![]() |
Lekki poślizg przy zmianie biegów DCT
Witam wszystkich! Przeszukałem forum, lecz nie znalazłem podobnego problemu. Zauważyłem ostatnio, że w trakcie zwykłego "pyrkania", podczas zmiany biegów zauważalny jest lekki poślizg. Wyczuwa się to tak, jakby podczas puszczania sprzęgła został dodany gaz, co obiawia się lekkim szarpnięciem motocykla. Gdy jadę z żoną, to obija mnie kaskiem. Zauważyłem, że jest to wyczuwalne tylko przy niskich obrotach. Podczas żwawszej jazdy, wszystko odbywa się "gładko". Czy spotkał się ktoś z Was z tym problemem? Będę wdzięczny za informacje. Dodam, że motocykl to standard AT 24' z ES oraz DCT. Wgrana została najnowsza poprawka dotycząca Wheelie Control.
|
przywitaj się Kolego.
nie pomogę więcej niż to, że ponoć w razie wątpliwości co do działania DCT można zrobić adaptację skrzyni. może to da jakąś różnicę. |
Normalny objaw.
Ja bym nie pyrkał na wolnych obrotach |
To są normalne szarpnięcia, a nie poślizg przy niskich obrotach silnika . Wystarczy wejść na S lub obroty powyżej 2kk/min i nic takiego nie powinno już być przynajmniej u mnie.
|
Dzięki za odpowiedzi. Reset dct zrobiłem i nic nie pomogło. Pod pojęciem "pyrkanie" miałem na myśli jazdę normalną na S1 (D nie używam, bo za szybko zmienia biegi)
|
S1 wiele nie różni się od trybu D.
|
Może podpowiem. Sprawdź sobie taką rzecz jak naciąg łańcucha napędowego. Zaczął bym od tego, jak będzie za luźny to DCT tego nie lubi i stąd może być te poszarpywanie. U mnie tak było. Łańcuch musi mieć maksymalnie 4,5 cm luzu. Jak będzie większy i to nie dużo bo o około 1 cm może wystąpić poszarpywanie. To jest dwusprzegłówka działająca bardzo szybko przechodząc z biegu nieparzystego na parzysty. Łańcuch traci na ułamek sekundy napięcie, a potem spina go drugie sprzęgło.
|
Jak sie jedzie w trybie M i zmienia biegi rocznie, to nic nie ślizga sie.
|
Robi72 dzięki za podpowiedź, muszę to sprawdzić. W jaki sposób mierzysz napięcie lancucha? W instrukcji, która otrzymałem, jest napisane, że powinienem postawić motocykl na bocznej stopce i ciągnąć łańcuch do góry, a następnie zmierzyć odstęp pomiędzy wahaczem a łańcuchem. Taki luz powinien mieć 48mm-53mm. Zgadza się?
|
Masz napisane w serwisowce, a weryfikujesz na forum? Dziwne.
|
Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 17:29. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.