Wątek: Luz na tarczy
Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 16.05.2024, 06:53   #9
MrWaski
 
MrWaski's Avatar


Zarejestrowany: Sep 2018
Miasto: Słocina
Posty: 1,112
MrWaski jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 miesiące 2 tygodni 3 dni 8 godz 40 min 17 s
Domyślnie

Niekoniecznie ma być luz, co najwyżej minimalny. To nie jest w pełni tarcza pływająca gdzie na zimnej tarczy występują luzy poosiowe. Takie rozwiązania stosuje się tylko w sporcie. Do motocykli użytkowych wzięto ze sportu tylko ideę.
Luz promieniowy pojawia się po nagrzaniu wieńca tarczy. Chodzi o to, żeby po nagrzaniu nawet do 700-800 °C, zwiększające się rozmiary tarczy nie wyginały jej w kształt talerza, co powoduje przyleganie klocków tylko na krawędziach i znakomicie osłabia skuteczność hamowania.

Zagadnienie świetnie wyjaśnia pan Jacek Gembara https://www.youtube.com/watch?v=a7RAUudS68I
__________________
Romet R125 vel Debeściak
Suzuki DL650 XAM2 vel Ziutek
MrWaski jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem