Wątek: Wtyczka reglera
Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 27.06.2012, 13:23   #134
Miras Sc
SOmalijczyk
 
Miras Sc's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Oct 2011
Miasto: SOsnowiec
Posty: 766
Motocykl: 1090 AdvR
Miras Sc jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 miesiące 2 tygodni 2 godz 12 min 56 s
Domyślnie

I mnie dopadły kłopoty z regulatorem. Motocykl RD04 oryginalny regler z polutowanymi przewodami w temokurczkach. Przed wystąpieniem problemu ładowanie 13,8-14,4V w zależności od obciążenia i obrotów, stary aku ale przez zimę zadbany (podładowywany w ciepłym garażu)

A oto co mi się przytrafiło:
Po wyjściu ze sklepu przekręcam stacyjkę, zapalają się kontrolki, przycisk rozruchu, rozrusznik drgnął …… i w tym momencie cisza, zero kontrolek, nic. Po konsultacjach z expertami doszedłem do tego że padł akumulator, pod obciążeniem schodził do 1V. Ale w tzw. międzyczasie sprawdziłem przekaźnik rozrusznika, a tam bezpiecznik stopiony ale nie przepalony i kostka nadtopiona, ale styki całe. Przeczyściłem je, założyłem nowo zakupiony aku (udało mi się kupić żelowy), wszystko pod przedweekendową presją czasu. I tu dochodzimy do sedna, czyli pomiarów napięć ładowania.

- na jałowym i na obrotach, bez obciążenia – 14,4V
- na jałowym, z obciążeniem 110W – 13,8V, +stop i drogowe – 13,6V
Ale na obrotach z obciążeniem – 15,2V – to chyba za dużo

To zachowanie regulatora wydaje mi się troszkę dziwne. Co może być tego przyczyną Ktoś się z czymś takim spotkał
Miras Sc jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem