Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 28.02.2024, 19:35   #8
nabrU
Stary nick: Radarman
 
nabrU's Avatar


Zarejestrowany: Jun 2017
Miasto: Whiteley, UK
Posty: 2,983
Motocykl: 2017 CRF1000L DCT
nabrU jest na dystyngowanej drodze
Online: 3 miesiące 5 dni 5 godz 7 min 37 s
Domyślnie

No to jedziem Ronin:

1. Degradacja mojej baterii przy przebiegu 6824 mile (czyli 10982km) po 102 ładowaniach AC (min. 7kW, 'cegły' nigdy nie użyłem ) i 9 szybkich ładowaniach DC (większość to Superchargery Tesli) wynosi 1,02%, więc SOH to 98,98%



2. Nie wiem czy można wierzyć temu wykresowi innych użytkowników z LeafSpy bo jest to jakaś niekoniecznie duża próba (widzę jakieś 30 może 40 wyników).

3. Czy Twój wynik jest dobry czy zły i czy to dzięki ładowaniu wyłącznie 'cegłą' nie mnie oceniać (nie jestem specem od Leaf'ów ), ale wyszukałem kilka przykładowych wyników dla Leafa 2 generacji z baterią 40kWh z LeafSpy na angielskim forum EV:







Cytat:
SOH: 89.73% (no bars lost yet)
Mileage: ~28k
L1/L2: ~1500
QC: ~60
Voltage spread after 100% charge: 5mV
Cytat:
OH 93%
Mileage 15600
QC 20
L1/L2 230
Voltage spread at 80% 75mV,
Cytat:
2018 Leaf 40, bought secondhand last year.

47k miles
89.52% SOH
QC 118
L1/L2 817
14mV at 47.1% SOC
No bars lost (yet!)
Cytat:
2019 LEAF 40, bought second-hand at the start of 2023 with 19k kms on the clock.

20k kms
93.8% SOH
QC 31
L1/L2 590
Cytat:
2019 Leaf 40 (purchased March 2020 with 7 miles on the clock)
Mileage 34,200 miles
SOH 90.8% (obviously no bars yet)
Qc 85 (mostly short 8-12 kW charges between 30-80%) Never had temperature near the Red.
L1/L2's 1466 (will be high due to multiple timer use on Octopus Agile / Go / Cosy + solar pv charging)
17mV @ 20% SOC is around 12 @ 100%
Cytat:
Hi all,
2019 Leaf 40, bought new in February 2019
Took data last month, Jan. 2023:
115244 km
87.21% SOH
QC 17
L1/L2 1026
14mV at 54.4% SOC ,
No bars lost yet, as far as I know you loose first bar at 85%, then every other 5%....
4. SOH masz może i OK, ale to nie wszystko. Masz bardzo rozjechane napięcia poszczególnych ogniw, a pojemność Twojej baterii HV zależy od najniższego napięcia w battery packu. Stawiam piwo, że nie ładowałeś za często do 100% (może i w ogóle, bo naczytałeś się że do 100% to źle ). A to właśnie przed 100% zaczyna się balansowanie battery packa. Ja na Twoim miejscu zrobiłbym mu ładowanie do 100% (nie odłączaj cegły jak zobaczysz 100% tylko daj mu jeszcze popracować) i wtedy podepnij LeafSpy. Z tego co wyczytałem dobrze jest ładować do tych 100% np. raz w miesiącu aby mieć wykresik ogniw z minimalną różnicą napięć jak np. poniżej:



Podsumowując:
SOH masz może i OK, ale według mnie niekoniecznie dzięki ładowaniu wyłącznie cegłą, bo nawet LeafSpy traktuje je równorzędnie w swoim liczniku (L1 - cegła, L2 - 7kW/11kW). Ładując chyba wyłącznie do 80%, nie dasz za to BMS-owi zbalansować baterii a to też 'grzech'

Tak wygląda np. zdrowa bateria mojego byłego ID.3, gdy miał 1,5 roku i przebieg coś koło 20k mil (nie ładowany w ogóle cegłą, bo jej nie miałem, więc kompletnie odwrotnie niż u Ciebie ). Różnica w napięciach ogniw 10mV przy SOC 100%




P.S. Znowu piszemy (jak zauważyłeś) o EV na Forum, które wywaliło taki temat na śmietnik. Czy aby słusznie?
__________________
W barze jak zaczynasz się awanturować to albo dostajesz w ryj albo wylatujesz na ulicę na kopniakach. Tylko gdzieniegdzie bar zrównuje się z ziemią, a awanturnicy przenoszą się do następnej knajpy.
nabrU jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem