,więc walnę pytanko tutaj.:)Czy szelina pomiędzy stykami pompy powinna być możliwie najmniejsza czy największa po ustawieniu górnego styku?

podos 11.09.2008 10:38

1 Załącznik(ów)
Cytat:

Napisał ramires (Post 13990)
Podos pewnie przy tym tyle piwa nie pił co ty Smigacz :D

co nie pił, co nie pił, chcesz w ryj? Dowod mam:

Załącznik 1041

pióro 11.09.2008 20:25

Pytanie do szanownych fachowców. Jechałem królewną (RD07, pompa orginał, prawie pełen bak)zgasła, po paru minutach ledwo odpaliła bez mocy i z dudnieniem przejechałem ze 100 m i zgasła. po jakiejs pół godzinie odpaliłem i jeżdziłem popołudnie po mieście i nic. Dwa razy miałem podobne zgasniecie z tym że było to na granicy przełączenia rezerwy wiec nie wiem czy to wiązać bo też zgasła, przełączyłem kranik i po kilku minutach pojechała jak gdyby nigdy nic. czy to pompa czy coś innego ?

Mecia 12.09.2008 00:23

obstawiam pompe. luknij se styki w niej. A jak sie to zdarzy jeszcze raz to nie męcz jej tylko sie zatrzym i pierdolnij ją 2 razy z buta. Mi to pomogło :D . Teraz mam przekaznik i bucik nie jest potrzebny, Przerób se to i załóż diode pod przekażnik. Piękna sprawa!!!

pióro 12.09.2008 08:52

Cytat:

Napisał Mecia (Post 23348)
obstawiam pompe. luknij se styki w niej. A jak sie to zdarzy jeszcze raz to nie męcz jej tylko sie zatrzym i pierdolnij ją 2 razy z buta. Mi to pomogło :D . Teraz mam przekaznik i bucik nie jest potrzebny, Przerób se to i załóż diode pod przekażnik. Piękna sprawa!!!

Dzięki wielkie. Trochę ja wtedy sieknąłem nogą może własnie ruszyła z tego powodu. Mam zapas przerobiony i już przekładam bo w takim razie nie będę tego robił w czasie piękej wycieczki o 24.00, w deszczu i przy wilkach jakiś, a starą wezmę na zapas odpukać. Jeszcze raz dzięki wielkie. pozdrawiam

Gradient 22.09.2008 19:31

4000km przez 2 tyg na styku z przekaźnika R15 i wszystko działa bez zarzutu.:):)


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 13:13.

Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.