![]() |
Różnice okołosilnikowej elektryki 07 i 07a
Hejka. Poszukuje informacji czy coś się zmieniło między tymi wersjami jeśli chodzi o elektrykę wychodzącą z silnika. Knuję przekładkę silnika 07a do 07, a jeśli kupię ten silnik to będę musiał zamianę zrobić 'w locie' czując na plecach wzrok mojej kochanej Inkwizycji i nie chciałbym żeby operacja się przedłużyła bo mnie jakiś kabelek zaskoczy ;) TIA pozdr newrom
|
Różnice w elektryce silnika: inne koło magnesowe, różnice w cewkach impulsatora (w jednym dwa w drugim jedna cewka). To wszystko. Co się stało w starym silniku?
|
Hmm, koło magnesowe nie powinno mieć wpływu na kabelki, ale dwie cewki na impulsatorze chyba tak. Czy się mylę i wymiana silnika nie spowoduje konieczności prucia instalacji i szukania modułu od 07a?
Z silnikiem się stało że zębatka lata 'jak Żyd po pustym sklepie', skończył się czujnik luzu i silnik przejechał X00*tyś km. Krótka kalkulacja i mi wychodzi że koszty zakupu lub remontu silnika będą porównywalne o ile nie wyskoczy mi jakieś uszkodzenie o którym teraz nie mam pojęcia (jak np oglądany na forum wał z ukruszonym zębem). No i ciągle będzie to silnik z przebiegiem X00tyś. Dzięki za info i proszę o jeszcze ;) * - za X podstaw sobei dowolną cyfre >= 1 ;) pozdr newrom |
Koło magnesowe jest inne - impulsy inaczej podawane. Trzeba przełożyć ze starego silnika - potrzebny ściągacz (do dorobienia przez tokarza).
Jakaś plaga remontów/wymian silnika nastała :) |
Dzięki raz jeszcze. No to teraz pozostaje mi wyjaśnić lepszej połówce dlaczego nie pojedziemy na wakacje i mogę się brać za zakupy ;)
|
Cytat:
Cytat:
|
Żeby nie zakładać nowego wątku, ktoś zrobił remont silnika i podsumował koszty ? :)
|
Materiały:
-tłoki+pierścienie 1200zł -uszczelniacze zaw 32złx6 -komplet uszczelek 330zł -łańcuch rozrządu 200złx2 Robota: -szlif cylindrów 70złx2 -regeneracja głowic 120zł -rozłożenie/złożenie silnika - zależnie :) -wyjęcie/włożenie silnika - zależnie :) Do tego: 2x wymiana oleju z filtrem Więcej grzechów nie pamiętam aktualnie... |
AT i generalnie te silniki nie mają nikasilu - jest tuleja żeliwna.
|
No i nicasilu się nie szlifuje tylko odsyła do firmy które się zajmują nakładaniem takiej powierzchni. Dla crossów 125-250 to koszt bodaj 600zł i czasami jeszcze trzeba sporo czekać bo AFAIK w .pl się tego nie robi i wszystkie zlecenia lecą do CzechóSłowacji. Dla afri (gdyby tam był nicasil) pewnie byłoby spooooro więcej :( Misza, na razie wygląda nieźle, ja wczoraj podliczyłem na zsf-moto.de części i wyszło mi sporo więcej (ale przyjąłem że jak już robić to wszelkie łożyska, uszczelniacze, napinacze trzeba wymienić) i podsumowanie mnie trochę zabiło (bez wymian tłoków, cylindrów ok 1k eur). A jakby coś mi jeszcze miało wyskoczyć to bym się chyba pociął szarym mydłem w płynie ;) Dlatego się zastanawiam czy ktokolwiek zrobił taki remont na nowych częściach z założeniem że silnik ma się przekulać kolejne 200kkm bez ruszania.
|
Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 21:50. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.