Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Warsztat XRV 650 / XRV 750 > Hamulce, kola, opony

Hamulce, kola, opony Montaż, demontaż i kontrola takich elementów jak: klamki, pompy hamulcowe, tarcze, klocki, zaciski, przewody hamulcowe w oplocie i bez, koła, felgi, szprychy, opony i łożyska.

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 12.06.2009, 18:22   #221
pałeł
gsm: 512242193
 
pałeł's Avatar


Zarejestrowany: Jul 2006
Miasto: Rzuchów
Posty: 5,082
Motocykl: RD11a
Galeria: Zdjęcia
pałeł will become famous soon enough
Online: 4 miesiące 2 tygodni 5 dni 7 godz 55 min 9 s
Domyślnie

na przodzie ac 10 michała ale ja cały czss szukam sobie idalnego przodu
a rozmiarowo 80/100 -21" tez sie nada
pałeł jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 13.06.2009, 12:41   #222
grabsztyk


Zarejestrowany: Jun 2009
Miasto: Mikołajki
Posty: 24
Motocykl: XL 600V
grabsztyk jest na dystyngowanej drodze
Online: 5 dni 3 godz 39 min 27 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał pałeł Zobacz post
na przodzie ac 10 michała ale ja cały czss szukam sobie idalnego przodu
a rozmiarowo 80/100 -21" tez sie nada

..no widzę ją, trochę wzmacniana guma.. mi się wydaję że trzeba znaleźć twardą kostkę żeby się nie zdzierała szybko i tyle, na mokrym asfalcie na wszystkim trzeba uważać i tak. Mitas to dobre rozwiązanie,bo tanie, ciekawi mnie tylko jeszcze Mefo, mamy tu na mazurach chłopaków którzy latają KTM adv,Viaradero!!!i kilka innych po lasach i mocnym offie i jeżdżą na Mefo, mówią że nie ma lepszej gumy
grabsztyk jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 13.06.2009, 13:14   #223
pałeł
gsm: 512242193
 
pałeł's Avatar


Zarejestrowany: Jul 2006
Miasto: Rzuchów
Posty: 5,082
Motocykl: RD11a
Galeria: Zdjęcia
pałeł will become famous soon enough
Online: 4 miesiące 2 tygodni 5 dni 7 godz 55 min 9 s
Domyślnie

kurde miałem kende melwila czy jak się to pisze na przodzie i to była ekstra guma ale małe przebiegi ja zdyskwalifikowały ale do lekkich sprzetów mega wypas mieka mieszanka i rzadka kostak daj sobie zajebiscie rade w terenie
prawda jest tak ze mieka guma i rzadka zawsze jest lepsza w terenie niz twarda a gesta ale zato scodzi jak wsciekła ale lepiej zminiać czesciej gume i miec ekstra trakcie niz meczyc sie w błocie czy glinie
bo tu tylko niekture opony sobie radza dobrze
pałeł jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 14.06.2009, 10:29   #224
rumpel
 
rumpel's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Jun 2008
Miasto: S-ec
Posty: 2,740
Motocykl: 6 dni 350, 690 R
Galeria: Zdjęcia
rumpel jest na dystyngowanej drodze
Online: 7 miesiące 4 dni 21 godz 41 min 20 s
Domyślnie

pałeł sprobuj Kende Trackmaster , ja mam teraz na przodzie i jestem b. zadowolony. Opona ma DOT.
rumpel jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 14.06.2009, 12:11   #225
Pawel_z_Jasla
 
Pawel_z_Jasla's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Mar 2008
Posty: 1,037
Motocykl: RD03
Pawel_z_Jasla jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 tygodni 3 dni 15 godz 8 min 32 s
Domyślnie

