Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 24.03.2011, 01:08   #31
Cibor klv
 
Cibor klv's Avatar


Zarejestrowany: Apr 2008
Miasto: Białystok/Jaświły/BielskP
Posty: 1,892
Motocykl: LC 4
Cibor klv jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 3 tygodni 4 dni 13 godz 25 min 0
Domyślnie

Smary grafitowe - smary plastyczne zaw. dodatek grafitu koloidalnego jak stałego środka smarnego. Odporne na dyże naciski, wysoką temp. i na działanie wody. Nie nadają się do smarowania łożysk tocznych i innych precyzyjnych mechanizmów. Temp. pracy - 20 ... + 60 st. C.
Do smarowania łożysk tocznych stosuje się głównie smary litowe (temp. pracy - 60 ... + 200 st. C) oraz smary tzw. kompleksowe, głownie z dodatkiem glinu.

Smar miedziowy
Opis:
Smar miedziowy dzięki swoim własnościom tworzy na powierzchniach trących "łożysko". Zapewnia płynną pracę, oraz znacząco zwiększa trwałość współpracujących powierzchni.
Preparaty na bazie miedzi zapobiegają wżerom i rdzy, powstającym wskutek wysokich temperatur i długotrwałej pracy w niekorzystnych warunkach. Zapobiegają zapieczeniu i zgrzaniu połączonych elementów, chronią przed wycieraniem i erozją pasowanych części.

Zastosowanie: elementy współpracujące pod dużym obciążeniem na małej powierzchni, np. mechanizmy spustu, zaczep tłoka, ślizgacz popychacza tłoka.
Są szczególnie polecane do zabezpieczania gwintów śrub, smarowania piast kół oraz tylnej powierzchni klocka hamulcowego, niwelując wibracje powodujące piszczenie. Poza tym miedź doskonale sprawdza się do smarowania wszelkiego rodzaju prowadnic, wieloklinów (wałki sprzęgłowe, wałki zdawcze w motocyklach
itp.) sworzni i innych elementów narażonych na duże naciski. Produkt nadaje się do użytku w temperaturach do 1100 ºC.
__________________


Ostatnio edytowane przez Cibor klv : 24.03.2011 o 01:14
Cibor klv jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem