![]() |
|
Zrób to sam - czyli Adam Słodowy ma na noc przy nas. Projekty, autorskie maszyny, ciekawe patenty - to dział dla Ciebie, gdzie możesz pokazać swoją inwencję twórczą |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
![]() |
#111 |
![]() Zarejestrowany: Jan 2020
Miasto: Warszawa
Posty: 50
Motocykl: CRF1000 '19 MT SD06
![]() Online: 5 dni 5 godz 21 min 30 s
|
![]()
(wiem, post pod postem :-P)
Zamontowałem, zajęło mi to ok. 4h żeby ładnie wszystko poukładać, schować żeby nie było widoczne. No nawet działa. Z rzeczy do zmiany: pompka przy "priming" powinna działać w cyklu 160ms (on/off), wtedy ładnie pracuje i pcha olej. Udostępniony program przerobię, zawsze można to ominąć ustawiając czasy w konfiguracji. Zauważyłem, że na samym początku pompka miała śjakiś problem żeby przepchać powietrze z przewodu od zbiorniczka - pomogłem wdmuchując ustami powietrze przez jakiś czas (nawet nie trzeba mocno tego robić) oraz wyprostowałem przewód i zbiorniczek na równi z pompką. Czasami cykl "priming" potrafił się na parę sekund zatrzymać, następnie dalej pracować normalnie (jeśli dobrze kojarzę fakty to dzieje się w momencie jak serwer www za wolno obsłuży żądanie. W sumie jest to normalne, ale pewnie da się jakoś temu zaradzić). Może trzeba zaprząc AJAX i obsługiwać stronę w czasie rzeczywistym (oraz pewnie zmiana z ESP8266WebServer na ESPAsyncWebServer). Jak znajdę motywację to oskrobię kod do czystego html oraz logiki działania, wtedy może łatwiej pójdzie ewentualna zmiana. Martwi mnie trochę odpowietrzenie w tym zbiorniczku, nie ma tam żadnego uszczelnienia, kawałka gumy lub pianki - ale czego oczekiwać za 8PLN. Dorobię coś żeby mieć spokój w głowie. Łańcuch wyczyściłem ile mogłem, następnie trochę oleum na szmatę i lekko go "nawilżyłem". Może olej łatwiej będzie się rozchodził (lepszy start będzie miał, niż na suchym). Miałem się przejechać pierwszy raz w tym sezonie, ale jedyne na co mam teraz ochotę to zimne piwo (i może jakieś jędrne do tego). Chyba jestem w tym wieku, że moto powinno stać na podnośniku - było by o wiele łatwiej jakbym większość czasu nie stał zgięty :-) ![]() ![]() ![]() Dodatkowo 2 filmiki z "cykania" (z audio): FILM 1 - bąbelki FILM 2 - zbiorniczek P.S. Przewód i uchwyt scottoilera mogę polecić, znacznie to ułatwia temat. W razie "W" jak zębatka zje dysze, to można je kupić chyba za 15PLN w dwupaku... |
![]() |
![]() |
![]() |
#112 |
![]() Zarejestrowany: Feb 2015
Miasto: Maków Podhalański
Posty: 1,793
Motocykl: XRV750->XR400
Galeria: Zdjęcia
![]() Online: 1 miesiąc 2 tygodni 4 dni 17 godz 56 min 37 s
|
![]()
U mnie też pompka miała problem zassać.
W instrukcji od oryginalnej pompki pisało że pierwsze powinna cykać 1Hz a dopiero potem 3Hz. Na szybszym cykaniu jakoś leniwie to szło, na wolniejszym cykaniu szybcjiej olej dochodził do pompki. Ostatecznie najszybciej było ściągnąć przewód do pompki ![]() Sent from my Redmi Note 8T using Tapatalk |
![]() |
![]() |
![]() |
#113 |
![]() Zarejestrowany: Jun 2020
Posty: 21
Motocykl: CRF1100
![]() Online: 1 dzień 35 min 56 s
|
![]()
JA zamówiłem takie sterowniki czasowe z ali:https://pl.aliexpress.com/item/40001...yAdapt=glo2pol
A te bombelki w wężyku,to można chyba założyć zaworek zwrotny,taki jak jest w Scottoilerze esystem:https://pl.aliexpress.com/item/10050...yAdapt=glo2pol Poza tym nakupowałem tych sterowników różnych typów z Ali,jak ktoś chce,to niech pisze na ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#114 |
![]() Zarejestrowany: Jan 2020
Miasto: Warszawa
Posty: 50
Motocykl: CRF1000 '19 MT SD06
![]() Online: 5 dni 5 godz 21 min 30 s
|
![]()
Nie noo, pęcherzyki powietrza były tylko przy zalewaniu układu :-) Co ja miałem nagrywać jakby ich nie było :-P
A co do zaworka zwrotnego, potrzebny w ogóle? Zapowietrzy się układ lub wyleje olej bez niego? Pompka sama w sobie chyba blokuje gdy jest wyłączona. Kurna, sprawdzałem jak miałem ją na biurku - ale teraz skleroza mnie dopadła ;-) |
![]() |
![]() |
![]() |
#115 |
ReGeNeRaToR
![]() Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Olsztyn
Posty: 632
Motocykl: RD07
![]() Online: 1 miesiąc 4 dni 11 godz 29 min 6 s
|
![]()
Samo się nie zapowietrzy.
Sama końcówka musi być dopasowana do zębatki, kąt ścięcia cienkiej końcówki powinien grać z zębatką. W moim scottoilerze układ nigdy sam się nie zapowietrzył no chyba że się oleum skończyło, a tam grawitacja jest. Przy pompce powinno być jeszcze lepiej.
