Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 12.03.2021, 14:24   #9
mdxmd


Zarejestrowany: Sep 2013
Miasto: Lubelskie
Posty: 2,401
Motocykl: CRF1000
Przebieg: 133 000
mdxmd jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 1 tydzień 6 dni 10 godz 26 min 29 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał florentino Zobacz post
Od kilku lat to działa:

Sterowanie, zastosowałem układ:
https://sklep.avt.pl/avt1459.html

Do regulacji częstotliwością impulsów zamiast potencjometru użyłem przełącznika obrotowego (z dobranymi do czasów) rezystorami:
https://allegro.pl/oferta/przelaczni...wod-7557845733

1- wyłącznik
2- praca ciągła, napełnianie układu
3- impuls co 15-20sek
4- impuls co ok 60-75 sek
5- impuls co ok 100sek
6- impuls co 120-140sek

W sumie wystarczyłyby trzy tryby pracy: wyłączony, autostrada (3) i wolniejsze szwendanie (5).

Zamieniłem też przekaźnik na tranzystor.

Zamknąłem to w tej obudowie (wersja z przekaźnikiem się nie zmieści):
https://sklep.avt.pl/z24a.html

Do pompki potrzebna jest też złącze, bo z pompką go nie ma w zestawie:
https://allegro.pl/oferta/sumitomo-2...-bi-6099691438

Pompki kupowałem u Mielocha, mieli najlepszą cenę.

A tu jest źródło:
http://www.vstromclub.fora.pl/patent...y,831-400.html

To tak z grubsza, gdyby coś to służę pomocą w szczegółach.

RD
dzięki! kit AVT tylko 25zł! (zlutowany 35zł) pozostanę przy potencjometrach, raz się ustawi i wystarczy. Masz może schemat samego podłączenia tranzystora ew. jego oznaczeń oraz czy trzeba po stronie pompki dać także diodę blokującą ?

w sumie na początek przekaźnik może zostać ale to najbardziej zawodny element ukłądu bo mechaniczny a wszyscy tutaj wiemy jak to się kończy zwłaszcza przy sterowaniu pompami
mdxmd jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem