![]() |
Koła
Dziś postanowiłem założyć koła.
Generalnie zdjęcie i założenie kół nie stanowi problemu. Przednie koło. Należy odkręcić na prawej ladze 4 nakrętki 10, które przytrzymują oś U mnie na zdjęciu są dwie, ale wierzcie na słowo u Was są 4 :oldman: http://tarcu.com/Inne/At/AT00058.jpg Następnie odkręcić samą ośkę, wysunąć ją i załatwione. Po lewej stronie na ośce jest tuleja a po prawej ślimak czy jak to nazwać od prędkościomierza. Zakładanie jest sprawą odwróconą. Należy uwagę zwrócić na położenie ślimaka. Rant na ślimaku powinien być POD takim wystającym czymś z lagi :) http://tarcu.com/Inne/At/AT00059.jpg http://tarcu.com/Inne/At/AT00060.jpg Tylne koło. Tu sprawa jest prostsza. Odkręcamy nakrętkę od ośki, wyciągamy oś i po sprawie ;) Z ośka wypadną 2 krzywki do naciągu łańcucha, 2 tuleje dystansowe i podkładka pod nakrętkę. http://tarcu.com/Inne/At/AT00061.jpg Jak już koło jest zdjęte warto zajrzeć do elementów tłumiących, resorujących czy tam jak się one nazywają http://tarcu.com/Inne/At/AT00062.jpg Nie ma potrzeby odkręcać zębatki od koła. cały element jest tylko wciśnięty Jeżeli któraś z 5 gum jest pęknięta na przewężeniu to należy wymienić wszystkie 5. http://tarcu.com/Inne/At/AT00063.jpg U mnie do wymiany był jeden simmering. http://tarcu.com/Inne/At/AT00064.jpg Zastanawiam się czy to jest oryginał. ma taki dziwny niespotykany rant. http://tarcu.com/Inne/At/AT00065.jpg Może ktoś wie. Poza tym może ktoś zna wymiary tego uszczelniacza. Na nim był tylko napis NOK AE1313H. Żadnych wymiarów. Teraz do problemów ========================== Zastanawiam się, czy montowanie przedniej osi do prawej lagi jest dobrm rozwiązaniem. Raptem cała konstrukcję utrzymują 4 nakrętki, które są przykręcone momentem 12Nm, czyli żadnym. Po zdjęciu elementu tak naprawdę wszystko może się rozlecieć http://tarcu.com/Inne/At/AT00066.jpg Ciekawi mnie również sposób w jaki mam wiedzieć czy prawa laga jest dobrze ściśnięta do "ślimaka" http://tarcu.com/Inne/At/AT00067.jpg] Na upartego prawa laga może się przesuwać po ośce jeżeli 4 nakrętki nie bedą mocno dokręcone. A nie będą bo mają moment 12Nm No i jeszcze jedna niespodzianka mnie spotkała. Przy dokręcaniu zaciskow do lagi (moment 30nM) śruba strzeliła i tyle. Czy kupować oryginał w Hondzie czy tez dać zwykła 8 z marketu? |
Ech jak zwykle sie chce czytac Twoje posty - konkret i ze zdjeciami :)
Godne podziwu |
Na marketowych bym nie polegał, bo to najczęściej szajs z marnego materiału i pewnie wytrzymałość żadna.
|
Greg, jeszcze raz wielkie dzięki :) mam zamiar przejrzeć całą swoją Africę i Twoje instrukcje się bardzo przydadzą:) szacuneczek:cool:
|
Cytat:
Honda przesada, ale kup śrube cechowaną min 8.8 lub mocniejszą. i na pewno wystarczy Co do sposobu skrecania lagi, to te 4 srubki tylko popuszczasz, ośke przekladasz przez powstałe ucho zakrecasz momentem jak w Heynesie i dociągasz 12Nm kazdą z tych nakretek szpilek. Razem maja 48Nm na takiej powierzchni to naprawde sporo jest. |
Podobno najpierw dokręca sie górne śruby a na dole zostaje mała szpara.I szparka ma być!!!(na dole rzecz jasna):oldman:
|
No tak, ale czy przy dokręcaniu tych śrub powinienem lagę dociskać do ślimaka? Czy też może zostawić jak jest?
http://tarcu.com/Inne/At/AT00067.jpg Jak nie dociskam to jest tam przerwa |
Z moich doświadczeń:
Mocowanie na 4 śruby jest wystarczająco mocne, ale pod te śruby warto dac klej do gwintów (w warunkach polowych można użyc lakieru do paznokci - tylko ostrożnie bo właścicielka może gryźc i kopac) Oś wkręcasz aż ślimak będzie się obracał z lekkim oporem (w granicach tych dwóch wystających dynksów). Pozdrawiam newrom |
Znalazłem rozmiary tego siemmeringa.
25/40/7 Tylko cały czas nie wiem czy może to być zwykły uszczelniacz czy taki z rantem? Czy ten rant jest "specjalnego znaczenia" ? Ktoś wie? http://tarcu.com/Inne/At/AT00065.jpg |
Cytat:
Zresztą nie idzie o ilośc wystających cycków tylko o to żeby nie wkręcac oski za mocno. Co do simmeringu to może byc zwykły, bez rantu. On ma uszczelniac i tyle :) Pozdr newrom PS. Za pierwszym razem jak skręciłem przód pod okiem doświadczonego kumpla z siłą która była wystarczająca to bałem się szybciej jechac zeby mi koło nie odjechało ;) |
Ale mocne dociśnięcie lagi do ślimaka niczemu nie przeszkadza. Przecież ślimak nie musi się obracać.
Czy ktoś może zinterpretować to co zaznaczyłem http://tarcu.com/Inne/At/AT00072.jpg |
Z rysunku wynika że oś powinna byc wkręcona bez łba.
Pozdr newrom |
a co to jest te " 0 mm" ?
|
|
Cytat:
aaaaa. mądrego to i miło posluchać :friday: |
No też miałem jedną upierniczoną.. ale już naprawiona
Co do gum.... hmmmm Dlaczego trzeba je wyminiać gdy sa te zwężki pękniete? ja mam chyba 2 gumy ,,luzem" i jakoś nie wywdaje mi się co by miało to jakiś wpływ na prace tego elementu.. |
Te zwężki są tylko po to żeby przytrzymywały gumy kiedy sie kolo z wybierakiem składa. Nie widzę potrzeby ich wymieniać jeżeli same gumy nie są popękane/ rozwarstwione itd.
|
Cytat:
że całośc jest połaczona czyli te dwie gumy po to co by sie łatwiej to wszystko składało do kupy............ No chyab ,że ktoś ma inne zdanei albo wie cośśś czego ja nei wiem .. pozdro |
Słyszałem kiedyś taką opinie (zaznaczam słyszałem), że jeżeli przewężenie jest pęknięte to guma już nie trzyma tak jak powinna, dostaje luzów itp i trzeba je wymienić.
Ale czy to jest prawda słuszna czy nie to nie wiem. Niech każdy ocenia wg potrzeb :bow: |
Greg, już pewnie z 10 razy dokręcałem koło przednie. Ale nigdy nie zastanawiałem się nad problemem dokrecenia ośki. Prozaiczna czynność, ale zaraz lecę zobaczyć te 0 mm u mnie. Masz faktycznie wyjątkowe spojrzenie na kwestie techniczne...:bow:
|
ja tez nie patrzylem na to czy oska jest tak czy tak.dokrecam ja z momentem64Nm i tyle.mam nadzieje ze nic zlego nie zrobilem moto jezdzi i jest ok
|
Cytat:
ostatnio po szybkim składaniu na wyjazd docisnełem ciut za blisko ślimaka i śryby z tarczy choć mało wystają zaczeły ocierać o zacisk :fool2: efekt stuk-puk ośka daje stabilizację poprzez rant od strony ślimaka koło nie pływa a tu wystarczy popatrzeć od frontu czy szczelina jest podobna z lewej jak i prawej szpilki jak wylazły to wkręcałem na klej do gwintów nie jest dobrze je często wykręcać bo w szajs AL siedzą pozdrówki |
Cytat:
A co do oski. Sprawdzałem różne opinie z forum łącznie z bujaniem na poluzowanych 4 śrubkach itp. Analizowałem 4 manuale i jestem pewny prawie na 100 procent że krawędź ma się licować. http://tarcu.com/Inne/At/AT00077.jpg |
Ma sie "licowac", ale jak zawieszenie jest idealnie proste, w praktyce różnie to wychodzi. Lepiej nie "naciągać" lagi żeby nam sie wszystko zgadzało jak w manualu (jeśli tak nie jest).
ps.Greg -fajne opisy, nowicjuszom pomogą, doświadczonym czasem też. pozdr |
Dokładnie po wkręceniu ośki na poluzowanych nakrętkach (oczywiście zgodnie z podanym momentem) ma licować i dopiero wtedy zaciągamy 4 nakrętki zgodnie z podanym momentem:)
|
7greg: kiedys docisnalem lage do slimaka i tak skrecilem: efekt: prawa tarcza tarla o zacisk hamulcowy.
|
Naciąganie lagi spowoduje zwiększone tarcie na elementach ciernych wewnątrz amortyzatora i przyśpieszy ich wydarcie.
Jeśli ktoś już ma ciut nierówne lagi to najlepiej obracać lagą tak żeby przy mocowaniu do ośki wyszło 0mm. Laga popracuje bez dodatkowych oporów a i wymiar 0mm zostanie osiągnięty dla spokojności sumienia. |
Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 08:52. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.