__________________
END of TRANSMISSION |
![]() |
![]() |
![]() |
#116 |
![]() Zarejestrowany: Jan 2020
Miasto: Warszawa
Posty: 50
Motocykl: CRF1000 '19 MT SD06
![]() Online: 5 dni 5 godz 21 min 30 s
|
![]()
Dzięki za info.
Co do dyszy, to zrobiłem tak jak to instrukcja scottoilera wskazuje: "The tip of the injector should lightly touch the face of the sprocket, with the slash cut facing outwards." Z bliska widać, że dysza ładnie leży na zębatce i "kropla" rozchodzi się po niej. EDIT: po całym dniu nic nie wykapało poza dwiema kroplami z wczoraj pod koniec prac... Ostatnio edytowane przez LordCYCU : 27.03.2023 o 16:44 |
![]() |
![]() |
![]() |
#117 |
![]() Zarejestrowany: Jan 2020
Miasto: Warszawa
Posty: 50
Motocykl: CRF1000 '19 MT SD06
![]() Online: 5 dni 5 godz 21 min 30 s
|
![]()
Zakończyłem prace nad "prostym sterownikiem" :-)
Hardware bez zmian, jednak stwierdziłem, że program i interfejs był do poprawy. Od strony interfejsu niewiele zmian (dobra, zmałpowałem odliczanie czasu - męczyło mnie ustawianie niskich interwałów, jest bardziej user friendly). Od strony programu jest jakaś poprawa (np. zmiana wyliczania pracy przekaźnka/mosfetu oraz zalewania), powywalałem zbędne rzeczy. Poprawione readme.txt Podsumowanie jest takie - łącznie 805 linii kodu (w tym ok. 340 linii dla głupiego html). ![]() ![]() ![]() P.S. Lista części znajduje się tutaj: LINK Program przeniesiony do osobnego wątku: LINK Ostatnio edytowane przez LordCYCU : 03.04.2023 o 19:17 |
![]() |
![]() |
![]() |
#118 |
ReGeNeRaToR
![]() Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Olsztyn
Posty: 632
Motocykl: RD07
![]() Online: 1 miesiąc 4 dni 11 godz 29 min 6 s
|
![]()
Piękna robota
![]() Zakupiłem już moduły i niebawem siadam do hardware. update: Zaprogramowałem moduł - działa ![]() Sprawdziłem na japku i andku. Pytanie : co się stanie jak obok siebie będzie kilka takich modułów ? ![]()
__________________
END of TRANSMISSION Ostatnio edytowane przez R2D2 : 03.04.2023 o 11:33 |
![]() |
![]() |
![]() |
#119 |
![]() Zarejestrowany: Jan 2020
Miasto: Warszawa
Posty: 50
Motocykl: CRF1000 '19 MT SD06
![]() Online: 5 dni 5 godz 21 min 30 s
|
![]()
A kto wie :-) Będzie pewnie kilka takich samych sieci wifi albo jedna :-)
Z drugiej strony, to kto będzie jeździł z tym włączonym tyle czasu. Może pomyślę o dodaniu id urządzenia do nazwy wifi... UWAGA! Przenoszę się do własnego wątku :-) LINK Od teraz tam będzie aktualizowany program. R2D2 - wprowadziłem aktualizację :-) Podarowałem przyszłym userom ustawianie własnej nazwy i hasła do access pointa - ma to większy sens niż statyczne wartości. Wsadzanie swojego username w każdym miejscu jest słabe ... R2D2 pownownie - jak masz jeszcze jakieś sugestie to dawaj znać (ale już w moim wątku) :-) Ostatnio edytowane przez LordCYCU : 03.04.2023 o 19:34 |
![]() |
![]() |
![]() |
#120 |
![]() Zarejestrowany: Nov 2018
Miasto: Olsztyn (Wa-Ma)
Posty: 262
Motocykl: nie mam AT jeszcze
Przebieg: mój 3,5
![]() Online: 1 tydzień 1 dzień 20 godz 47 min 50 s
|
![]()
A mi ten wątek uświadomił, że - będąc w nieświadomości - jakieś 7 lat i prawie 60 kkm przejeździłem na Trampku 600 z Matjasową olejarką.
Nigdy nie było problemów ![]() Matjas - wielkie dzięki ! ![]() Ale do tematu - naczytawszy się o przewadze pompki nad zaworkiem podjąłem próbę zrobienia swojej wersji... Pompka Dellorto, wtyczka Sumimoto (czy jak tam...) - pasująca, do tego płyteczka "Digispark". Piszę swoją wersję - jeden przycisk, cztery / pięć LED-ów, funkcja wyłączania na luzie, funkcja zapamiętywania ustawień (w zasadzie to "wyłącz" lub trzy/cztery czasy odstępu między impulsami na pompkę), funkcja "napełniania" układu. Trochę już działa, reszta za jakiś czas... Na razie teoria + układ testowy, ale prace trwają... Bo tytuł wątku to "Prosty sterownik..." ![]()
__________________
Psy szczekają, a motocykl jedzie dalej... RUSSIAN GO HOME ! ! |
![]() |
![]() |
![]() |
Narzędzia wątku | |
Wygląd | |
|
|
![]() |
||||
Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
Jak sprawdzić czy korbowód prosty? | lolo | Inne - dyskusja ogólna | 24 | 03.02.2013 16:23 |
olej do olejarki | bukowski | Wszystko dla Afryki | 10 | 12.07.2010 23:59 |