Wątek: Wtyczka reglera
Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 28.06.2012, 10:35   #139
RAFWRO
 
RAFWRO's Avatar


Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: WROCŁAW
Posty: 655
Motocykl: RD07
RAFWRO jest na dystyngowanej drodze
Online: 3 tygodni 3 dni 2 godz 10 min 10 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał Miras Sc Zobacz post
I mnie dopadły kłopoty z regulatorem. Motocykl RD04 oryginalny regler z polutowanymi przewodami w temokurczkach. Przed wystąpieniem problemu ładowanie 13,8-14,4V w zależności od obciążenia i obrotów, stary aku ale przez zimę zadbany (podładowywany w ciepłym garażu)

A oto co mi się przytrafiło:
Po wyjściu ze sklepu przekręcam stacyjkę, zapalają się kontrolki, przycisk rozruchu, rozrusznik drgnął …… i w tym momencie cisza, zero kontrolek, nic. Po konsultacjach z expertami doszedłem do tego że padł akumulator, pod obciążeniem schodził do 1V. Ale w tzw. międzyczasie sprawdziłem przekaźnik rozrusznika, a tam bezpiecznik stopiony ale nie przepalony i kostka nadtopiona, ale styki całe. Przeczyściłem je, założyłem nowo zakupiony aku (udało mi się kupić żelowy), wszystko pod przedweekendową presją czasu. I tu dochodzimy do sedna, czyli pomiarów napięć ładowania.

- na jałowym i na obrotach, bez obciążenia – 14,4V
- na jałowym, z obciążeniem 110W – 13,8V, +stop i drogowe – 13,6V
Ale na obrotach z obciążeniem – 15,2V – to chyba za dużo

To zachowanie regulatora wydaje mi się troszkę dziwne. Co może być tego przyczyną Ktoś się z czymś takim spotkał
Miałem na początku sezonu podobny przypadek. Ładowanie w czasie obciążenia wchodziło na 15,5V. (regler - wiadomo jaki). Fazowe połączone na stałe, okręgła kostka - oryginał - zadbana. Masy zadbane. Zajrzałem do kostki stycznika (4 piny) - była nadpalona i zaśniedziała. Wywaliłem kostkę, połączyłem wszystko nowymi konektorami - Pomogło. Po tym ładowanie wróciło do normy (w każdych warunkach)

2 przypadek - nie mój, ale efekt był podobny - ładowanie rosło ponad normę (pod 16V - upaliło żarówki)- Przy wymianie okazało się, że 3 pinowe kostki świateł były nadpalone i zasyfione. Szczególnie jedna. Szybka próba - Odpięcie spalonnej kostki, unormowało ładowanie. Sprawdź i to.

Cytat:
Napisał Kitu Zobacz post
Miałem trochę za niskie ładowanie, ale po wyczyszczeniu i zakonserwowaniu owego stycznika znalazł się brakujący 1V .
Warto tam od czasu do czasu zajrzeć, bo zbiera się tam sporo syfu.
Kitu
To co piszesz, nie pasuje mi do pozostałych przypadków w których brak dobrego styku w instalacji (za reglerem), zawsze powodował wzrost ładowania, a nie spadek... Hm. Czy nie poprawiałeś jednocześnie styku przed reglerem ( 3 żółte przewody prądu zmiennego) ?

Ostatnio edytowane przez Dzieju : 07.02.2013 o 08:02
RAFWRO jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem