Cytat:
Napisał Patiomkin
Wydaje się, że ten w ruchu spali więcej z racji oporów tocznie, pracy mechanizmów, łożysk itp.
|
niekoniecznie.
wg procedury opisanej przez Puffa obroty silnika spadna - wlasnie ze wzgledu na opory toczenia i przeniesienia napedu.
O ile - nie wiem. Nie wiem tez, jak wyglada funkcja spalania w zaleznosci od obrotow i obciazenia.
takze - nie ma tutaj, moim zdaniem, jednoznacznej odpowiedzi.
Cytat:
Napisał blink
Wydaje mi się że mniej spali tej jeżdżący. Nie wiem jak to dokładnie wytłumaczyć ale w moim aucie podczas postoju komputer pokazuje spalanie ok 1.2l/h a podczas jazdy bez gazu 0.0l.
|
to jest calkiem co innego. w samochodach z komputerem czyli wtryskiem, wtrysk jest zwykle odcinany, jesli auto sie porusza ale przepustnica nie jest otwarta (gaz wcisniety).
Cytat:
Napisał Lepi
Skutkiem oporów toczenia prędkość obrotowa spadnie, spadnie zatem ilość zasysanego powietrza i paliwa jednostce czasu.
|
Lepi, niekoniecznie. To jest IMO w funkcji predkosci. Gdyby ten malacz jezdzil 110 km/h @ np. 5000 rpm a drugi mial 5000 rpm na postoju, to chyba byloby inaczej. Ale moze bredze.