Jeżeli piszemy już o typowo offowych oponach to Kenda Millville o które pisze pałeł jest faktycznie bardzo dobra i miękka. Wytrzymuje max 1500-2000 km. przy asfaltowych dojazdówkach w proporcji 30/70. Na tyle grzebie ekstra przy niskim ciśnieniu. Jako przednią gume testowałem niemal wszystkie dostępne Majtasy czyli od C-15 przez C-17 aż do nowości 2008 czyli C-19. Wszystkie dają rade ale wytrzymują niskie przebiegi, chyba najwięcej wytrzymała C-17. Majtas C-02 to opona na twardy teren więc żywotność ma sporą jak na gumę „C” jednak w błocie daje znać o sobie gęsty bieżnik i gruba kostka. Generalnie przy TA i AT nawet w wersji odchudzonej zanim stracimy przyczepność z uwagi na słaby dobór opony sama masa nie pozwoli nam na jazdę na krawędzi przyczepności. Dlatego po wielu próbach stwierdzam, że na tył C-02 jest oponą optymalną pod warunkiem, że nie będziemy Szkotami i wymienimy ją przed zużyciem 2/3 bieżnika zaś na przód jest dobre wszystko co kosztuje poniżej 150 zł. /wymiana średnio co 1500 km./. Moja ostatnia C-19 zeszła prawie do zera /opone-kostki wycina w kierunku jazdy na ostro czyli w postać prostokątnego trójkata/ po przejechaniu właśnie 1500 km. Jak czytam posty w temacie opon to mam czasem wrażenie, że wielu Afrykanerów myli pojęcia tzn. pytając o opone offowa tak na prawdę oczekują informacji o oponie uniwersalnej a takie rzeczy to „tylko w erze”. Panowie, niemal wszystkie opony o których pisał ostatnio pałeł w tym C-02 są oponami TERENOWYMI więc proponuje ograniczyć wyobraźnię i nie pytać czy na takiej oponie da się jeździć po mokrym asfalcie – pewnie, że się da, nawet na samej feldze można, tylko po co Każdy z nas zanim kupi opone musi wiedzieć gdzie będzie jej używał i czego od niej w związku z tym oczekuje – pełeł wie!! ale boję się, że kilku pytających po zakupie i założeniu polecanych gum powiesi go za jaja /skoro komuś ślizga się E-09 to mam nieodparte wrażenie, że Kenda Millville czy C-02 również niemile na czarnym go zaskoczy

Ps.
To co pisałem o przebiegach na poszczególnych oponach odnosi się do Afri, w każdym lżejszym moto przebieg należy przemnożyć razy fafnaście czyli powiedzmy razy dwa.
Pawel_z_Jasla jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 14.06.2009, 12:28   #226
grabsztyk


Zarejestrowany: Jun 2009
Miasto: Mikołajki
Posty: 24
Motocykl: XL 600V
grabsztyk jest na dystyngowanej drodze
Online: 5 dni 3 godz 39 min 27 s
Domyślnie

..ja na dzień dzisiejszy po przeczytaniu kilku postów na tym zacnym forum doszedłem do wniosku, że moim nowym zestawem będzie: tył C-02, a przód Motoz Desert i zobaczę jak te błotko będzie brało. Te C-02 są cholernie tanie, można sobie wymienić co jakiś czas ..Pozdrawiam serdecznie
grabsztyk jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 14.06.2009, 15:38   #227
Adagiio
Zakonserwowany
 
