Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 14.03.2009, 19:59   #8
Dzieju
Administrator

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Warszawa
Posty: 8,443
Motocykl: RD03
Dzieju jest na dystyngowanej drodze
Online: 4 miesiące 3 tygodni 4 dni 21 godz 38 min 20 s
Domyślnie

Te z wyższym indeksem muszą więcej wytrzymać.
A nie są twardsze a raczej miętsze, zużywają się sporo szybciej ponieważ ich stuktura musi sobie poradzić z dużymi predkościami i przeciążeniami oraz z przyczepnością przy max prędkości.
Żeby rozwiać wątpliwości co do stosowania właściwych opon do danego pojazdu powiem że widziałem co się stało na hamowni podczas próby.
Otóż właściciel autka "zapomniał" powiedzieć że ma założone opony do 160km/h ( pojazd miał fabryczną prędkość ok 215km/h) a badający "zapomniał" sprawdzić jakie sa opony na samochodzie.......
Podczas badania , samochodek na rolkach uzyskał 240km/h i..... no własnie, gdyby miał kapcie chociaż H-210km/h to by nic nie było a że miał do 160km/h skutek był do przewidzenia.
Oderwany bieżnik z opony zmasakrował błotnik, wyrwał narożnik zderzaka, wywalił reflektor i rozniósł w kawałki nadkole , widok dający do myślenia.
Co by się mogło stać gdyby ta sytuacja z hamowni zdarzyła się na drodze sami pomyślcie.
A w motocyklu są tylko 2 koła i to od nich zależy.......bardzo dużo.

Kiedyś tez byłem swoją Vectrą na hamowni , miałem wtedy kapcie H-210 , na rolkach uzyskała 245km/h( na drodze 235km/h) i opony dały rade.
Obecnie mam indeks V-240km/h.

Czytając forum i rozmawiając z wami często słyszałem o nie montowaniu używek czy leżaków ale jak widać stosowanie właściwych indeksów pozostaje pod znakiem zapytania.
Pozdrawiam i życzę dobrej przyczepności.
__________________
AT03

Ostatnio edytowane przez Dzieju : 23.02.2013 o 07:17
Dzieju jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem