Africa Twin Forum - POLAND

Africa Twin Forum - POLAND (http://africatwin.com.pl/index.php)
-   Yamaha (http://africatwin.com.pl/forumdisplay.php?f=255)
-   -   Zawieszenie xtz750 (http://africatwin.com.pl/showthread.php?t=41550)

ablos78 02.12.2021 13:35

Zawieszenie xtz750
 
Czołem, mam pytanie natury technicznej, mianowicie zastanawiam się nad zmianą całego zawieszenie z przodu w xtz 750 na bardziej offowe,czy może ktoś ma jakieś doświadczenia w tym temacie?z jakiego motocykla ewentualnie pasuje beż większych przeróbek?

ural2 02.12.2021 14:00

Moim zdaniem xtz750 ma lepsze zawieszenie niż oryginał africa. Czy jest sensowne coś zmieniać...?

ablos78 02.12.2021 14:19

Cytat:

Napisał ural2 (Post 758839)
Moim zdaniem xtz750 ma lepsze zawieszenie niż oryginał africa. Czy jest sensowne coś zmieniać...?

Jest zdecydowanie za miękkie, podobnie jak w Afryce

ural2 02.12.2021 15:12

To zostaje wp48 ktm 990/950 lub coś o podobnej masie.

bigboykr 02.12.2021 20:34

Na forum XTZclub.pl była chyba gotowa rozpiska co i jak z dużego KTM. Aczkolwiek ja zrobisz przód to dopiero poczujesz jak cała rama pracuje.
Moim zdaniem lepiej to zostawić w klasyce.

lukasz_vip 02.12.2021 20:41

W tym moto nie ma to sensu bo rama jest za wiotka. Najlepsze co tam można zrobić to wsadzić progresywne sprężyny.

Wysłane z mojego ELE-L29 przy użyciu Tapatalka

Prince 02.12.2021 21:54

W warszawie widziałem ze dwa razy z zawiasem od WR450F. Wyglądała jakby jeździła. Trochę nie dowierzam, ale chyba da sie właściciela znaleźć ;)

Tez myślę, ze progresy i może jakieś zaworki np te od Leżana. Dużo sie nie zwojuje bo to stary strucel z nadwagą i bez hamulców. Jako klasyk ekstra i takim starałbym sie go zostawić.

PS. na forum XTZ ktoś wklejał chyba jakieś włoskie dedykowane wkłady co muszą czary robić bo kosztowałaby pierdyliard( do wartości tego moto)

CzarnyCzarownik 02.12.2021 21:59

Już któryś raz to czytam i znowu tego nie rozumię.

Koło jest gumowe, szprychowane, jest na amortyzatorze.
1) Guma potrafi się ugiąć jak mamy mniejsze ciśnienie, pewnie spokojnie o 2-3cm
2) Szprychy pewnie wiele nie pracują, ale mimo wszystko troszkę. Ale tu obstawiam poniżej 5mm.
3) Amortyzatory pracują już grubo. Dajmy do 30cm.
4) Rama też pracuje, ale ile? To będą milimetry.

Jak wy wyczuwacie brak sztywności, miękkość ramy? Wszystko lata w górę i w dół o wartości rzędu 30cm, a wy jesteście w stanie w tym wyczuć wahania o kilka milimetrów pochodzace od ramy. Jak? :D

Amortyzator przedni słabo zjada duze chopki przy dużej prędkości bo jest źle ustawiony, ma złą charakterystykę, złą sprężynę... wymieniamy na lepszy, regulujemy i pewnie następnie odczujemy brak w tylnim zawiasie. Zgoda. Ale jak wy wyczuwacie wiotkość ramy?



Sent from my Redmi Note 8T using Tapatalk

Prince 02.12.2021 22:09

Cytat:

Napisał CzarnyCzarownik (Post 758928)
. Ale jak wy wyczuwacie wiotkość ramy?



Sent from my Redmi Note 8T using Tapatalk

Moze być tak?
https://www.google.com/imgres?imgurl...MQMygAegQIARAT

Lis 02.12.2021 22:09

Cytat:

Napisał Prince (Post 758926)
PS. na forum XTZ ktoś wklejał chyba jakieś włoskie dedykowane wkłady co muszą czary robić bo kosztowałaby pierdyliard( do wartości tego moto)

Matris F15Y137K


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 15:32.

Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.