Africa Twin Forum - POLAND

Africa Twin Forum - POLAND (http://africatwin.com.pl/index.php)
-   Regularne czynności serwisowe (http://africatwin.com.pl/forumdisplay.php?f=3)
-   -   Honda Transalp XL600 (http://africatwin.com.pl/showthread.php?t=45971)

grot 19.05.2024 08:32

Honda Transalp XL600
 
witam
nabyłem motocykl honda transalp xl 600, rocznik 1995, pd06, wspaniała maszyna, po czyszczeniu gaźnika, regulacji zaworów chodzi jak żyletka.
tylko małe ale, był połamany ślimak od prędkościomierza, kupiłem oryginał hondy za całe 162 zł, po wymianie działa..ale po około 1000 km, znowu padł..
W obudowie ślimka były dwie podkładki.., właśnie nie pamiętam czy nie powinny być trzy.., i czy to właśnie nie jest powodem awarii.., jeszcze go nie rozbierałem, więc nie wiem czy połamane są zęby ślimaka...

szynszyll 19.05.2024 09:07

podkladki maja byc dwie nr 8. sprawdz element nr 10/11 - czesto jego odksztalcenie niszczy slimaki

https://www.cmsnl.com/honda-xl600v-t...t/F__1000.html

https://www.cmsnl.com/honda-xl600v-t...x_44680ma0000/

majo 19.05.2024 11:00

Linkę i pancerz sprawdzałeś?

grot 19.05.2024 11:18

transalp, slimak
 
sprawdziłem element 10/11 jak radził szynszyl, jest cały bez jakichkolwiek odkształceń,
linke sprawdzałem wczesniej jak padł licznik, zacząłem od połączeń linki z licznikiem..chodziła lekko..
ale teraz nie da się śrubokretem przekręcić, jakby ją coś trzymało, da sie odchylić o 1/8 i sprężynuje

dawid8210 19.05.2024 11:28

W korpusie ślimaka masz wałek który pośredniczy między linką a tym ślimakiem z tworzywa. Jeśli ma on duży luz wzdłużny powoduje to blokowanie i ścięcie ślimaka. Rozwiązanie jest takie by od dołu nawiercić otwór, nagwintować i wkręcić śrubę m5 tak by zlikwidować ten luz. Przetestowane

szynszyll 19.05.2024 11:51

Cytat:

Napisał grot (Post 853284)
sprawdziłem element 10/11 jak radził szynszyl, jest cały bez jakichkolwiek odkształceń,
linke sprawdzałem wczesniej jak padł licznik, zacząłem od połączeń linki z licznikiem..chodziła lekko..
ale teraz nie da się śrubokretem przekręcić, jakby ją coś trzymało, da sie odchylić o 1/8 i sprężynuje

no to zacznij od wymiany linki - nie jest droga - jak bedzie to samo to blokuje licznik

grot 19.05.2024 11:56

transalp, ślimak
 
tak zrobię, linka do wymiany.., Szynszyll, nie wiem czy nada się od innego modelu, bo do transalpa wydaje sie że bedzie kosztować więcej, oczywiście mam na mysli używki, a za to oryginały, bo wydaje się że zamienniki nie będą trwałe...
a...i ślimak ma połamane zęby...
to co pisał Dawid8210 u mnie też jest, tz luz wzdłużny na wałku kręcącym ślimakiem, ok 2-3mm

szynszyll 19.05.2024 12:49

1 Załącznik(ów)
slimak ma polamane zeby skosne na obwodzie czy kły haczace o blaszke w kole? linki masz do wyboru dwie w Larssonie na dwie dlugosci. nic im nie brakuje - w jednej fabryce z oem sa robione. zalozylem tez z 20 slimakow drukowanych 3d do AT i TA - zaden nie wrocil uszkodzony.odkrec linke od licznika, wyjmij kwadratowe ciegno ze srodka, wloz w licznik i sproboj obrocic - bedziesz wiedzial czy problem jest w ukladzie pancerz/linka czy w zegarach.

grot 19.05.2024 13:14

transalp, slimak
 
połamane są zęby skośne, i najbardziej ściete są z dołu, patrząc od kłów haczących

szynszyll 19.05.2024 14:52

no to Ci zatrzymalo linke - jak wyzej: sprawdz czy sam wklad stalowy bez pancerza kreci sie w liczniku - jak sie nie kreci to licznik blokuje. ceny linek widzisz - nic ich nie boli chociaz nie maja woreczka i naklejki - przenosza tak znikome sily, ze trudno wogole brac je pod uwage. to nie sa 8-mio rdzeniowe procesory :)

p.s. oem 44830MM9000 200pln


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 21:12.

Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.