Adagiio's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Jul 2005
Miasto: Biecz
Posty: 4,955
Motocykl: XRV Rally
Adagiio will become famous soon enough
Online: 1 miesiąc 1 tydzień 5 dni 2 godz 50 min 13 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał Pawel_z_Jasla Zobacz post
Jeżeli piszemy już o typowo offowych oponach to Kenda Millville o które pisze pałeł jest faktycznie bardzo dobra i miękka. Wytrzymuje max 1500-2000 km. przy asfaltowych dojazdówkach w proporcji 30/70. Na tyle grzebie ekstra przy niskim ciśnieniu. Jako przednią gume testowałem niemal wszystkie dostępne Majtasy czyli od C-15 przez C-17 aż do nowości 2008 czyli C-19. Wszystkie dają rade ale wytrzymują niskie przebiegi, chyba najwięcej wytrzymała C-17. Majtas C-02 to opona na twardy teren więc żywotność ma sporą jak na gumę „C” jednak w błocie daje znać o sobie gęsty bieżnik i gruba kostka. Generalnie przy TA i AT nawet w wersji odchudzonej zanim stracimy przyczepność z uwagi na słaby dobór opony sama masa nie pozwoli nam na jazdę na krawędzi przyczepności. Dlatego po wielu próbach stwierdzam, że na tył C-02 jest oponą optymalną pod warunkiem, że nie będziemy Szkotami i wymienimy ją przed zużyciem 2/3 bieżnika zaś na przód jest dobre wszystko co kosztuje poniżej 150 zł. /wymiana średnio co 1500 km./. Moja ostatnia C-19 zeszła prawie do zera /opone-kostki wycina w kierunku jazdy na ostro czyli w postać prostokątnego trójkata/ po przejechaniu właśnie 1500 km. Jak czytam posty w temacie opon to mam czasem wrażenie, że wielu Afrykanerów myli pojęcia tzn. pytając o opone offowa tak na prawdę oczekują informacji o oponie uniwersalnej a takie rzeczy to „tylko w erze”. Panowie, niemal wszystkie opony o których pisał ostatnio pałeł w tym C-02 są oponami TERENOWYMI więc proponuje ograniczyć wyobraźnię i nie pytać czy na takiej oponie da się jeździć po mokrym asfalcie – pewnie, że się da, nawet na samej feldze można, tylko po co Każdy z nas zanim kupi opone musi wiedzieć gdzie będzie jej używał i czego od niej w związku z tym oczekuje – pełeł wie!! ale boję się, że kilku pytających po zakupie i założeniu polecanych gum powiesi go za jaja /skoro komuś ślizga się E-09 to mam nieodparte wrażenie, że Kenda Millville czy C-02 również niemile na czarnym go zaskoczy

Ps.
To co pisałem o przebiegach na poszczególnych oponach odnosi się do Afri, w każdym lżejszym moto przebieg należy przemnożyć razy fafnaście czyli powiedzmy razy dwa.
Lata temu jak zaczynaliśmy po krzokach jeździć na Mitasach , to mało kto wiedział co to jest . Dzisiaj wymaga się specjalnych trakcyjnych cudów od kapcia , przeznaczonego do jazdy po krzokach na mokrym asfalcie za półtorej stówki .
Jak zrobić żeby : " Zjeść ciastko i mieć ciastko "
Uniwersalne opony to te dedykowane dla GS-owców , bo przecież mając uniwersalny motocykl , muszą też robić do niego uniwersalne opony .
Jeśli nadal ktoś ma poważne dylematy odnośnie wyboru odpowiedniej opony , to proponuję wymienić AT na Virago 535
Ps. Jeszcze nie straciłęś motywacji do tłumaczenia ?
__________________
Proszę siadać, się nie wychylać, się nie opowiadać
I łaskawie i po cichu i bez szumu i bez iskier
Wypierdalać.
Adagiio jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 14.06.2009, 17:06   #228
siwy
 
siwy's Avatar


Zarejestrowany: Apr 2008
Miasto: Białystok
Posty: 5,477
Motocykl: NAT, EXC 450, K-750
siwy jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 rok 4 dni 11 godz 22 min 53 s
Domyślnie

Moje luźne spostrzeżenie: jeździłem trampkiem na komplecie mitasów e-09 . Opona fajna, na mokrym asfalcie nosiło momentami ostro i myślałem że tak ma być. Przesiadłem się na xr650r, mam po poprzednim właścicielu jakieś opony terenowe, nie pamiętam marki ale chyba nie są dostępne w polsce (postaram się sprawdzić następnym razem ich nazwę). Opony o kostce bardziej terenowej niż e-9 (podobny bieżnik do c-02), moc xr większa, masa co prawda sporo mniejsza ale na mokrym asfalcie, ba nawet gdzie było po kostki wody opona trzyma się całkiem w porządku i kontrola nad nią jest o niebo lepsza niż przy mitasach e-09. Pewnie guma jest miększa albo masa motocykla robi tu swoje.

znalazłem, to chyba ten model mam u siebie: http://www.veerubber.co.th/web/300r.html
__________________
Niepuszczone bąki wędrują do mózgu i tak rodzą się posrane pomysły.

