Africa Twin Forum - POLAND

Africa Twin Forum - POLAND (http://africatwin.com.pl/index.php)
-   KTM (http://africatwin.com.pl/forumdisplay.php?f=178)
-   -   Ktm 890 & ktm 990 (http://africatwin.com.pl/showthread.php?t=45870)

czarnymazur 23.04.2024 21:56

Ktm 890 & ktm 990
 
Witam wszystkich
Pozwoliłem sobie na założenie tego tematu gdyż targają mną emocje i nie wiem w którym kierunku podążać. Ciekaw jestem waszych opinii.
Przechodząc do sedna - jestem przeszczęśliwym posiadaczem Ktm 990 adv z 2009 roku od około 7 lat. Jednak czasy się zmieniają, preferencje się zmieniają, technologia idzie do przodu/jakość nie do końca. Bardzo kusi mnie zmiana na nowszy sprzęt. Interesuje mnie bardzo mocno 890tka, na plus są wszystkie nowinki elektroniczne (abs w zakrętach, tryby jazdy...) kusi o połowe mniejsze spalanie, niżej położone siedzisko (nie należę do najwyższych, wręcz 990 tka to max na co jestem w stanie wsiąść i tu każdy cm ma duże znaczenie) mniejsza waga.
Jak to się ma w odniesieniu do pancernej 990, charakteru, dynamiki. Czy po przesiadce będzie rozczarowanie? Czegoś będę żałował? Domyślam się że 890 będzie mniej narwana, płynniejsza a z 2 strony na papierze konie podobne,niuty te same, waga mniejsza. No i co najbardziej zastanawia-czemu wszyscy sprzedają 790 na potęgę, 890 też są i to z przebiegami 5/10/15 kkm, nowy sprzęt a już 2/3 właściciel, o co tu chodzi? Doradźcie bo spać po nocach nie mogę z chęci zmiany a jednak w garażu stoi ta ukochana Smile
Dzięki za każdą opinię

Adagiio 24.04.2024 06:57

Kumpel fan marki, który chodzi w majtkach z napisem redi tu goł i jeździ na 990 od kiedy wyszedł, twierdzi że to zupełnie inne motocykle i nie poprawne jest ich porównywanie oraz szukanie wad i zalet. On akurat uważa że 890 to bardzo przyjemny i poprawny motorek, ale 990 to inny poziom jak się potrafi jeździć.
Powodzenia .

Kali89 24.04.2024 08:25

Jakbyś chciał sprzedać tego 990 to daj znać co to za maszyna

Babel 24.04.2024 08:43

1 Załącznik(ów)
A to widzę że jesteś i tu - pisałem na forum KTM do Ciebie :)
Na zdjęciu moja :) - ja jestem mega zadowolony z właściwości jakie oferuje ten motocykl.

Emek 24.04.2024 08:49

Cytat:

Napisał Babel (Post 851346)
A to widzę że jesteś i tu - pisałem na forum KTM do Ciebie :)
Na zdjęciu moja :) - ja jestem mega zadowolony z właściwości jakie oferuje ten motocykl.

Babel, z ciekawości one są już made in China?

czarnymazur 24.04.2024 08:50

Hej, wygląda rewelacyjnie :)
gdybym taką trafił obniżoną jak twoja nie zastanawiał bym się ani chwili

Babel 24.04.2024 08:54

Cytat:

Napisał Emek (Post 851347)
Babel, z ciekawości one są już made in China?

890 to nie ale ponoć dużo elementów jest z Indii ( tak pisali na na formu KTM)
Nowa 790 - ma chiński silnik - ponoć

Emek 24.04.2024 08:55

Ponoć z VIN można wyczytać gdzie to produkowane i w Austrii to ponoć jedynie Vki zostały. reszta Chiny i Indie.

Babel 24.04.2024 09:15

Cytat:

Napisał Emek (Post 851351)
Ponoć z VIN można wyczytać gdzie to produkowane i w Austrii to ponoć jedynie Vki zostały. reszta Chiny i Indie.

Niby jak sprawdzam po VIN to ma Austria kraj, ale może cos źle sprawdzam - vin zaczyna się od VB

I tak bardziej dla potomnych co można zmienić/dokupić w 890 - większość zrobił poprzedni właściciel - koszty to pewnie przeszło 10 tys PLN (spisałem teraz z ogłoszenia jakie było i może coś pominąłem )
Ja szczególnie lubie Tryb Rally ( przez piersze kilka jazd bałem sie właczyć i słusznie :D - oraz one clutch finger oraz gąbkowe filtry powietrza z prefiltrem
Nie wiem co jest w standardzie ale u mnie mam :
- podgrzewane oryginalne manetki
- tryb Rally
- Quick Shift+
- MTC+MSR
- tempomat
Wyposażenie dodatkowe
- żelowa obniżona kanapa
- obniżone 3 cm zawieszenie progresywne Hyperpro (oryginał przekazuję kupującemu)
- decat Arrow (oryginalny katalizator przekazuję kupującemu)
- osłona termiczna tylnego amortyzatora
- osłony bocznych dekli silnika
- wzmocniona płyta osłony silnika Touratech
- wzmocnienie uchwytu reflektora
- aluminiowy uchwyt nawigacji NICECNC + kabel zasilający (Garmin, TomTom)
- łamane klamki NICECNC
- akcesoryjny regulowany amortyzator skrętu
- podwyższenie kierownicy NICECNC
- aluminiowa osłona pompy hamulcowej i zbiorniczka płynu hamulcowego
- poszerzona boczna stopka
- dźwignia zmiany biegów z podwyższeniem do jazdy na stojąco
- halogeny
- gąbkowy filtr powietrza Unifilter + prefilter TwinAir
- osłona czujnika ABS - tył
- osłona czujnika bocznej stopki
- aluminiowa osłona chłodnicy
- osłony dekli silnika
- one clutch finger
- chip BoosterPlug
-osłona lampy przód
-I ostatnio założyłem napinacz łańcuszka rozrzadu Dirt Tricks

Conorian 24.04.2024 17:18

Stałem przed tym samym dylematem.
Też uwielbiam KTM, miałem 990 Adv i 1290 SDR.
Sprzedałem 990 z zamiarem odświeżenia i bardzo chciałem kupić 890 ale ostatecznie zdecydowałem się na Tenere 700.
Na ten moment nie żałuję.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 16:24.

Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.