Ostatnio edytowane przez siwy : 14.06.2009 o 23:42
siwy jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 14.06.2009, 19:43   #229
pałeł
gsm: 512242193
 
pałeł's Avatar


Zarejestrowany: Jul 2006
Miasto: Rzuchów
Posty: 5,082
Motocykl: RD11a
Galeria: Zdjęcia
pałeł will become famous soon enough
Online: 4 miesiące 2 tygodni 5 dni 7 godz 55 min 9 s
Domyślnie

Adaggio takiej fajnej riposty nie czytałem już dawno
pałeł jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 14.06.2009, 21:57   #230
Pawel_z_Jasla
 
Pawel_z_Jasla's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Mar 2008
Posty: 1,037
Motocykl: RD03
Pawel_z_Jasla jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 tygodni 3 dni 15 godz 8 min 32 s
Domyślnie

Jak mawiał Nasz były Prezydent "nie kcem ale muszem" więc jeszcze kilka uwag. Od Mitasa E-09 jest kilka lepszych kapci typu "twinduro" np. TKC czy Dunlop D-606 /jeśli Xr-ka była z USA to mógł być właśnie Dunlop który w UE jest ciężko osiągalny/ jednak "ziemniaki mnie gniją" jak czytam, że E-09 wytrzymuje max 5.000 km., że jeździć się na tym nie da, że na mokrym to zabija, że ta guma to jedno wielkie gówno ... itd. Majtas E-09 jest oponą która pozwala na w miarę komfortowe latanie po szutrach i lżejszym terenie oraz na rozsądne poruszanie się po asfalcie przez co dla osób z wyobraźnią i nieco mniejszą zawartością portfela jest godną polecenia alternatywą na dłuższy wakacyjny wyjazd w nieznane. Kompletów E-09 zjeździłem kilka w różnych warunkach i wydaje mi się, że moja ocena jest dość obiektywna. Kilka przykładów na szybcika z pały: Maroko - Sahara - Al Dahla czyli razem spoooro więcej niż 5.000 km. w dwie Afri po czym obie na tych samych kompletach E-09 zawitały do Rosomaka na zakończenie sezonu Afri w Bieszczady, Ukraina - Rumunia - Bułgaria pod granice turecką w Rezowie w dwie Afri kole 5.000 km. po kamienistych Urdelach, dzikich Rodopach i błotnistej Bukowinie, jesienne Bałkany w deszczu kole 4.000 km. no i zeszłoroczny wypad tam i nazad w 24 h. nad Balaton non stop w ulewie. Jak widzicie jeszcze żyje a co więcej nigdy nie zaliczyłem asfaltowej gleby /w terenie wstyd się przyznać ale czasem więcej leże jak jade/. Na E-09 już nie latam bo uznałem je za zbyt mało "terenowe" ale miło je wspominam bo były ze mną w różnych "okolicznościach przyrody" i zawsze, przy zachowaniu rozwagi oraz wyobraźni pozwoliły bezpiecznie wrócić do domu. Jakiś czas temu, gdy na forum było sporo mniej użytkowników a Afric w Polsce może z dwieście zajmowałem się "pokątnym" rozprowadzaniem wśród forumowiczów Majtasów E-09, które były wtedy dla nas "hiciorem w najostrzejszym hardcorowo-offowym wydaniu". Kilka osób, które za moim pośrednictwem zanabyły te opony było rozczarowanych ale zdecydowana większość "użytkujących je zgodnie z przeznaczeniem" wracała do tej gumy wielokrotnie. Ot i tyle mojego wystąpienia w obronie Majtasów.

Ps.
Tak po prawdzie to wielokrotnie obiecywałem sobie w ten wątek nie zaglądać ale "nie dało" zaś na koniec mnie Adagio vel XRV Rally sprowokował hehehehehe
Pawel_z_Jasla jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz


Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
Najlepszy fan-klub moto pyntront Inne tematy 58 18.06.2014 19:55
Klub morsów i innych popaprańców felkowski Imprezy forum AT i zloty ogólne 2 06.03.2010 17:30


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 03:24.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.